Gå til innhold

Bytte boot på Xboxen ifra XBMC til Avalaunch

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Min xbox booter direkte til XBMC, men hvordan kan jeg få den til å boote til Avalaunch programmet.

Min gamle chippet xbox gjorde det, men den nye jeg har starter rett opp i bling bling XBMC edition

Og om jeg får byttet over til at den booter i avalaunch. Kan jeg da slette XBMC som jeg har nå, og laste ned den nye som ligger tilgjengelig på avalaunch da?

Edit:

Og jeg har vist nå 2stk XBMC. Både den gamle på F: og den nye 2.0 på E:

Hvem kan jeg slette?

Lettere sagt. Jeg vil starte helt på nytt med å installere programvarene. Kun ha Avalaunch installert og gå ut ifra den.

(Og vil helst ikke slette spillene og filmene jeg har på maskinen)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville personlig beholdt xbmc som hoved dash. Avalaunch har ikke hatt noen updates på en stund og begynne rå bli utdatert.

Video og musikk fungerer best per idag å spille av i xbmc, så du taper på å bytte dash hvis det er det du har tenkt å bruke xboxen til.

Hvilke oppgaver skal du bruke avalaunch til?

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke fjerne det, jeg vil bytte ut den gamle blingbling versjonen jeg har idag med den nyeste XBMC 2.0 versjonen

7778177[/snapback]

Men hvor kommer avalaunch inn i bildet?

Kan du ikke bare oppgradere den XBMC'en du har?

Jeg hadde EvoX på den ene maskina mi, som jeg bytta ut med XBMC. I config-fila til min versjon av XBMC står det sånn omtrent følgende:

<!-- When using XBMC as dashboard, define home directory here

<!-- and move the XBMC.xbe plus this xml config file to C:\

<!-- Example: <home>E:\Apps\XBMC\</home>

Så hvis det er slik at du har den nye kopien av XBMC liggende på E:\Apps\XBMC

for eksempel så legger du til ditt home directory i xml fila som ligger i E:\Apps\XBMC\XboxMediaCenter.xml slik:

<!-- When using XBMC as dashboard, define home directory here

<!-- and move the XBMC.xbe plus this xml config file to C:\

<!-- Example: <home>E:\Apps\XBMC\</home>

<home>E:\Apps\XBMC\</home>

Når det er gjort kopierer du E:\Apps\XBMC\XboxMediaCenter.xml over til C:\ (Du bør ta en backup av gamle xml fila på C:\ først i tilfelle noe går galt) og så kopierer du E:\Apps\XBMC\default.xbe over til C:\

Deretter renamer du xbe fila som starter dashboardet ditt (skriv ned gamlenavnet på den), og endrer navn på C:\default.xbe, den skal hete det samme som den xbe fila du nettopp renamet. Hadde jeg visst hva denne fila heter på din maskin så skulle jeg tatt det med i beskrivelsen min, men filnavnene er forskjellig avhengig av hva slags mod/chip du har.

Neste gang du starter xboxen skal den starte det dashboardet som ligger ¨på E: hvis du har gjort alt riktig.

Så kan du evt slette dashboardet som ligger på C: driven, eller du kan først kopiere noe av innholdet over fra C:\Apps\XBMC til E:\Apps\XBMC dersom du har noen filmer, scripts eller andre ting som ligger på den gamle versjonen av XBMC og som du ikke har lyst til å miste.

Avalaunch blir forhåpentligvis værede i din liste over applikasjoner - kan være greit å ha den der hvis du er vant til den, og ettersom den (så vidt jeg vet) er eneste kjente mulighet for å bruke IRC på en xbox - men jeg bruker ikke Avalaunch selv.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...