Martin.F Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 @Martin-sama: Vel, er ikke helt sikker på at det jeg ønsker meg er en gitar egnet for metal, men takk for gode tips. @edge: Hvilken Squier har du? Tror kanskje jeg kommer til å gå for en skjønner du! Takk for svar! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 @edge: Hvilken Squier har du? Tror kanskje jeg kommer til å gå for en skjønner du! Takk for svar! 7810728[/snapback] Squier Stratocaster SE chrome and black...tror jeg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) @edge: Hvilken Squier har du? Tror kanskje jeg kommer til å gå for en skjønner du! Takk for svar! 7810728[/snapback] Squier Stratocaster SE chrome and black...tror jeg. [im g]http://www.guitarampkeyboard.com/rs/pic/7171268.jpg[/img] 7812359[/snapback] Thats right.. Knallgod, men irriterer meg over den "krommen". For blank. Skal skiftes snarest. Endret 27. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Mange multi effektsbrett er faktisk svært gode og har utrolig mange muligheter for den som vil lære mer med de... Vil du derimot basere deg på mange effektpedaler og på den måten bygge deg et brett selv etterhvert, så bør du ha litt mer kunnskap med oppkopling av de...men du får kanskje ett brett som er enklere i bruken når det er ferdig oppkoplet. Mange knapper på de multieffekt bretta... Selv har jeg Boss GT-6 og den er utrolig heftig. Den er også laget i metall for den som er nervøs for dårlig plast. Nå finnes jo Boss GT-8 som har fått svært gode kritikker, men som jeg ikke har prøvd... Når det gjelder forsterker, så er jeg svak for Fender sine forsterkere... for ikke snakke om gamle Marshall rørforsterkere... Men til syvende og sist, så må du nesten bare prøve ut og finne ut hva du liker basert på hva du skal/vil spille... Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) @Griffin: Takk for fyldig svar, men er nok ikke på utkikk etter effekter enda. Og forsterker har allerede kjøpt meg; Roland Cube 30x. Problemet mitt nå er å finne en el. gitar i prisklassen 2500 - 3500. Dette blir da min første el. gitar, og jeg har ikke peiling på hvilken gitar jeg burde kjøpe. Hjelp! Endret 28. januar 2007 av WhiteChief Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Som sagt, Squier Stratocaster og Epiphone Les Paul er meget fine gitarer, i mine øyne. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Ok! Takk for hjelp! Skal se om jeg kan få prøvd de snart. Andre anbefalinger? Endret 28. januar 2007 av WhiteChief Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvis du er så heldig å få muligheten til å kjøpe en Samick Valley Art design gitar, så ligger de nypris (hvis du finner det noen steder) på ca. 5-6000,- så da kan du greit finne deg en brukt til 3-4000,-. Valley Art gitarer av den gamle sorten sies å være av de absolutt beste gitarene, men jeg har ikke hatt gleden av å prøve en orginal selv... De er nogså kostbare. De ble kjøpt opp av Samick som benytta seg av designet og solgte videre til Gibson som i dag eier de. Betalte selv 1500 for en som jeg så brukte nye 1500 en overhaling hos tre45 i Trondheim... En av de bedre gitarene jeg har prøvd og hevder seg godt i gitarer i prisklasse mellom 15-20000... Finner du en, så ikke vær i tvil...men de kan være noe hard å oppdrive... Ellers så kan du være noe heldigere med å finne en PRS Tremonti SE. Nypris ned mot 6000,-. Kan finne de brukt ned til 4000,-. Eller på tilbud til 4500,- ny...men da må du antagelig belage deg på å kjøpe den kjedelige grå utgaven... men den kan jo lakkes... Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg ville sett på en ny Schecter eller en brukt PRS. Begge merkene er gode for nybegynnere, er av super kvalitet og kan finnes til en ok penge. Spesielt PRS SE modellene har veldig gode halser og bra pickuper. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Da har jeg kjøpt meg gitar! Jeg gikk for en Ibanez S-serie gitar! Knallfornøyd hittil! Litt vanskelig med Floyd Rose, men håper å lære meg det etterhvert, eller, ganske snart. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke vet hvilken modell det er. Det står ikke bak på hodet slik det pleier å gjøre på gitarene til Ibanez. Men lurer litt på om det kan være en Ibanez S-520 DVF Bilde av min gitar Bilde av S-520 DVF De ligner jo helt enormt, men er rett og slett ikke sikker... Her er forresten link til den siden jeg fant 520'n på: http://ibanez.audiofanzine.com/ Den har en liste over de fleste Ibanez her i denne verden tror jeg! Takk for all hjelp! Martin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Det er ikke noe galt å komme borti floyd rose systemet som nybegynner. Det er gøy med ulike teknikker å leke seg med, og når du har fått justert strengene og låst dem til halsen, holder stemmingen over veldig lange perioder. Min GTX åpner jeg halsen mindre enn en gang årlig. Finjustering i stemmingen tar litt lengre tid, men er meget nøyaktig. Edit: og gratulere med kjøpet forresten. Cube 30x er kjempeforsterkere i sin prisklasse. Endret 13. februar 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jaok! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå