ilpostino Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg er på utkikk etter et program som kan brukes til å logge seg på en Windows 2000 pro fra en Windows Xp. Jeg har funnet et program til W2K som gjør at du kan bruke remote desktop fra w2k til Xp men ikke den andre veien. Noen som vet? Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei. Det finnes programmer i bøtter og spann uti verden som klarer denne jobben fint. Et av dem er VNC. her finner du programmet: www.realvnc.com Det finnes også et annet program som heter NoMachine NX Client. Her finner du det programmet: http://www.nomachine.com/download.php Begge programmene skal være kompitabel til å styre hvilken som helst desktop/server så lenge den maskina som skal styres har det installert. Den som styrer den andre maskina trenger bare Vieweren, egentlig. selv har jeg mest erfaring med VNC jeg da. NX Client har jeg nettopp installert selv så den har jeg ikke fått prøvd noe særlig enda. Lykke til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har tenkt tilå fjernstyre en w2k-maskin jeg bruker som fil og nedlastingsserver hjemme og den skal stå gjemt inne i et skap eller lignende. Jeg er derfor avhengig av at en ikke trenger å akseptere innkommende oppkoblinger på maskinen som skal fjernstyres. Vet du om dette går med disse programmene? Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har tenkt tilå fjernstyre en w2k-maskin jeg bruker som fil og nedlastingsserver hjemme og den skal stå gjemt inne i et skap eller lignende. Jeg er derfor avhengig av at en ikke trenger å akseptere innkommende oppkoblinger på maskinen som skal fjernstyres. Vet du om dette går med disse programmene? 7754535[/snapback] Tror det skal være en mulighet for å skru av det med VLC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå