Espein Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Har seg sånn at jeg kjøpte en Acer Aspire 5102 i høst som jeg skulle ha til skolen. Etter måneder. med blåskjerm tull hver dag (nesten), så tok jeg å formaterte den før jul. (tror skjermkortet har skylda der noen ganger stod noe med ATI noen ganger) Vil si det ble bedre med formatering men har fått blåskjerm etter da også. Kjøpte den for 8000,- på PsData og regner med at den skal være veldig grei. Men på skola en gang før jul satt jeg å surfa litt og plutselig blei hele skjermen grå farga og stivna. Jeg restarta og det kom en høy pipelyd. Jeg slo den av fortere enn lynet og på igjen. Da kom jeg i innlogginga ble hele skjermen skrekkelig ekkel og fargene gikk i bølger. Jeg slo av og tok ut batteriet og inn igjen. Da var den helt kaputt dau og jeg venta 10 min. Da vart alt "supert" igjen. Nå i går fikk jeg den gråe skjermen igjen Litt senere fikk jeg grå skjerm med blå aktige striper. Disse grå skjermene skjer uten videre! Igår satt jeg bare å så på TV, andre ganger har jeg suttet på internett. Når dette skjer og jeg har restarta er den som normalt, bare at det dukker opp en kritisk systemmelding forstålig nok. Litt spec: Acer pc'n min. ATI 1100 skjermkort 1 GB RAM 120 GB harddisk AMD Turion64 x 2 prosessor. - TL 50, 1,60 GHz Hadde XP Home, har nå XP Pro. EDIT: Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Sende den inn til PSdata? Har også en bleik prikk på skjermen, er ikke pixelfeil bare at den er bleik Den er sirka 0,4 cm x 0,4 cm.. Endret 18. januar 2007 av Ludacris Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Virker som hovedkort/skjermkort sliter hos deg og jeg vil anbefale å sende den inn etter en dialog med Ps data. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hvor lang tid pleier det å være på garantien? 2 år? Bruker maskinen daglig og da har jeg ikke anledningen til å få sendt den inn før en ferie (sommerferien?) Er lenge til men om jeg klarer å leve med disse diverse feilene så går det vel.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hvor lang tid pleier det å være på garantien? 2 år?Bruker maskinen daglig og da har jeg ikke anledningen til å få sendt den inn før en ferie (sommerferien?) Er lenge til men om jeg klarer å leve med disse diverse feilene så går det vel.. 7756427[/snapback] 1 år garanti på Acer og valget må bli opp til deg selv om du vil leve med dette store problemet men jeg vil anbefale deg å få den reparert. Lenke til kommentar
Miiny Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det kan nok virke som du må bytte skjermkortet, eller det kan være PC'en din har fått et har slag slik at skjermkortet ditt er gått i stykker. Jeg ville prøvd å kjøpe et nytt skjermkort, og se om det fungerer Lenke til kommentar
Espein Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Kjøpe nytt nei, dette er garanti!! Skulle btw bare sende den inn når jeg kunne, de lovte rask service Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det kan nok virke som du må bytte skjermkortet, eller det kan være PC'en din har fått et har slag slik at skjermkortet ditt er gått i stykker. Jeg ville prøvd å kjøpe et nytt skjermkort, og se om det fungerer 7848282[/snapback] Dette var en bærbar PC. Muligheten til å kjøpe nytt skjermkort er heller liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå