LostOblivion Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei, Driver å lager denne simulatorgreia av noe slag i JavaScript, og irriterer meg over at den bare funker i Firefox. Hva er det IE ikke støtter som jeg kan forandre på for å få den til å funke... Den vil ikke tegne arenaen hvis størrelse (les: width, height) blir satt dynamisk i scriptet... PhysX Takk for informative svar! Lost Endret 18. januar 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Får du noen feilmeldinger i IE? Alt står stille i Opera. Hva er det som skal sette ting i bevegelse? I move-funksjonen til Sphere setter du ny posisjon: this.handle.style.left = Math.floor(arena.width / 2 + xpos - radius) + "px;" this.handle.style.top = Math.floor(arena.height / 2 + ypos - radius) + "px;"; Jeg reagerer på de ekstra semikolon-tegnene i benevningene. Burde ikke de bort, slik at benevningene blir "px"? Endret 20. januar 2007 av balletryne Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Jo. Semikolonene trenger ikke være der egentlig... Problemet med IE er at den ikke utfører dette av en eller annen grunn... arena.width = 1000; arena.height = 600; arena.handle = document.getElementById("arena"); arena.handle.style.width = arena.width + "px"; arena.handle.style.height = arena.height + "px"; Så man ser ikke arenaen... Meningen er at man skal kunne trykke på startknappen, så vil scriptet simulere et slingshot rundt Jupiter... Kommer an på hva man setter inn som objects og meters_per_pixel etc... Kan simulere baller som treffer hverandre også... Driver å lærer meg Java akkurat nå, så kanskje jeg ikke bryr meg så mye med bøggfiksing i IE for JavaScript etterhvert. Heheh. Java er faktisk ganske likt JavaScript sin implementasjon for nodes. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jo. Semikolonene trenger ikke være der egentlig... 7761944[/snapback] Å fjerne de det gjør at det fungerer i Opera ihvertfall. Java og JavaScript er to vidt forskjellige språk. Det er bare uheldig at navnene ligner på hverandre. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Klar over det. Les heller hva jeg prøver å si. Så det funker i Opera når du fjernet semikommaet assa? Lurer på hvorfor ikke IE klarer å vise brettet engang... Bare prøv... Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Du har <div id="arena"> og i js-koden sier du arena = new Object;. IE tolker her arena-variabelen som en referanse til arena-elementet i steden for en vanlig variabel. Derfor klager IE på denne linjen hvor du da prøver å omdefinere arena-elementet til et nytt objekt. Der har du IE-bøggen din . Et lite id-skifte gjør susen. Så har du i Sphere-klassen din, der du oppretter selve bildeelementet, der skal du bytte ut class med className. className er den korrekte måten å angi/adressere class-attributtet på i JavaScript. Dermed fungerer det i IE7 hos meg. Endret 20. januar 2007 av balletryne Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ok. Takk. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det siste der? Edit: Nevermind. Skjønte det. =) Trodde du mente en class som i et objekt. Ok. Endret 20. januar 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå