Gå til innhold

Hvilket 680i hovedkort til E6600?

Snuggis

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg nytt oppsett med E6600. Systemet skal klokkes, men ikke blodklokkes bare for resultater. Er ute etter en god og stabil 24/7 klokk.

Har sett meg ut diss hovedkortene foreløpig:

1. ABIT IN9 32X-MAX

2. Asus P5N32-E SLI

3. Asus Striker Extreme

4. EVGA nForce 680i SLI

5. MSI P6N Diamond

6. MSI P6N

Hvilket av disse kortene vil være det beste valget både når det gjelder klokke egenskaper og pris?

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig nr2 der er beste valg i forhold til pris. Og jeg vil ikke ambefale deg EVGA kortet, da dette godt kunne venta litt lengre før det havna i butikken, og fått en mere oppdatert bios, noe de ikke klarer å få til. Er jo evig mange ting som skulle vert fiksa, men de kommer jo med nye feil i hver bios, og fikser noen gamle. Og de kommer jo ingen vei da. Selv skal mitt EVGA kort ut av Overklokkings/gaming riggen min snart, og havne i mitt prosjekt som jeg snart skal dra igang, bare jeg har ikke råd til resten av opsettet enda. Skal bli en PC i en koffert, med integrert skjerm og tastatur. Åpne lokket og man har en laptop, bare den trenger strøm hele tida da.

Lurer på det selv også hvilket kort som er best, men foreløpig tror jeg jeg skal kjøpe nr2 i lista di snart.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

De fleste 680i hovedkortene sliter med hver å sine problemer pr i dag tror jeg,det er bare å ta et raskt google søk for å finne ut det egentlig. Men jeg tror det også har litt med flaks å gjøre når du skal handle hovedkort og minne til disse,da det er der de første kompatibilitets problemene som regel viser seg i all sin prakt. Noe jeg erfarte med P5N32-E SLI. Det finnes de som har problemer med dette kortet,og andre igjen har så og si ingen.

Når det gjelder hovedkortet til EVGA så hadde jeg litt minne problemer helt i begynnelsen men det ordnet seg ganske raskt. Mange sliter også med hyppige bsod's og "kald booting" mens andre igjen har ingen problemer,selv med samme type minne. Med EVGA så havnet jeg heldigvis i den siste kategorien. Men noen opplever sågar "bugs" ved overklokking,spesielt de som sitter med ps/2 keyboard/mus,ved at disse kan ha en tendens til å låse seg eller "lagge" i korte mellomrom. Dette har også jeg ved overklokking. Men problemet forsvinner ved standard klokk. Ellers så er det fjellstøtt.

MSI og Abit kortene du linket til har jeg ingen erfaringer med,men er spent på hva IN9 har i jakke ermet. :thumbup:

Lenke til kommentar
hva med asus striker extreme ? kanskje litt dyrt ?

7762833[/snapback]

Har vurdert det, men hva er egentlig forskjellen mellom det og Asus P5N32-E? Bortsett fra de store kjølerne, lysa og restart knapp dingsene på kortet?

7763068[/snapback]

hehe ja det er vell det eneste trur jeg, og at det ser litt kulere ut + er bundla med litt flere ting og tang. men man sitter jo ikke stirrer inn på hovedkortet akkurat,

Lenke til kommentar

Tror jeg bestiller ett Asus P5N32-E SLI kort snart jeg også, da dette virker som en mye bedre overklokker enn EVGA 680i SLI kortet mitt. Får vente på neste bios EVGA slipper og se om det blir noe bedre klokking av det. Samt problemene med minneklokk over 1200Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...