Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger jeg nytt trådløst-nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer egentlig på hva som er "det beste av det beste", gjerne i forhold til pris og seff.. Sitter nå med ett billig kort fra Obs til 249, - og sliter litt med internetten og håper det er problemet =)

Tingen er at jeg har nettopp flyttet på hybel, hvor det er trådløst nettverk (aldri vært borti før, så vet jo ikke en pøkk om d :p ) Uansett så sleit jeg i et par dager med i d hele tatt å få logge på nettverket, men fant ut at det var en "bug" i SP2 som jeg kunne fikse med en patch... Så gjorde jo det da, og da virket alt som d skulle <3 MEN, det var bare noe jeg trodde.. Nå er nettet som regel piiiiss treigt og logger seg stadig av og på :s Har bra signal, men av og til forsvinner nettverket fra nettverkslisten og jeg er uten nett noen min før det er tilbake igjen :s Deler nettet med 2 andre (pluss mulig husvert, usikkert), og de har ikke problemet såvidt jeg vet..

Nettverket er beskyttet med WPA-TSK og TKIP, men jeg har jo ikke tilgang til ruter og diverse, siden den er hybelverten sin... Er også flere nettverk i området, men tror ikke de er på samme kanal (hvis d har betydning, vet jo ikke helt va jeg snakker om :D)

Men back to topic, kan dette løses ved å kjøpe et skikkelig bra nettverkskort? Vil jo spille wow når jeg har tid.. forbanna kjedelig å dette ut hele tida :ermm:

Takker for alle svar

Mvh. klompen =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok løses ved å kjøpe ett nytt kort, men jeg tror du først skal prøve å deaktivere wzc. Følg trådløse pingspikes manualen som ligger i signaturfeltet mitt.

Gjeldende spilling; For å spille via trådløst bør du ha et 802.11n nettverkskort samt en 802.11n router for at du ikke skal få høy ping. Aner ikke om det er nødvendig med lav ping i WoW men det vil jeg tippe.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar
Det kan nok løses ved å kjøpe ett nytt kort, men jeg tror du først skal prøve å deaktivere wzc. Følg trådløse pingspikes manualen som ligger i signaturfeltet mitt.

Gjeldende spilling; For å spille via trådløst bør du ha et 802.11n nettverkskort samt en 802.11n router for at du ikke skal få høy ping. Aner ikke om det er nødvendig med lav ping i WoW men det vil jeg tippe.

7760108[/snapback]

Hei, takk for et fint svar =)

Sitter nå med en kompis sin laptop i fanget, og den fungerer utmerket! Laster ned 500kbs vs mine 5kbs, pluss at den ikke detter ut osv... Så kjøper nok et nytt kort ja!

Men, hvilket?? =) Aner jo ikke hva som er bra...

Lenke til kommentar

Veit du hvilken router den skal kobles opp mot?

Tenker at hvis den ikke kan sende over 52mbps er det ikke så viktig at kortet kan det.

Igjen tenker du å spille mye vil jeg anbefale å prøve å få lagt opp kabel.

Alternativt må dere nok investere i en nyere mimo eller lignende router med over 100mbps båndbredde.

Bakdelen med en up to date router er at det ikke er sikkert at det er nok båndbredde ned til der du sitter i forhold til å spille. Jeg har ingen erfaring med nyere routere så kan ikke uttale meg om det vil fungere, men de skal jo ha lengre rekkevidde hvertfall.

Kanskje det finns noen wizarder her som kan svare på det?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et nytt kort på elkjøp i dag, spurte etter det beste de hadde, og fikk et til 700 spenn! =) Og nå er nettet kjempe stabilt, og raskt! <3 Gikk fra 0.7mbit ned, til 6mbit! =) Latency'n i wow ligger mellom 80 og 120 ms, som er supert i mine øyne!

Tusen takk for hjelp anyways, kan bli nyttig senere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...