Iudex Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Her før jul tok maskina mi kvelden. Den nektet plent å starte og det velkjente "nå starter jeg bipet" uteble også. Kom altså heller ikke inn i BIOS eller noe. Det man da fant ut etter litt om og men etter at kloke hoder har fått bryne seg på problemet, var at hovedkortet hadde tatt kvelden. Videre fant man ut at harddisken heller ikke hadde det helt godt med seg selv. Konklusjonen ble at her trengs det nytt HK og ny HD. Den maskina var selvbygd av en eller annen fyr for en tre-fire år siden og hadde etter min mening et meget bra agp skjermkort (Etter min mening sa jeg. Jeg har jo ikke peil). Et Gainward nVIDIA GeForce 6800 256MB, eller noe i den duren var det som var i maskina. Uansett synes jeg det holdt i massevis til å spille flighsim som da vel er det tyngste maskina blir å jobbe med hva gjelder grafikk for mitt vedkommende. Etter å da ha bestemt meg for å gi den gamle maskina en extreme makeover bestillte jeg nytt HK ASUS K8N (socket 754 med agp siden jeg ville beholde det gamle skjermkortet og det var billig), AMD Sempron 3400+ 2.0GHz prosessor, to harddisker på henholdsvis 300 og 320GB, en RAM brikke på 512MB (så nå har jeg 1GB totalt) og nytt kabinett med 400W strømforsyning. I går satte jeg den sammen (den første jeg noen gang har bygd forøvrig) og den ville jo selvsagt ikke starte. Akkurat samme problem som man hadde før jul med den gamle maskina. Dette begynner å bli et så jævlig langt innlegg at nå kommer spørsmålet mitt om noen henger med enda Skjermkortet hadde jaggu tatt kvelden. Nå har jeg da snuset litt på et kort som for meg uten peil høres bra ut. Spørsmålet er jo da om det er noen her som mener det er et kort å satse på? Kortet er: HIS Radeon X1650PRO 256MB DDR2, IceQ, AGP8X, DVI/Tv-Out, Retail http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327299 Eller burde jeg ta den med 512MB forran den på 256? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Kan jeg forstå det slik at du er villig til å bruke ca 1500 kroner?! Da er valget enkelt: Sapphire Radeon X1950 Pro AGP Ville kanskje fått sjekket PSU. Rart at komponentene bare ødelegges. Sjekk iallefall spenningene i bios på +12v evt under load. Kanskje vurdere en annen evt hvilken har du? Edit: Ytelse 1950 pro vs 1600XT HER Nesten 3x i HL2. Verdt noen hundre. Endret 18. januar 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Kan jeg forstå det slik at du er villig til å bruke ca 1500 kroner?! Da er valget enkelt: Sapphire Radeon X1950 Pro AGP Ville kanskje fått sjekket PSU. Rart at komponentene bare ødelegges. Sjekk iallefall spenningene i bios på +12v evt under load. Kanskje vurdere en annen evt hvilken har du? 7753627[/snapback] Tusen takk for svar. Det der så jo i grunn ut som et kort som burde være verdt pengene. I det forrige innlegget mitt glemte jeg tydeligvis å presisere at maskina nå virker som bare det etter at jeg fikk lånt meg et gammel agp skjermkort Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg kan anbefale det Sapphire kortet på det sterkeste! Har ca samme specs som deg Iudex, og overgangen fra mitt 6600 GT var ENORM! Nå kjører jeg både F.E.A.R, BF2, oblivion osv, på max! Har LCD skjerm så får bare 1280x1024 i oppløsning da, men det holder nok til mer! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Sapphire Radeon X1950 Pro er det suverent beste korte til AGP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå