Slacks Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei! Jeg planlegger å sette opp et rimelig musikkannlegg på rommet. Jeg har bestemt meg for å kjøpe Dynavoice F6 høytalere. Til dette trenger jeg en forsterker. Jeg ville helst sett å fått den billigst mulig, men 3k er makspris. (tror jeg ) Det kunne jo muligens vært greit med en suround forsterker med tanke på flere tilkoblingsmuligheter og mulighet for utbygging til hjemmekino (lite sannsynlig, får snart et meget bra anlegg som skal brukes til film). Det må f.eks. være mulig å koble dem til dataen, tv'en såklart. Jeg må kunne koble til en dvd-spiller til forsterkeren, konsoll muligens, litt sånne ting og dette er greit å kjøre gjennom forsterker synes jeg. Hvis det har seg sånn at en vanlig forsterker vil gi meg mye mer for pengene og samtidig har en del tilkoblingspunkter så er det bra. Helst vil jeg prøve å få hele anlegget til 4k. Jeg vet hva kabler jeg skal ha. Så da håper jeg å få svar fra noen som kan endel mer enn meg om dette her Lenke til kommentar
Etherial-Fusion Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Harman Kardon 140 (6 kanals), bra forsterkar med reelle watt! Link Har sjølv AVR240 (7 kanals) på mine Dynavoice M-65 (+eit par andre), fungerar flott! 240 har gått mykje ned i pris no i det siste, ville kanskje vurdert å legge litt pengar i forsterkaren. Kan lønne seg seinare (240 har og pre-out så du kan kople på ekstra watt seinare). F6 har fått mykje bra kritikk, sjekk denne sida for bilder og fleire erfaringar.. der kan du og sjå ka forsterkar andre brukar på desse høgtalarane. Link Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ser du mere på film enn du hører på musikk er spørsmålet du må stille deg hvis du lurer på om de skal kjøpe surround eller gå for den gode gamle stereoen. Må bare si at med ett godt stereoanlegg er det mer gøy enn med ett billig surround anlegg. Så jeg ville kjøpt stereo. Mye mer for pengene Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Ser du mere på film enn du hører på musikk er spørsmålet du må stille deg hvis du lurer på om de skal kjøpe surround eller gå for den gode gamle stereoen. Må bare si at med ett godt stereoanlegg er det mer gøy enn med ett billig surround anlegg.Så jeg ville kjøpt stereo. Mye mer for pengene 7756398[/snapback] Jeg må si meg enig. Heller en god stereo-forsterker enn en dårlig surround-forsterker. Skal sjekke opp den Harman/Kardon'en. Flere tips i denne prisklassen? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 tror nok ikke Cambridge 640A v.2 er noe dumt valg! Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) tror nok ikke Cambridge 640A v.2 er noe dumt valg! 7757346[/snapback] Denne er altså langt bedre enn den Harman Kardon'en som jeg ble anbefalt lenger oppe i tråden? Har den kùn to kanaler. Eller?? Og er denne god nok til å ta større og bedre høytalere hvis jeg får lyst på dette senere?? Og så vil jeg gjerne høre litt om Cambridge 540v.2 også. er det mye forskjell mellom 540v.2 og 640v.2? Etter som jeg har forstått det så er det ikke så viktig å se på watt når man kjøper forsterker. Endret 19. januar 2007 av Torland Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, den 640A er bedre enn H/Ken. Fordi det er en stereoforsterker så da betaler du ikke for de andre 3 kanalene. 640A er kraftigere enn 540. Og det er bare 400,- forskjell så jeg ville helt klart kjøpt 640. Det var også 640A som lyd og bilde fikk bra resultater med F6. I sin test av høyttaleren Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ja, den 640A er bedre enn H/Ken. Fordi det er en stereoforsterker så da betaler du ikke for de andre 3 kanalene. 640A er kraftigere enn 540. Og det er bare 400,- forskjell så jeg ville helt klart kjøpt 640. Det var også 640A som lyd og bilde fikk bra resultater med F6. I sin test av høyttaleren 7762188[/snapback] Javel ja, jeg må tenke litt selv for å se om jeg trenger de ekstra kanalene. Men den H/Ken skal være skikkelig bra. Hva er best av Harman/Kardon 140 og denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...eiver_Soelv.htm Harman/Kardon har vertfall bra strømforsyning. Hvordan er Harman/Kardon på stereoforsterkere. Endret 20. januar 2007 av Torland Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvordan er Harman/Kardon på stereoforsterkere. 7762700[/snapback] De er også veldig gode, mye av de samme egenskapene som surroundreciverne Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Yes, nå står det vel egentlig mellom Cambridge 640A v.2 sammen med Dynavoice F-6 og Dynavoice S-4 (bakhøytalerne i magic serien) sammen med Sonic Impact T-Amp. Lyd og Bilde har testet denne og har sagt seg meget fornøyd! Selv om den ikke akkurat gir så mye trykk at det gjør noe så skal det være en skikkelig god pakke til under 1000 lappen! Denne linken MÅ sjekkes: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=436...ri=&testid=2114 Kanskje jeg skulle begynt med dette altså! Angående Cambridge 640A v.2 lurer jeg på hva som finnes av innganger på denne?? En ting til. Hvordan vil disse to pakkene ovenfor være sammenliknet med f.eks. Harman/Kardon Soundsticks II? Kan de i det hele tatt sammenliknes? Endret 20. januar 2007 av Torland Lenke til kommentar
Delirious Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er 5 innganger 7763893[/snapback] Hva slags innganger snakker vi om. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hva slags innganger snakker vi om. 7764733[/snapback] Linjeinnganger, titt her for å se nøyaktig hva: Link. Lenke til kommentar
Delirious Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva slags innganger snakker vi om. 7764733[/snapback] Linjeinnganger, titt her for å se nøyaktig hva: Link. 7765873[/snapback] Takk for linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå