g0mpen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei Jeg har siden jeg innstallerte mitt nye GeForce 7600GS hatt problemer med at skjermen fra tid til annen går i "strømsparing-modus" mens jeg spiller... På hjemmesiden til skjermkortprodusenten står det at dette skyldes enten at driveren til skjermen er for gammel, eller at oppdateringsfrekvensen er for lav. Dersom det siste er tilfelle anbefales det at en skifter oppdateringsfrekvensen til 60 hertz. Her kommer dilemmaet: Min skjerm er en Hyundai ImageQuest Q910, et par år gammel. Den er allerede satt på 60 hertz oppdateringsfrekvens. Derfor tenkte jeg at problemet må skyldes utdatert driver. Greit nok det, men driveren jeg lastet ned fra Hyundai sine hjemmesider viste seg å bestå av en .cat, en .icm og en .inf fil. Hvordan innstallerer jeg dette? Eventuelt hva kan være følgene av at jeg skifter til høyere oppdateringsfrekvens? Kan det være skadelig for enten øynene mine eller for skjermen? Den står som sagt på 60 hertz nå, men det er det laveste av flere alternativer. Mvh. Øyvind Endret 18. januar 2007 av g0mpen Lenke til kommentar
Changis Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 trykk andre musknapp paa desktopen, og velg egenskaper. velg instillinger og trykk paa avansert velg saa skjerm og saa egenskaper. derfra velger du driver og til slutt oppdater driver. velg selv hvor driverene ligger, og pek til mappen med de nedlastede filene. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 CRT skjermer bør ALDRI kjøres i 60hz. Det er en farlig lav oppdaterings frekvens og kan fort ledes til hodepine og øye trøtthet. Sett den opp til så høyt den går. Kan ikke se for meg at DET skal påvirke noe sånt. Faktisk høres det rett og slett ut som produksjonsfeil!! Strømsparing skal jo slå på ved mangel på aktivitet og åpenbart får den ikke signal om at det er aktivitet. Har den alltid vært sånn, eller er det noe som har begynt å skje i det siste? Det tyder jo på en slitasje skade. En sikring eller ett komponent som har brent ut eller ja..noe!! Prøv å høyreklikk på en av de filene og se om "install" dukker opp. Eller gå til egenskaper for skjermen i device manager og velg oppdater drivere og pek til mappa hvor de filene du nevner er lagret. AKIRA AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå