Gå til innhold

Hva synes dere om reklame i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burger King på tanksen du skal hoppe inn i...

7754032[/snapback]

 

Haha! Eller McDonalds og Barbie-reklamer på atomraketter som skal disarmeres!

 

Spøk til side; reklame i spill er stort sett greit. Som nevnt opptil flere ganger i denne tråden bidrar det med et element av realisme. Bør likevel være innen rimelighetens grenser, og i en passende kontekst. Noe en tanks med Burger King logo ikke kan sies å være :)

Lenke til kommentar
Absolutt ingen problemer med reklame i spill, så lenge det ikke får et fokus. Men bare så lenge det får ned prisene på spill. Reklameinntektene vil jeg tro vil være ganske store, om dette får gjennomslag i mange spill.

7753191[/snapback]

 

Tviler sterkt på at reklame vil gjøre spillene billigere. De vil nok føre til høyere inntekter, men ikke billige spill. Reklame er kun irriterende. Jeg spiller for å unngå sånt, men nå kommer de i spillene også. Snart blir det vel pauser i spillet hver halvtime; "Spillet fortsetter etter Aktuelt og Været og en uhorvelig mengde reklame."

Lenke til kommentar

jeg kjenner en fyr som har skrevet master-oppgave om produkt plasering i spill. ganske snedig opplegg. han fikk masse ungdommer til å spille need for speed 2 og alle som meldte seg frivilig til å spille ble med i utrekningen av et gavekort til enten macdonalds eller burger king. etter de spilte stilte han de masse spørsmål om hva de syntest om spillet og helt på slutten spurte han om de foretrakk burger king eller macdonalds hvis de vant gavekortet. halvparten av de hadde spilt en bane med burger king reklame i, men dataene viste at yterst få hadde blit påvirket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...