Gå til innhold

Hva synes dere om reklame i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt.

 

Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame?

 

Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig?

 

Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred.

 

Kay

Lenke til kommentar
Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt.

 

Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame?

 

Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig?

 

Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred.

 

Kay

7753340[/snapback]

Selfølgelig er dette veldig avhengig av hvilken type spill det er. Å slenge inn store plaketer av diverse produkter i f.eks. et Mario-spill ville vært teit. Veldig enig i hvordan spill er en uttrykksform. Reklame kan drepe dette om det blir for mye av det "gode". Men realistiske spill kan godt få en dose av dette, så lenge det ikke dominerer. Skjønner bekymringen din og er enig til en viss grad.

Lenke til kommentar

I FEAR henter man ut data fra Alienware-laptoper som står rundt omkring. I Extraction point, altså tilleggspakken, står det en Dell XPS-maskin på alle skrivebordene. :D Så lenge det ikke blir for mye av det gode er det i orden, det kan til og med være litt artig. Det spørs forsåvidt også hva slags type spill det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke reklame i spill.

Ihvertfall ikke om inntektene ikke kommer meg til gode.

 

Og jeg synes spill med reklame i burde være merket for dette.

 

eks. pga. jeg synes jeg barnespill skal være fri for slikt.

 

edit_

 

Ser meg enig med KayAU :thumbup:

 

Jeg kjøper ett spill for å nyte det uten slikt pakk!

 

Plasser heller reklamen på annen-hver side i pocketbøker! =O

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Synes Bill Hicks kom med noen gode råd til folk som jobber med reklame:

 

By the way if anyone here is in advertising or marketing... kill yourself.

 

No, no, no it's just a little thought. I'm just trying to plant seeds. Maybe one day, they'll take root - I don't know. You try, you do what you can. Kill yourself.

Les resten her. Advarsel, mye banning.

 

Så det sier vel mer enn nok om hva jeg synes om reklame i spill.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...