herzeleid Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Leste ett inlegg på ett xboxforum på nette: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=502058 Dette fikk meg til å tenke litt, personelig synes jeg det er stilig med oppdatert reklame og det øker inntekten til spillprodusenten noe som jeg håper gir oss bedre spill. Så, hva synes dere? Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Reklame er da alltid fint...! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Absolutt ingen problemer med reklame i spill, så lenge det ikke får et fokus. Men bare så lenge det får ned prisene på spill. Reklameinntektene vil jeg tro vil være ganske store, om dette får gjennomslag i mange spill. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Når jeg tenker over det, så er det vel allerede reklame i spill? Har hvertfall oppdaget VG logoer på tribunen i FIFA spill. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hehe, ser for meg neste GTA spill. Midt i et oppdrag springer det en kar opp til deg å begynner å skal selge deg bil etc etc. 2 skudd å så er det over. Eller kanskje avbrudd, med en 2 minutters lang reklame film om loreal hudkrem , midt under ett mission. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Haha, det hadde vært døden for spill med sikkerhet Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 ja ikke sant. Nei reklame i spill er greit så lenge de holder seg til plakater på veggen o.l. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Kjøpte Ghost Recon Advanced Warfighter i dag og la mitt under ett oppdrag merke til en temmelig ny Nokia logo Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Enter the matrix, Nvidia og P4 logoer på 100vis av vegger, er forsovet greit nok, utenom at grafikken på reklamen er 1000 ganger bedre enn selve spillet, for og fremheve seg:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 I Tony Hawk 4 er det helt sykt med Nokia reklamer. Det er overalt. Men nei, det plager ikke meg.. Er bare morsomt Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt. Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame? Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig? Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred. Kay Lenke til kommentar
morten111340 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg syns det er greit med reklame i spill som GTA, der det f.eks. er et stor plakat som det står et firmanavn på eller lignende. Da virkere det mer realistisk! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Eg er sterkt imot det. Skal vi ikkje kunne gå nokon stad utan å få "Kjøp ditt! Kjøp datt!" slengt i trynet? Eg vil ikkje ha noko reklame i ting eg har kjøpt og betalt. Ein annan ting å tenke på: Dersom reklame etter kvart blir ein vesentleg del av finansieringa for spel, kva skjer då med utviklinga spel der innhaldet gjer det vanskeleg å blande inn kommersielle bodskap? Ser ikkje heilt korleis ein skulle snike inn reklamer i eit rollespel i middelaldersetting, til dømes. Vil dette føre til at spelselskapa favoriserar ein viss type spel, t.d. førstepersons-skytespel, der det er lettare å flette inn reklame? Endå ein ting å tenke på: Spel er, som kjent, kultur. Det er ei uttrykksform, som musikk, litteratur, eller film. Ønsker vi verkeleg å grise til spela med reklame? Vil ikkje dette gjere dei "billigare", på ein annan måte enn reint prismessig? Nei, sjølv har eg rikeleg nok med dei reklamene eg blir utsatt for overalt ellers i samfunnet. La oss i alle fall få ha spela i fred. Kay 7753340[/snapback] Selfølgelig er dette veldig avhengig av hvilken type spill det er. Å slenge inn store plaketer av diverse produkter i f.eks. et Mario-spill ville vært teit. Veldig enig i hvordan spill er en uttrykksform. Reklame kan drepe dette om det blir for mye av det "gode". Men realistiske spill kan godt få en dose av dette, så lenge det ikke dominerer. Skjønner bekymringen din og er enig til en viss grad. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 I FEAR henter man ut data fra Alienware-laptoper som står rundt omkring. I Extraction point, altså tilleggspakken, står det en Dell XPS-maskin på alle skrivebordene. Så lenge det ikke blir for mye av det gode er det i orden, det kan til og med være litt artig. Det spørs forsåvidt også hva slags type spill det er snakk om. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) I Rainbow six: Vegas, der man i tredje mission, skal lette i helikopter, og når man letter ser man 3 lysende plakater der det står "Get laid with Axe" eller noe slikt Kan ikke unngå å se dem Endret 18. januar 2007 av Wyldelife Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Greit nok med reklame i spill. Første spillet jeg merket (som jeg faktisk tenkte over enmnet) hadde reklame var Need for Speed Underground 2 tror jeg, mener det var noen Burger King skilt på noen bygninger. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg liker ikke reklame i spill. Ihvertfall ikke om inntektene ikke kommer meg til gode. Og jeg synes spill med reklame i burde være merket for dette. eks. pga. jeg synes jeg barnespill skal være fri for slikt. edit_ Ser meg enig med KayAU Jeg kjøper ett spill for å nyte det uten slikt pakk! Plasser heller reklamen på annen-hver side i pocketbøker! =O Endret 18. januar 2007 av genesis Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Greit nok med reklame så lenge det ikke overdrives. Jeg bryr meg ikke noe særlig om f.eks utplasserte Dell pcer på skrivebordene i et actionspill. Det får bare spillet til å virke mer realistisk, spør du meg. Alt med måte dog. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Synes Bill Hicks kom med noen gode råd til folk som jobber med reklame: By the way if anyone here is in advertising or marketing... kill yourself. No, no, no it's just a little thought. I'm just trying to plant seeds. Maybe one day, they'll take root - I don't know. You try, you do what you can. Kill yourself. Les resten her. Advarsel, mye banning. Så det sier vel mer enn nok om hva jeg synes om reklame i spill. Endret 18. januar 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 synest det er greit med reklame, så lenge det ikke peker seg ut og er upassende(BF 2142 er ett godt eksempel på hvordan jeg ikke vil ha det) Swat 4 derimot, hvor filmplakatene som hang på veggen på enkelte baner ble oppdatert med nye filmer er helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå