Haggis1 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 I windows synes jeg bildet er ganske uklart. Boksatver og sånt har en gråtone under seg som gjør at helhets bildet ser uklart ut. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse på dette. Det er tusenvis av skjerminstillinger, og jeg vet ikke hvilke jeg skal skru på. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hvilken skjerm har du? Modell\type\produsent\LCD\CRT\oppløsning? Uten å vite mer, skulle en nesten tro at du hadde en LCD og kjørte feil oppløsning (skalering). Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hehe, tror du kan være inne på no. Har en Fujitsu Siemens 19" lcd skjerm. Oppløsning er 1280x960 Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg prøvde å endre åpløsning og vips, så var uklarhetene borte. Tusen takk boye! Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg satser på at Boye leser denne her: Må jeg leve med "uklar" skrift på LCD skjermen min? Jeg har en NEC 20WGX2 som jo kjører i 1680x1050. Når jeg da har desktopen i samme oppløsning så blir jo alle bilder o.l. perfekt, men jeg synes (nå er jo jeg kjent for å være pirkete på detaljer) at skriften i enkelte størrelser blir uklare. Jeg har også prøvd MS sin løsning med Truetype eller Cleartype (husker ikke hvilken som skulle "kompensere" kantene på bokstavene i fonten) men det var laaangt i fra en akseptabel løsning da nesten all skrift ble fet. Må jeg altså leve med dette "problemet" eller finnes det løsninger? Har vel vent meg til det (dama har _aldri_ skjønt/sett problemet forsåvidt) men det irriterer meg at ikke alt er perfekt... På forhånd takk til Boye, må si at han virker som en utrolig hjelpsom person, det hjelper også at han KAN det han hjelper til med Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Den skjermen er jo knall! Kjør full (native oppløsning), nesten en selvfølge. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jepp, bare å slenge meg på - kjør full oppløsning så ofte du kan! Har heller aldri likt ClearType, meeen den kan justeres manuelt såvidt jeg vet via en Microsoft webside Husker dessverre ikke linken. Men - bare for å få klarert en detalj: Med "at skriften i enkelte størrelser blir uklare", mener du at skriften i enkelte oppløsninger blir uklar eller at selve teksten i samme 1680x1050 i forskjellige fontstørrelser varierer? Dersom det er selve oppløsningen du mener er dette ganske normalt dessverre blant LCD skjermer, men det finnes løsninger. Hvis du kjører analogt kan det være greit å vite at digitalt/DVI vil gi skarpere bilde MEN ikke forvent dag&natt forskjell. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Native oppløsning+DVI, og ikke ødelagte innstillinger, da blir nok bildet klart skal du se. Cleartype har jeg prøvcd litt np, men gikk bort fra det igjen, følte jeg så fargede skygger rundt bokstavene (men veldig lite da) Kom på at den linken Boye siktet til lå i IE 7: http://www.microsoft.com/typography/cleart...uner/Step1.aspx Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 last programmet ned. det gjorde jeg. nå kan jeg justere skarpheten på bokstavene "i alle retninger" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå