Gå til innhold

LØST! Hvorfor kan jeg ikke beholde ringetone?

Evas

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått Nokia 6131 som jeg er kjempeglad for. Imidlertid fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke kan beholde mine instillinger. Her tenker jeg på ringetone og meldingstone (SMS). Jeg har både gått på innstillinger og valgt de forskjellige ringe-/SMS-toner der, og også via Profil -> generell. Under siste kategori står det "tidsbestemt". Forstår ikke helt det. Det står et klokkeslettt man kan endre på. Når tiden er utløpt (max 24 timer) vil profilen gå tilbake til forrige profil står det i brukermanualen.

Men jeg VIL IKKE at den skal gå tilbake til andre toner, ringelyder. Jeg vil at den skal beholde de toner jeg har valgt og det HVER DAG. Hvordan får jeg den til det. Jeg har prøvd og prøvd alle muligheter, men finner ikke de vise sten. Kanskje du har de?? :rofl: I så fall tusen takk! :love:

Endret av Evas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 6131 er en kjempeflott mobil! Flott å se på og helt rå skjerm.

Løsningen her må være at du ikke går inn på Tidsbestemt når du skifter Profil. Hvis du skriver inn et klokkeslett i Tidsbestemt så står det en klokke som indikerer dette valget i displayet (ligner litt på stoppeklokkesymbolet). Hvis du ikke skriver inn noe i Tidsbestemt, så har du samme Profil hele tiden.

Vi har hatt denne mobilen siden i sommer og nå skifter vi stort sett mellom Standard-profil og Lydløs-profil ved å holde inne #-tasten i et par sekunder. Da har vi stilt inn Standard-profil slik vi vil ha den på forhånd.

Håper dette hjelper! :thumbup:

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for svar.

Når jeg går inn på tidsbestemt og åpner der, står det alltid det klokkeslett som tilsvarer tiden Her og nå. Jeg har aldri rørt klokken der, men bare gått tilbake. Det kan være jeg bare helt skal la være å åpne den rubrikk som altså heter tidsbestemt.

Nå i dag mens jeg ventet på trikken hjem, gikk jeg på innstillinger -> toner og så anga jeg igjen-igjen de toner jeg ville ha. Da var kl. ca 15.00. Så blir det spennende å se om det holder seg. Det jeg har valgt legger seg altså i profilen Generell, og bør jo da bli der til jeg selv velger å skifte til feks. Lydløs. Håper det funker nå.

:)

Lenke til kommentar

Når du går inn på Tidsbestemt så har du to valg nederst; det er OK og Tilbake. Du skal altså velge Tilbake hvis du ikke ønsker at Profilen skal være Tidsbestemt.

Håper du kom deg velberget hjem med trikken, og at helgen din blir god - uten tidsbestemte Profiler!

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...