Gå til innhold

PSP vs Nintendo Ds Lite?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Heihei!

Planlegger å kjøpe meg en liten håndholdt konsoll hvis jeg får solgt bassgitaren min, og i den anledning har jeg litt jeg lurer på.

Har sett en del på Nintendo's Ds Lite, og Sony's Playstation Portable.

Nå lurer jeg på, hvilken av de to konsollene gir mest igjen for pengene?

Jeg tenker fleksibilitet, brukervennlighet og spillmuligheter.

Kan jeg bruke konsollen til mer en bare spilling? (f.eks. mp3-spiller osv)

Hva er snittprisen(e) på spill?

Hva er snittprisen på selve konsollen?

Jeg ser for meg at dette også går en del på egen smak, og at det ikke finnes noen konkrete svar om hvilken jeg burde velge, men hvis noen kan komme med personlige erfaringer og/eller meninger, så er det hjertelig velkommen! :)

Takker for alle svar!

Edit:

En ting til: hvilke spill er i tilfelle å anbefale til hver konsoll?

Har bl.a. fått intrykket av at Loco Roco til PSP er et veldig underholdene spill (?)

Som det også sies, så er PSP mer en multimediaspiller enn en spillmaskin.

Akuratt hvilken av disse jeg egentlig er på jakt etter gjenstår å se.

:)

Edit 20.01:

Her legger jeg ut noen linker til video-omtaler av begge konsollene:

NDS:

Omtale 2 del 3

PSP:

Omtale 1

Omtale 2 (ikke av beste kvalitet)

Hadde problemer med å finne video-omtaler som var av god kvalitet når det gjaldt PSP, men det får gå sin gang ;)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS Lite får for 1200, PSP får du for 1700(1500 for base pack). DS Lite har vel kanskje flere populære spill, PSP er mer en mediakonsoll med mulighet til å se film/spille av musikk/homebrew ++. Prisen på spillene regner jeg med er lik, men er ikke sikker. Er en av de billigere på spill så er det nok DS-en. Har selv hatt en PSP og er fornøyd med spillutvalget. DS kan jeg ikke si så mye om, men den er jo fryktelig populær i Japan.

Personlig mening: Kjøp PSP og du vil ikke angre. Den har flott spill for enhver smak. Jeg hadde GTA-spillene, socom og daxter. Veldig gode spill. Jeg brukte den også hver dag som MP3-spiller som fungerte veldig fint. Den har en fjernkontroll om du kjøper value pack som er veldig grei. Kvaliteten på film blir også veldig bra. Til gjengjeld er den litt større enn DS og så skal det nevnes at jeg aldri har tatt i en DS en gang.

Lenke til kommentar
DS er for babyer.

PSP ftw!  :love:

7752564[/snapback]

Skjerp deg, ganske enkelt skjerp deg.

Har ingen av delene men skal forsøke på noen ord.

DS har 2 delt skjerm med touch funksjon. Gir et variabelt gameplay, og varierende spill.

PSP har samme oppsett på knappene som PSX er kjent for, samt sporter noen interesange titler. Dog har fått litt pes for enkelte spill, som ga knotete oppsett, som f.eks Brothers in Arms, som ikke fungerte i følge omtaler her på gamer.no.

Jeg ville vel egentlig valg DS om jeg skulle velge for den har en mer interesang lineup av spill enn PSP har. Men det er min mening :)

Lenke til kommentar
DS er for babyer.

7752564[/snapback]

Babyer kan vel ikke spille på en DS? De kan jo bare suge pupp jo. :love:

Kjøp en DS du. Flest gode morsomme spill på den. PSP er mer en show off produkt som f.eks iPhone. Hvem gidder å se UMD film på 3" liksom når man kan kose seg hjemme med DVD/HDDVD.

Dessuten er DS mer innovativt med sine 2 skjermer og touch screen.

Lenke til kommentar

spørsmålene du må stille deg er:

1: Har du Playstation? Liker du den? Viss ja, PSP

2: Har du tegneblokk? Liker du å tegne? Viss ja DS.

Men fra spøk til alvor så kommer det litt an på. PSP er bra med sine multimediamuligheter. Mens DS kanskje kommer best av med flest bra spill. Men nå skal det sies at PSP har noen sterke titler det og. GTA, MGS Portable Ops. OG ikke minst Daxter. Som er helt utrolig bra.

Nå har jeg ikke DS. Men er meget fornøyd med min PSP. Uansett så tror jeg du vil være fornøyd. Men til litt småspilling så tror jeg DS er best og gir best utbytte. Derfor den er så stor i Japan for eks.

Lenke til kommentar
DS er for babyer.

7752564[/snapback]

PSP er for veslevoksne casuals som bare spiller GTA hele dagen lang.

Fordommer er en fin ting.

Hvis du bare er ute etter en spillemaskin, er Nintendo DS det beste valget. Den har for øyeblikket de beste spillene og en bedre lineup. I tillegg er den det billigste. alternativet av de to maskinene.

Men vil du ha en multimediamaskin er PsP et veldig godt valg. Den har heller ikke så dårlige spill som mange vil ha det til.

Det spørs veldig mye om hvilke spill du liker best. Anbefaler deg å sjekke ut spillbiblioteket til begge konsollene først.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt DS. Enkelt og greit.

- Den er billig(st)

- Den har mye bedre spill. Mye flere skikkelig gode spilltitler

Ikke så mange punkter, men det er nok.

BTW:

En kamerat av meg har psp. Bruker den så godt som aldri. Meg og broren min og flere andre jeg kjenner har DS. Disse blir brukt vesentlig mer enn enn PSPen. Det ligger noe det altså!

Vær smart, velg DS :yes:

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Vis du liker å leke litt med memorysticken, å putte inn filmer, musikk, bilder og homebrew er PSP det rette valget. Spillene synes jeg er veldig gode. Bare velg de gode spillene så har du morro i ukesvis.

Nå har jeg ikke prøvd DS'en helt da, men etter det jeg har sett har den et veldig bra spillutvalg (selv synes jeg PSP har bedre da :love: ) og den er lett å ha med på bussen og lignende siden den er så liten og...ja liten

selv har jeg en PSP og en XBOX 360, og jeg bruker mer tid på PSP'en enn på 360'ien. :cool:

Endret av Gitaroo
Lenke til kommentar

Selv har jeg en PSP, og er veldig fornøyd med den.

Man kan se film, høre musikk, se på bilder, spille, surfe på nett etc, på en meget bra skjerm.

Skjermen er av -god- kvalitet, og er stor.

Man kan skifte ut minnebrikker, og snart får man brikker som er over 8 gig store.

Min bror har en DS Lite, men jeg vet ikke mye om den.

Men hvis jeg hadde -null- peiling på både PSP og DS, ville jeg uten tvil ha kjøpt PSP.

Mulighetene for PSP er mange.

Lenke til kommentar
Bare det at trådstarter SPØR om konsollen kan brukes til andre ting enn å spille, burde få det til å ringe en bjelle til dere som anbefaler DS. Merkelig hvor farget dere er av personlige preferanser.

7752875[/snapback]

Ja merkelig hvor fargete enkelte (hint:speil) er ovenfor personelige preferanser :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg hadde PSP før forde jeg trodde den var mye kulere en DS, men der tok jeg feil. Jeg kjøpte to spill(Burnout og GTA) og en film(Aliens) til den før jeg solgte den og kjøpte en Nintendo DS Light, det er jegf storfornøyd med! Masse varierte og underholdenes spill. Jeg har og liker veldig godt disse spillene: New Super Mario Bros, Metroid Prime Hunters, Wario Ware Touched, Star Fox, Mario Kart DS, Super Mario 64 DS og Phoenix Wright.

Lenke til kommentar
Bare det at trådstarter SPØR om konsollen kan brukes til andre ting enn å spille, burde få det til å ringe en bjelle til dere som anbefaler DS. Merkelig hvor farget dere er av personlige preferanser.

7752875[/snapback]

Ja merkelig hvor fargete enkelte (hint:speil) er ovenfor personelige preferanser :whistle:

7752945[/snapback]

Du liker bjørner, jeg liker pingviner - hva er problemet?

Lenke til kommentar
Edit:

En ting til: hvilke spill er i tilfelle å anbefale til hver konsoll?

Har bl.a. fått intrykket av at Loco Roco til PSP er et veldig underholdene spill (?)

Som det også sies, så er PSP mer en multimediaspiller enn en spillmaskin.

Akuratt hvilken av disse jeg egentlig er på jakt etter gjenstår å se.

:)

7752471[/snapback]

Loco Roco er meget underholdende. Det samme er Daxter og mange andre spill. PSP er en like god spillemaskin som DS, men DS har litt større spillutvalg. Kanskje siden nintendo har dominert håndholdt-markedet i en del år. Men du skal ikke tenke på at du slipper opp for gode spill om du kjøper PSP, tenk heller på om du vil betale litt ekstra for en litt større maskin, med bedre skjerm der det er lagt mer vekt på multimedia enn på en DS.

edit: Det kommer jo an på om du liker spillene som tilbys på de forskjellige konsollene, det må du tenke på.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Mange gode spill på PSP, og kan være fint hvis man ikke har noen MP3spiller, men DSen leverer mye mer enn PSP, og ser ut som den kan ta over markedet totalt(Den leder allerede med mye i alle regioner) så det er nok der de fleste spillene vil komme.

Forskjellen er vel hovedsaklig at på PSP er det for det meste vel kjente spillmekanikker, mens DS har rom for både tradisjonelle sjangere og helt nye ting.

Homebrew scenen er god på begge, men PSP krever litt mer stress i og med at man må nedgradere OSet hver gang man laster inn nye spill som oppgraderer og blokker for ikke-offisielle programmer, og DSen må man ut med litt mer penger for å få tak i ekstrautstyret som kreves for å spille homebrew, bruke den som mp3spiller, og spille back-ups.

Ingen tvil om at jeg ville anbefalt DS uansett. Selvom jeg skal innrømme at jeg sikler etter Metal Gear Portable.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...