Smallpox Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Vurderer å kjøpe en audi a4 1,8t har funnet den perfekte bilen, MEN den har automatgir.. og hvem vil ha automatgir i en turbobil?? hva koster det for en manuell girkasse?? hvor kan det kjøpes?? er det all verdens operasjon å få byttet?? er det mere enn bare kassen som må skiftes?? hvis noen har en girkasse til overs, så send meg gjerne en PM på forhånd takk Endret 18. januar 2007 av wakiewakie Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hvilken årsmodell er det snakk om? Hvis bilen er relativt gammel så er det vel også en del av dem til salgs (A4 er det i grunn mange av til salgs uansett årsmodell). Tror jeg ville kikka videre etter en med manuell kasse hvis det er det du vil ha. Eventuelt hvis du kjenner noen som er veldig glad i å skru, så kan du vel kanskje finne en brukt kasse en plass. VACN er en god plass å starte både for å finne en 1.8T med manuell kasse, og for å eventuelt finne en brukt kasse/hjelp til å bytte hvis du går for bilen med automat. Lenke til kommentar
Smallpox Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) det er en 1996 stv VACN? hva/hvor ?? heh Endret 18. januar 2007 av wakiewakie Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 VW-Audi Club Norwegen 1996 Audi A4 1.8T stasjonsvogn kan vel ikke være så vanskelig å finne med manuelt gir. Hvilke krav stiller du? Pris, kilometerstand, farge, quattro ja/nei osv. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Tilnærmet likt uaktuelt å begynne prosjektet med å bygge om til manuell girkasse, for de av oss som har rasjonaliteten i behold. Flerfoldige deler som må byttes, så gjør deg selv en tjeneste ved å enten leve med automatkassa, eller leit opp en med manuell. Endret 19. januar 2007 av sjokolademelka Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja, det er mange nok biler med manuell til at du kan finne en som passer vil jeg tro. Hvis vi skal hjelpe til med å finne en, så må vi ha flere kriterier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Du må minst bytte/montere: Girspake evt. midtkonsoll, giroverføring, pedalsett, Rør til clutch-overføring med slavesylinder, Svinghjul og clutch. Det kan også være mulig at du må bytte drivakslinger*, ledningsnett, speedometersats og ryggelysbryter. *=ved bytte av drivakslinger er det mulig at verken hjul-lager eller støtdempertorn passer. Kan være mer men det er dette jeg kommer på i farta. Ja og selve kassa Se etter en bil som har manuelle gir du.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå