Gå til innhold

VPU recovery på X1900XT 512 MB

san_benny

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt skjermkortet mitt - X1900XT 512MB - i et år, og har alltid oppdatert drivere når nyere versjoner har kommet ut. Har ikke hatt noen problemer før; har alltid avinstallert gamle drivere før jeg har installert nye.

En dag da jeg spilte, så ble jeg kastet ut av spillet, og fikk melding om VPU recovery, og at driverne ikke er kompatible med skjermkortet. Prøvde å skru av VPU recovery, men da frøs skjermbildet under spilling, og jeg måtte restarte PC-en.

Har søkt masse på nettet for å finne løsninger på problemet, men det kan tydeligvis komme av mange ting. Vanskelig å finne ut nøyaktig hva det kan være.

Jeg har prøvd alle typer drivere til ATI, både nye og gamle (som tidligere har fungert), men det hjelper ingenting. Jeg har prøvd å installere drivere fra CD-en som fulgte med kortet, og da virker alt fint i et par dager, og så får jeg melding om VPU recovery igjen. Umulig å spille.

Jeg har testet strømforsyning, vifte osv, og alt ser ut til å virke fint.

Jeg har alltid lastet ned originale drivere fra ATI's sider, og avinstallert gamle før jeg har installert nye. Så jeg er 100% sikker på at det ikke kan være noe galt med driverne.

Alt er oppdatert, inkludert BIOS. Har kjørt viruskontroll. Har rett og slett gjort alt jeg kan komme på.

Hvis noen vet noe om hva dette kan skyldes, og vil hjelpe meg, hadde jeg blitt supertakknemlig. Kom gjerne med forslag til hva jeg bør sjekke, i tilfelle jeg har glemt noe.

Mitt operativsystem er:

AMD 64 X2 4800+

Seasonic 600W strømforsyning

2 GB RAM 3200

Windows XP pro 32bit

ASUS A8N32-SLI deluxe

På forhånd takk! :)

Endret av san_benny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken catalyst bruker du? Jeg hadde ikke noe problem med mitt 1900-kort før jeg la inn 7.1. Etter det ble det konstante restarter. Til slutt kjørte jeg systemgjenoppretting, renset pc manuelt for rester av 7.1 og la inn 6.9 da denne har fungert perfekt for meg. Har ikke hatt antydning til ball etter nedgraderingen.

Lenke til kommentar
Vil bare si en ting.. Hvis driverne funker perfekt, så drit i å oppgradere dem! blir som regel alltid krøll med nye drivere  :thumbdown:

7780655[/snapback]

Den er litt drøy. Iblant er det bøll - ja, men det er langt fra noen regel.

Men å sjekke tråder om driveren i andre forum er alltid lurt - iblant er det ikke på kortet "ditt" forbedringen ligger (kjører selv 92.91-driverne til nvidia, men det har kommet flere betaversjoner etter det som ikke inneholder noe vesentlig for mitt kort).

Edit: I de trådene kommer det fort fram om driverne har masse bugs også.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...