Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at folk gidder å forsvare Valla i en slik sak, kan vi heller ikke helle diskusjonen over på om Hitler var en hyggelig mann eller ikke, for den saken er mindre overbevisende synes jeg  :!:

7995257[/snapback]

Mener du da at folk med et annet syn enn ditt de skjønner du ikke :cry:

Om jeg eller noen andre støtter det helt motsatte av det du gjør så er det nøyaktig like relevant som ditt syn.

for ordens skyld vil jeg bare si at jeg ikke har sagt at jeg støtter eller ikke støtter Valla, jeg har valgt å fokusere på medias rolle i denne og lignende saker .

Så tar jeg Vallasaken når fakta ligger på bordet, det er vel nok bødler i sving allerede :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vi snakker om Valla, og du snakker i vei om ...?

7995425[/snapback]

Om det er meg du henvender deg til igjen, så snakker jeg om valla, mediakjøret rundt henne og ser det i forhold til andre saker og konsekvensen det kan få.

Forhåndsdømming har jeg imidlertid ikke gjordt,da det er mer enn nok av det.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk gidder å forsvare Valla i en slik sak, kan vi heller ikke helle diskusjonen over på om Hitler var en hyggelig mann eller ikke, for den saken er mindre overbevisende synes jeg  :!:

7995257[/snapback]

Jaja, da vet vi iallfall hvor lite kunnskap du har om Adolf Hitler. 6 millioner jøder, homofile, sigøynere, funksjonshemmede. Ring a bell?

Ellers så vil jeg si at hvis man sammenligner Valla opp mot Hitler, så tror jeg man heller ikke kjenner til Valla spesielt mye, og dermed diskvalifiserer seg på flere punkter til å bli tatt seriøst i en debatt.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
To kvinnelige LO-topper har fortalt Valla-granskerne at de er blitt dårlig behandlet gjennom flere år av LO-leder Gerd-Liv Valla.

I sine hemmelige vitneforklaringer til granskingsutvalget har LOs 1.-sekretær Ellen Stensrud og LO-sekretær Rita Lekang fortalt at de fra 2001 og i flere år er blitt utsatt for meget dårlig behandling av Gerd-Liv Valla.

Dette skal VG ha fått bekreftet av flere kilder.

Lekang skal ha fortalt om søvnproblemer, magevondt og svekket konsentrasjonsevne som følge av behandlingen, mens Stensrud skal ha omtalt det hele som en vond tid.

Hemmelig og hemmelig fru Blom :hrm:

Uannsett så blir indikasjonene på at Valla ikke bør lede LO enda sterkere.

LO-topper med Valla-kritikk

Lenke til kommentar
To kvinnelige LO-topper har fortalt Valla-granskerne at de er blitt dårlig behandlet gjennom flere år av LO-leder Gerd-Liv Valla.

I sine hemmelige vitneforklaringer til granskingsutvalget har LOs 1.-sekretær Ellen Stensrud og LO-sekretær Rita Lekang fortalt at de fra 2001 og i flere år er blitt utsatt for meget dårlig behandling av Gerd-Liv Valla.

Dette skal VG ha fått bekreftet av flere kilder.

Lekang skal ha fortalt om søvnproblemer, magevondt og svekket konsentrasjonsevne som følge av behandlingen, mens Stensrud skal ha omtalt det hele som en vond tid.

Hemmelig og hemmelig fru Blom :hrm:

Uannsett så blir indikasjonene på at Valla ikke bør lede LO enda sterkere.

LO-topper med Valla-kritikk

8012986[/snapback]

Om slike ting stemmer er saken ganske grei,jeg må dog si at det er betenkelig,ja direkte skremmende at dette blir kjent i avisene omtrent samtidig som hemmelige samtaler gjøres.

Hvor uhildet blir dette da?

Er det blitt slik i Norge at en lukket høring eller en lukket rettsak ikke fungerer,den er jo i avisene samtidig og hva gjør dette med de som skal behandle slike saker uhildet og da tenker jeg ikke bare på denne saken :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, dette mener jeg er ganske uheldige uttalelser fortsatt, fordi det skaper et enveiskjørt bilde av denne situasjonen. Er helt enig i hvordan Jenny Ann Hammerø forklarte det hele:

mens LOs informasjonssjef Jenny Ann Hammerø sier til avisen at det er beklagelig at VG støtter seg på anonyme kilder som det er umulig å verifisere og umulig å forholde seg til.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1917578

Er helt enig! Er så trist at mediene skaper et så forferdelig dårlig bilde av denne situasjonen, og støtter seg til kilder som ikke engang er troverdige. Tror vi alle burde være kritiske når vi leser det mediene skriver.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Men dette går jo på grunnleggende journalistikk. Så ikke de som nå klager rope ut om hvor uheldige bruk av anonyme kilder var når Per Sandberg ble utlevert i media som synlig beruset, i følge anonyme kilder . Dette på tross av at navngitte vitner gikk ut og sa at han ikke var det. Men slik har nå journalistikken alltid vært, avisene ville vært ganske tomme for nyheter om man ikke kunne benyttet seg av anonyme kilder. :)

Lenke til kommentar
Men  så er det vel en betydelig forskjell på at en politiker stiller halvfull på talerstolen og et vitnemål avgitt bak lukkede dører  :hmm:

8017046[/snapback]

Politikeren var ikke halvfull på talerstolen. Noe navngitte vitner og ikke minst fagpersonell har slått fast.

Forskjellen er ikke-eksisterende da en debatt rundt bruken av anonyme kilder er rent prinsippielt sett.

Jeg regner det som en selvfølge at motstandere av at man bruker anonyme kilder i denne saken også er det i andre saker. Man kan ikke få i både pose og sekk når det kommer til dette.

Her må man ta et standpunkt. Enten er man motstander av at media benytter seg av anonyme kilder, eller så er man tilhengere av det. :)

Lenke til kommentar
Men  så er det vel en betydelig forskjell på at en politiker stiller halvfull på talerstolen og et vitnemål avgitt bak lukkede dører  :hmm:

8017046[/snapback]

Politikeren var ikke halvfull på talerstolen. Noe navngitte vitner og ikke minst fagpersonell har slått fast.

Forskjellen er ikke-eksisterende da en debatt rundt bruken av anonyme kilder er rent prinsippielt sett.

Jeg regner det som en selvfølge at motstandere av at man bruker anonyme kilder i denne saken også er det i andre saker. Man kan ikke få i både pose og sekk når det kommer til dette.

Her må man ta et standpunkt. Enten er man motstander av at media benytter seg av anonyme kilder, eller så er man tilhengere av det. :)

8017063[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvor du har det fra at jeg er for eller imot bruk av annonyme kilder siden jeg aldrig har sagt noe om det , men dette vet du tydeligvis siden du qouter meg.

Jeg snakker om mediakjør og at media vet om innholdet i hemmelige møter nesten før møte er holdt.

Så her er det åpenbart at det kunn er to muligheter, nemmelig at enten er den som er blitt forhørt intrisert i at media skal få vite dette eller så er de som forhører intrisert i det :hmm:

Når en så vet at det ene vitnet sannsyneligvis hadde vært leder for LO i dag om ikke Valla hadde stilt så kan en jo lure litt :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor du har det fra at jeg er for eller imot bruk av annonyme kilder siden jeg aldrig har sagt noe om det , men dette vet du tydeligvis siden du qouter meg.

Nei det gjør jeg ikke. Så vennligst ikke tillegg meg den meningen. Regner det nå som avklart.

Lenke til kommentar

Nei det gjør jeg ikke. Så vennligst ikke tillegg meg den meningen. Regner det nå som avklart.

8017839[/snapback]

Fint,jeg tilla deg ikke den,det bare virket slik fra ditt innlegg :)

Lenke til kommentar

7995257[/snapback]

Jaja, da vet vi iallfall hvor lite kunnskap du har om Adolf Hitler. 6 millioner jøder, homofile, sigøynere, funksjonshemmede. Ring a bell?

7996358[/snapback]

«Valla har gitt LO en veldig stor oppslutning blant nordmenn flest, og hun har klart å synliggjøre LO på en måte som er imponerende, og der har du og jeg forskjellig mening, det er greit.

Men en ting vi er totalt uenige om er den saken rundt Gerd-Liv Valla og om hun burde fratre seg sin stilling eller ei, og der har du og jeg ulike syn, fordi du syns det er viktigere å la en hendelse gå foran de mange hun faktisk har utført, det kan jeg gjerne respektere.»

Hva med alt det positive Hitler gjorde da?

Disclaimer: Dette innlegget er ironi. Hvis man ikke skjønner ironien, vennligst overse innlegget og ikke svar.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Professor i sammenliknende politikk i Bergen, Frank Aarebrot, mener det skal mye til for at Valla fortsetter som LO-leder.

-  Jeg tror hun må gå av. Jeg begynner å tro at det er en avgang som er utgangen her, for dette er sterke saker. Det er vanskelig å se hvordan Valla kan overleve dette som LO-leder, sier Aarebrot.

Må renvaskes

Ledende seniorrådgiver Hans Geelmuyden i Geelmuyden Kiese er enig. Han mener bare en full renvaskelse av Valla kan unngå at LOs troverdighet svekkes.

-  Hvis ikke Valla blir renvasket i granskningsrapporten er det game over for Valla. Det er fordi to av LOs viktigste saker er brutaliseringen av arbeidslivet og kampen mot mobbing. Da nytter det ikke å ha en leder som identifiseres med slikt, sier Geelmuyden. -  La meg legge til at både norsk arbeidsliv og næringsliv trenger et sterkt LO. Jeg slutter meg til rekkene som mener Valla utad har gjort en fantastisk jobb for LO, sier Geelmuyden.

Hvis Valla må gå så betyr vel det at hennes støttespillere bør følge henne ut døra. Det kan bety at LO får fjernet hele "ukulturen", og ender opp som en helt ny organisasjon. Dette kan bli veldig positivt for alle parter.

Tror Valla må gå

Lenke til kommentar
Hvis Valla må gå så betyr vel det at hennes støttespillere bør følge henne ut døra. Det kan bety at LO får fjernet hele "ukulturen", og ender opp som en helt ny organisasjon. Dette kan bli veldig positivt for alle parter.

Mulig,om en da ikke bare flytter "problemet" inn i flere bedrifter,det er jo en kjent sak at de som gjør de største tabbene er de som får de feteste jobbtilbudene innen nho bedrifter :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...