Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Du mener jeg skal la uriktige påstander stå uimotsagt? (Som du insinuerer at Jensen burde la løgner om Frp i TV-debatter stå uimotsagt fordi det irriterer deg når Jensen retter på folk som lyver om partiet hun leder?)

Hvilke uriktige påstander er det du sikter til? Noen trakk George Bush opp i denne tråden som en sammenligning med Gerd-Liv Valla, og hennes situasjon. Det eneste jeg skrev da var at det er veldig store forskjeller, fordi folk vet faktisk hva George Bush har gjort (Irak-krigen), og dermed så kan man ikke sammenligne situasjonen fordi det som har skjedd rundt denne saken er ikke bevist, Irak-krigen og også som jeg trakk fram det Israel har gjort ovenfor palestinerne og libaneserne trenger man ikke i å spekulere i, slik man gjør her, fordi dette er ikke noe som har skjedd på en arbeidsplass, dette har skjedd åpent for hele verden å kunne se, så det ligger en vesentlig forskjell her, og da er det også grunnlag fordi som er uenige med Israel og USA å kunne kritisere dem, da dette har kommet hele verden til synet, det har ikke denne saken med Gerd-Liv Valla gjort.

Denne "beklagelsen" var det ingen som trodde på. Ikke engang hardbarkede sosialister.

Hvor på det politiske kartet de som tror på det eller ei har ingen betydning for saken. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakker om mediakjøret,hvordan media har blåst opp disse sakene og hvilke utfall slikt mediakjør kan få .

7985918[/snapback]

Det er Valla selv som har lagt opp til "mediakjøret".

Jeg prøver å se mediakjøret isolert uten å se på hvem det gjelder

Det går jo ikke an. Det er ikke slik det fungerer. Maktpersoner må finne seg i større innblanding fra media, for eksempel, og Valla er en av de mektiste personene i Norge.

eksperter sier jo det mangler sidestykke i norsk historie

Dette er fortsatt bare en tom påstand fra deg.

Du mener jeg skal la uriktige påstander stå uimotsagt? (Som du insinuerer at Jensen burde la løgner om Frp i TV-debatter stå uimotsagt fordi det irriterer deg når Jensen retter på folk som lyver om partiet hun leder?)

Hvilke uriktige påstander er det du sikter til?

De du synes det er irriterende at Siv Jensen retter på i TV-debatter.

Denne "beklagelsen" var det ingen som trodde på. Ikke engang hardbarkede sosialister.

Hvor på det politiske kartet de som tror på det eller ei har ingen betydning for saken. ;)

7989705[/snapback]

Jovisst. Man forventer jo gjerne at ens egne støttespillere og medarbeidere støtter en. Men når ikke engang de gjør det så sier det seg selv at noe ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Davidsen påstås å ha truet med å trekke 300.000 medlemmer om det ble gransking.

Dette stinker om det stemmer. Hvis Davidsen, Valla sin "kammerat" gjennom flere år benytter seg av slikt viser det bare hvor gjennomsyret av søppel LO er begynt å bli. Bra de rederlige i organisasjonen fikk gjennom en gransking. Er vist ikke bare Valla som har for vane å true folk til å lystre da.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sa noen pisk? :ph34r:

Så var det denne såkalte unnskyldningen da ...?

Slik som jeg har oppfattet det så plasserer Valla skylden hos mottaker av budskapet, ikke hos seg selv som sender. Total mangel på ydmykhet, mangel på lærevillighet, og slett lederskap, eller heller medarbeiderskap etter min mening.

Hva hun lærer av dette over tid blir virkelig spennende å få se. Personlig satser jeg ikke mange ører på at hun lærer noe som helst.

Edit: Dotten kom meg i forkjøpet :)

Fant denne på vg.no, og den er hvis det stemmer ganske skremmende.

Toppsjefen i Fagforbundet er en av Vallas viktigste våpendragere. Flere deltagere på møtet i LO-sekretariatet forteller at Jan Davidsen ble svært forbannet over at flertallet ville nedsette et granskingsutvalg.

- Davidsen var meget misfornøyd med granskingsutvalget, og sa i affekt at vi andre måtte «oppføre oss». Hvis ikke kunne det få konsekvenser for om Fagforbundet skulle fortsette som LO-medlemmer, sier et medlem i LO-sekretariatet.

Jan Davidsen truet med ....

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

FOr min del skjønner jeg ikke folk som er medlem i fagforeninger.

Om jeg hadde vært medlem hadde jeg meldt meg ut umiddelbart etter det bråket som nå har vært. Skulle vært spennende å se hvor mange som har meldt seg ut eller melder seg ut, når enkelt personer står fram og mener de eier forbundet...

Lenke til kommentar
Det eneste jeg skrev da var at det er veldig store forskjeller, fordi folk vet faktisk hva George Bush har gjort (Irak-krigen), og dermed så kan man ikke sammenligne situasjonen fordi det som har skjedd rundt denne saken er ikke bevist, ...

7989705[/snapback]

Vi vet da faktisk svært mye om hvordan Valla har opptredd, både tidligere og i denne saken.

Nei, vi kjenner ikke hele grunnlaget for det Valla har gjort. Vi kjenner ikke alle detaljene bak beslutingen om å gå inn i Irak heller.

Den forskjellen du forsøker å trekke opp er kunstig og ikke reell.

Lenke til kommentar

Om jeg hadde vært medlem hadde jeg meldt meg ut umiddelbart etter det bråket som nå har vært. Skulle vært spennende å se hvor mange som har meldt seg ut eller melder seg ut, når enkelt personer står fram og mener de eier forbundet...

7990047[/snapback]

Interessant i den sammenheng er at Valla ønsker at det skal være ulovlig å ikke være fagorganisert.

Lenke til kommentar

7990047[/snapback]

Fagforeninger er viktige og det finnes langt flere enn de LO kan tilby ;)

Etter flere år i LO hvor jeg til slutt byttet til PF er jeg glad for å være i en fagforening som satser på medlemmene sine fremfor å sikre sin egen makt.

Lenke til kommentar
Davidsen påstås å ha truet med å trekke 300.000 medlemmer om det ble gransking.

Dette stinker om det stemmer. Hvis Davidsen, Valla sin "kammerat" gjennom flere år benytter seg av slikt viser det bare hvor gjennomsyret av søppel LO er begynt å bli. Bra de rederlige i organisasjonen fikk gjennom en gransking. Er vist ikke bare Valla som har for vane å true folk til å lystre da.

7989937[/snapback]

Tja stinker det mere enn de som truer med å trekke seg ut om Valle IKKE fjernes?

Her er det vel syn og ståsted i saken som avgjør det :hmm:

Nå er det de som sier han ikke sa dette,men det legges det ikke stor vekt på,hvorfor det? Tja muligens fordi det da ikke ble en sak å skrive om :hmm:

Lenke til kommentar
Er det noen som har truet med å trekke seg om granskingen ikke ble gjennomført?

Det var jo ikke relatert til om hun burde trekke seg men relatert til granskingen. En vesentlig forskjell.

Dette viser jo hvor klart LO er svekket grunnet striden.

7991014[/snapback]

Tja det er vel flere som har anntydet at om Valla fortsetter er deres dager som medlemmer i LO talte.

Dessuten har vedkommende benektet at han har truet med dette og også fått støtte for det, uten at det blir viet mye oppmerksomhet, er det fordi det ikke da blir noe å skrive om og lage spekulasjoner om :hmm:

En forbundsleder støtter Davidsens versjon.- Jeg hørte hva Davidsen sa, og er helt enig med ham i at han ikke truet med utmeldelse, sier han.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155480

Alikevel ble den store overskriften

Jan Davidsen truet med å forlate LO :hmm:

Lenke til kommentar

1) Det å true med "hvis Valla blir, så går jeg" er en ærlig sak. Jeg HAR meldt meg ut, fordi jeg ikke ser noe poeng i å finansiere SV/AP og ikke minst bygge opp under makten til en gammelkommunist ute av kontroll.

2) Det å true med "hvis det blir granskning melder jeg meg ut" er en grov trussel mot demokratiet i organisasjonen.

Lenke til kommentar
1) Det å true med "hvis Valla blir, så går jeg" er en ærlig sak. Jeg HAR meldt meg ut, fordi jeg ikke ser noe poeng i å finansiere SV/AP og ikke minst bygge opp under makten til en gammelkommunist ute av kontroll.

2) Det å true med "hvis det blir granskning melder jeg meg ut" er en grov trussel mot demokratiet i organisasjonen.

7991101[/snapback]

Tja truer ikke begge ting demokratiet,hva om granskningen viste at hun ikke hadde gjordt noe galt :hmm:

Selvsagt bør/skal en slik sak granskes, men da må man heller ikke komme med at om vedkommende blir trekker jeg meg,det kan jo bety det samme som de ikke ønsker en granskning i frykt for at vedkommende kan bli frikjent :hmm:

Men det jeg ser på er at meda laget en stor overskrift der de konkluderer med at han har truet med dette og så en notis der han avkrefter dette og at andre avkrefter, ser vi ikke nok en gang medias higen etter å grave etter negative ting å lage sak av dette, selv når andre sier dette ikke stemmer :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

7991101[/snapback]

Tja truer ikke begge ting demokratiet,hva om granskningen viste at hun ikke hadde gjordt noe galt :hmm:

Selvsagt bør/skal en slik sak granskes, men da må man heller ikke komme med at om vedkommende blir trekker jeg meg,det kan jo bety det samme som de ikke ønsker en granskning i frykt for at vedkommende kan bli frikjent :hmm:

Men det jeg ser på er at meda laget en stor overskrift der de konkluderer med at han har truet med dette og så en notis der han avkrefter dette og at andre avkrefter, ser vi ikke nok en gang medias higen etter å grave etter negative ting å lage sak av dette, selv når andre sier dette ikke stemmer :hmm:

7991211[/snapback]

Det å trekke seg fra en organisasjon fordi man ikke liker ledelsen er helt ærlig sak. Det å trekke seg fra en organisasjon for å trenere en granskning.. er noe annet.

Lenke til kommentar
Det å trekke seg fra en organisasjon fordi man ikke liker ledelsen er helt ærlig sak. Det å trekke seg fra en organisasjon for å trenere en granskning.. er noe annet.

Selvsagt er det det,men i dette tilfelle ser det jo ut som det er media og noen vallamotstandere som har funnet ut dette og slår det stort opp, menst det personen det gjelder og den som bekrefter at dette ikke er tilfelle vies minimal plass .

Lenke til kommentar

Det kommer klart frem i artikkelen at han nekter for dette (med et vitne som støtter ham). Faktisk over halve spalteplassen er viet Davidsen sitt syn. Er det minimal plass? Artikkelen er god og tar for seg begge sider, dog syntes jeg overskriften på forsiden av VG er misvisende (den viser ikke klart at det er en påstand). Det kommer også klart frem at flere vitner oppfattet det som en trussel.

Nå ble jo man ilagt munnkurv etter det møtet, noen snek seg til og med ut bakveien. Samtidig prøvde man å forlange at AP skulle holde snavla om det hele. Det er uheldig at alt skal foregå bak lukkede dører :)

Fikk kjeft for Valla kritikk

Ja det må vel ties om det ikke er ros? :)

Lenke til kommentar
Det kommer klart frem i artikkelen at han nekter for dette (med et vitne som støtter ham). Faktisk over halve spalteplassen er viet Davidsen sitt syn. Er det minimal plass? Artikkelen er god og tar for seg begge sider, dog syntes jeg overskriften på forsiden av VG er misvisende (den viser ikke klart at det er en påstand).  Det kommer også klart frem at flere vitner oppfattet det som en trussel.

Nå ble jo man ilagt munnkurv etter det møtet, noen snek seg til og med ut bakveien. Samtidig prøvde man å forlange at AP skulle holde snavla om det hele. Det er uheldig at alt skal foregå bak lukkede dører :)

Fikk kjeft for Valla kritikk

Ja det må vel ties om det ikke er ros? :)

7991573[/snapback]

Over halve?

Om jeg teller linjene så er det 29 ang at han har sagt dette + overskriften og bilde og 13 som viser hans syn.

Mulig det blir over halvparten ;)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155480

Nei det skal ikke ties om det ikke er ros, det er viktig at kritikk kommer frem og det tror jeg alle her er enige om, det jeg har reagert på her og i andre lignende saker er mediakjøret og dets konsekvenser . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Davidsen fikk mer enn nok spalteplass til å bli hørt. Ikke noe kritikkverdig der. Men journalisten ordlegger det som et faktum og ikke en påstand ved å skrive "Davidsens trussel ville splittet LO i to deler dersom det ble alvor av den."

Burde satt ordet "påståtte" inn der, så den viser ganske klart at journalisten(e) i VG mener påstanden er riktig.

At Davidsen og co. ønsker åpenhet rundt dette gjør de jo ikke. De skjeller ut dem som mener noe kritisk. Noe som igjen er grasroten i kritkken som er kommet mot Valla og LO. Man har ikke takhøyde og tåler ikke kritikk.

Lenke til kommentar
Davidsen fikk mer enn nok spalteplass til å bli hørt. Ikke noe kritikkverdig der. Men journalisten ordlegger det som et faktum og ikke en påstand ved å skrive "Davidsens trussel ville splittet LO i to deler dersom det ble alvor av den."

Burde satt ordet "påståtte" inn der, så den viser ganske klart at journalisten(e) i VG mener påstanden er riktig.

At Davidsen og co. ønsker åpenhet rundt dette gjør de jo ikke. De skjeller ut dem som mener noe kritisk. Noe som igjen er grasroten i kritkken som er kommet mot Valla og LO. Man har ikke takhøyde og tåler ikke kritikk.

7991889[/snapback]

Det er nettop hva jeg mener om media,media slår fast at slik er det spes i overskriftene da disse fanger flest personers oppmerksomhet og mange ikke leser resten .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...