Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, nå får du iallfall gjøre et forsøk på å oppføre deg seriøst.

Men hvis du er kåt på svar, skal jeg gi deg dem. Valla har gitt LO en veldig stor oppslutning blant nordmenn flest, og hun har klart å synliggjøre LO på en måte som er imponerende, og der har du og jeg forskjellig mening, det er greit.

Men en ting vi er totalt uenige om er den saken rundt Gerd-Liv Valla og om hun burde fratre seg sin stilling eller ei, og der har du og jeg ulike syn, fordi du syns det er viktigere å la en hendelse gå foran de mange hun faktisk har utført, det kan jeg gjerne respektere.

Helt ærlig så syns jeg selv at det jeg skrev nå var veldig unødvendig, fordi jeg har repetert det så mange ganger i denne tråden at hvis du overhodet hadde tatt deg bryet i og faktisk lese det jeg skriver i denne tråden, ville du sett dette og kåtheten på svar ville forhåpentligvis skrumpet som resultat av dette.

7981744[/snapback]

Som sagt før er det rett at Valla har utrettet mye men med feile metoder ser vi nå i ettertid som jeg også har sagt før!

At LO sto sterkere for noen måneder siden enn det gjorde i tidligere tider er vel å bra men vi ser at det har kostet mer enn vi er villige til å betale for det. Nemlig trakkasering, mobbing og truing av medarbeidere er ikke noe LO skal være bekjent med UANSETT hva det har gjort for organisasjonens stilling i næringslivet for la oss bare innse det, det er med slke metoder Valla har gått frem.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva granskinskommisjonen har å si er for meg lite interessant, da det ikke er den saken som gjør at Valla bør trekke seg. Det er måten hun har opptrådd på i etterkant. Det skader LO, det setter en uheldig presedens og mest av alt så skader det arbeidstagerne. Hun satt et forferdelig eksempel og LO er ikke tjent med å ha henne med videre som leder, ei heller burde en som gjør slike grove overtramp få fortsette som leder. Spesielt i en organisasjon som LO som skal gå foran med et godt eksempel.

Så lenge hun blir sittende blir det som å hive stein i glasshus hver gang andre ledere vil oppleve å bli kritisert fra LO hold.

Integriteten er rett og slett ikke til stede lenger. Hun er en leder uten den nødvendige tillit og hun skaper splid i både LO og AP.

7981325[/snapback]

Dette vil jeg si er å gå i ekstreme baner.

Ekstreme baner? Selv LO folkene vil ha henne fjernet. Hennes "beklagelse"(ja den er med tødler for den var ytterst svak) hjelper fint lite. Hun har satt en uheldig presedens og jeg gremmes over neste gang noen "tar en Valla".

Det er for meg utrolig at LO har fått seg en leder som kan oppføre seg slikt. Hvordan er det mulig?

Å dra frem en CV hjelper fint lite til å forsvare hva Valla har gjort. Det er jo irrelevant. :) Det er faktisk snakke om flere mulige lovbrudd (skriver mulige fordi hun ikke er dømt, men de er nå temmelig klare). Hun har ikke tillit blant LO medlemmene og hun har opptrådd mildt sagt usmaklig.

LO er ikke tjent med henne som leder. LO ville tjent på å få en ny en og arbeiderne rundt i landet ville tjent med det.

Det eneste denne saken her har vist oss er at LO bør holde godt kjeft og aldri kreve en dårlig leders avgang siden de ikke engang akter å fjerne sin egen dårlige leder. :)

De tillitsvalgte rundt om kring vil ha et stort problem med å forsvare krav så lenge man kan peke mot Valla.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har en god vennine som tilfeldigvis er tillitsvalgt, og hun er meget klar på at Valla er en belastning for den tjenesten hun skal levere. Hun trives som tillitsvalgt, men får spyfornemmelser når hun tvinges på kurs/årsmøter og lignende, fordi disse er mere en vekkelsesseanse hvor guden er AP.

Ja til skille av parti og organisasjon :thumbup:

Lenke til kommentar
Næmen, ærlig talt. Kan du kanskje lese overskriften og det jeg skrev før du skriver?

7978199[/snapback]

Du mener jeg skal la uriktige påstander stå uimotsagt? (Som du insinuerer at Jensen burde la løgner om Frp i TV-debatter stå uimotsagt fordi det irriterer deg når Jensen retter på folk som lyver om partiet hun leder?)

Valla opptrådte merkverdig i første omgang, men dette har hun altså beklaget for senere

Denne "beklagelsen" var det ingen som trodde på. Ikke engang hardbarkede sosialister.

Valla har vært en ytterst flott leder for LO, hun har kjempet for arbeidernes rettigheter i mange sammenhenger

Bare ikke når arbeiderne jobber under henne selv?

Det vil bestandig være folk som er missfornøy i en bedrift

I dette tilfellet har det kommet frem at mange er misfornøyde, og Vallas oppførsel etter at saken ble kjent har vært helt forkastelig.

Hvis Yssens eneste mulighet var å gå til pressen, var det feil da?

Mener du også dette er en sak som kun angår LO internt, eller innser du at LO er en arbeidsplass som er helt spesiell, i og med at det er disse som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter? Mener du at hvis LO begår overtramp, så bør ikke dette komme ut i offentlighetens lys?

Nå var ikke det Yssens eneste mulighet,saken vaar vel ikke behandlet ferdig i LO der den fortsatt hørte hjemme,

Hvilken behandling snakker du om her? Var saken under behandling altså?

Jeg har sagt det før , men det ser tydeligvis ut som det må gjentas, det jeg ser som et problem er massens ensidige kjør mot en person og forhåndsdømmingen uten at vi har hørt eller sett beviser fra begge og helst fra en uhildet part

Men nå er det ikke bare snakk om Vallas mobbing av Yssen og andre, men også hennes oppførsel etter at saken ble kjent!

Andre har bekreftet Yssens påstander, og forklart om lignende situasjoner i andre sammenhenger.

Det er vel en til som har uttalt seg og hun har vel ikke jobbet i LO, men i regeringen/stortinget.

Som Doffens linker viser, så... nei.

Nei, Valla har høstet berettiget kritikk for sin elendige behandling av denne saken. Nå bør hun trekke seg.

Ser du har avgjort/forhånsdømt i denne saken noe som er opp til deg,jeg venter iallefall til jeg kan dømme utifra fakta .

NEI, Snekker'n. Jeg uttaler meg om det Valla gjorde i all offentlighet da saken ble kjent.

Hvis dette får tragisk utfall, så er det fordi Valla nekter å trekke seg etter stormen av berettiget kritikk, men i stedet klamrer seg til makten med nebb og klør. Valla legger løpet selv. Hvis hun trekker seg, vil mediestormen legge seg. Hvis hun klamrer seg til makten, må hun ta konsekvensen av det.

Så om hun er uskylig så er det hennes egen feil om hun ble knekt og tok sitt liv, fordi hun ikke gjorde som dere ville :hmm:

Hun er ikke uskyldig i oppførselen hun viste til offentligheten da saken ble kjent.

Vi har tønnesaken i frisk minne

Det der er et hån mot Tønnes minne, som jeg allerede har forklart.

eg sammenligner mediakjøret i disse to sakene og det er høyst relevant

7978330[/snapback]

Nei det er det ikke, for mediekjøret mot Valla har fortsatt som følge av hennes forferdelige oppførsel da saken ble kjent.

Lenke til kommentar

Pricks

NEI, Snekker'n. Jeg uttaler meg om det Valla gjorde i all offentlighet da saken ble kjent.

Det står deg fritt,jeg heller til en annen mening.

Det der er et hån mot Tønnes minne, som jeg allerede har forklart.

Så det har du forklart og dermed er det udiskutabelt :)

Jeg har nemmelig ikke sammenlignet valla og tønne,men jeg har sammelignet mediakjøret og dets konsekvenser i disse sakene.

Lenke til kommentar
Jeg har nemmelig ikke sammenlignet valla og tønne,men jeg har sammelignet mediakjøret og dets konsekvenser i disse sakene.

7985800[/snapback]

Hvordan kan du sammenligne hvordan to situasjoner håndteres uten å ta hensyn til selve situasjonene?

Forskjellige situasjoner gir jo forskjellig interesse, og forskjellige saker behandles jo forskjellig.

Lenke til kommentar

7985800[/snapback]

Hvordan kan du sammenligne hvordan to situasjoner håndteres uten å ta hensyn til selve situasjonene?

Forskjellige situasjoner gir jo forskjellig interesse, og forskjellige saker behandles jo forskjellig.

7985853[/snapback]

Jeg snakker om mediakjøret,hvordan media har blåst opp disse sakene og hvilke utfall slikt mediakjør kan få .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så det har du forklart og dermed er det udiskutabelt  :)

7985800[/snapback]

Det blir en viss forskjell når i den ene saken personen trekker seg tilbake, og i den andre personen mater mediekjøterne med det ene saftige kjøttbeinet etter det andre.

Lenke til kommentar

7985800[/snapback]

Det blir en viss forskjell når i den ene saken personen trekker seg tilbake, og i den andre personen mater mediekjøterne med det ene saftige kjøttbeinet etter det andre.

7985922[/snapback]

Det er det,men mediakjøret kan likevel ødlegge begge parter,ingen av oss vet hvor steke noen er,selv om de forsøker forsvare seg eller ei :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

7985800[/snapback]

7985922[/snapback]

Det er det,men mediakjøret kan likevel ødlegge begge parter,ingen av oss vet hvor steke noen er,selv om de forsøker forsvare seg eller ei :hmm:

7986044[/snapback]

Sant nok at ingen andre enn den personen som er utsatt kjenner "grensen". Så når den personen fortsetter å bringe ved til bålet plutselig bryter sammen, hvem er da den "skyldige"? Er det media som burde forstått at et slikt kjør kan gå helt gærnt, eller personen som ved å bringe veden til bålet? Hun behøver ikke gjøre annet enn å la uhildete jobbe med saken og selv holde kjeft.

Lenke til kommentar
Sant nok at ingen andre enn den personen som er utsatt kjenner "grensen". Så når den personen fortsetter å bringe ved til bålet plutselig bryter sammen, hvem er da den "skyldige"? Er det media som burde forstått at et slikt kjør kan gå helt gærnt, eller personen som ved å bringe veden til bålet? Hun behøver ikke gjøre annet enn å la uhildete jobbe med saken og selv holde kjeft.

Selvsagt kan en være etterpåklok og si det,men om en føler seg urettferdig behandlet og blir anngrepet gjennom media er det vel ikke så lett å holde igjen.

husk at selv sjefen i Dagbladet satt på nrk og sa at han i ettertid kunne se at media gikk vel langt i slike saker og at han flere ganger skulle ønsket at de stoppet opp,kløp seg i armen og spurte seg selv hva de drev med :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

7985800[/snapback]

7985853[/snapback]

Jeg snakker om mediakjøret,hvordan media har blåst opp disse sakene og hvilke utfall slikt mediakjør kan få .

7985918[/snapback]

Jeg har skjønt at du snakker om mediakjøret. Det står i klartekst over. Men du påstår du gjør det uten å sammenligne 'valla og tønne', og jeg spør hvordan i all verden kan du ignorere bakgrunnen for mediakjøret når det er to vidt foskjellige situasjoner personene befinner seg i, og dette jo er høyst relevant for medienes håndtering og viktigheten av at hva som har skjedd kommer frem.

Valla er leder for Norges mektigste organisasjon, en organisasjon som på papiret er demokratisk, og som samarbeider tett med et regjeringsparti. Da er det særdeles viktig at hvordan hun opptrer kommer frem i lyset. Det er ikke noe man kan ignorere uten videre.

Lenke til kommentar
Jeg har skjønt at du snakker om mediakjøret. Det står i klartekst over. Men du påstår du gjør det uten å sammenligne 'valla og tønne', og jeg spør hvordan i all verden kan du ignorere bakgrunnen for mediakjøret når det er to vidt foskjellige situasjoner personene befinner seg i, og dette jo er høyst relevant for medienes håndtering og viktigheten av at hva som har skjedd kommer frem.

Valla er leder for Norges mektigste organisasjon, en organisasjon som på papiret er demokratisk, og som samarbeider tett med et regjeringsparti. Da er det særdeles viktig at hvordan hun opptrer kommer frem i lyset. Det er ikke noe man kan ignorere uten videre.

Jeg prøver å se mediakjøret isolert uten å se på hvem det gjelder, i tønnesaken var det enormt i vallasaken var det mange ganger større,ja eksperter sier jo det mangler sidestykke i norsk historie, og selv om du da velger å trekke fra for det du mener hun selv har skapt,tror jeg trygt vi kan si det resterende er like stort som i tønnesaken.

Poenget mitt er at jeg synest både media og vi som lar oss rive med bør være litt mer forsiktige før vi kaster oss ut i denne rundansen, dette fordi et så stort mediakjør ikke er nødvendig for å belyse saken.Mediakjøret er enormt fordi pressen konkurerer om størte salgstall og derfor legger alle krefter i å tyne mest mulig ut av slike saker og da blir de som rammes fort glemt.

Det bør spille liten rolle om det er en vi liker eller ei som rammes,det er tross alt mennesker med begrensninger som utsettes for dette og vi kjenner ikke disse personenes begrensning og det er dyktig sent å beklage når tragedien er et faktum,det har vi allerede sett i slike saker .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå bør man heller ikke falle i den fellen og tro at "offeret" er helt uten ressurser. Valla er ingen nybegynner. Hun har mest trolig et sterkt apparat i ryggen, som både gir råd og hjelper til med utformingen av hvilket utrykk lederen av LO skal inngi. Når hun da velger å "spille" med i sirkuset så tror ikke jeg at det bare er fordi hun føler seg tvunget til det, men like mye en bevisst taktikk som brukes.

Lenke til kommentar
Nå bør man heller ikke falle i den fellen og tro at "offeret" er helt uten ressurser. Valla er ingen nybegynner. Hun har mest trolig et sterkt apparat i ryggen, som både gir råd og hjelper til med utformingen av hvilket utrykk lederen av LO skal inngi. Når hun da velger å "spille" med i sirkuset så tror ikke jeg at det bare er fordi hun føler seg tvunget til det, men like mye en bevisst taktikk som brukes.

7987448[/snapback]

Da Valla gikk ut første gangen så gikk hun vel ut mot alle råd,jeg tror ikke hun var forberedt på den enorme kritikken som kom.

men igjen dette er en vanskelig sak, mediapresset kan få uante konsekvenser for både høy og lav og nettop derfor er jeg skeptisk til at media med som regel VG i spissen i dag opptrer som både dommer og bøddel her i landet.

Å belyse en sak er greit,men i dag handler det ikke om det men om hvem som klarer å få de største overskriftene og tyne mest mulig dritt utav enhver sak :hmm:

Lenke til kommentar
Tror du virkelg at Valla ikke skjønner dette?

7987585[/snapback]

Jeg sa at jeg ikke trodde hun skjønte hvilket omfang dette ville få første gangen hun uttalte seg om saken og det står jeg ved.

Ingen går vel ut og utaler seg vel vitende om at de da må be om unnskyldning en uke senere .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Når hun ikke vil høre på noen råd, selv Jens Stoltenberg sine (som jobbet aktivt i kulissene selv om han offentlig ga uttrykk for at det ikke var hans plass å engasjere seg i en konflikt i en virksomhet) så har hun beveget seg inn i en ild hun ikke burde. Som nevnt i starten, hun burde også trekke seg grunnet sin egen helse og familie. Hun har opptrådd høyst krikkverdig og det er helt og holdent på sin plass at kritikken kommer. Dette er helt klart en stor belastning og livet er for kort til å la det bli ødelagt fordi man klamrer til makten.

Avisene kan ikke la vær å skrive når vitner kommer frem, når folk i LO offentlig mener hun skal slutte, når politikere mener hun skal si unnskyld osv. Jeg ser det for meg....

"Hei, er det VG? Jeg er forbundsleder i LO og vil gå offentlig ut og si at Valla bør trekke seg grunnet hennes adferd"

"Sorry, vi kan ikke trykke saken. Vi som avis vil ikke at Valla skal bli utsatt for slikt press."

:)

Lenke til kommentar
Når hun ikke vil høre på noen råd, selv Jens Stoltenberg sine (som jobbet aktivt i kulissene selv om han offentlig ga uttrykk for at det ikke var hans plass å engasjere seg i en konflikt i en virksomhet) så har hun beveget seg inn i en ild hun ikke burde. Som nevnt i starten, hun burde også trekke seg grunnet sin egen helse og familie. Hun har opptrådd høyst krikkverdig og det er helt og holdent på sin plass at kritikken kommer. Dette er helt klart en stor belastning og livet er for kort til å la det bli ødelagt fordi man klamrer til makten.

Avisene kan ikke la vær å skrive når vitner kommer frem, når folk i LO offentlig mener hun skal slutte, når politikere mener hun skal si unnskyld osv. Jeg ser det for meg....

"Hei, er det VG? Jeg er forbundsleder i LO og vil gå offentlig ut og si at Valla bør trekke seg grunnet hennes adferd"

"Sorry, vi kan ikke trykke saken. Vi som avis vil ikke at Valla skal bli utsatt for slikt press."

:)

7988960[/snapback]

Nå er det en viss forskjell på å snyte seg og å fjærne hele nesen da :)

Lenke til kommentar
Som sagt før er det rett at Valla har utrettet mye men med feile metoder ser vi nå i ettertid som jeg også har sagt før!

At LO sto sterkere for noen måneder siden enn det gjorde i tidligere tider er vel å bra men vi ser at det har kostet mer enn vi er villige til å betale for det. Nemlig trakkasering, mobbing og truing av medarbeidere er ikke noe LO skal være bekjent med UANSETT hva det har gjort for organisasjonens stilling i næringslivet for la oss bare innse det, det er med slke metoder Valla har gått frem.

7981988[/snapback]

Ingenting av det Yssen, Reiss-Andersen eller det andre har beskyldt Valla for er dokumentert, dette er bare utsagn som i ettertid har blitt etterforsket. Valla har opptrådt uheldig i ettertid, og har beklaget dette, og tidligere hvis hun framsto som kald eller sårende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...