Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Det er nå ikke lagt lokk på noen av konspirasjonsteoriene. De har versert i media og fått mye omtale.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1610100.ece

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1002730.ece

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142872

Dog fullstendig uinteressante i kontekst om Valla bør gå eller ikke. Noe hun absolutt bør gjøre :)

7979308[/snapback]

Ser ikke at disse stille spørsmål ved Yssens hensikter ved å gå til pressen .

Men at de er uintresange i forhold til om hun må gå eller ikke er jeg enig i, dog venter jeg med konklusjonen til etter at den uhildete (om det er mulig etter mediajaget) har lagt frem sin innstilling .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neivel?

Samtidig verserer det ulike konspirasjonsteorier i arbeiderbevegelsens fløyer om hvem som står bak og regisserer bråket:

Ifølge Dagens Næringsliv er det partiledelsen som intrigerer for å bli kvitt Valla, mens lokale LO-ledere anklager høyresiden for sverte og svekke LO.

Og enda mer, om teoriene at Jens, Yssen sin eksmann og Yssen står bak:

Stoltenbergs hevn

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178524

Og mer:

Konflikten handler om EU

Konspirasjonsteoriene verserte i media nærmest fra dag en.

dog venter jeg med konklusjonen til etter at den uhildete (om det er mulig etter mediajaget) har lagt frem sin innstilling .

7979365[/snapback]

Hennes pressekonferanse og ikke minst opptreden hos Skavlan avgjorde den biten ganske klart.

Lenke til kommentar
Neivel?

Samtidig verserer det ulike konspirasjonsteorier i arbeiderbevegelsens fløyer om hvem som står bak og regisserer bråket:

Ifølge Dagens Næringsliv er det partiledelsen som intrigerer for å bli kvitt Valla, mens lokale LO-ledere anklager høyresiden for sverte og svekke LO.

Og enda mer, om teoriene at Jens, Yssen sin eksmann og Yssen står bak:

Stoltenbergs hevn

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178524

Og mer:

Konflikten handler om EU

Konspirasjonsteoriene verserte i media nærmest fra dag en.

dog venter jeg med konklusjonen til etter at den uhildete (om det er mulig etter mediajaget) har lagt frem sin innstilling .

7979365[/snapback]

Hennes pressekonferanse og ikke minst opptreden hos Skavlan avgjorde den biten ganske klart.

7979460[/snapback]

I denne saken har de ikke værsert,om en ser de spede forsøk konta kjøret andre veien er det mikroskopisk noe som min (ikke troverdige) kompis som jobber der fortalte meg allerede i midten av januar, jeg hadde som du vet da ikke anledning til å si det her .

Lenke til kommentar
I denne saken har de ikke værsert,om en ser de spede forsøk konta kjøret andre veien er det mikroskopisk noe som min (ikke troverdige) kompis som jobber der fortalte meg allerede i midten av januar, jeg hadde som du vet da ikke anledning til å si det her .

7979504[/snapback]

Her er konspirasjonsteoriene

- Kampanje mot LO

Fikk hjelp av eks-mann og reklameguru.

Kampanjejournalistikk mot Valla

- Ingen konspirasjon

Teoriene florerer

Hvem ville valse over Valla?

I kulissene bak LO dramaet

Valla-saken er blitt en politisk kamp preget av vikarierende motiver og konspirasjonsteorier

For de av oss som har fulgt med saken på daglig basis så har teoriene florert både i medier og på forum og de er blitt kommentert mer enn en gang i samtlige aviser.

Edit: Den 16. ble konspirasjonsteoriene omtalt på dette forumet.

Lenke til kommentar

7979504[/snapback]

Her er konspirasjonsteoriene

- Kampanje mot LO

Fikk hjelp av eks-mann og reklameguru.

Kampanjejournalistikk mot Valla

- Ingen konspirasjon

Teoriene florerer

Hvem ville valse over Valla?

I kulissene bak LO dramaet

Valla-saken er blitt en politisk kamp preget av vikarierende motiver og konspirasjonsteorier

For de av oss som har fulgt med saken på daglig basis så har teoriene florert både i medier og på forum og de er blitt kommentert mer enn en gang i samtlige aviser.

Edit: Den 16. ble konspirasjonsteoriene omtalt på dette forumet.

7979713[/snapback]

Når det gjelder synet på hvilken plass disse har fått i media kontra hvilken plass mobbingen av Valla her fått er det inggen tvil om at det blir enorme forskjeller,dette blir vi imidlertid neppe enige om og ser heller ikke vitsen i å diskutere det vidre.

Min konklusjon er imidlertid den samme som jeg hadde i mitt første innlegg i denne tråden og jeg står for det . :)

Vetle Lid Larssen er ikke enig i at konspirasjonsteorier er noe vi bør overlate til historikerne.

Er det noen som har stilt spørsmål med hvorfor han og andre med hans mening ble tause :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vetle Lid Larssen er ikke enig i at konspirasjonsteorier er noe vi bør overlate til historikerne.

Er det noen som har stilt spørsmål med hvorfor han og andre med hans mening ble tause :whistle:

7979850[/snapback]

Som godt dokumentert gjennom flere linker til de største avisene i Norge (og det finnes betydelige flere artikler der ute) så forble ikke de meningene tause. Snarere tvert imot. Det er dokumentert og jeg ser ikke poenget med å gi inntrykk av noe annet når det er servert på sølvfat at både VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen, BT m.m i flere artikler har diskutert de forskjellige meningene. Dette har også versert i tv-media.

Jeg anser påstanden om at slikt "ikke har værsert" som fullstendig og uten snev av tvil som tilbakevist . Så får alle tilskuerne selv avgjøre om de finner slike ytringer kvelt, eller om de, som gjennom linkene presentert over, har fått se dagens lys i landets største medier. :)

Lenke til kommentar

7979850[/snapback]

Som godt dokumentert gjennom flere linker til de største avisene i Norge (og det finnes betydelige flere artikler der ute) så forble ikke de meningene tause. Snarere tvert imot. Det er dokumentert og jeg ser ikke poenget med å gi inntrykk av noe annet når det er servert på sølvfat at både VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen, BT m.m i flere artikler har diskutert de forskjellige meningene. Dette har også versert i tv-media.

Jeg anser påstanden om at slikt "ikke har værsert" som fullstendig og uten snev av tvil som tilbakevist . Så får alle tilskuerne selv avgjøre om de finner slike ytringer kvelt, eller om de, som gjennom linkene presentert over, har fått se dagens lys i landets største medier. :)

7980909[/snapback]

Som sagt tidligere,så har disse meningene vært ubetydelige i forhold til mobbingen andre veien, noe jeg reg ikke blir benektet.

Og for ordens skyld så har jeg heller ikke hevdet at de ikke har vært belyst eller fått se dagens lys som det forsøkes å gi intrykk av her,det jeg sier er at ansatte i aviser har fått beskjed om å ikke så tvil om den ene part og for meg ser det ut som de få som har prøvd fort er blitt tause.

Vidre er det å håpe at det svaret som kommer fra granskningskommisjonen er uhildet, jeg håper de er sterke nok til å gjøre en rettferdig dom selv om media har dømt på forhånd og selv om de vet at de blir slakteoffer en tid fremover om de konkluderer med noe annet, desverre er det i en sak med slikt omfang som media har laget av denne umulig å finne personer som ikke har fått dette med seg .

Men jeg håper uansett utfall av saken at den blir en mal til etterfølgelse spes om det konkluderes med at Valla har mobbet noen, da har man en grei mal å følge i saker for ettertiden.

Jeg foretrekker uansett å vente på sannheten før jeg fordømmer noen her.

Lenke til kommentar

Hva granskinskommisjonen har å si er for meg lite interessant, da det ikke er den saken som gjør at Valla bør trekke seg. Det er måten hun har opptrådd på i etterkant. Det skader LO, det setter en uheldig presedens og mest av alt så skader det arbeidstagerne. Hun satt et forferdelig eksempel og LO er ikke tjent med å ha henne med videre som leder, ei heller burde en som gjør slike grove overtramp få fortsette som leder. Spesielt i en organisasjon som LO som skal gå foran med et godt eksempel.

Så lenge hun blir sittende blir det som å hive stein i glasshus hver gang andre ledere vil oppleve å bli kritisert fra LO hold.

Integriteten er rett og slett ikke til stede lenger. Hun er en leder uten den nødvendige tillit og hun skaper splid i både LO og AP.

Lenke til kommentar
Integriteten er rett og slett ikke til stede lenger. Hun er en leder uten den nødvendige tillit og hun skaper splid i både LO og AP.

Angående den biten med ap så er hun vel ute av valgkomiteen der så det skulle vel være ryddet av veien, eller ser en jo at jo værre tabber arbeidsgivere/ledere gjør jo letter blir de tilgitt og får enda bedre stillinger med fetere lønn og større opsjoner,så jeg tror folk flest glemmer fort.

Ser forsåvidt det på div målinger også, der over 90% mente hun burde gå da avisene skrev som værst,nå er det vel rundt 70% som mener dette en mnd etter :hmm:

Lenke til kommentar
Hva granskinskommisjonen har å si er for meg lite interessant, da det ikke er den saken som gjør at Valla bør trekke seg. Det er måten hun har opptrådd på i etterkant. Det skader LO, det setter en uheldig presedens og mest av alt så skader det arbeidstagerne. Hun satt et forferdelig eksempel og LO er ikke tjent med å ha henne med videre som leder, ei heller burde en som gjør slike grove overtramp få fortsette som leder. Spesielt i en organisasjon som LO som skal gå foran med et godt eksempel.

Så lenge hun blir sittende blir det som å hive stein i glasshus hver gang andre ledere vil oppleve å bli kritisert fra LO hold.

7981325[/snapback]

Dette vil jeg si er å gå i ekstreme baner. Valla opptrådte merkverdig i første omgang, men dette har hun altså beklaget for senere så at hun skal bli totalt avvist på alle områder vil jo svekke LO framfor alt, fordi Valla har vært en ytterst flott leder for LO, hun har kjempet for arbeidernes rettigheter i mange sammenhenger, det var jo bare rett før Yssen-saken kom ut i avisene 11. januar at Valla forsvarte cubanere som ikke hadde sluppet inn på amerikansk-eide hoteller, det syns jeg er kjempeflott av henne og at hun attpåtil truet med boikott av sånne hoteller som utelukker noen, må det ikke herskes noen tvil rundt om at skaper stor respekt for den handlingsdyktige kvinnen. Jeg kan godt forstå hva du mente om at hun opptrådte dumt i begynnelsen, men dette har hun trukket tilbake senere og hun har fått gjennomgå et mediakjør uten like, så jeg føler alle saklige og begrunnelsesverdige argument for å fjerne henne som LO-leder inntil hun selv går, ikke eksisterer lenger.

Lenke til kommentar

7981325[/snapback]

Dette vil jeg si er å gå i ekstreme baner. Valla opptrådte merkverdig i første omgang, men dette har hun altså beklaget for senere så at hun skal bli totalt avvist på alle områder vil jo svekke LO framfor alt, fordi Valla har vært en ytterst flott leder for LO, hun har kjempet for arbeidernes rettigheter i mange sammenhenger, det var jo bare rett før Yssen-saken kom ut i avisene 11. januar at Valla forsvarte cubanere som ikke hadde sluppet inn på amerikansk-eide hoteller, det syns jeg er kjempeflott av henne og at hun attpåtil truet med boikott av sånne hoteller som utelukker noen, må det ikke herskes noen tvil rundt om at skaper stor respekt for den handlingsdyktige kvinnen. Jeg kan godt forstå hva du mente om at hun opptrådte dumt i begynnelsen, men dette har hun trukket tilbake senere og hun har fått gjennomgå et mediakjør uten like, så jeg føler alle saklige og begrunnelsesverdige argument for å fjerne henne som LO-leder inntil hun selv går, ikke eksisterer lenger.

7981615[/snapback]

Yngve Hågensen var en sann arbeidervenn.. Valla er en gammelkommunist som ødelegger mer enn hun gjør godt etter min mening. og "hitler gjorde jo mye bra"-argumentet holder lite vann.

Lenke til kommentar
Yngve Hågensen var en sann arbeidervenn.. Valla er en gammelkommunist som ødelegger mer enn hun gjør godt etter min mening. og "hitler gjorde jo mye bra"-argumentet holder lite vann.

7981628[/snapback]

Et mindre saklig innlegg, ei heller mindre saklig sammenligning skal man lete lenge etter! :roll:

7981632[/snapback]

Tja, det er et ganske kjent konsept.. "men altså, hva med alt det fine hun har gjort?".. Det at du er lite bevandret i argumentasjonsmetaforer er ikke mitt problem.. :) Det at Valla har gjort noen bra ting, hjelper lite når hun også har gjort grove overtramp. Jeg skal prøve å huske at du foretrekker teskjeen i fremtiden.

Lenke til kommentar
Tja, det er et ganske kjent konsept.. "men altså, hva med alt det fine hun har gjort?".. Det at du er lite bevandret i argumentasjonsmetaforer er ikke mitt problem.. :) Det at Valla har gjort noen bra ting, hjelper lite når hun også har gjort grove overtramp. Jeg skal prøve å huske at du foretrekker teskjeen i fremtiden.

7981640[/snapback]

Spydigheter er ytterst nødvendig for å overleve en debatt, I see. ;)

Valla har gjort mye fint, og måten hun har ledet LO på siden 2001 er på en fabelaktig måte, jeg mener at det ikke skal herske noen tvil om at hvordan Valla håndterte Yssen-saken skal få konsekvenser, men jeg mener konsekvensene må være mye mindre restriktiv enn i de baner som er foreslått tidligere, blant annet om at hun må gå. Hun skal få lede LO fram til 2009 iallfall, og da får vi se hva som skjer. Hun har ikke begått grove overtramp, men at hun har begått overtramp det er klart, og det skal få sine konsekvenser, men da syns jeg det kan være rimelig nok og faktisk se på det gode LO-lederen har utrettet, istedenfor å bare grave opp det negative. Det blir tragisk, isåfall!

Lenke til kommentar

7981640[/snapback]

Spydigheter er ytterst nødvendig for å overleve en debatt, I see. ;)

Valla har gjort mye fint, og måten hun har ledet LO på siden 2001 er på en fabelaktig måte, jeg mener at det ikke skal herske noen tvil om at hvordan Valla håndterte Yssen-saken skal få konsekvenser, men jeg mener konsekvensene må være mye mindre restriktiv enn i de baner som er foreslått tidligere, blant annet om at hun må gå. Hun skal få lede LO fram til 2009 iallfall, og da får vi se hva som skjer. Hun har ikke begått grove overtramp, men at hun har begått overtramp det er klart, og det skal få sine konsekvenser, men da syns jeg det kan være rimelig nok og faktisk se på det gode LO-lederen har utrettet, istedenfor å bare grave opp det negative. Det blir tragisk, isåfall!

7981657[/snapback]

Slike spydigheter som du kommer med der frøken-bjelke-i-øyet? Hykleriet lenge leve.

Valla har tidvis gjort noe positivt, men hun har også ignorert en stadig økende "blå" medlemsmasse, hun har presset på for å innføre anti-sosiale tiltak (på lang sikt) som kortere arbeidsdager.. Hun har markert seg som en LO-leder med altfor mafiøse tendenser mot den sittende regjeringen og hun har også markert seg som en maktperson uten hensyn og uten følelse for grasrota. Når hun i tillegg gjør som hun nå har gjort og byllen sprekker.. så er det få, om noen grunner til at hun skal bli sittende. Hun har mistet ENHVER kredibilitet som LO-leder. I mine øyne er det beste for LO og for arbeidere flest at en mer jordnær og samarbeidsvillig leder tar over. Valla har liten kontakt med små særforbund og har generelt lite kontakt med grasrota.. når hun når har satt seg i en posisjon der hun aldri kan påtale manglende arbeidslivsundersøkelser o.l. har hun i realiteten spilt seg utover sidelinjen..

Det å forfatte trusselbrev til seg selv er jo også kreativt.. ;)

Lenke til kommentar
Det trusselbrevet var svært alvorlig, og å hevde noe som du gjør nå er veldig alvorlig.

7981694[/snapback]

Du glemte å svare på resten av innlegget.. var det bekvemmelig å ta en "snekker'n" og fase over på noe helt annet?

Videre passer valla _utmerket_ til profileringen gjort av flere forskjellige psykologer.. :)

Lenke til kommentar

Ærlig talt, nå får du iallfall gjøre et forsøk på å oppføre deg seriøst.

Men hvis du er kåt på svar, skal jeg gi deg dem. Valla har gitt LO en veldig stor oppslutning blant nordmenn flest, og hun har klart å synliggjøre LO på en måte som er imponerende, og der har du og jeg forskjellig mening, det er greit.

Men en ting vi er totalt uenige om er den saken rundt Gerd-Liv Valla og om hun burde fratre seg sin stilling eller ei, og der har du og jeg ulike syn, fordi du syns det er viktigere å la en hendelse gå foran de mange hun faktisk har utført, det kan jeg gjerne respektere.

Helt ærlig så syns jeg selv at det jeg skrev nå var veldig unødvendig, fordi jeg har repetert det så mange ganger i denne tråden at hvis du overhodet hadde tatt deg bryet i og faktisk lese det jeg skriver i denne tråden, ville du sett dette og kåtheten på svar ville forhåpentligvis skrumpet som resultat av dette.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...