Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Folk vet ikke HVORFOR Irak krigen er påstått ulovlig, de vet ikke HVORFOR den tok sted, folk vet ikke på NOEN måte hva Israel "har gjort" mot Palestina.. NEI, helt korrekt.  Alle indikasjoner og alle bevis fremmet så langt tilsier at Valla er en dårlig leder som på ingen måte egner seg i toppen av norges mektigste organisasjon.  Det å prøve å spore av med vås om "mobbekampanjer" og ikke minst sette strengere krav til bevisføring enn høyesterett gjør blir bare tåpelig.

7977339[/snapback]

 

Nei, men du misforstår, for folk vet hva som har skjedd i Irak, de vet hva som har skjedd på Gazastripen og mellom Israel og Libanon, men de aner ikke hva som har skjedd mellom Yssen og Valla, det er det vesentlige prinsippet som du selv fremmer helt klart her. Og nå la oss diskutere Valla, og ikke noe som ikke er sammenlignbart, men som folk tydeligvis bruker som siste utvei på å lage seg et slags argument for å sverte Valla, det viser jo bare at man ikke finner noe mer vesentlig å argumentere med, og da er det jo like greit at man legger det hele død, hvis debatten skal være preget av spekulasjoner om hvor lite kunnskaper folk har om andre saker, som befinner seg i en helt annen del av verden. Jeg foreslår at hvis vi skal fortsette å diskutere Irak-krigen og midtøsten, så ber vi en av moderatorene dele den tråden ut slik at folk som har lyst til å snakke om Irak-krigen/midtøsten-konflikten gjør det.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser på kampen mot lederlønninger som en negativ kamp. Det er en kamp for å rive ned, skape splittelse mellom arbeidere og arbeidsgivere og øke misunnelsen.

 

Så det altså greit at lederne håver inn og samtidig ber arbeiderne om måtehold og at vi skal se på LO som negative :)

Dette er jo rett ut av bedriftsledernes håndbok fra 50 tallet og da skjønner jeg godt ditt synspunkt for å fjærne en sterk lo leder, for meg virker det som du ønsker henne fjærnet mer fordi hun ivaretar arbeidernes rettigheter enn fordi hun skal ha behandlet medarbeidere feil :hmm:

Men nok om det,mitt utgangspunkt var at vi burde være mere forsiktige med å hive oss på mediabølgen for å slakte folk før det går flere liv tapt. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg ser på kampen mot lederlønninger som en negativ kamp. Det er en kamp for å rive ned, skape splittelse mellom arbeidere og arbeidsgivere og øke misunnelsen.

 

Så det altså greit at lederne håver inn og samtidig ber arbeiderne om måtehold og at vi skal se på LO som negative :)

Dette er jo rett ut av bedriftsledernes håndbok fra 50 tallet og da skjønner jeg godt ditt synspunkt for å fjærne en sterk lo leder, for meg virker det som du ønsker henne fjærnet mer fordi hun ivaretar arbeidernes rettigheter enn fordi hun skal ha behandlet medarbeidere feil :hmm:

Men nok om det,mitt utgangspunkt var at vi burde være mere forsiktige med å hive oss på mediabølgen for å slakte folk før det går flere liv tapt. :hmm:

7977486[/snapback]

Gratulerer, du klarte det igjen. Du har sporet av debatten og erstattet den med stråmennsangrep og spekulasjoner om motiv. 1-0 til deg. :thumbdown:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Jeg ser på kampen mot lederlønninger som en negativ kamp. Det er en kamp for å rive ned, skape splittelse mellom arbeidere og arbeidsgivere og øke misunnelsen.

 

Så det altså greit at lederne håver inn og samtidig ber arbeiderne om måtehold og at vi skal se på LO som negative :)

Dette er jo rett ut av bedriftsledernes håndbok fra 50 tallet og da skjønner jeg godt ditt synspunkt for å fjærne en sterk lo leder, for meg virker det som du ønsker henne fjærnet mer fordi hun ivaretar arbeidernes rettigheter enn fordi hun skal ha behandlet medarbeidere feil :hmm:

Men nok om det,mitt utgangspunkt var at vi burde være mere forsiktige med å hive oss på mediabølgen for å slakte folk før det går flere liv tapt. :hmm:

7977486[/snapback]

Gratulerer, du klarte det igjen. Du har sporet av debatten og erstattet den med stråmennsangrep og spekulasjoner om motiv. 1-0 til deg. :thumbdown:

7977559[/snapback]

 

Nei jeg har ikke sporet av,vi diskuterer Valla og hvorfor hun event bør gå, så lister du opp en masse rart og jeg spør deg vidre om ikke også positive argumenter bør telle,dette synest du er uvesentlig, du fremhever også at Vallas kamp for arbeiderne og at de viser måtehold menst lederne ikke gjør det er negativt, ja du ser det faktisk som negativt at eierne ikke skal kunne ta ut mest mulig samtidig som du ser det som greit at LO får mindre innflytelse, og det er nettop det jeg konfronterer deg med.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hele poenget er at vi og media forhåndsdømmer en person før saken er sikkelig belyst

Men så viste det seg at media hadde helt rett i denne saken, i allefall hvis man skal dømme etter uttaleleser fra Vallas egne medarbeidere og tidligere medarbeidere og "undersåtter".

 

og det er helt feil,at du presterer å snakke om vanlige og ikke vanlige arbeidsgivere er jo fantastisk,da det er samme reglene som gjelder for samtlige.

Men det blir spesielt ille når arbeidsgiveren som skal sørge for at andre arbeidsgivere oppfører seg pent selv er en elendig og grinete arbeidsgiver som ignorerer reglene og bruker frykt og undertrykking som middel.

 

Når det så gjelder mobbing så er det eksperter som har uttalt seg om denne saken og de sier at den mobbekampanjen som har vært mot Valla mangler sidestykke,så du bør ikke ta meg for  :D

Hvilke eksperter er dette, og hvor har du dette fra?

 

Jeg ser at Valla har gjordt feil under behandlingen av saken,akkurat som jeg ser at Yssen gjorde feil ved å gå til pressen,hva som ligger bak vet vi ikke enda og det er mitt poeng.

Hvis Yssens eneste mulighet var å gå til pressen, var det feil da?

 

Mener du også dette er en sak som kun angår LO internt, eller innser du at LO er en arbeidsplass som er helt spesiell, i og med at det er disse som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter? Mener du at hvis LO begår overtramp, så bør ikke dette komme ut i offentlighetens lys?

 

Ble Yssen mobbet?

Var det en ren hevnaksjon fra Yssen??

Andre har bekreftet Yssens påstander, og forklart om lignende situasjoner i andre sammenhenger.

 

Som sagt vi vet ikke men vi har valgt å knuse den ene og gi den andre heltestatus på et grunnlag vi ikke vet noe sikkert om.

Nei, Valla har høstet berettiget kritikk for sin elendige behandling av denne saken. Nå bør hun trekke seg.

 

Vi og media har som sagt kastet oss på den bølgen tidligere noe som fikk tragisk utfall og nettop derfor mener jeg det er på tide å stoppe opp og tenke,for her er det ikke mange som har tenkt,men bare dømt  :hmm:

7976135[/snapback]

Hvis dette får tragisk utfall, så er det fordi Valla nekter å trekke seg etter stormen av berettiget kritikk, men i stedet klamrer seg til makten med nebb og klør. Valla legger løpet selv. Hvis hun trekker seg, vil mediestormen legge seg. Hvis hun klamrer seg til makten, må hun ta konsekvensen av det.

 

 

Vi har vel alle fortsatt Tønnesaken i friskt minne og vi vet alle at den ente med tap av liv, med et slikt media/publikumspress som det fremvises i enkelte saker kan det fort bli en realitet igjen.

7976272[/snapback]

Å sammenligne Vallas maktbehov med Tønnesaken er et hån mot Tønne, og et slag i ansiktet til mobbeofre verden over. Tønne hadde ingen annen utvei. Valla kunne når som helst trekke seg og legge seg flat.

Lenke til kommentar
folk vet ikke hva Israel har gjort mot Palestina i midtøsten?

Nei. Folk tror Israel tok over alt helt uten videre og kastet palestinerne ut.

 

Det de ikke vet er at Israel hele tiden har forsvart seg mot angrep, tatt over militærstrategisk viktige områder, og at grunnen til at palestinere flyktet fra Israel var at landet ble angrepet av flere araberstater. Israel prøvde til og med å få araberne (palestinerne) til å bli, men araberstatene oppfordret alle arabere til å forlate Israel så det ble enklere for dem å jevne landet med jorden.

 

Folk vet heller ikke at araberne den dag i dag er representert i Israels nasjonalforsamling. Onde, rasistiske Israel, som har arabere i sin egen nasjonalforsamling...

Lenke til kommentar
folk vet ikke hva Israel har gjort mot Palestina i midtøsten?

Nei. Folk tror Israel tok over alt helt uten videre og kastet palestinerne ut.

 

Det de ikke vet er at Israel hele tiden har forsvart seg mot angrep, tatt over militærstrategisk viktige områder, og at grunnen til at palestinere flyktet fra Israel var at landet ble angrepet av flere araberstater. Israel prøvde til og med å få araberne (palestinerne) til å bli, men araberstatene oppfordret alle arabere til å forlate Israel så det ble enklere for dem å jevne landet med jorden.

 

Folk vet heller ikke at araberne den dag i dag er representert i Israels nasjonalforsamling. Onde, rasistiske Israel, som har arabere i sin egen nasjonalforsamling...

7978146[/snapback]

 

Næmen, ærlig talt. Kan du kanskje lese overskriften og det jeg skrev før du skriver?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg stemte for at Valla bør gå av. Ikke fordi det gjelder personen, men heller mangel på lederegenskapene som tjener organisasjonen helhetlig er fraværende.

7977321[/snapback]

 

Jeg syns tvertom at Valla har stått fram som en ryddig og slagkraftig LO-leder, og en person som tar det alvorlig når arbeidere blir svekket. Vi så det jo senest før Yssen-saken startet, at LO-Valla truet med boikott

Der forsvarte hun at cubanere skal ha like muligheter i Norge, og at ingen amerikanske lover skal kunne bli utøvet her i landet. Jeg støtter henne fullt ut! Det ville blitt trist for Landsorganisasjonen å miste en så handlingsdyktig og slagkraftig kvinne som Gerd-Liv Valla er!

7977384[/snapback]

 

Nå skryter du av grunnverdier i organisasjonen. De verdiene har ikke Valla, og det har hun bevist i sin håndtering av Yssensaken. Hun har utøvet makten på vegne av organisasjonen, og der har hun gjort en god jobb ....kanskje ...!?

:)

Lenke til kommentar
Men så viste det seg at media hadde helt rett i denne saken, i allefall hvis man skal dømme etter uttaleleser fra Vallas egne medarbeidere og tidligere medarbeidere og "undersåtter".

 

Det vil bestandig være folk som er missfornøy i en bedrift,om disse benytter anledningen til å uttale seg når det stormer rundt en person sier ingenting om det er rett eller galt, svaret får vi når undersøkelseskommisjonen er ferdig, og det er godt mulig at kritikerne da kan slå seg på brystet og si "hva sa jeg" men hva om undersøkelsen viser noe annet :hmm:

 

Men det blir spesielt ille når arbeidsgiveren som skal sørge for at andre arbeidsgivere oppfører seg pent selv er en elendig og grinete arbeidsgiver som ignorerer reglene og bruker frykt og undertrykking som middel.

 

Her forhåndsdømmer du igjen,du setter ikke spørsmålsteng eller sier om den gjør det,du konstaterer at det blir spes ille når .

Jeg er ikke motstander av at Valla eller andre må gå fra jobben om det er gjordt noe galt,jeg reagerer på den enorme forhåndsdømmingen.

 

Hvilke eksperter er dette, og hvor har du dette fra?

 

Nå gidder jeg ikke atter en gang begynne å lete opp dokumentasjon,for hver gang en nevner noe så blir det spørsmål om slikt.

Jeg tillater meg å ta det som en selvfølge at når en engasjerer seg slik i en sak,da også har fulgt med i saken,men bla sjefen i Dagbladet sa vel dette i nrk hos Skavland, han sa vel noe slik som at dette mediakjøret savnet sidestykke,han nevnte vel noe om at et av problemene var at media ble med på en massesuggesjon der de ikke evnet å si stopp og at han i ettertid kunne ønsket at de stoppet opp kløp seg selv i armen og spurte hva som skjer.

Ellers sa vel også nrk`s "expertkommentator" det samme "det er ikke tvil om at dette er den største mobbekampanjen og at den mangler sidestykke i norsk media"

 

Hvis Yssens eneste mulighet var å gå til pressen, var det feil da?

 

Mener du også dette er en sak som kun angår LO internt, eller innser du at LO er en arbeidsplass som er helt spesiell, i og med at det er disse som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter? Mener du at hvis LO begår overtramp, så bør ikke dette komme ut i offentlighetens lys?

 

Nå var ikke det Yssens eneste mulighet,saken vaar vel ikke behandlet ferdig i LO der den fortsatt hørte hjemme,blir en ikke der enige eller en føler utfallet ble feil,så har en ankemuligheter vidre.

Så på det nivået saken var da var det en intærn sak fortsatt, men jeg mener selvsagt at overtramp i LO som i alle andre bedrifter må tåle dagen lys og det er som sagt ikke det jeg ser på som et problem.

Jeg har sagt det før , men det ser tydeligvis ut som det må gjentas, det jeg ser som et problem er massens ensidige kjør mot en person og forhåndsdømmingen uten at vi har hørt eller sett beviser fra begge og helst fra en uhildet part, når jeg så fikk bekreftet fra en god venn som nettop jobber i en av de største avisene om at Yssen er totalfredet og at det er forbud mot å stille spørsmål om hennes troverdighet, ja da kan en lure litt på hva media holder på med.

 

Andre har bekreftet Yssens påstander, og forklart om lignende situasjoner i andre sammenhenger.

 

Det er vel en til som har uttalt seg og hun har vel ikke jobbet i LO, men i regeringen/stortinget.

 

Nei, Valla har høstet berettiget kritikk for sin elendige behandling av denne saken. Nå bør hun trekke seg.

 

Ser du har avgjort/forhånsdømt i denne saken noe som er opp til deg,jeg venter iallefall til jeg kan dømme utifra fakta .

 

Hvis dette får tragisk utfall, så er det fordi Valla nekter å trekke seg etter stormen av berettiget kritikk, men i stedet klamrer seg til makten med nebb og klør. Valla legger løpet selv. Hvis hun trekker seg, vil mediestormen legge seg. Hvis hun klamrer seg til makten, må hun ta konsekvensen av det.

 

Så om hun er uskylig så er det hennes egen feil om hun ble knekt og tok sitt liv, fordi hun ikke gjorde som dere ville :hmm:

Vi har tønnesaken i frisk minne,der gikk det galt,med tap av liv, en annen ting er at to uskyldige personer (mor og datter) ble mobbet ut fra jobbene sine i det firmaet,hva hadde de gjordt feil? Ikke annet en at den ene av dem nektet å signere en fiktiv regn på 1,5 millioner, hun ble mobbet/frosset ut til tross for at hu kort tid i forveien hadde fått brev fra ledelsen om hvor flink hun var og for en god jobb hun gjorde,ledelsen presterte også å gå i media å hevde at det var hun som hadde lekket saken til media slik at kjøret ble så hårdt at tønne tok sitt liv. det tok henne nesten 5 år å komme seg på bena igjen.

Det var et programm i midten av januar på nrk om dette.

Det viser tydelig hvordan media kan knekke folk og det er derfor skremmende å se at så mange hiver seg med i runddansen.

 

Å sammenligne Vallas maktbehov med Tønnesaken er et hån mot Tønne, og et slag i ansiktet til mobbeofre verden over. Tønne hadde ingen annen utvei. Valla kunne når som helst trekke seg og legge seg flat.

 

Hvor sammenligner jeg Vallas maktbehov som du kaller det med Tønnesaken??

Nå må du slutte å tilegge andr føringer/holdninger.

Jeg sammenligner mediakjøret i disse to sakene og det er høyst relevant

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er egentlig ganske uinteressant hva som skjedde før saken kom i media. Behandlingen og oppførselen til Valla etter dette, som vi alle har kunne sett i beste sendetid på NRK, er mer enn nok til å ønske at hun som vistnok ikke er noen pusekatt må trekke seg. Noe alle er tjent med.

 

Men det som glemmes er at den massive kritikken kom i media fra dag 1, altså da Yssen la ut saken ikke da Valla svarte ca 1 uke etterpå.

Altså er det meste av det som det refereres til her urelevant i så henseende da mediapresset og folks fordømmelse var et faktum lenge før dette :hmm:

Viser ikke nettop dette at media forhåndsdømte uten skrupler,nettop fordi de så en sensasjon i luften der de kunne få enorme opplagstall ved å anngripe ensidig?

At så Valla taklet saken klønete er en annen sak, men det kom som sagt etter at media og folk flest allerede hadde optredt som dommere og bødler :hmm:

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at media har forhåndsdømt Valla, forhåndsdømming er ikke bra men i mange tilfeller har media rett. idette tilfellet har ikke engang forhåndsdømmingen vært sterk nok synes jeg.

 

Når noen kommer med slike påstander mot en sterk person som Valla blir man tvilt på av mange, for var det bare Yssen som egentlig oppfattet situasjoner som mobbing mens det egentlig ikke var det. Slike spørsmål vil komme frem i slike saker, derfor var det utrolig sterkt av Yssen å rope ut sannheten.

 

I etterkant er det flere som henger seg med, nei det er ikke en konspirasjon det er bare maaaange andre som har sett eller følt det samme men ikke turt å stå frem i frykt for å fremstå som en løgner. Så det Yssen har gjort er å løse litt på en ventil for å lette å¨trykket som mange har sittet inne med og med så mange som står frem er det ikke tvil om at Valle ikke bare bør men MÅ gå.

 

Valla beklaget tidligere måten Yssen tok ting på, nå er det vel slik at det ikke er er mobberen som definerer om noe er mobbing eller ikke men faktisk de som blir mobbet.

Lenke til kommentar
Si meg, svarte ikke Valla bare et par dager etter?

7978947[/snapback]

 

Nja hun svarte vel ikke da,det var vel da hun mente at de ikke hadde gjort noen feil i behandlingen av saken, hennes svar kom vel først ca 1 uke etterpå.

Men hun skulle egentlig ikke uttalt seg i det hele tatt offentlig,da dette var det pressen håpet på og hun ga dem vel bare vann på mølla, på en annen side så hadde vel pressen fått det til at det Yssen sa var korrekt om hun ikke hadde sagt noe :)

Det som imidlertid er klart at saken ikke skulle vært i pressen på den måten den er blitt behandlet der og for meg lukter det mer og mer som en kalkulert handling fra Yssen & co for å ramme nettop en som var blitt for mektig,noe jeg nevnte tidligere, dog kan ikke det bevises pr i dag.

Men nok en gang er det betenkelig at ansatte i pressen fikk grei beskjed om at det var forbud mot å stille Yssen i tvil og sette henne i et dårlig syn, ifølge min kontakt der. Det jeg får ut av det er at media ønsket å få mest mulig blest om et ensidig kjør i denne saken og så har de jo Yssen liggende som et potensielt offer om saken skulle vise seg å få et uventet utfall :hmm:

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at media har forhåndsdømt Valla, forhåndsdømming er ikke bra men i mange tilfeller har media rett.  idette tilfellet har ikke engang forhåndsdømmingen vært sterk nok synes jeg.

 

Når noen kommer med slike påstander mot en sterk person som Valla blir man tvilt på av mange, for var det bare Yssen som egentlig oppfattet situasjoner som mobbing mens det egentlig ikke var det. Slike spørsmål vil komme frem i slike saker, derfor var det utrolig sterkt av Yssen å rope ut sannheten.

 

I etterkant er det flere som henger seg med, nei det er ikke en konspirasjon det er bare maaaange andre som har sett eller følt det samme men ikke turt å stå frem i frykt for å fremstå som en løgner. Så det Yssen har gjort er å løse litt på en ventil for å lette å¨trykket som mange har sittet inne med og med så mange som står frem er det ikke tvil om at Valle ikke bare bør men MÅ gå.

 

Valla beklaget tidligere måten Yssen tok ting på, nå er det vel slik at det ikke er er mobberen som definerer om noe er mobbing eller ikke men faktisk de som blir mobbet.

7979003[/snapback]

 

Nå er det heller ikke Valla som har gått ut å sagt at hun blir mobbet,men frittstående personer som sier at mobbingen av Valla mangler sidestykke i norge og hvem sier det er greit å mobbe noen mere fori de eventuelt har mobbet andre, da viser en vel bare at en er værre enn den man fordømmer :hmm:

Lenke til kommentar
Valla-saken har versert i pressekorriodorer, stortingshallene o.l. i over et år nå.. Det er ingen nyhet. Videre har Yssen absolutt blitt satt i et dårlig lys av mange medier, så din kilde har NULL kredibilitet. Jeg tror jeg skal finne på en kilde i neste post jeg og..

7979043[/snapback]

 

Nei selvsagt har ikke min kilde troverdighet :)

Hvorfor ble jeg ikke overrasket av det :whistle:

Det at saken har versert i stortingshallene i over et år er korrekt,men det er ikke korrekt at Yssensaken har det, det som har værsert der er Vallas makt og at den irriterer høresiden inklusive høyresiden i ap, fordi de finner det uhørt at Lo har fått slik makt at de kan diktere/stoppe 2 regeringer etter hverandre i å svekke arbeidernes rettigheter.

Derfor er det ikke uten grunn at enkelte lurer på om saken var nøye planlagt før den kom i media, men som sagt det legges det lokk på inntil vidre, det kan jo være en enorm lekkerbisken å ta fatt i om Vallasaken skulle få en uventet vending .

Lenke til kommentar
det som har værsert der er Vallas makt og at den irriterer høresiden inklusive høyresiden i ap, fordi de finner det uhørt at Lo har fått slik makt at de kan diktere/stoppe 2 regeringer etter hverandre i å svekke arbeidernes rettigheter.

 

Tja, det og muligens, men jeg siktet til Vallas dårlige lederegenskaper, helt siden hun dummet seg ut i departementet har det vært et tema, og stadig flere rykter har sivet ut fra LO og inn i stortingsgangene. Det er en god stund siden Valla engasjerte en advokat for å si det slik.

 

 

Det at en ikke-verifiserbar, "anonym" kilde ikke imponerer er vel ingen overraskelse nei..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...