Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Det er litt artig at mennesker bytter prinsipper som vi andre bytter skjorte. Er det en fra venstresiden som har gjort noe galt.. så er vedkommende uskyldig lenge etter at det motsatte har blitt bevist. Er det noen fra høyresiden som gjør noe galt, så er ikke bevis så farlig, da ER vedkommende skyldig.. ;) Kreativ versjon av rettssikkerhet og rettferdighet..

7976205[/snapback]

Denne diskusjonen har ingen verdens ting med hvor på det politiske kartet personen befinner seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så fryktelig aggressiv du er ovenfor Valla, Pricks. Jeg skal ikke uttale meg på generell basis for jeg aner ikke hva som har foregått mellom Yssen og Valla, blant annet derfor mener jeg at Valla skal fortsette som LO-leder. Men jeg vil gjerne spørre deg om hvor mye du vet, som du selv kan bygge opp de veldig harde påstandene dine på? Er det sånn at du personlig kjenner Valla? For det høres nesten ut som om du er knyttet tett opp til henne, siden du vet så mye. Det eneste man konkret vet i denne situasjonen er jo hvordan Valla opptrådte ovenfor Yssen etterpå, og der kan jeg godt si at jeg mener Valla var for aggressiv fra første stund av, men er jo ikke slik at Valla skal få alt dette over seg, og det som jeg virkelig syns er sørgerlig i denne saken er at det er så enormt mange antagelser, at saken blir nesten til å le av.

7975048[/snapback]

Vi vet også at flere personer gikk ut med støtte til Yssen og bekreftet mye av det hun har sagt. Vi vet også at Valla har fart med usannheter, noe som ble avslørt. Og vi vet hvordan Valla har opptrådd i media og saker tidligere. Og vi vet hvilken politisk fortid Valla har.

Vi vet selvsagt ikke alle fakta. Men vi må forholde oss til det vi faktisk vet, og det er en god del. Og ut ifra det jeg har sett, lest og hørt så opptrer Valla som en typisk psykopat som tilraner seg mer makt enn hun burde ha, og som ikke bryr seg om hvem hun overkjører på veien mot sine mål.

Jeg kan ta feil. Men det kan jeg om hvilken som helst offentlig maktperson. Og kan jeg gjøre meg opp en mening om Valla, så er det ikke mange jeg kan gjøre meg opp en mening om.

Folk her, som nå maner til forsiktighet i 'forhåndsdømmingen' av Valla, er selv raskt ut med stigmatisering, stempling og motivspekulering om andre personer.

Lenke til kommentar
Det er litt artig at mennesker bytter prinsipper som vi andre bytter skjorte. Er det en fra venstresiden som har gjort noe galt.. så er vedkommende uskyldig lenge etter at det motsatte har blitt bevist. Er det noen fra høyresiden som gjør noe galt, så er ikke bevis så farlig, da ER vedkommende skyldig.. ;) Kreativ versjon av rettssikkerhet og rettferdighet..

7976205[/snapback]

Denne diskusjonen har ingen verdens ting med hvor på det politiske kartet personen befinner seg.

7976218[/snapback]

Jo, det har den så absolutt.. :) De selvsamme som ikke tar 5 øre for å angripe USA, Bush, Israel o.l. mål.. uten et _gram_ av dokumentasjon skal nå overse utallige indikasjoner fordi det er Valla som er målet.. De samme som GLADELIG mobber Bush.. er med på mobbekampanjer mot Bush.. de skal nå mane til forsiktighet.. hykleri? ;) Jepp.

Lenke til kommentar

7976205[/snapback]

Nei det er ikke slik og det handler ikke høyre eller venstresiden, personelig har jeg stemt på høyresiden 8 av 10 ganger selv om jeg ikke gjorde det ved siste valg.

Det handler om at vi må være forsiktige med å henge oss på sammens med media i deres stadig økende heksejakt etter å få overskrifter for å selge aviser,der de uten skrupler kjører et menneske så lang ned i dritten at de aldrig kan reise seg igjen, det handler om at begge sider i en sak får komme frem før en avsier en dom.

Vi har vel alle fortsatt Tønnesaken i friskt minne og vi vet alle at den ente med tap av liv, med et slikt media/publikumspress som det fremvises i enkelte saker kan det fort bli en realitet igjen.

Det handler ikke om hva jeg synest eller tror om en sak,men det handler om sannheten og da får jeg begrense mitt syn utad til sannheten er på bordet, noe flere burde gjøre :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vi vet også at flere personer gikk ut med støtte til Yssen og bekreftet mye av det hun har sagt. Vi vet også at Valla har fart med usannheter, noe som ble avslørt. Og vi vet hvordan Valla har opptrådd i media og saker tidligere. Og vi vet hvilken politisk fortid Valla har.

Hvilken politiske fortid Valla har, skal altså ikke brukes som et grunnlag for å dømme henne nå. Og det som kom av "bekretfelser", var ingenting som de klarte å bygge opp påstandene sine på, annet enn at det var sant, ifølge personene.

Vi vet selvsagt ikke alle fakta. Men vi må forholde oss til det vi faktisk vet, og det er en god del. Og ut ifra det jeg har sett, lest og hørt så opptrer Valla som en typisk psykopat som tilraner seg mer makt enn hun burde ha, og som ikke bryr seg om hvem hun overkjører på veien mot sine mål.

Dette er syns jeg er ganske dramatiske påstander, da Valla faktisk har gjort mye av det motsatte og hjulpet LO videre oppover, det har hjulpet mange arbeidere.

Jeg kan ta feil. Men det kan jeg om hvilken som helst offentlig maktperson. Og kan jeg gjøre meg opp en mening om Valla, så er det ikke mange jeg kan gjøre meg opp en mening om.

Såklart er det lov til å gjøre seg opp meninger om Valla, men man må igjen begrense seg litt i beskyldninger og påstander, især når de ikke engang vet hva som egentlig har skjedd.

Folk her, som nå maner til forsiktighet i 'forhåndsdømmingen' av Valla, er selv raskt ut med stigmatisering, stempling og motivspekulering om andre personer.

7976226[/snapback]

Hvilke da? Og hvilke personer?

Lenke til kommentar
Jo, det har den så absolutt.. :) De selvsamme som ikke tar 5 øre for å angripe USA, Bush, Israel o.l. mål.. uten et _gram_ av dokumentasjon skal nå overse utallige indikasjoner fordi det er Valla som er målet.. De samme som GLADELIG mobber Bush.. er med på mobbekampanjer mot Bush.. de skal nå mane til forsiktighet.. hykleri? ;) Jepp.

7976254[/snapback]

Nå vet jo faktisk folk hva Bush og Israel har gjort da, det har derimot ikke blitt klargjort angående Valla, dermed er det viktig at man er varsom med påstander som er ekstreme.

Lenke til kommentar

Hvilken politiske fortid Valla har, skal altså ikke brukes som et grunnlag for å dømme henne nå. Og det som kom av "bekretfelser", var ingenting som de klarte å bygge opp påstandene sine på, annet enn at det var sant, ifølge personene.

Dette er syns jeg er ganske dramatiske påstander, da Valla faktisk har gjort mye av det motsatte og hjulpet LO videre oppover, det har hjulpet mange arbeidere.

Såklart er det lov til å gjøre seg opp meninger om Valla, men man må igjen begrense seg litt i beskyldninger og påstander, især når de ikke engang vet hva som egentlig har skjedd.

7976226[/snapback]

7976294[/snapback]

Selvsagt er en kartlegging av personlighet og fortid relevant, dette brukes da i rettsaler verden over hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Hvilken politiske fortid Valla har, skal altså ikke brukes som et grunnlag for å dømme henne nå.

7976294[/snapback]

Selvsagt. Det sier noe om hvem hun er. Hvorfor i all verden skal det ignoreres?

Og det som kom av "bekretfelser", var ingenting som de klarte å bygge opp påstandene sine på, annet enn at det var sant, ifølge personene.

7976294[/snapback]

Skal man bare ignorere slikt fordi de ikke lar seg bevise?

7976294[/snapback]

At LO er hjulpet videre oppover er ikke nødvendigvis bra for arbeiderne. Mye av det LO kjemper for kan derimot være til skade. Uten å gå i detaljer nå, så er det ingen automatikk i at flere rettigheter er et gode.

7976294[/snapback]

Hvem setter grensene for dette?

7976226[/snapback]

7976294[/snapback]

Jeg ønsker ikke å krangle om enkeltpersoner her inne.

Lenke til kommentar
Så fryktelig aggressiv du er ovenfor Valla, Pricks. Jeg skal ikke uttale meg på generell basis for jeg aner ikke hva som har foregått mellom Yssen og Valla, blant annet derfor mener jeg at Valla skal fortsette som LO-leder. Men jeg vil gjerne spørre deg om hvor mye du vet, som du selv kan bygge opp de veldig harde påstandene dine på? Er det sånn at du personlig kjenner Valla? For det høres nesten ut som om du er knyttet tett opp til henne, siden du vet så mye. Det eneste man konkret vet i denne situasjonen er jo hvordan Valla opptrådte ovenfor Yssen etterpå, og der kan jeg godt si at jeg mener Valla var for aggressiv fra første stund av, men er jo ikke slik at Valla skal få alt dette over seg, og det som jeg virkelig syns er sørgerlig i denne saken er at det er så enormt mange antagelser, at saken blir nesten til å le av.

7975048[/snapback]

7976226[/snapback]

Siden det er jeg som har mant til forsiktighet så er det vel også skrevet til meg dette her :)

Det er en vesentlig forskjell på at media i norge kjører massiv kritikk på en person uansett om personen er Valla , Tønne eller andre og det at jeg feks kritiserer en uttalelse fra en politiker eller kritiserer en politiker for å ha inntatt alkohol før han gikk på talerstolen, for jeg regner med at det er dette du sikter til.

Når jeg kritiserte Sandberg for å ha drukket,var det utifra et fakta at han hadde drukket og han hadde innrømmet dette selv, jeg syntes og synes det er feil å drikke på jobb uansett hvem det er .

Det mener jeg står i sterk kontrast til feks dette:

Og ut ifra det jeg har sett, lest og hørt så opptrer Valla som en typisk psykopat som tilraner seg mer makt enn hun burde ha, og som ikke bryr seg om hvem hun overkjører på veien mot sine mål.

Hvor har du det fra at Valla er psykopat ? en sterk påstand etter min mening.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å diskutere enkeltpersoner. Og min påstand er ikke fremsatt som en faktapåstand. Jeg sier ingen ting om hva Valla er. Jeg sier ingen ting om hva Valla vil og mener. Jeg sier kun hvordan jeg oppfatter Valla. Og at jeg basert på min oppfattelse har en sterk og klar mening om hvilke stillinger hun over hodet ikke burde befinne seg i.

Jeg er ikke i noen situasjon der jeg sitter på fakta. Jeg er ikke i posisjon til å avgjøre Vallas skjebne. Men jeg er i posisjon til å si hvordan jeg oppfatter Valla. Og jeg er i posisjon til å ha en mening om henne, hvordan hun opptrer og hva jeg synes burde skje med henne.

Så hvis noen mener dette er forhåndsømming, så er det feil. Å si sin mening om Valla basert på hva man faktisk har sett av henne, det er ikke forhåndsdømming. Det er et helt ærlig uttrykk for hva man mener.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker ikke å diskutere enkeltpersoner. Og min påstand er ikke fremsatt som en faktapåstand. Jeg sier ingen ting om hva Valla er. Jeg sier ingen ting om hva Valla vil og mener. Jeg sier kun hvordan jeg oppfatter Valla. Og at jeg basert på min oppfattelse har en sterk og klar mening om hvilke stillinger hun over hodet ikke burde befinne seg i.

Jeg er ikke i noen situasjon der jeg sitter på fakta. Jeg er ikke i posisjon til å avgjøre Vallas skjebne. Men jeg er i posisjon til å si hvordan jeg oppfatter Valla. Og jeg er i posisjon til å ha en mening om henne, hvordan hun opptrer og hva jeg synes burde skje med henne.

Så hvis noen mener dette er forhåndsømming, så er det feil. Å si sin mening om Valla basert på hva man faktisk har sett av henne, det er ikke forhåndsdømming. Det er et helt ærlig uttrykk for hva man mener.

7976406[/snapback]

Men om en ønsker en saklig vurdering av en person og ikke en forhåndsdømming,hvorfor da trekke frem kunn det negative?

Det er vel noe en gjør når en ønsker å fremstille en person negativt etter mitt syn.

Fakta som at LO er blitt styrket under Vallas styre er glatt oversett.

Medlemstallet i LO har aldrig vært større er glatt oversett.

At hun reddet sykelønnsordningen er glatt oversett osv osv.

I tillegg starter du med:

Jeg ønsker ikke å diskutere enkeltpersoner.

Er ikke Valla en enkeltperson :hmm:

Lenke til kommentar

7976406[/snapback]

Men om en ønsker en saklig vurdering av en person og ikke en forhåndsdømming,hvorfor da trekke frem kunn det negative?

7976467[/snapback]

Fordi jeg trekker frem årsakene til at hun bør gå, og da er ikke alt dette andre relevant.

Dessuten er det ikke noe automatikk i at et styrket LO er positivt. Det er ikke noen automatikk at mer rettigheter til arbeiderne er positivt.

LO er med på å drive lønningene til værs på en usunn måte som jeg er sterkt imot. For mye rettigheter kan ramme arbeidsgivere økonomisk, og gjøre det vanskeligere å starte nye bedrifter. Noe som rammer arbeidsmarkedet. Det kan gjøre det dyrere og mer risikofyllt og ansette nye folk, noe som gjør det vanskeligere for langtidsarbeidsløse å få en ny sjangse, og noe som gjør det vnakseligere for eldre arbeidstakere å få jobb.

Også har vi selvsagt samrøret med AP.

Og Valla har dessuten kjempet for at det skal være påbudt å være fagorganisert, noe jeg er sterkt imot.

I tillegg starter du med:
Jeg ønsker ikke å diskutere enkeltpersoner.

Er ikke Valla en enkeltperson :hmm:

7976467[/snapback]

Jeg håper ikke du virkelig er så dum at du ikke skjønte at det gjaldt å diskutere enkeltpesoner her på forumet... derfor vil jeg si: slutt å kverrulere.

Lenke til kommentar
Fordi jeg trekker frem årsakene til at hun bør gå, og da er ikke alt dette andre relevant

Nettop da er slike ting høyst relevante, om en skal vurdere en person og om denne personen skal forlate sin stilling så er det vel nettop da det er viktig å trekke frem både positive og negative ting, det er vel ikke i noe annet tilfelle enn slike at nettop dette er viktig, med mindre at en ønsker å fjærne noen :hmm:

Dessuten er det ikke noe automatikk i at et styrket LO er positivt. Det er ikke noen automatikk at mer rettigheter til arbeiderne er positivt.

Nei det er riktig,men i de tilfellene jeg nevner er det positivt,med minddre en er arbeidsgiver.

LO er med på å drive lønningene til værs på en usunn måte som jeg er sterkt imot. For mye rettigheter kan ramme arbeidsgivere økonomisk, og gjøre det vanskeligere å starte nye bedrifter. Noe som rammer arbeidsmarkedet. Det kan gjøre det dyrere og mer risikofyllt og ansette nye folk, noe som gjør det vanskeligere for langtidsarbeidsløse å få en ny sjangse, og noe som gjør det vnakseligere for eldre arbeidstakere å få jobb.

Hva med lederlønninger?

det er vel nettop de som ødlegger,hva med at både LO og NHO en rekke ganger har gått ut og manet til modrasjon,der LO og dets medlemmer har vist dette menst bedriftsledere har plusset på sin konto med enorme beløp :hmm:

:) Vel det såkalte samrøret har foregått de siste 100 år og det er jo pussig at det er så ille nå, for det samrøret har nettop vært med på å styrke lo og dermed styrke medlemmenes rettigheter fra å stå med lua i hånden foran bedriftsporten til å kunne få lovfestet sine rettigheter.

Jeg håper ikke du virkelig er så dum at du ikke skjønte at det gjaldt å diskutere enkeltpesoner her på forumet... derfor vil jeg si: slutt å kverrulere.

Hvorfor ble jeg ikke overrasket over å høre dette?

Er det fordi det er noe jeg har hørt før :whistle:

Du nevnte overhode ingenting om enkeltpersoner her på forumet og nettop derfor tok jeg det opp, men nok en gang er det betimellig å anntyde at adre er dumme og kverulanter :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Fordi jeg trekker frem årsakene til at hun bør gå, og da er ikke alt dette andre relevant

Nettop da er slike ting høyst relevante, om en skal vurdere en person og om denne personen skal forlate sin stilling så er det vel nettop da det er viktig å trekke frem både positive og negative ting, det er vel ikke i noe annet tilfelle enn slike at nettop dette er viktig, med mindre at en ønsker å fjærne noen :hmm:

7976746[/snapback]

Selvsagt ønsker jeg å se Valla fjernet. Det burde det da ikke være i tvil om.

For meg kan ikke eventuelle positive bidrag for LO veie opp for lederstilen hennes. Hensikten helliger ikke hvilket som helst middel.

Nei det er riktig,men i de tilfellene jeg nevner er det positivt,med minddre en er arbeidsgiver.

7976746[/snapback]

I min verden er arbeidsgiverne til for arbeiderne, og motsatt. Det er derfor ikke positivt for arbeiderne når det går ut over arbeidsgiverne. Å sette arbeidsgivere opp mot arbeidere bidrar til et hardere og tøffere arbeidsmarked.

Utviklingen har også påvirkning på Norges økonomiske situasjon i forhold til utlandet. Jeg er for å øke internasjonal handel, spesielt med og for å hjelpe u-land, og det innebærer å bygge ned lønnsforskjellene mellom Norge og utland, og bygge ned tollmurer. LO driver utviklingen i motsatt retning av dette.

Så slik jeg ser det er LO's utvikling negativt for arbeidere, arbeidsgivere og bekjempelse av fattigdom internasjonalt. Dette henger igjen sammen med tråden min om 'Det egentlige miljøproblemet' overbefolkning.

Hva med lederlønninger?

det er vel nettop de som ødlegger,hva med at både LO og NHO en rekke ganger har gått ut og manet til modrasjon,der LO og dets medlemmer har vist dette menst bedriftsledere har plusset på sin konto med enorme beløp  :hmm:

7976746[/snapback]

Jeg ser på kampen mot lederlønninger som en negativ kamp. Det er en kamp for å rive ned, skape splittelse mellom arbeidere og arbeidsgivere og øke misunnelsen.

:) Vel det såkalte samrøret har foregått de siste 100 år og det er jo pussig at det er så ille nå, for det samrøret har nettop vært med på å styrke lo og dermed styrke medlemmenes rettigheter fra å stå med lua i hånden foran bedriftsporten til å kunne få lovfestet sine rettigheter.

7976746[/snapback]

Det er ille nå, uavhengig av mimrehistorier fra 50-tallet. Jeg synes LO også står alt for sterkt, og jobber på helt feil områder og i helt feil retning.

Hvorfor ble jeg ikke overrasket over å høre dette?

Er det fordi det er noe jeg har hørt før :whistle:

Du nevnte overhode ingenting om enkeltpersoner her på forumet og nettop derfor tok jeg det opp, men nok en gang er det betimellig å anntyde at adre er dumme og kverulanter :thumbdown:

7976746[/snapback]

Det er viktig å lese ting i sammenhengen det står i.

Lenke til kommentar

7976254[/snapback]

Nå vet jo faktisk folk hva Bush og Israel har gjort da, det har derimot ikke blitt klargjort angående Valla, dermed er det viktig at man er varsom med påstander som er ekstreme.

7976309[/snapback]

Nei, folk "vet" ikke det, de antar og tror, på langt dårligere grunnlag enn det folk her VET om Valla. Ta f.eks min tråd om lovligheten av krigen i Irak, kjenner folk flest til NOE av jussen bak HVORFOR den evt. er ulovlig/lovlig? nei, de blir bare foret ferdigtygde meninger og er glade til.

Lenke til kommentar
Nei, folk "vet" ikke det, de antar og tror, på langt dårligere grunnlag enn det folk her VET om Valla. Ta f.eks min tråd om lovligheten av krigen i Irak, kjenner folk flest til NOE av jussen bak HVORFOR den evt. er ulovlig/lovlig? nei, de blir bare foret ferdigtygde meninger og er glade til.

7977271[/snapback]

Så folk vet ikke at Irak-krigen tok sted, folk vet ikke hva Israel har gjort mot Palestina i midtøsten? Det der høres litt merkverdig ut. Samtidig så vil ikke jeg at denne diskusjonen skal bli en diskusjon der vi setter Valla opp mot andre. Jeg syns det er tragisk hvis diskusjonen skal bli basert på å sverte Valla så mye som mulig, bare fordi du eller noen andre har det for seg at det skjer alltid med ledere som Bush, Olmert osv - la oss heller diskutere Valla!

Lenke til kommentar

7977271[/snapback]

Så folk vet ikke at Irak-krigen tok sted, folk vet ikke hva Israel har gjort mot Palestina i midtøsten? Det der høres litt merkverdig ut. Samtidig så vil ikke jeg at denne diskusjonen skal bli en diskusjon der vi setter Valla opp mot andre. Jeg syns det er tragisk hvis diskusjonen skal bli basert på å sverte Valla så mye som mulig, bare fordi du eller noen andre har det for seg at det skjer alltid med ledere som Bush, Olmert osv - la oss heller diskutere Valla!

7977315[/snapback]

Folk vet ikke HVORFOR Irak krigen er påstått ulovlig, de vet ikke HVORFOR den tok sted, folk vet ikke på NOEN måte hva Israel "har gjort" mot Palestina.. NEI, helt korrekt. Alle indikasjoner og alle bevis fremmet så langt tilsier at Valla er en dårlig leder som på ingen måte egner seg i toppen av norges mektigste organisasjon. Det å prøve å spore av med vås om "mobbekampanjer" og ikke minst sette strengere krav til bevisføring enn høyesterett gjør blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Jeg stemte for at Valla bør gå av. Ikke fordi det gjelder personen, men heller mangel på lederegenskapene som tjener organisasjonen helhetlig er fraværende.

7977321[/snapback]

Jeg syns tvertom at Valla har stått fram som en ryddig og slagkraftig LO-leder, og en person som tar det alvorlig når arbeidere blir svekket. Vi så det jo senest før Yssen-saken startet, at LO-Valla truet med boikott

Der forsvarte hun at cubanere skal ha like muligheter i Norge, og at ingen amerikanske lover skal kunne bli utøvet her i landet. Jeg støtter henne fullt ut! Det ville blitt trist for Landsorganisasjonen å miste en så handlingsdyktig og slagkraftig kvinne som Gerd-Liv Valla er!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...