Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Jovisst har motiv noe å si for en sak,det bekymrer meg veldig om slike meninger skulle bli gjengs.

At valla har gjordt feil og må forlate sin stilling er greit, men det fratar ikke en annen person fra all skyld, om hun har hevn, politiske eller økonomiske motiver bak dette så  er det meget viktig å få frem.

8121388[/snapback]

Det bekymrer meg sterkt at noen mener dette. Hvorfor har motiv for å ta opp en sak noen betydning?

 

 

Det kan også belyse om det er mektigere personer som står bak og trekker i trådene, noe som isåfall er meget bekymringsfullt .

8121388[/snapback]

Dette kan man finne ut av uten å spekulere i motiv.

 

 

Du sier sannheten er viktig, ja sannheten er viktig og for å få frem hele sannheten må saker belyses fra alle sider.

8121388[/snapback]

Hvilke sannheter kommer ut av spekulasjoner om motiv? Man kan jo aldri vite om spekulasjonene stemmer eller ikke.

8122617[/snapback]

 

Helt klart at motiv har noe å si,om det avdekkes at jeg hadde et helt annet motiv for å velte en annen person enn det jeg gikk ut med offentlig så ville dette svakke meg og mine medsammensvorne kraftig,ja endog kunne det føre til straff uansett om jeg klarte å felle min fiende eller ei .

 

I forhold til andre ledere er dette blåbær,hun beholder lønnen i to år og kunn det, hadde dette vært en topp i feks statoil eller lignende hadde det vært snakk om langt større beløper i tillegg til lønnen.

8120582[/snapback]

 

Tenk prinsippielt og ikke kroner og ører. Det er intet her som er relevant til problemstillingen. Er det riktig at man beholder lønnen sin etter at det er bevist at man har mobbet og trakassert en av de ansatte så lenge at vedkommende har blitt syk?

8122691[/snapback]

 

Prinipielt er vel min holdning klar her på forumet,ingen skal ha noe mere enn det de har krav på i vanlige sluttavtaler,dvs lønn for et visst antall uker/mnd alt etter hvor lenge de har vært ansatt .

 

Ser nå at media har skiftet fokus,nå er det ikke lenger mulig å dra Valla ned i dritten så nå er det LO sin tur .

 

Full krangel

 

Flere forbundsledere mener LOs nye leder, Roar Flåthen, bør si unnskyld til Ingunn Yssen, men Flåthen nekter.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156534

 

Da finnes det fortsatt folk med ryggrad i LO og som ikke skifter mening etter hva VG og andre aviser skriver.

Det står respekt av denne mannen som står ved sin mening både før,under og etter denne stormen :w00t:

 

Jan Davidsen: - Tris at Valla trakk seg

 

Trist. Slik kommenterer Jan Davidsen, leder for LOs største forbund og Gerd-Liv Vallas nærmeste støttespiller, for første gang hennes avgang som LO-leder.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156552

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser nå at media har skiftet fokus,nå er det ikke lenger mulig å dra Valla ned i dritten så nå er det LO sin tur .

8123363[/snapback]

 

Syntes nå dette til dels drar LO opp av driten, ikke ned. Det er flott å se at flere forbundsledere ønsker at LO skal beklage overfor Yssen at hun ble mobbet og trakassert så mye at hun faktisk ble syk.

 

Jeg syntes det er merkelig at når Valla trekker seg så går Flåthen ut og sier LO vil ta seg av henne, mens ingen i LO stiller opp for å ta seg av mobbeofferet.

 

Valla mobbet og blir tatt vare på. Yssen ble mobbet men blir ikke tatt vare på. Det er faktisk verdt å merke seg.

Lenke til kommentar

Ser nå at media har skiftet fokus,nå er det ikke lenger mulig å dra Valla ned i dritten så nå er det LO sin tur .

8123363[/snapback]

 

Syntes nå dette til dels drar LO opp av driten, ikke ned. Det er flott å se at flere forbundsledere ønsker at LO skal beklage overfor Yssen at hun ble mobbet og trakassert så mye at hun faktisk ble syk.

 

Jeg syntes det er merkelig at når Valla trekker seg så går Flåthen ut og sier LO vil ta seg av henne, mens ingen i LO stiller opp for å ta seg av mobbeofferet.

 

Valla mobbet og blir tatt vare på. Yssen ble mobbet men blir ikke tatt vare på. Det er faktisk verdt å merke seg.

8123440[/snapback]

 

Totalt uenig Yssen er en iskald og beregnende person som var en nær venn av Valla og kjente hennes sterke og svake sider, når en venn benytter slikt så er det skammelig.

Jeg har desverre ingen sympati for det mennesket :thumbdown:

Tar seg av Yssen? Hun har jo vært bært på gullstol siden hun forrådet LO, hva mer kan hun ønske seg.

Valla har vært skyteskiven og den som har vært under et umenneskelig press hele tiden og som har tapt alt,er det da rart at noen tar seg av henne da.

Lenke til kommentar

Davidsen som prøvde alt for å grave ned det faktum at Yssen ble mobbet og trakassert. Mannen som ikke ville at saken ble gransket. Mannen som ga folk munnkurv. Mannen som er imot åpenhet i LO.

 

Den mannen er en del av ukulturen i LO. En av de mektige vennene Valla skrøt sånn av. Tilhører venstresiden i LO. Noe han viser med å fremme trusler og nekte åpenhet.

Lenke til kommentar
Tar seg av Yssen? Hun har jo vært bært på gullstol siden hun forrådet LO, hva mer kan hun ønske seg.

8123475[/snapback]

 

Kan jeg registrere at du ikke mener at LO skal ta seg av en arbeidstager som blir så syk av mobbingen som forekommer at hun til slutt trakk seg fra jobben? Mens man skal ta seg av den som mobbet og måtte slutte av den grun?

 

Correct me if I'm wrong.

 

Jeg forholder meg til dokumentasjon fra lege, psykologer og jurister. Du får forholde deg til synsing om et menneske du ikke kjenner.

 

Men det er jo alltid praktisk å avvise dokumentasjon til fordel for synsing om det ikke passer ens bilde av situasjonen.

 

Det var Yssen som ble trakassert og mobbet. Psykologene var ikke i tvil om dette, juristene var ikke i tvil om dette og legen var ikke i tvil om at det gjorde henne syk.

 

Men hold deg gjerne til synsinger om et menneske du ikke kjenner for å avfeie dette. Det blir for meg useriøst og jeg tror rett og slett at jeg slutter med denne delen av diskusjonen. Det blir bare helt håpløst og det gir meg fint lite.

 

Dokumentasjonen i saken taler for seg. Hva folks synsinger om mennesker man ikke kjenner gir meg er heller lite, slikt blir den værste form for kverulering for min del.

 

Jeg har sympati med Yssen og alle andre som kan dokumentere at de er blitt mobbet og trakassert på jobb. Spesielt når man er blitt syk av det. Hun kan dokumentere alt grundig nå.

Lenke til kommentar
Davidsen som prøvde alt for å grave ned det faktum at Yssen ble mobbet og trakassert. Mannen som ikke ville at saken ble gransket. Mannen som ga folk munnkurv. Mannen som er imot åpenhet i LO.

 

Den mannen er en del av ukulturen i LO. En av de mektige vennene Valla skrøt sånn av. Tilhører venstresiden i LO. Noe han viser med å fremme trusler og nekte åpenhet.

8123492[/snapback]

 

Snakker ikke om hvorvidt du eller jeg deler hans syn,det er en helt annen sak.

Her snakker jeg om en som tør ha sitt eget syn gjennom hele stormen uten å virre rundt og skifte syn/mening i forholdt til mediaomtale og taburetter .

Lenke til kommentar
Tar seg av Yssen? Hun har jo vært bært på gullstol siden hun forrådet LO, hva mer kan hun ønske seg.

8123475[/snapback]

 

Kan jeg registrere at du ikke mener at LO skal ta seg av en arbeidstager som blir så syk av mobbingen som forekommer at hun til slutt trakk seg fra jobben? Mens man skal ta seg av den som mobbet og måtte slutte av den grun?

 

Correct me if I'm wrong.

 

Jeg forholder meg til dokumentasjon fra lege, psykologer og jurister. Du får forholde deg til synsing om et menneske du ikke kjenner.

 

Men det er jo alltid praktisk å avvise dokumentasjon til fordel for synsing om det ikke passer ens bilde av situasjonen.

 

Det var Yssen som ble trakassert og mobbet. Psykologene var ikke i tvil om dette, juristene var ikke i tvil om dette og legen var ikke i tvil om at det gjorde henne syk.

 

Men hold deg gjerne til synsinger om et menneske du ikke kjenner for å avfeie dette. Det blir for meg useriøst og jeg tror rett og slett at jeg slutter med denne delen av diskusjonen. Det blir bare helt håpløst og det gir meg fint lite.

 

Dokumentasjonen i saken taler for seg. Hva folks synsinger om mennesker man ikke kjenner gir meg er heller lite, slikt blir den værste form for kverulering for min del.

 

Jeg har sympati med Yssen og alle andre som kan dokumentere at de er blitt mobbet og trakassert på jobb. Spesielt når man er blitt syk av det. Hun kan dokumentere alt grundig nå.

8123565[/snapback]

 

Nei jeg mener ikke at LO ikke skal ta seg av arbeidstagere som blir mobbet, jeg snakker om hva Yssen har gjordt i ettertid,meg bekjent sluttet hun i jobben og har all den bacup hun trenger.

Valla har blitt til de graader mobbet under denne prosessen en mobbing og et mediakjør som savner sidestykke i nors historie,valla er fortsatt ansatt i LO.

 

En sykemelding fra en lege ser jeg på som null verdt,jeg kan stille på legekontoret mandag morgen å gå derfrra en 1/2 time senere med en sykemelding om jeg ønsker det, er jeg kynisk og ligger i en sak med min sjef/arbeidsgiver ville nok det være ting som var naturlig å gjøre,da det nettop skaffer en dokumentasjon .

Om så Yssen ble syk eller ikke kan verken du eller jeg fastslå, det er heller ikke den delen som er viktig,det som er viktig er at vi her snakker om to sterke personer som var nære venner , som kjente hverandre og der den ene så en mulighet til å avansere på karrierestigen ved hjelp av den andre,når så det ikke gikk dolket hun sin vennine i ryggen.

Det var tidlig sagt fra enkelte at Yssen var fremdragende når hun fikk delegere,men elendig når hun skulle prestere i jobbsammenheng, dette ble fort dysset ned av media,slikt snakker vi om :hmm:

Og du sier at du har sympati for Yssen,spesielt fordi hun ble syk av det.

Nettop hva jeg sier litt om her .

Lenke til kommentar
Davidsen som prøvde alt for å grave ned det faktum at Yssen ble mobbet og trakassert. Mannen som ikke ville at saken ble gransket. Mannen som ga folk munnkurv. Mannen som er imot åpenhet i LO.

 

Den mannen er en del av ukulturen i LO. En av de mektige vennene Valla skrøt sånn av. Tilhører venstresiden i LO. Noe han viser med å fremme trusler og nekte åpenhet.

8123492[/snapback]

 

Snakker ikke om hvorvidt du eller jeg deler hans syn,det er en helt annen sak.

Her snakker jeg om en som tør ha sitt eget syn gjennom hele stormen uten å virre rundt og skifte syn/mening i forholdt til mediaomtale og taburetter .

8123986[/snapback]

I motsetning til hvem?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det vi hadde her var to personligheter som karakteriseres ved og være; handlekraftig, utålmodig og ambisiøse. Da blir det fort litt for trangt i selv det mest romslige huset.

Lenke til kommentar
Nei  jeg mener ikke at LO ikke skal ta seg av arbeidstagere som blir mobbet, jeg snakker om hva Yssen har gjordt i ettertid,meg bekjent sluttet hun i jobben og har all den bacup hun trenger.

Valla har blitt til de graader mobbet under denne prosessen en mobbing og et mediakjør som savner sidestykke i nors historie,valla er fortsatt ansatt i LO.

 

En sykemelding fra en lege ser jeg på som null verdt,jeg kan stille på legekontoret mandag morgen å gå derfrra en 1/2 time senere med en sykemelding om jeg ønsker det, er jeg kynisk og ligger i en sak med min sjef/arbeidsgiver ville nok det være ting som var naturlig å gjøre,da det nettop skaffer en dokumentasjon .

Om så Yssen ble syk eller ikke kan verken du eller jeg fastslå, det er heller ikke den delen som er viktig,det som er viktig er at vi her snakker om to sterke personer som var nære venner , som kjente hverandre og der den ene så en mulighet til å avansere på karrierestigen ved hjelp av den andre,når så det ikke gikk dolket hun sin vennine i ryggen.

Det var tidlig sagt fra enkelte at Yssen var fremdragende når hun fikk delegere,men elendig når hun skulle prestere i jobbsammenheng, dette ble fort dysset ned av media,slikt snakker vi om  :hmm:

Og du sier at du har sympati for Yssen,spesielt fordi hun ble syk av det.

Nettop hva jeg sier litt om her .

8124097[/snapback]

Dette blir bare mer og mer uskalig fra din side. Du legger til side all dokumentasjon til fordel for helt ubegrunnede spekulasjoner. Håpløst....

Lenke til kommentar
Nei  jeg mener ikke at LO ikke skal ta seg av arbeidstagere som blir mobbet, jeg snakker om hva Yssen har gjordt i ettertid,meg bekjent sluttet hun i jobben og har all den bacup hun trenger.

Valla har blitt til de graader mobbet under denne prosessen en mobbing og et mediakjør som savner sidestykke i nors historie,valla er fortsatt ansatt i LO.

 

En sykemelding fra en lege ser jeg på som null verdt,jeg kan stille på legekontoret mandag morgen å gå derfrra en 1/2 time senere med en sykemelding om jeg ønsker det, er jeg kynisk og ligger i en sak med min sjef/arbeidsgiver ville nok det være ting som var naturlig å gjøre,da det nettop skaffer en dokumentasjon .

Om så Yssen ble syk eller ikke kan verken du eller jeg fastslå, det er heller ikke den delen som er viktig,det som er viktig er at vi her snakker om to sterke personer som var nære venner , som kjente hverandre og der den ene så en mulighet til å avansere på karrierestigen ved hjelp av den andre,når så det ikke gikk dolket hun sin vennine i ryggen.

Det var tidlig sagt fra enkelte at Yssen var fremdragende når hun fikk delegere,men elendig når hun skulle prestere i jobbsammenheng, dette ble fort dysset ned av media,slikt snakker vi om  :hmm:

Og du sier at du har sympati for Yssen,spesielt fordi hun ble syk av det.

Nettop hva jeg sier litt om her .

8124097[/snapback]

Dette blir bare mer og mer uskalig fra din side. Du legger til side all dokumentasjon til fordel for helt ubegrunnede spekulasjoner. Håpløst....

8124200[/snapback]

 

har du ikke andre og bedre argumenter å bruke enn å gå fra tråd til tråd og kalle meg useriøs?

Jeg ytrer mitt syn på saken,at du er uenig er helt greit,men du trenger ikke rakke ned på andre av den grunn.

Hvorfor reagerte du da ikke på dem som ønsket Valla fjærnet tidlig i denne tråden,bare fordi de ikke likte dama :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Valla ble for mektig og utålelig til slutt, sier lederen for gruppen «Kvinner som støtter Valla», Marielle Leraand, til Dagbladet.no.

 

Meget mulig at dette utsagnet stemmer, og i tillegg til Vallas opptreden ifm. Yssen-saken så blir det helt nødvendig for en organisasjon og fjerne henne. Hun gravde sin egen grav, synd for henne men desto bedre for "oss".

Lenke til kommentar
Dette blir bare mer og mer uskalig fra din side. Du legger til side all dokumentasjon til fordel for helt ubegrunnede spekulasjoner. Håpløst....

8124200[/snapback]

 

har du ikke andre og bedre argumenter å bruke enn å gå fra tråd til tråd og kalle meg useriøs?

8124250[/snapback]

Nei, jeg har ikke hatt et eneste argument i hele denne tråden. :whistle:

 

Dessuten kalte jeg ikke deg noe som helst, derimot kalte jeg det du skrev for totalt usaklig. :yes:

 

Jeg ytrer mitt syn på saken,at du er uenig er helt greit,men du trenger ikke rakke ned på andre av den  grunn.

8124250[/snapback]

Jeg håper du klarer å skille mellom deg selv som person og det du skriver.

 

Hvorfor reagerte du da ikke på dem som ønsket Valla fjærnet tidlig i denne tråden,bare fordi de ikke likte dama  :hmm:

8124250[/snapback]

Kanskje jeg har skumle motiv? :ph34r:

 

Kanskje jeg synes det er en langt mer ærlig, enn å prøve å undergrave alle fakta til fordel for grunnløse spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Jaja de folka som var på den demonstrasjonen var jo bob bob da

«LO trenger sterke kvinner» og «Mannemakt og heksjakt?» sto det på skiltene

Flott at vi vrir om dette til at menn er farlige og vil ha kvinner i maktposisjoner. Nei huff for en troverdighet slike folk har hos meg. Jaja :roll:

 

Flott med konspirasjoner og folk som utaler seg i hutt å vær i denne saken da. Blir jo nesten drama:p

Lenke til kommentar

Jeg har vel nevnt at det å fjærne Valla bare var begynnelsen :hmm:

 

Jakhelln: Valla-granskingen ligner en inkvisisjon

 

Jussprofessor Henning Jakhelln synes granskningen av avgåtte LO-leder Gerd-Liv Valla ligner en inkvisisjon.

 

 

- Jeg er ikke overrasket over at dette kalles en hekseprosess. Det ligner en inkvisisjon, sier Jakhelln til TV 2.

 

Professoren har jobbet med arbeidsrett i 40 år, og han mener personalsaker ikke egner seg for denne typen offentlig gransking.

 

- Hvis du skal undersøke hva som har skjedd, så har du et domstolssystem til å gjøre det. Jeg syns ikke dette granskningsutvalget er spesielt heldig, sier han.

 

Jakhelln mener at hele LO-ledelsen nå bør ta ansvar for det som har skjedd.

 

- LO ledes av en leder med ansvar for resten av organisasjonen nedover. Ukulturen er ikke bare et ansvar for henne, sier han.

 

Jussprofessoren mener at problemet i LO er langt fra løst selv om Valla nå er borte.

 

- Det finnes nok en del underliggende konflikter der, så problemet er ikke løst. Det er heller nå det begynner, sier han.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156571

 

JBlack.

ja jeg linker til Vg fordi det ser ut som det stort sett er bare de som kjører saken enda :D

 

 

 

Vil ha ny kongress

 

Leder Jan Davidsen i Fagforbundet. ( Foto: HEIKO JUNGE / SCANPIX )

Vil ha ny kongress

 

LOs største forbund har styrevedtak om ekstraordinær LOkongress hvis Gerd-Liv Valla skulle bli tvunget til å gå av.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1683816.ece

 

Dette synest jeg er utolig bra og en stor kontrast til hvordan han fremstilles her på forumet, der det sies han undergravde yssens retigheter,ga folk munnkurv, er mot åpenhet og er en del av ukulturen :hmm::hmm:

 

FAGFORBUNDET_000065_523684s.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...