Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hun så ikke ut som en kvinne som løy.

8115895[/snapback]

Om du mener det bør du neppe stole for mye på din egen evne til å se om kvinner lyver. Hun sa f.eks. da hun gikk av at rapporten ikke sa det hun hadde gjort var ulovlig. Da sammendraget og konklusjonen ble publisert stod det eksplisitt at "den utilbørlige opptreden er i strid med arbeidsmiljølovens paragraf 4-3". Den sier også at den ikke stoler på Vallas egen forklaring. Jeg har implisert sterkt tidligere i tråden at det burde være relativt opplagt at hun er en psykopatisk løgner. At folk fortsatt tror på bortforklaringene hennes etter dagens hendelser blir bare dumt.

Endelig er hun borte, nå kan kanskje LO bli en god organisasjon også for dem som jobber under topplederen.

Lenke til kommentar
Det har ikke kommet noe godt utabv denne saken

Tja, bortsett fra at man har avdekket mobbing, maktmisbruk og en ukultur i LO som de nå kan rydde opp i for å redde det lille organisasjonen har igjen av troverdighet?

8116512[/snapback]

Å få stoppet en leder som mobber og trakkaserer skulle man tro burde bli ansett som positivt ja. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det har bare kommet positive reultater ut av denne saken. To sterke ledere har tatt gjensidig kvelertak på hverandre, og har med sin fremferd gravd sin egen grav. LO har nå muligheten til å fjerne seg fra "kampfokus" til våkent "samarbeidsfokus".

Så tar jeg en liten "Snekker'n"; jeg snakket med en lederutvikler på mitt utmerkede treningsstudio. Vi hadde en utveksling av synspunkter ang. Vallasaken, og konklusjonen ble at; på tross av Vallas "styrke" så fremstår hun likevel som nokså umoden som menneske. Han hadde forøvrig hatt noen oppdrag på Y-torget, og etter hans mening var ikke Yssen "skittvatten verd", og kulturer som råder i endel av disse organisajoner med adressen dit kan bare karakteriseres som "hard/ufyselig". Nå kan jeg såklart ikke nevne navn på kilden ... :p

Lenke til kommentar
Både Valla og LO ble nok totalt overrasket over Yssens skitne metode i denne saken, dog forsvarer ikke det det faktum at valla har gått for langt .

Offentligjøringen var forsvarlig. Her deler jeg kommisjonens konklusjon, som kan leses nederst her;

http://cache.aftenposten.no/multimedia/arc...ten_525312a.pdf

Under tvil finner utvalget det forsvarlig med bakgrunn i LO sine manglende systemer og kanaler for tilbakemelding.

At Yssen gikk ut offentlig er helt og holdent LO sin feil som ikke har opprettet et velfungerende apparat. Når det ikke eksisterer et skikkelig system for at arbeidstageren kan gi beskjed om misnøye og trakassering så er det fullt forsvarlig å gå ut offentlig.

Det påpekes også at flere som har vitnet om trakasseringen har brutt varslingsplikten.

Det er ikke skittne triks å gå ut offentlig om det ikke finnes et velfungerende apperat i virksomheten og når folk ikke benytter seg av varslingsplikten. Det er dokumentert at trakasseringen gjorde henne syk. Det er dokumentert at LO ikke har et godt nok apparat og det er dokumentert at kolleger ikke har benyttet seg av varslingsplikten. Skittent triks? Nei så aldeles ikke. LO har seg selv å takke. Det var riktig av Yssen å gå ut.

Jeg anbefaler folk å lese rapporten :)

8116267[/snapback]

Jo det er skitne tricks all den tid det ikke er grunn til å gå ut med en sak som er under behandling og du i tillegg har fått advokatbistand, det viser helt klart at man har en helt annen agenda enn saken, i dette tilfelle var det å ramme en person.

Yssen kan si hva hun vil men det er flere som smiler til det,senest i nyhetene i dag der de var ute på gata og spurte tilfeldige hva de syntes,var det jo en kvinne som sa "Yssen er ikke den enkleste å ha med å gjøre,jeg har jobbet sammen med henne så det har jeg erfart".

Slike blir ikke vurdert og får omtale,men alle som ønsket å si noe om valla i negativ retning har fått bred omtale .

Lenke til kommentar
Hun så ikke ut som en kvinne som løy.

8115895[/snapback]

Om du mener det bør du neppe stole for mye på din egen evne til å se om kvinner lyver. Hun sa f.eks. da hun gikk av at rapporten ikke sa det hun hadde gjort var ulovlig. Da sammendraget og konklusjonen ble publisert stod det eksplisitt at "den utilbørlige opptreden er i strid med arbeidsmiljølovens paragraf 4-3". Den sier også at den ikke stoler på Vallas egen forklaring. Jeg har implisert sterkt tidligere i tråden at det burde være relativt opplagt at hun er en psykopatisk løgner. At folk fortsatt tror på bortforklaringene hennes etter dagens hendelser blir bare dumt.

Endelig er hun borte, nå kan kanskje LO bli en god organisasjon også for dem som jobber under topplederen.

8116600[/snapback]

Vet ikke om det er lov å sette slike påstander som dette på trykk,det er nemmelig en sterk påstand som jeg vil karaktrisere som ærekrenkende over for den dette rammer :hmm:

Lenke til kommentar

Jo det er skitne tricks all den tid det ikke er grunn til å gå ut med en sak som er under behandling og du i tillegg har fått advokatbistand, det viser helt klart at man har en helt annen agenda enn saken, i dette tilfelle var det å ramme en person.

Igjen, det kommer klart frem at det ikke er et fungerende apparat i LO og at dette har pågått siden minst oktober(?) 2005, hvor hun brast ut i gråt på møte. Uten at noen bedring er å spore. Det kan dokumenteres at hun ble syk av dette. Hvor mange år skal hun holde på å prøve å nå frem i et system som ikke fungerer?

Det var absolutt riktig å gå ut. Når LO ikke har klart å løse dette når det har pågått i over et år så får nok være nok. Hun har prøvd lenge nok å holde på internt.

Hvor mange år mener du hun burde prøve internt i LO før hun burde gå ut offfentlig?

All den tid det ikke finnes et fungerende apparat internt i LO til å ta seg av konflikter og det går måneder, ja til og med år, uten at en blir hørt så er det fullstendig riktig å ta de videre til neste steg.

Hvor lenge skulle hun prøvd å løse dette internt? Hun har, slik jeg ser det og utvalget ser det holdt på alt for lenge.

Lenke til kommentar
Det har bare kommet positive reultater ut av denne saken. To sterke ledere har tatt gjensidig kvelertak på hverandre, og har med sin fremferd gravd sin egen grav. LO har nå muligheten til å fjerne seg fra "kampfokus" til våkent "samarbeidsfokus".

Så tar jeg en liten "Snekker'n"; jeg snakket med en lederutvikler på mitt utmerkede treningsstudio. Vi hadde en utveksling av synspunkter ang. Vallasaken, og konklusjonen ble at; på tross av Vallas "styrke" så fremstår hun likevel som nokså umoden som menneske. Han hadde forøvrig hatt noen oppdrag på Y-torget, og etter hans mening var ikke Yssen "skittvatten verd", og kulturer som råder i endel av disse organisajoner med adressen dit kan bare karakteriseres som "hard/ufyselig". Nå kan jeg såklart ikke nevne navn på kilden ... :p

8116632[/snapback]

Hva er positvt?

Er det at et menneske er blitt trakasert til å trekke seg?

Nei her er ikke kommet noe positivt fordi vi sitter igjen med et svekket LO et svekket Lo som skal kjøres vidre av akkurat de samme folkene som har sittet sammen med valla,drevet den samme ukulturen og godtatt at dette brukes.

Ja når Vallas høyre hånd gjennom 7 år blir sjefen,en person som har vært med på møter og vedtak der valla nå stemples menst resten går fri.

Nei det er ikke kommet noe godt utav det annet enn at en heksejakt er over,ukulturen er der,de samme menneskene sitter og styrer dette,de samme menneskene som har godtatt og vært med på dette de siste 7år :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har implisert sterkt tidligere i tråden at det burde være relativt opplagt at hun er en psykopatisk løgner.

8116600[/snapback]

Jeg heller mer mot manglende innsikt og forståelse av hvordan hun oppfattes, slik som granskingen påpeker, fremfor psykopatisk løgner. Det er overhodet ikke opplagt at hun er psykopatisk løgner, slikt er opp til psykologer å avgjøre.

Men du får leve i den overbevisningen om du vil. Ikke det at det gjør noe fra eller til.

Lenke til kommentar

Igjen, det kommer klart frem at det ikke er et fungerende apparat i LO og at dette har pågått siden minst oktober(?) 2005, hvor hun brast ut i gråt på møte. Uten at noen bedring er å spore. Det kan dokumenteres at hun ble syk av dette. Hvor mange år skal hun holde på å prøve å nå frem i et system som ikke fungerer?

Det var absolutt riktig å gå ut. Når LO ikke har klart å løse dette når det har pågått i over et år så får nok være nok. Hun har prøvd lenge nok å holde på internt.

Hvor mange år mener du hun burde prøve internt i LO før hun burde gå ut offfentlig?

All den tid det ikke finnes et fungerende apparat internt i LO til å ta seg av konflikter og det går måneder, ja til og med år, uten at en blir hørt så er det fullstendig riktig å ta de videre til neste steg.

Hvor lenge skulle hun prøvd å løse dette internt? Hun har, slik jeg ser det og utvalget ser det holdt på alt for lenge.

8116808[/snapback]

Yssen er en meget resurssterk kvinne som kjenner sine rettigheter og kunne fått denne saken inn for arbeidsrett mye tidligere,isteden fortsatte hun krangelen med Valla (det var visst penger inne i bildet ifølge Hegnar) og når hun ikke fikk det som hun ville truet hun med å dra saken ut i media , noe hun også gjorde.

Hadde yssen vært en fersk ansatt på gulvet så kunne jeg muligens trodd henne,men vi snakker her om en resurssterk kynisk person som hadde et mål om de høye tinder,et mål hun håpet venninen Valla skulle hjelpe henne med,når så ikke det skjedde så slår hun tilbake .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er sånn passe uenig med Dotten. Apparater/systemer som skal sikre at de "svakelige" i organisasjonen blir hørt er et poeng, men Yssen er ikke en av de "svakelige". Hun er mistenkelig lik Valla, så derfor fortjener hun samme skjebne som henne, fordi hun var illojal. Med hennes evner kunne hun kanskje funnet omveier i et dysfunksjonelt system. Det hun gjorde var å være like så "nedrig" som den hun anklager, hun la ut "hjertet" sitt i full offentlighet, og kom ikke å si at det var fordi hun var "plaget". Nei, hun var taktisk flink, og likeså "bitch" som Valla.

At Valla responderte så talentløst blir hennes ansvar, men ikke fortell meg at denne saken dreier seg om en svak part kontra overmakt.

Lenke til kommentar

Det er dokumentert at Yssen ble syk av trakasseringen. Jeg forholder meg til det dokumenterte fremfor synsing.

Dette er omtalt i rapporten for de som har lest den.

Yssen ble syk av behandlingen. Noe fagpersonell har slått fast. Det blir påpekt at hun er sterkere enn de fleste, men allikevel ble syk av behandlingen.

Tygg på den. :)

Lenke til kommentar
Er sånn passe uenig med Dotten. Apparater/systemer som skal sikre at de "svakelige" i organisasjonen blir hørt er et poeng, men Yssen er ikke en av de "svakelige". Hun er mistenkelig lik Valla, så derfor fortjener hun samme skjebne som henne, fordi hun var illojal. Med hennes evner kunne hun kanskje funnet omveier i et dysfunksjonelt system. Det hun gjorde var å være like så "nedrig" som den hun anklager, hun la ut "hjertet" sitt i full offentlighet, og kom ikke å si at det var fordi hun var "plaget". Nei, hun var taktisk flink, og likeså "bitch" som Valla.

At Valla responderte så talentløst blir hennes ansvar, men ikke fortell meg at denne saken dreier seg om en svak part kontra overmakt.

8116865[/snapback]

Jepp,at Valla ikke ser at hun gjør feil er et problem i saken,men dette visste Yssen fordi Yssen kjente Valla meget godt som venninne og arbeidskolega fra tidligere.

Yssen gamblet på dette med sitt utspill til media og vant.

derfor mener jeg Yssen ikke er det spor bedre en Valla i denne saken,heller hakket værre .

Lenke til kommentar
Det er dokumentert at Yssen ble syk av trakasseringen. Jeg forholder meg til det dokumenterte fremfor synsing.

Yssen ble syk av behandlingen. Noe fagpersonell har slått fast. Det blir påpekt at hun er sterkere enn de fleste, men allikevel ble syk av behandlingen.

8116882[/snapback]

Joda alle kan springe til legen når det butter mot 99,9% vil da få sykemelding om de ønsker det,da er det jo dokumentert at det var sjefens feil :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8116882[/snapback]

Jeg er også sterkere enn de "fleste", og har overhodet ingen problemer med å manipulere sykemeldingsystemet. Drøvtygg på den! :whistle:

Få meg ikke til og begynne å synge ... :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Skal jeg tolke dette som at du betviler psykologene, legene og utvalget som har konkludert med at hun har fått nedsatt arbeidsevne og ble syk av behandlingen, som foregikk over lang tid?

Hun har dokumentasjon på at hun var syk. Fra fagpersonell.

8116960[/snapback]

Ja jeg betviler alle spesialister som er så spesielle at de anbefaler mordere til helgeperm også.

Ja skal si det er slående argumenter. :roll:

Jeg har sagt mitt. Så får dere avfeie fagpersonell og legene for å overbevise dere om annet.

8116984[/snapback]

Ikke ta den ynkeligste utveien da ... Du er jo tross alt Supermann :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg heller mer mot manglende innsikt og forståelse av hvordan hun oppfattes, slik som granskingen påpeker, fremfor psykopatisk løgner. Det er overhodet ikke opplagt at hun er psykopatisk løgner, slikt er opp til psykologer å avgjøre.

Ok, siden ikke jeg er psykolog får jeg begrense meg til å si at hun tydeligvis er en person som har for vane med å lyve når sannheten ikke stemmer med det hun skulle ønske den var.

Lenke til kommentar

Noen fakta på bordet, LO, i lik linje med ALLE bedrifter her på berget, er pålagt å følge etter og etterleve INTERKONTROLLSYSTEM hvor HMS-delen er implementert. Den psykososiale delen hadde man ikke sett på flere år i organisasjonen hvilket er et klart brudd på kravene til HMS.

Yssen hadde faktisk plikt til å gjøre sin arbeidsgiver kjent med regelverket (uten at dette førte frem). Nå i ettertiden ser vi at mange andre sleit med den samme saken.

Hva gjør man så da? Jo, for å forsvare sin lovpålagt rett hadde man ikke så mange valg igjen når den øverste (linje)ansvarlige i systemet ignorerer problemet.

Neste stopp media ble løsningen, desverre må jeg si men allikevel en riktig beslutning av henne siden man ikke fikk gehør hos de(n) ansvarlig(e).

Vel, resten av historien vet hele norge og vel så det..

Vi har en granskingskonklusjon på bordet og videre spekulasjoner ser jeg som bortkastet tid for min del.

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...