Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Valla tok nå virkelig regien i hvert fall. Taktisk klokt å uttale seg før rapporten er offentligjort, hun sørger for å gi førsteinntrykket. Det vil hun nok tjene på.

 

Jeg håper hun og familien nå kan finne roen og at LO får ro til å ta i et tak i lønnsforhandlingene som nå kommer.

 

Og bra er det om nå høyresiden skulle få mer kontroll i LO, selv om det er tvilsomt med mektige mennesker som Davidsen i kulissene. Høyresiden er langt mer oppadgående og ansvarsfulle enn venstresiden der i gården.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg fryktet fordi det nå er klart at Høyresiden har makten i LO.

8114208[/snapback]

 

Dessverre, ja. :(

Valla vil iallfall bli husket som en sterk og dyktig leder. Hadde aldri klart å takle en sånn situasjon som dette, må være helt forferdelig for henne. Men hun klarer det hun, viser jo bare styrken til Valla! Skal ta lang tid før man finner en like dyktig leder!

Lenke til kommentar
Valla tok nå virkelig regien i hvert fall. Taktisk klokt å uttale seg før rapporten er offentligjort, hun sørger for å gi førsteinntrykket. Det vil hun nok tjene på.

 

Jeg håper hun og familien nå kan finne roen og at LO får ro til å ta i et tak i lønnsforhandlingene som nå kommer.

 

Og bra er det om nå høyresiden skulle få mer kontroll i LO, selv om det er tvilsomt med mektige mennesker som Davidsen i kulissene. Høyresiden er langt mer oppadgående og ansvarsfulle enn venstresiden der i gården.

8114259[/snapback]

 

Nei det er ikke bra om høyresiden får kontroll,LO er den eneste bastionen som vanlige arbeidere har,en organisasjon som er bygget opp nettop av arbeiderklassen, en organisasjon bygget for nettop å værne arbeidere mot høyresiden og dets ideer om at arbeideren skulle stå med lua i hånda og godta det høyresiden ga dem,det vil være trist om høyresiden her får kontroll,det vil jo bety at de like gjærne kan fusjonere med NHO .

Så høyresiden er mere oppegående,ja de er vel det siden det ikke var den siden som stoppet både denne regeringen og den forige regeringens forsøk på å svekke arbeidsgivernes rettigheter, så de er høyst oppegående,bare synd de er oppegående for de de ikke skal være det for .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Som jeg fryktet fordi det nå er klart at Høyresiden har makten i LO.

8114208[/snapback]

 

Dessverre, ja. :(

Valla vil iallfall bli husket som en sterk og dyktig leder. Hadde aldri klart å takle en sånn situasjon som dette, må være helt forferdelig for henne. Men hun klarer det hun, viser jo bare styrken til Valla! Skal ta lang tid før man finner en like dyktig leder!

8114270[/snapback]

 

Ingen tvil om at hun har vært dyktig,det viser jo medlemstallene,det viser jo at hun var istand til å sette både den forrieg og dagens regerin på plass når den vanlige manns rettigheter ble truet, desverre tror jeg det blir lenge til neste gang vi ser LO bekjemper regeringers forsøk på å rive ned arbeidernes rettigheter.

 

Så forresten denne på VG.

 

Greit at hun har vært tøff og jeg forsvarer ikke Valla. Men jeg tror andre også burde vært ettersett her også. Det er mange maktmennesker her som har utnyttet en situasjon for å bli kvitt en sterk leder ikke kunne konkurrere med for å mele sin egen kake. Yssen tapte overfor Valla fikk hevn på en feig måte ved å bruke andre i et skittent spill i all offentlighet. Ingen turte å si noe, ingen turde å støtte Valla i redsel for å bli med i dragsuget. Yssen fikk det som hun ville, hevn.

Er egentlig enig i en god del av det som sies her og dette sammen med hva Hegnnar sa. "Yssensaken var så godt som avgjordt der hun skulle på kurs/vidreutdanning og ikke vende tilbake til Lo, Yssen forlangte full lønn noe Valla avslo,da ble Yssen sur og truet med å gå til media,noe hun også gjorde."

Viser vel klart at Yssen hadde motiver bak det hun gjorde.

Ysssen er i mine øyne ingen helt i denne saken,jeg ser henne som en kynisk beregnende person som kunn er ute etter egen vinning og makt,nettop det hun beskylder valla for og som alle kritiserer Valla for,dermed er hun faktisk ikke noe bedre selv .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Som en av høyresiden har jeg mang en gang vært med på å drøfte frem kompromiss, slått ned på nedbemanning, krevd bedre arbeidsforhold, krevd respekt for arbeidsmiljøloven og fått gjennomslag.

 

Kommentar om sammenslåing med NHO er særdeles lite konstruktiv og seriøs. Makan til stigmatisering, det er en fordel å forholde seg til den reelle høyresiden i LO og ikke en fiktiv ikke eksisterende en om man er opptatt av å skape et fiendebilde.

 

Høyresiden i LO er opptatt av arbeidsmiljø og arbeidstagere sine rettigheter like mye som venstresiden i LO. De er bare mer akseptable overfor privatisering og privat næringsvirksomhet. Om noen tror høyresiden i LO ikke kjemper for arbeidstagere sine rettigheter eller ofte er uenig med NHO så tar man feil.

 

Å tilhøre høyresiden betyr ikke at man ikke er opptatt av arbeidstagere sine rettigheter. Idiotiske myter som er lite morsom å forholde seg til. Nå håper jeg LO kan fokusere på de forhandlingene som er like rundt hjørnet og gjøre en god jobb.

 

Venstresiden i LO sin manglende evne til å tenke på medlemmene (men heller det å tenke på seg selv), kombinert med det at jeg ble far var det som skremte meg ut av LO og vekk fra venstresiden. En organsiasjon gjennomsyret av tillitsvalgte som var mer opptatt av å mele sin egen kake enn å kjempe for arbeiderne. Det var flaut de fem-seks årene jeg var tillitsvalgt i LO.

 

Jeg er glad jeg kan være medlem av en fagforening som ikke har noe med LO å gjøre, etter den erfaringen årene i LO ga meg. Ikke alle som har samme valget. Får håpe LO rensker opp i egne rekker og setter fokusen der den hører hjemme; På medlemmene. :)

Lenke til kommentar
Venstresiden i LO sin manglende evne til å tenke på medlemmene (men heller det å tenke på seg selv), kombinert med det at jeg ble far var det som skremte meg ut av LO og vekk fra venstresiden. En organsiasjon gjennomsyret av tillitsvalgte som var mer opptatt av å mele sin egen kake enn å kjempe for arbeiderne. Det var flaut de fem-seks årene jeg var tillitsvalgt i LO.

Så det at Lo er bygget opp gjennom generasjoner av nettop venstresiden og at LO har et enormt antall medlemmer et medlemstall som faktisk har økt markant under Vallas styre,viser at venstresiden ikke bryr seg om sine medlemmer.

Vi må da konkludere med at det finnes enormt mange dumme mennesker i norge,siden de åpenbart lar seg lure slik .

Lo er en organisasjon bygget opp av sosialismen i Norge og det bør den fortsatt være, om høyresiden føler behov for en egen organisasjon er greit men da får de holde seg for gode til å infiltrere det andre har skapt og heller skape sitt eget og holde seg dær .

Lenke til kommentar
Så det at Lo er bygget opp gjennom generasjoner av nettop venstresiden og at LO har et enormt antall medlemmer et medlemstall som faktisk har økt markant under Vallas styre,viser at venstresiden ikke bryr seg om sine medlemmer.

8114549[/snapback]

Ehh.... flere medlemmer er da ikke noen direkte fordel for meldemmene. Det er mer en direkte fordel for LO som organisasjon.

 

Vi må da konkludere med at det finnes enormt mange dumme mennesker i norge,siden de åpenbart lar seg lure slik .

8114549[/snapback]

Det var din konklusjon. :yes:

 

Lo er en organisasjon bygget opp av sosialismen i Norge og det bør den fortsatt være, om høyresiden føler behov for en egen organisasjon er greit men da får de holde seg for gode til å infiltrere det andre har skapt og heller skape sitt eget og holde seg dær .

8114549[/snapback]

Tullprat. Venstresiden har ikke monopol på verken solidaritet eller å kjempe for rettigheter.

Lenke til kommentar

Snekker'n: Du kan gjerne konkludere med det, men det gjør ikke jeg. Min erfaring med LO taler for sitt for mitt vedkommende. Etter flere års intens arbeid meldte jeg meg ut. Det var påfallende hvor mange tillitsvalgte som forkastet kampen og takket ja til en lederstilling. Det er lite motiverende for medlemmer å ha en tillitsvalgt som snakker om å kjempe for lønnen, rettigheten og ikke minst arbeidsplassen, bare for å oppleve at vedkommende bruker posisjonen til å innynde seg hos sjefen for egens karriere sin skyld. Mange løgner og falske løfter fra den kanten. En sjokkerende opplevelse å se tillitsvalgte som er mer opptatt av sin egen karriere til fordel for muligheten for kanskje å gjøre sjefen sint fordi man krever stopp i en oppsigelse.

 

Høyresiden i LO kjemper tappert for medlemmene, minst like mye som venstresiden.

Lenke til kommentar
Som jeg fryktet fordi det nå er klart at Høyresiden har makten i LO.

8114208[/snapback]

 

Dessverre, ja. :(

Valla vil iallfall bli husket som en sterk og dyktig leder. Hadde aldri klart å takle en sånn situasjon som dette, må være helt forferdelig for henne. Men hun klarer det hun, viser jo bare styrken til Valla! Skal ta lang tid før man finner en like dyktig leder!

8114270[/snapback]

Hvordan kan du kalle henne dyktig etter dette?

 

Sterk, ja. Men dyktig?

 

En leders jobb er mer enn å herske. En psykopat kan herske godt på toppen sammen med sine nærmeste støttespillere, men utgjør allikevel ingen dyktig leder i lengden.

 

Uten at jeg skal stille noen diagnose, så fremstår Valla for meg nettopp med psykopatiske trekk. Sterk, underholder sine nærmeste og de som kan gi henne mer makt, undertrykker de hun ikke liker eller som ikke er lydige nok, viser ingen tegn til anger, legger all skyld på andre og omstendigheter og lyver og manipulerer når det passer.

 

Valla er uten tvil en person som kan få gjennom ting. På den måten er hun dyktig. Men når hun samtidig valser over alt og alle som kommer i veien for henne, så kan hun ikke som helhet anses som en dyktig leder all den tid LO ikke er noe diktatur men en demokratisk organisasjon.

 

Snekker'n: Du kan gjerne konkludere med det, men det gjør ikke jeg. Min erfaring med LO taler for sitt for mitt vedkommende. Etter flere års intens arbeid meldte jeg meg ut. Det var påfallende hvor mange tillitsvalgte som forkastet kampen og takket ja til en lederstilling. Det er lite motiverende for medlemmer å ha en tillitsvalgt som snakker om å kjempe for lønnen, rettigheten og ikke minst arbeidsplassen, bare for å oppleve at vedkommende bruker posisjonen til å innynde seg hos sjefen for egens karriere sin skyld. Mange løgner og falske løfter fra den kanten. En sjokkerende opplevelse å se tillitsvalgte som er mer opptatt av sin egen karriere til fordel for  muligheten for kanskje å gjøre sjefen sint fordi man krever stopp i en oppsigelse.

 

Høyresiden i LO kjemper tappert for medlemmene, minst like mye som venstresiden.

8114638[/snapback]

Det som er typisk i ange organisasjoner er at folk snakker saken fordi det er jobben deres, og ikke nødvendigvis fordi de er personlig engasjert. Det personlige engasjementet ligger i å gjøre jobben slik at det fremmer egen karriere.

 

Det skumle da er at organisasjonen begynner å leve sitt eget liv og ta sine egne avgjørelser, fordi folk kjemper for det de tror organisasjone forventer, mer enn for det de mener er det rette. Og i enkelte tilfelle kan det bli så vanskelig å stille spørsmål ved hvilken retning man drives i at det er organisasjonen som bestemmer mer enn folkene i organisasjonen. Det blir som en maurtue der organisasjonen er tua, og de menneskelige maurene er mer til for tua enn motsatt.

 

Og forresten: HURRA! :w00t:

 

Hurra for alle som mener at målet ikke alltid helliger middelet. :w00t:

Hurra for alle som mener at LO og AP har hatt for tett samarbeide. :w00t:

Hurra for alle som mener at sterkere rettigheter for arbeidstakere ikke alltid er positivt. :w00t:

Hurra for alle som mener at streik er noe man bør ty til unntaksvis og ikke bør være en normal del av lønnsforhandlingene. :w00t:

Hurra for alle som mener er arbeidstakerorganisasjon bør prioritere å jobbe direkte for medlemmene, og drive mindre med storpolitikk. :w00t:

Hurra for alle som mener det bør være frivillig å organisere seg. :w00t:

Hurra for alle som mener at å drive opp lønnene, og dermed forskjellen på lønn innelands og utenlands, ikke er positivt for Norge i lengden. :w00t:

 

Jeg tror ikke alt dette vil bedre seg nå. Langt i fra. Men Valla var definitivt en pådriver i gal retning. La oss håpe LO blir en mer fornuftig og edruelig organisasjon i fremtiden.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1682040.ece

 

Der er mannen som overtar, i hvert fall foreløpig. Fra privat sektor, langt mer moderat enn venstresidens Valla. Men ingen skal komme og si at denne mannen ikke kjemper med nebb og klør for arbeidstagerne sine rettigheter. Eller?

8114782[/snapback]

 

Var klar over at det ble han,det er vel helt naturlig og når det er en fra privat sektor så det er ikke han jeg frykter ,jeg snakker om den frykten jeg og mange med meg føler om høyresiden får makten, det ville jo bli som om SV skulle styre FRP .

 

Disse ordene håper jeg han står inne for:

 

Han avsluttet med følgende hilsen til kritikerne av LO:

 

- De som ønsker å se et svekket LO skal ikke få den drømmen oppfylt.

 

Fakta om Roar Flåthen

* Født 15. januar 1950. Jobbet som mekaniker ved Kongsberg Våpenfabrikk før han ble klubbformann og forretningsfører i Kongsberg Jern og Metall og fra 1989 distriktssekretær i Fellesforbundet, Buskerud. Han satt i forbundsstyret og landsstyret i Jern og Metall fra 1981-1988.

 

* Var hovedkasserer i Fellesforbundet fra juni 1992 til mai 2001, da han på LO-kongressen ble valgt til 1. nestleder.

 

* Styremedlem i APR Media Holding, A-pressen, Innovasjon Norge, Bank 1 Oslo AS, Nordens faglige samorganisasjon (NFS) og varamedlem til styret i Den europeiske faglige samorganisasjon (DEFS).

 

* Flåthen sitter også i Hovedavtaleutvalget LO/NHO, Komiteen for EUs arbeidslivspolitikk og Strategisk råd for MARUT. Han har også vært medlem av styret i Buskerud Arbeiderparti og medlem av Kongsberg Arbeiderpartis representantskap.

Kilde: NTB/LO

 

 

- En stor takk skyldig

 

Flåthen startet med å takke sin forgjenger Gerd-Liv Valla, for alle seirene LO har vunnet under hennes ledelse.

 

- Alle som bor og arbeider i Norge skylder Gerd-Liv en stor takk, sa Flåthen.

 

- Hun vil bli husket for mange store saker. Bro mellom offentlig og privat sektor, likestiling og vern av en stor offentlig sektor, sa han.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/article1682217.ece#VG

 

Nå må LO og AP bryte båndene

 

Høyreleder Erna Solberg mener LO nå må kutte de tette båndene til Arbeiderpartiet av hensyn til fagforeningens medlemmer.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156451

 

Bør ikke da alle partier bryte båndene til organisasjoner,ikke bare av hensyn til medlemmer i en organisasjon,men av hensyn til landets befolkning, er det ikke like ille at NHO har foret høyresiden med penger og at folket har vært fratatt muligheten for å vite hva som foregår der.

Dobbeltmoralen lever i beste velgående registrerer jeg her .

 

Ingunn Yssen: - Ingen kommentar

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142852

 

Nei,hun har vel ikke det,for innerst inne vet hun vel at hun har brukt like skitne triks selv :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Var klar over at det ble han,det er vel helt naturlig og når det er en fra privat sektor så det er ikke han jeg frykter ,jeg snakker om den frykten jeg og mange med meg føler om høyresiden får makten, det ville jo bli som om SV skulle styre FRP .

8115196[/snapback]

Dagens dårligste sammenligning. :lol:

Lenke til kommentar
Var klar over at det ble han,det er vel helt naturlig og når det er en fra privat sektor så det er ikke han jeg frykter ,jeg snakker om den frykten jeg og mange med meg føler om høyresiden får makten, det ville jo bli som om SV skulle styre FRP .

8115196[/snapback]

Dagens dårligste sammenligning. :lol:

8115351[/snapback]

 

Kan jeg tenke meg at du syntes ja :D

Lenke til kommentar

Valla er smart :)

 

Hun fremstiller det som om hun bare tenker på LOs beste, og at hun har et reelt valg om å bli som leder. Samtidig avfeier hun kritikken som kommer frem av granskningen, og nå som hun trekker seg har man ikke noe å ta henne på lenger, da det ikke er noe poeng i å felle noen som har felt seg selv :)

 

Denne "jeg ofrer meg for fellesskapet"-uttalelsen er like troverdig som "beklagelsen" for noen uker siden :lol:

 

 

Valla vil iallfall bli husket som en sterk og dyktig leder. Hadde aldri klart å takle en sånn situasjon som dette, må være helt forferdelig for henne. Men hun klarer det hun, viser jo bare styrken til Valla! Skal ta lang tid før man finner en like dyktig leder!

8114270[/snapback]

Du mener vel "en like dyktig mobber"? :lol:

Lenke til kommentar

Vet du noe om Valla sine motivasjoner som vi andre ikke vet? Det kan godt være hun mener hun trekker seg for medlemmenes beste, at hun selv oppfatter dette som å ofre seg for fellesskapet.

 

Hun så ikke ut som en kvinne som løy. At hun har en annen oppfatning av situasjonene enn hva fagpersonellet og andre involverte har, ja. Men når det er sagt så betviler jeg ikke hennes motivasjon og drivkraft er arbeiderne og medlemmenes beste. Har aldri fått inntrykk av at det ikke er tilfellet. Men jeg har hatt inntrykk av at hun benytter seg av metoder som er prinsippielt gal og at hun lar seg blende av målet. Det er mye hun kan kritiseres for, men at hun ikke tenker på medlemmene og LO tror jeg ikke. Selv om hun har handlet på en måte som ikke har tjent dem. Noe jeg ikke tror var hennes hensikt. Hun har tråkket feil og sett seg blind av målet og må ta konsekvensene av det.

 

Granskingskommisjonen er jo en farse, der får hun jo støtte fra fagpersonell. Men det er jo LO sin feil som på amatørmessig vis ikke satte klare mandat i forhold til undersøkelsen. Jeg håper virkelig at LO har lært av dette her.

 

Men nå må ikke skadefryden gå foran sunn fornuft her. :)

Lenke til kommentar
Vet du noe om Valla sine motivasjoner som vi andre ikke vet? Det kan godt være hun mener hun trekker seg for medlemmenes beste, at hun selv oppfatter dette som å ofre seg for fellesskapet.

Jeg så video av kunngjøringen, og dette er inntrykket jeg sitter igjen med :)

 

Men når det er sagt så betviler jeg ikke hennes motivasjon og drivkraft er arbeiderne og medlemmenes beste.

Da vil jeg tro at hun hadde handlet annerledes gjennom hele denne prosessen.

 

Men nå må ikke skadefryden gå foran sunn fornuft her. :)

8115895[/snapback]

Jeg synes det er morsomt å se at kritikken viste seg å stemme.

Lenke til kommentar

Skal vi prøve å oppsummere her da:

  • Jens Stoltenberg kutter kontakten med Valla og den daglige søndagsturen
  • Valla får to millioner i "fallskjerm". Dvs hun beholder lønnen selv om hun slutter
  • Enkelte vil nå ha henne ut av AP sitt sentralstyre siden hun ikke er LO sin leder. Man ønsker å få Flåthen inn i sentralstyret.
  • Utvalget har konkludert med at Yssen har blitt trakassert, at det var riktig å gå ut offentlig, at det er mulige brudd på arbeidsmiljøloven og at Valla sin fremferd medførte helsemessige skader for Yssen
  • Valla avviser fortsatt at hun har gjort noe klanderverdig.

Jeg synes det er morsomt å se at kritikken viste seg å stemme.

8116089[/snapback]

 

 

Jeg syntes det er trist. På LO og alle arbeideres vegne. Mobbing og trakassering er ingen morsom sak og det er trist at LO leder blir forbundet med noe slik. La oss håpe det aldri finner sted igjen at de som er pådriverne i kampen mot mobbing selv blir en del av problemet.

Lenke til kommentar
Vet du noe om Valla sine motivasjoner som vi andre ikke vet? Det kan godt være hun mener hun trekker seg for medlemmenes beste, at hun selv oppfatter dette som å ofre seg for fellesskapet.

 

Hun så ikke ut som en kvinne som løy. At hun har en annen oppfatning av situasjonene enn hva fagpersonellet og andre involverte har, ja. Men når det er sagt så betviler jeg ikke hennes motivasjon og drivkraft er arbeiderne og medlemmenes beste. Har aldri fått inntrykk av at det ikke er tilfellet. Men jeg har hatt inntrykk av at hun benytter seg av metoder som er prinsippielt gal og at hun lar seg blende av målet. Det er mye hun kan kritiseres for, men at hun ikke tenker på medlemmene og LO tror jeg ikke. Selv om hun har handlet på en måte som ikke har tjent dem. Noe jeg ikke tror var hennes hensikt. Hun har tråkket feil og sett seg blind av målet og må ta konsekvensene av det.

 

Granskingskommisjonen er jo en farse, der får hun jo støtte fra fagpersonell. Men det er jo LO sin feil som på amatørmessig vis ikke satte klare mandat i forhold til undersøkelsen. Jeg håper virkelig at LO har lært av dette her.

 

Men nå må ikke skadefryden gå foran sunn fornuft her. :)

8115895[/snapback]

 

Riktig,Valla sa også at det var en ting som hun angret på,nemmelig at hun ikke tok konsekvensen og trakk seg allerede i januar.

Desverre førte både Valla og LO sin klumsete behandling av denne saken til at det ble akarsgata med Vg i spissen som fikk hele regien og ble både dommer og bøddel her . Både Valla og LO ble nok totalt overrasket over Yssens skitne metode i denne saken, dog forsvarer ikke det det faktum at valla har gått for langt .

 

Jeg syntes det er trist. På LO og alle arbeideres vegne. Mobbing og trakassering er ingen morsom sak og det er trist at LO leder blir forbundet med noe slik. La oss håpe det aldri finner sted igjen at de som er pådriverne i kampen mot mobbing selv blir en del av problemet.

 

Det har ikke kommet noe godt utabv denne saken,la oss derfor håpe at dette kan bli den gode biten,nemmelig at ledere både i LO og andre bedrifter blir mer oppmerksomme på sin rolle,at de stopper opp lytter til hva andre mener om deres lederstil, for uansett tror jeg ikke Valla bevist har gått inn for å mobbe noen bevist .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Både Valla og LO ble nok totalt overrasket over Yssens skitne metode i denne saken, dog forsvarer ikke det det faktum at valla har gått for langt .

 

 

Offentligjøringen var forsvarlig. Her deler jeg kommisjonens konklusjon, som kan leses nederst her;

 

http://cache.aftenposten.no/multimedia/arc...ten_525312a.pdf

 

Under tvil finner utvalget det forsvarlig med bakgrunn i LO sine manglende systemer og kanaler for tilbakemelding.

 

At Yssen gikk ut offentlig er helt og holdent LO sin feil som ikke har opprettet et velfungerende apparat. Når det ikke eksisterer et skikkelig system for at arbeidstageren kan gi beskjed om misnøye og trakassering så er det fullt forsvarlig å gå ut offentlig.

 

Det påpekes også at flere som har vitnet om trakasseringen har brutt varslingsplikten.

 

Det er ikke skittne triks å gå ut offentlig om det ikke finnes et velfungerende apperat i virksomheten og når folk ikke benytter seg av varslingsplikten. Det er dokumentert at trakasseringen gjorde henne syk. Det er dokumentert at LO ikke har et godt nok apparat og det er dokumentert at kolleger ikke har benyttet seg av varslingsplikten. Skittent triks? Nei så aldeles ikke. LO har seg selv å takke. Det var riktig av Yssen å gå ut.

 

Jeg anbefaler folk å lese rapporten :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...