Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Red 1 er akkurat ferdig,der noterte jeg meg at både Hegnar,stanghelle og kyrre nakken alle var enige om at lekkasjene som har kommet fra granskningskomisjonen var svært uheldige og at disse kun er kommet fra dem som støtter yssen og for å skade Valla,de var også enige at VG har vært hovedaktør i å publisere dette.

Omtrent det samme som jeg har fått pepper for å mene her  :hmm:

8110055[/snapback]

Sånn er livet; stein i en liten pøs :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp.

Det kom også frem ting som:

At det er en intern strid der folk posisjonerer seg,spesielt høyresiden,noe som kan svekke LO.

Har noen sagt det før på forumet her :whistle:

Elisabeth Hartmann sa vel også at "de som tør støtte Valla har ingen fremtid i LO"

Yssensidens beviste spill der de trekker frem ting som "Valla var skuffet over at yssen var gravid" fordi dette får sympati.

Hegnar:

Valla ikke værre enn aandre LO ledere.

Yssensaken var så godt som avgjordt der hun skulle på kurs/vidreutdanning og ikke vende tilbake til Lo, Yssen forlangte full lønn noe Valla avslo,da ble Yssen sur og truet med å gå til media,noe hun også gjorde.

Kyrre nakken:

Stille fra regerineg fordi den nok ikke har noe imot at Vallas makt svekkes, et paradoks når vi vet at det er nettop takket være valla at vi i dag har en rødgrønn regering.

Stanghelle: Husk at Valla filleristet statsministeren for kort tid siden,noe høyresiden i patiet ikke taklet .

Samtlige enige om:

Om valla presses ut vil dette ødlegge LO for mange år fremover.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Om Valla presses ut vil dette ødelegge LO for mange år fremover.

Hvem sørger for at LO-kassen er full av penger? Nå vil jo ikke de som betaler lønna til Valla & Co være med mer så det så..

Å "tvinge" gjennom et annet alternativ er et hån mot demokrati og medlemmer av LO.

LO"L" sier nå jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Om Valla presses ut vil dette ødelegge LO for mange år fremover.

Hvem sørger for at LO-kassen er full av penger?

Nå vil jo ikke de som betaler lønna til Valla & Co være med mer så det så..

Å "tvinge" gjennom et annet alternativ er et hån mot demokrati og medlemmer av LO.

LO"L" sier nå jeg.... ;)

8110324[/snapback]

Det er en annen sak,men større feil er begått i verden og blitt leget,dessuten vet en jo ikke hvor stor feilen er enda,det vi vet er at Valla og LO har taklet denne saken utrolig klønete, det er det ingen som helst tvil om.

Paradokset er at om ikke valla hadde svart på Yssens utspill og LO hadde gått ut og saakt at dette er en sak som er under intern granskning i LO så hadde denne saken vært glemt og valla like mektig :hmm:

Vallas lederstil har jo styrket LO i så måte,med at medlemstallet har økt betydelig,med en indre konflikt dær høyresiden får makten er jeg redd vi vil se en masseflukt fra Lo, om ikke denne kommer med en gang så er det fare for at den kommer når denne saken stilner av og hverdagen melder seg og folk oppdager at en sitter med et lo tilpasset bedriftsledelsen i norge mere enn arbeiderne :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det kom også frem ting som:

At det er en intern strid der folk posisjonerer seg,spesielt høyresiden,noe som kan svekke LO.

Har noen sagt det før på forumet her  :whistle:

8110232[/snapback]

At det er en intern strid i LO har vel ingen benektet. Påstander om at hele saken kommer av denne striden derimot...

Elisabeth Hartmann sa vel også at "de som tør støtte Valla har ingen fremtid i LO"

8110232[/snapback]

Enkeltpersons påstand. Var det ikke slikt man skulle være litt kritisk til å ta som fakta?

Yssensidens beviste spill der de trekker frem ting som "Valla var skuffet over at yssen var gravid" fordi dette får sympati.

8110232[/snapback]

Skulle man la vær å nevne saker som kan skape sympati?

Så lenge saken er reell, så er det bare tåpelig å komme med beskyldniger om alternative motiv.

Hegnar:

Valla ikke værre enn aandre LO ledere.

Yssensaken var så godt som avgjordt der hun skulle på kurs/vidreutdanning og ikke vende tilbake til Lo, Yssen forlangte full lønn noe Valla avslo,da ble Yssen sur og truet med å gå til media,noe hun også gjorde.

Kyrre nakken:

Stille fra regerineg fordi den nok ikke har noe imot at Vallas makt svekkes, et paradoks når vi vet at det er nettop takket være valla at vi i dag har en rødgrønn regering.

Stanghelle: Husk at Valla filleristet statsministeren for kort tid siden,noe høyresiden i patiet ikke taklet .

Samtlige enige om:

Om valla presses ut vil dette  ødlegge LO for mange år fremover.

8110232[/snapback]

Spekulasjoner og avsporinger. Helt irrelevant så lenge Valla-problemet er reelt.

Lenke til kommentar
Spekulasjoner og avsporinger. Helt irrelevant så lenge Valla-problemet er reelt.

8112922[/snapback]

The Valla Situation? (Til de som har sett Pulp Fiction)

Forøvrig synes jeg måten LO og AP samarbeider i dag er uholdbar. At en arbeidstakerorganisasjon skal sitte med politisk makt, og ikke rent lite av det, kan ikke godtas i et demokratisk samfunn.

Lenke til kommentar

8112922[/snapback]

The Valla Situation? (Til de som har sett Pulp Fiction)

Forøvrig synes jeg måten LO og AP samarbeider i dag er uholdbar. At en arbeidstakerorganisasjon skal sitte med politisk makt, og ikke rent lite av det, kan ikke godtas i et demokratisk samfunn.

8112938[/snapback]

Ikke på den måten det foregår i hvertfall. Politisk makt har man jo så lenge man kan påvirke politikken, men så tett samspill med et politisk parti er ikke riktig. Spesielt når det i praksis ikke er så mange reelle alternativ for en del fagorganiserte utover LO.

Lenke til kommentar
Ikke på den måten det foregår i hvertfall. Politisk makt har man jo så lenge man kan påvirke politikken, men så tett samspill med et politisk parti er ikke riktig. Spesielt når det i praksis ikke er så mange reelle alternativ for en del fagorganiserte utover LO.

8112971[/snapback]

Det var det jeg mente. Jeg ordla meg litt feil der.

Lenke til kommentar
At det er en intern strid i LO har vel ingen benektet. Påstander om at hele saken kommer av denne striden derimot...

Hvem sier at hele saken kommer av dette?

Vi vet alle hva den startet med,men her snakkes det om hva som foregår innad i LO der gruppene posisjonerer seg og er mest opptat av hvor mye makt de kan tilrive seg .

Enkeltpersons påstand. Var det ikke slikt man skulle være litt kritisk til å ta som fakta?

Hvor tar jeg det som fakta?

Jeg siterer her det en person sitter og sier på TV, dette er direkte fra en person og ikke endret ay tabloidpressen.

Så lenge saken er reell, så er det bare tåpelig å komme med beskyldniger om alternative motiv.

Nei det skal en ikke,det var her snakk om spesielle ting som den ene siden bevist hadde fokusert mye på og dette var et av eksemplene.

Ser du er kritisk til disse punktene,men ikke nevner ting som om at alle var enige om at alle lekkasjer som var kommet under granskningen var kommet fra den ene siden i saken :hmm:

Lenke til kommentar

Hvem sier at hele saken kommer av dette?

8113512[/snapback]

For å svare som du pleier: Det er mange som påstår dette. Men jeg vil ikke nevne navn og henge ut noen. :p

Vi vet alle hva den startet med,men her snakkes det om hva som foregår innad i LO der gruppene posisjonerer seg og er mest opptat av hvor mye makt de kan tilrive seg .

8113512[/snapback]

Påstander, påstander. Tenk om noen faktisk er opptatt av hva som er best for LO, og ikke mener Valla egner seg. :ph34r:

8113512[/snapback]

Hvor sa jeg du tok det som fakta?

Jeg siterer her det en person sitter og sier på TV, dette er direkte fra en person og ikke endret ay tabloidpressen.

8113512[/snapback]

Poenget ditt er?

Nei det skal en ikke,det var her snakk om spesielle ting som den ene siden bevist hadde fokusert mye på og dette var et av eksemplene.

8113512[/snapback]

Det var en reell sak som mange finner alvorlig. Selvsagt blir det fokusert på det. Det er om man ikke brydde seg om det man burde begynne å lure.

Ser du er kritisk til disse punktene,men ikke nevner ting som om at alle var enige om at alle lekkasjer  som var kommet under granskningen var kommet fra den ene siden i saken  :hmm:

8113512[/snapback]

Hæ?

Det som er interessant er saken. Dersom det presenteres løgner og usannheter, så er det kritikkverdig. Meg bekjent er det bare Valla som har løyet i dette tilfellet.

Alle de andre motvispekulasjonene og beskyldninger finner jeg totalt uinterresante. De er bare egnet til å ta fokuset vekk fra det som er saken, og det er Vallas oppførsel, opptreden og håndtering.

Lenke til kommentar
For å svare som du pleier: Det er mange som påstår dette. Men jeg vil ikke nevne navn og henge ut noen.

Helbom,her henvender du deg til meg da skulle saken være grei,det er meg du mener,der jeg svarte dt var det på et ønske om at jeg skulle begynne å trkke frem andre enkeltpersoner,noe som blir noe annet .

Påstander, påstander. Tenk om noen faktisk er opptatt av hva som er best for LO, og ikke mener Valla egner seg.

Selvsagt er det folk som mener det,men det er ikke tvil om at det er en maktkamp,høyresiden og ja til EU siden har lenge forsøkt å få mere makt,nå ser de en gylden mulighet,noe de har vist med bla å uttale at ikke bare Valla må gå men også de i Lo som har støttet henne, dermed kjemper de for å rydde flere plasser en bar hennes.

Jeg er ikke bekymret om valla må gå,men jeg er bekymret om en organisasjon som Lo som er skapt av arbeiderklassen skal bli Høyrestyrt og jeg tror da vi vil få merke det på medlemstallene over tid,ingen er tjent med dette om vi får en organisasjon som skal ivareta arbeidernes rettigheter blir opptatt av hva bedriftsledelsen mener .

Vel du spør jo nettop om det ikke var slik at en skulle være kritisk til å ta slikt som fakta,da må du forklare meg hvorfor du sier det om du ikke mener jeg har tatt det som fakta :whistle:

Poenget ditt er?

Poenget er at jeg siterte en person ordrett og tilla det ikke personelige meninger,jeg la det ut for å vise hva som ble sagt av en person, i tabloidpressen blir ikke den siden ofret maye plass og om den blir det er det formet etter avisens syn,sjelden eller aldrig ordrett .

Det var en reell sak som mange finner alvorlig. Selvsagt blir det fokusert på det. Det er om man ikke brydde seg om det man burde begynne å lure.

Det var et av mange punkt,men enkelte punkt bel bevist brukt fordi de skaper mere sympati enn andre, dette er en bevisssst handling .

Hæ?

Det som er interessant er saken. Dersom det presenteres løgner og usannheter, så er det kritikkverdig. Meg bekjent er det bare Valla som har løyet i dette tilfellet.

Alle de andre motvispekulasjonene og beskyldninger finner jeg totalt uinterresante. De er bare egnet til å ta fokuset vekk fra det som er saken, og det er Vallas oppførsel, opptreden og håndtering.

Akkurat du vil ikke prate om hvem som bevist har lekket i saken,men velger å trekke inn hvem som har løyet og presisere at det kun er Valla, for det første snakker vi ikke om hvem som har løyet,men hvem som har lejkket for det andre vet vi ikke om det er bare en person som har løyet.

Joda jeg forstår godt at du ikke ønsker å diskutere dette,men hvorfor kommentere mine innlegg som feil da?

Hvorfor ikke heller hoppe over den delen av debatten som omhandler dekningen, som omhandler konsevensene for Lo,du sier je det ikke er interessant for deg,men det er en viktig del av denne saken for meg .

Lenke til kommentar
Skal ha brutt loven

Knusende kritikk av Valla

Psykiatrene fastslår at Valla mobbet

Kan se mørkt ut for Valla dette her. Er spent på offentligjøringen av rapporten.

8113954[/snapback]

Har det ikke sett mørkt ut lenge nå :)

Tror ikke den raporten endrer noe i så måte,det den gjør er vel å lage større sår inad i LO og å øke maktkampen .

Men det blir uansett morro å se hva den inneholder når den først er laget .

Ser også at slike ting som dette kommer opp, ikke akkurat god reklame for LO

En trussel mot

Vallas rettssikkerhet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1680868.ece

Lenke til kommentar
For å svare som du pleier: Det er mange som påstår dette. Men jeg vil ikke nevne navn og henge ut noen.

Helbom,her henvender du deg til meg da skulle saken være grei,det er meg du mener,der jeg svarte dt var det på et ønske om at jeg skulle begynne å trkke frem andre enkeltpersoner,noe som blir noe annet .

8113870[/snapback]

Nei.

Påstander, påstander. Tenk om noen faktisk er opptatt av hva som er best for LO, og ikke mener Valla egner seg.

Selvsagt er det folk som mener det,men det er ikke tvil om at det er en maktkamp,høyresiden og ja til EU siden har lenge forsøkt å få mere makt,nå ser de en gylden mulighet,noe de har vist med bla å uttale at ikke bare Valla må gå men også de i Lo som har støttet henne, dermed kjemper de for å rydde flere plasser en bar hennes.

8113870[/snapback]

Eller.... de mener det er best for LO at dårlig leder må gå, i tillegg til de må gå som har valgt å være lojal til lederen fremfor lojal til organisasjonen.

Vel du spør jo nettop om det ikke var slik at en skulle være kritisk til å ta slikt som fakta,da må du forklare meg hvorfor du sier det om du ikke mener jeg har tatt det som fakta :whistle:

8113870[/snapback]

Hvis du forklarer hvorfor du trekker frem slike utsagn og lar dem stå alene som sanneheter, dersom du ikke mener at de er sannheter.

Poenget er at jeg siterte en person ordrett og tilla det ikke personelige meninger,jeg la det ut for å vise hva som ble sagt av en person, i tabloidpressen blir ikke den siden ofret maye plass og om den blir det er det formet etter avisens syn,sjelden eller aldrig ordrett .

8113870[/snapback]

Påstander påstander påstander... kanskje trekker avisene frem det avisene mener er viktig. :hmm:

Det var et av mange punkt,men enkelte punkt bel bevist brukt fordi de skaper mere sympati enn andre, dette er en bevisssst handling .

8113870[/snapback]

Motivspekulasjoner... helt uinteressant. Helt ubegrunnet.

Akkurat du vil ikke prate om hvem som bevist har lekket i saken,men velger å trekke inn hvem som har løyet og presisere at det kun er Valla, for det første snakker vi ikke om hvem som har løyet,men hvem som har lejkket for det andre vet vi ikke om det er bare en person som har løyet.

8113870[/snapback]

Du velger å snakke om det. Jeg velger å snakke om andre ting.

Hvorfor er hvem som har lekket mer viktig enn hvem som har løyet? :whistle:

Joda jeg forstår godt at du ikke ønsker å diskutere dette,men hvorfor kommentere mine innlegg som feil da?

Hvorfor ikke heller hoppe over den delen av debatten som omhandler dekningen, som omhandler konsevensene for Lo,du sier je det ikke er interessant for deg,men det er en  viktig del av denne saken for meg .

8113870[/snapback]

Fordi jeg mener det er viktigere å fokusere på saken enn masse spekulasjoner om motiv det allikevel ikke finnes noen begrunnelse for.

Hvorfor velger du å spekulere om motiv i stedet for å diskutere saken? :whistle:

For å prøve å ta dette tilbake til saken igjen:

Saken dreier seg om hva Valla har gjort, og hvordan hun har opptredd i ettertid. Valla har kjørt harde angrep mot Yssen, og hun har kommet med løgner og blitt avslørt for dette. Valla har dermed vært svært aktiv selv når det gjelder å fore media med nye situasjoner å ta tak i.

Man kan ikke beskylde for å gjøre noe galt, når Valla selv bidrar til å holde saken i gang.

Det har vært lekkasjer. Og det er kanskje en uting. Men at lekkasjene kanskje har kommet mest fra ene part i saken, det har over hodet ingen ting med sakens forhold å gjøre (og mest sansynlig har ikke Valla-siden hatt noe fordelaktiv å lekke :whistle:). Valla er ikke noe mer egnet som leder i LO av den grunn. Valla har fortsatt mobbet, Valla har fortsatt løyet, Valla har fortsatt kjørt harde angrep som har gitt mediene nye overskrifter.

Det er en maktkamp i LO. Det er det alltid i store organisasjoner. Fraksjoner prøver å utnytte situasjonen og trekke LO i den retning de mener er bedre. Selvsagt. Det er da over hodet ikke noe galt i det. Og som ovenfor, dette angår heller ikke saken, altså Valla og hennes mobbing, løgner og andre angrep og overgrep.

Har media gjort noe konkret galt som har fulgt situasjonen? Ikke det jeg kan se. Det har vært et hardt kjør, men Valla har vært en aktiv bidragsyter selv.

Gjør opposisjonen i LO noe galt ved å forsøke å trekke LO i en annen retning enn LO har gått i det siste? Selvsagt ikke. Noe annet ville være oppsiktsvekkende, for å ikke si oppsiktsvekkende dumt.

Siden motivspekulasjoner er så populært, så la meg spekulere litt også. Kanskje alle spekulasjonen og beskyldningene bare er et forsøk på å fordele skyld på alle andre så Valla i sammenligning blir litt mindre skyldig. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hun slakter utvalgets måte å arbeide på. Hun sier hun ikke har brutt noen lover, slik hun ser det. Er direkte på tv nå.

8114079[/snapback]

Hun fremstår som en knallhard person, og slik jeg forstår det hun sier så er ikke denne beslutningen tatt i dag. Hun visste nok hva som ville komme ...

Lenke til kommentar
Hvis du forklarer hvorfor du trekker frem slike utsagn og lar dem stå alene som sanneheter, dersom du ikke mener at de er sannheter.

Om du gadd se så var det listet opp en lang liste med hva hver enkelt sa,pussig at du da bare reagerer på enkelting som ikke helt passer :hmm:

Jeg har nemmelig ikke sagt at noe er mere sant en det andre som står der,jeg trekker frem hovedargumenter i en direkte debatt slik at alle kan se hva personene sa .

En av sakene jeg har kommentert tidligere og som har vært yssensidens "fanesak" var da hun påstod at Valla ble sint da hun skulle ha barn,dette har jeg hele tiden trodd var en løgn og jeg tror det fortsatt,ja jeg sier det nå fordi nå er utfallet klart.

Valla sa det vel selv under pressekonferaansen i dag.

Valla var inne på flere temaer i sin redegjørelse, men det var spesielt på et område hvor følelsene tok overhånd.

- En avis skrev på forsiden at jeg ikke ble glad når en av mine medarbeidere fikk barn. Det er det største avviket jeg har opplevd fra virkeligheten. Jeg er mor selv og har en datter, sa Valla, mens hun var nær å bryte ut i gråt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142845

Hun trakk frem et VG-oppslag som spesielt sårende.

- En avis har skrevet at jeg ikke ble glad da en kollega ble gravid. Det kunne ikke vært lengre unna sannheten, sa Valla, som på dette tidspunktet mistet kontrollen over følelesene.

Jeg har vel nevt dette før om hvem jeg mener har vært både dommer og bøddel, fint å se at selv andre aviser nå nevner VG .

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1681791.ece

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...