Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

PRICKS

Det har jeg ikke fått med deg. Har du en link til innlegget der du forklarte dette?

 

Neivel,da får du bare lese det som skrives :)

 

Men du viser jo hele tiden til ekspertene som argumenterer for et visst syn. Du skjønner at folk tror at du gir uttrykk for en personlig mening da?

 

Ja og hvorfor,fordi de som argumenterer for et annet syn ekspert eller ei finner du på forsiden av VG eller andre aviser,det er snakk om å få en viss balanse, det er jo nettop medias ensidige kjør jeg snakker om.

 

Men hvem er dette, og hvordan er de relevant i denne tråden?

 

Jeg kan ikke her gå hen å trkke frem enkeltbrukere,det er neppe tillatt, men det er ikke tvil om at enkelte brukere ikke har annet en medias overskrifter å forholde seg til, dette ser jeg ogå når vi debaterer dette lokalt og jeg spør "hvor har du det fra" eller "hvordan kan du si det" svaret er som regel"jammen det stod jo på forsida i VG da må det være sant"

Det er relevant i denne tråden for dette finnes også her .

 

Dette endrer jo ikke på det at du kun har hørt en side av saken, og at denne personen kan ha en skjult agenda.

 

Er det en ting jeg kan garantere deg så er det at vedkommende ikke er vallatilhenger.

 

Dette har jeg ikke sett deg vise noe konkret på, så da må jeg gå ut ifra at det ikke stemmer.

 

Ikke overraskende at en blir tilbakevist med påstander om at det ikke stemmer når en viser til radio og tv, dette fordi du vet det er vanskelig/umulig å finne dette igjen og vise det frem her, jeg kan bare igjen oppfordre til å følge med for å få med seg alle fakta. Det er dog pussig at det ikke stilles spørsmål til linker der en viser til en forside i en avis,men det skal spises rått :hmm:

 

Jada, men poenget er at du sier at du ikke har tatt standpunkt, men du forsvarer henne likevel.

 

Nok en gang, jeg sier jeg har et standpunkt,men vil ikke gå ut med det her, jeg forsvarer heller ikke Valla,jeg etterlyser en debatt som ikke er laget på medias ensidige premissser .

 

Ensidigheten kan godt illustreres her:

 

VG nettutgaves førsteside har dette:

 

LO ville fjerne Yssen fra 8. mars-arrangement

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151466

 

og dette:

Valla med nytt angrep på Yssen

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151436

I tillegg til dette:

SPESIAL: Les alt om LO-dramaet

 

Der de bla fremhever dette:

Presset mot Valla økte ytterligere etter at VG avslørte at LOs 1. sekretær Ellen Stensrud og sekretær Rita Lekang har fortalt til granskerne at de er blitt utsatt for meget dårlig behandling av Valla i mange år.

 

Men VG har ikke ett ord om dette.

 

Valla og Yssen shoppet sammen

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2627614.ece

Nestleder Gerd Kristiansen i Fagforbundet velger nå å gå ut med sin forklaring i granskingsutvalget. Hun mener de anonyme lekkasjene fra utvalgets arbeid gir et ensidig negativt bilde av Valla.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har jeg ikke fått med deg. Har du en link til innlegget der du forklarte dette?

Neivel,da får du bare lese det som skrives :)

Jeg har lest det som er skrevet, men har ikke fått med meg dette. Kan du nå være så snill å komme med noe konkret med en gang noen spør istedenfor å danse rundt grøten?

 

Men du viser jo hele tiden til ekspertene som argumenterer for et visst syn. Du skjønner at folk tror at du gir uttrykk for en personlig mening da?

Ja og hvorfor,fordi de som argumenterer for et annet syn ekspert eller ei finner du på forsiden av VG eller andre aviser,det er snakk om å få en viss balanse, det er jo nettop medias ensidige kjør jeg snakker om.

Nå er det jo nettopp gjennom media at du har hørt disse ekspertene du snakker om, så det kan ikke være så ille som du vil ha det til, tross alt.

 

Men hvem er dette, og hvordan er de relevant i denne tråden?

Jeg kan ikke her gå hen å trkke frem enkeltbrukere,det er neppe tillatt, men det er ikke tvil om at enkelte brukere ikke har annet en medias overskrifter å forholde seg til, dette ser jeg ogå når vi debaterer dette lokalt og jeg spør "hvor har du det fra" eller "hvordan kan du si det" svaret er som regel"jammen det stod jo på forsida i VG da må det være sant"

Det er relevant i denne tråden for dette finnes også her .

Jeg kan ikke huske å ha sett noen påstå at noe som står på forsiden av VG automatisk er sant. Jeg har blant annet selv vist til konkrete eksempler på løgn om Frp. Burde du ikke da la være å komme med slike kommentarer, og heller forholde deg til det de du diskuterer med skriver?

 

Dette endrer jo ikke på det at du kun har hørt en side av saken, og at denne personen kan ha en skjult agenda.

Er det en ting jeg kan garantere deg så er det at vedkommende ikke er vallatilhenger.

Man trenger ikke å være Valla-tilhenger for å ha en annen agenda.

 

Dette har jeg ikke sett deg vise noe konkret på, så da må jeg gå ut ifra at det ikke stemmer.

Ikke overraskende at en blir tilbakevist med påstander om at det ikke stemmer når en viser til radio og tv, dette fordi du vet det er vanskelig/umulig å finne dette igjen og vise det frem her, jeg kan bare igjen oppfordre til å følge med for å få med seg alle fakta.

Hvis det kommer frem på radio så må det da også være omtalt andre steder.

 

Det er dog pussig at det ikke stilles spørsmål til linker der en viser til en forside i en avis,men det skal spises rått  :hmm:

Nei, det spises ikke rått, men det er noe konkret som kan vises til, og som man kan faktasjekke. Det går ikke når noen prøver å gjenfortelle hva noen f.eks. sa på radio.

 

Jada, men poenget er at du sier at du ikke har tatt standpunkt, men du forsvarer henne likevel.

Nok en gang, jeg sier jeg har et standpunkt,men vil ikke gå ut med det her, jeg forsvarer heller ikke Valla,jeg etterlyser en debatt som ikke er laget på medias ensidige premissser .

Du baserer jo selv ditt syn på det som kommer gjennom media.

 

Ensidigheten kan godt illustreres her:

...

Men VG har ikke ett ord om dette.

 

Valla og Yssen shoppet sammen

Hvis Kristiansen går til Dagsavisen og ikke andre med historien sin så sier det jo seg selv hvorfor de ikke kan trykke den.

Lenke til kommentar
Jeg har lest det som er skrevet, men har ikke fått med meg dette. Kan du nå være så snill å komme med noe konkret med en gang noen spør istedenfor å danse rundt grøten?

 

Og hvem snakker om å danse rundt grøten :)

Hvor mange poster brukte jeg i en annen tråd for å få et svar?

 

Nå er det jo nettopp gjennom media at du har hørt disse ekspertene du snakker om, så det kan ikke være så ille som du vil ha det til, tross alt.

 

Poenget er at det er en vesentlig forskjell på hva en selv hører en person sier direkte på tv eller radio og det VG velger å smøre på forsiden,er du ikke enig?

 

Jeg kan ikke huske å ha sett noen påstå at noe som står på forsiden av VG automatisk er sant. Jeg har blant annet selv vist til konkrete eksempler på løgn om Frp. Burde du ikke da la være å komme med slike kommentarer, og heller forholde deg til det de du diskuterer med skriver?

 

Hva du husker eller ikke husker vet ikke jeg,jeg snakker utifra mine erfaringer,bla fra diskusjoner med folk,ja vi diskuterer ofte hendelser i samfunnet når vi treffes.

 

Man trenger ikke å være Valla-tilhenger for å ha en annen agenda.

 

Neida,men siden du er så opptatt av å skrike etter beviser,synest jeg det er merkelig at du her kan tillegge/mistenkeliggjøre noen uten et fnugg av dette :whistle:

 

Hvis det kommer frem på radio så må det da også være omtalt andre steder.

 

Så du mener alt som presangteres på radio/tv må kunne dokumenteres fordi det også står i media :)

nei det er ikke slik og det vet de fleste av oss .

 

Nei, det spises ikke rått, men det er noe konkret som kan vises til, og som man kan faktasjekke. Det går ikke når noen prøver å gjenfortelle hva noen f.eks. sa på radio.

Jo mange spiser overskriften rått og leser ikke vidre, og hvor konkret er det som den overskriften viser til?

Du har jo selv sagt du har reagert på løgn mot FRP, stod det konkret at de skrev en løgn?

 

Du baserer jo selv ditt syn på det som kommer gjennom media.

 

Selvsagt fordi det ikke finnes noe valg,men jeg etterstreber å få med flest mulig sider av saken og ikke bare hva avisene skriver,nettop derfor prøver jeg å få med meg hva som sies av eksperter på radio og tv uansett om dette er for eller mot en peron, og nettop siden denne saken ikke er ferdig har jeg unlatt å offentliggjøre mitt syn,det kan jo hende jeg må revurdere det og da har jeg iallefall ikke forhåndsdømt noen .

 

Hvis Kristiansen går til Dagsavisen og ikke andre med historien sin så sier det jo seg selv hvorfor de ikke kan trykke den.

Nei det gjør ikke det,fordi de stadig vekk trykker saker som er i andre aviser/media og viser til dette med fek " i følge nrk" osv.

Lenke til kommentar
De kan trykke den selv om hun går til dagsavisen. Er bare å omtale det, slik som eksempelvis Aftenposten har.

 

Men så er det vel ingen med sine fulle fem som prøver å argumentere for at VG er en seriøs avis med fantastisk journalistikk heller :wee:

8098211[/snapback]

Nei det får jeg virkelig håpe at det ikke er :D

Lenke til kommentar
Jeg har lest det som er skrevet, men har ikke fått med meg dette. Kan du nå være så snill å komme med noe konkret med en gang noen spør istedenfor å danse rundt grøten?

Og hvem snakker om å danse rundt grøten :)

Hvor mange poster brukte jeg i en annen tråd for å få et svar?

Like mange som du brukte på å bli mer konkret da jeg ba deg om det?

 

Igjen vil jeg oppfordre deg til å svare konkret og slutte med å avspore diskusjonen.

 

Nå er det jo nettopp gjennom media at du har hørt disse ekspertene du snakker om, så det kan ikke være så ille som du vil ha det til, tross alt.

Poenget er at det er en vesentlig forskjell på hva en selv hører en person sier direkte på tv eller radio og det VG velger å smøre på forsiden,er du ikke enig?

Det er forskjell i form, men ikke nødvendigvis i hvor troverdig det er.

 

Man trenger ikke å være Valla-tilhenger for å ha en annen agenda.

Neida,men siden du er så opptatt av å skrike etter beviser,synest jeg det er merkelig at du her kan tillegge/mistenkeliggjøre noen uten et fnugg av dette :whistle:

Nå er det ikke jeg som har kommet med en påstand her, men en anonym person som vi kun har ditt ord for hva har sagt, og hvem vedkommende er. Ellers er jo du glad i å tillegge blant annet VG meninger, og å mistenkeliggjøre dem "uten et fnugg av dette".

 

Hva jeg er eller ikke er opptatt av er i allefall ikke du den rette til å uttale deg om, så vennligst slutt med å komme med slike usakligheter.

 

Hvis det kommer frem på radio så må det da også være omtalt andre steder.

Så du mener alt som presangteres på radio/tv må kunne dokumenteres fordi det også står i media :)

Nei, jeg mener at hvis noe omtales i radio eller TV så pleier det å dukke opp i avisene også.

 

Nei, det spises ikke rått, men det er noe konkret som kan vises til, og som man kan faktasjekke. Det går ikke når noen prøver å gjenfortelle hva noen f.eks. sa på radio.

Jo mange spiser overskriften rått og leser ikke vidre,

Hvem?

 

og hvor konkret er det som den overskriften viser til?

Hva mener du?

 

Du har jo selv sagt du har reagert på løgn mot FRP, stod det konkret at de skrev en løgn?

Hva mener du? Ja, de skrev direkte feilaktige påstander eller forfalsket sitater.

 

Du baserer jo selv ditt syn på det som kommer gjennom media.

Selvsagt fordi det ikke finnes noe valg,men jeg etterstreber å få med flest mulig sider av saken og ikke bare hva avisene skriver,nettop derfor prøver jeg å få med meg hva som sies av eksperter på radio og tv uansett om dette er for eller mot en peron, og nettop siden denne saken ikke er ferdig har jeg unlatt å offentliggjøre mitt syn,det kan jo hende jeg må revurdere det og da har jeg iallefall ikke forhåndsdømt noen .

Ditt syn er jo ikke akkurat vanskelig å gjette seg til :)

 

Og jeg synes fortsatt det er ganske tåpelig av deg å insinuere at alle andre bare leser overskrifter i avisene, og at ditt syn liksom har et så mye bedre fundament enn alle andres.

Lenke til kommentar
QUOTE(Snekker`n @ 07/03-2007 : 14:48)

QUOTE

Jeg har lest det som er skrevet, men har ikke fått med meg dette. Kan du nå være så snill å komme med noe konkret med en gang noen spør istedenfor å danse rundt grøten?

 

Og hvem snakker om å danse rundt grøten 

Hvor mange poster brukte jeg i en annen tråd for å få et svar?

 

Like mange som du brukte på å bli mer konkret da jeg ba deg om det?

 

Igjen vil jeg oppfordre deg til å svare konkret og slutte med å avspore diskusjonen.

 

Som sagt se deg i speilet før du dømmer andre, det var det jeg mente her.

 

Når du selv kutter ut slik så kan du bemerke at andre gjør det, ikke bedriv slikt selv og så anngripe andre .

Mitt syn i denne saken ang mediakjøret og medias og andres forhåndsdømming står fast uansett hvor mye du vrir og vender på det :)

Så lykke til vidre i diskusjonen,jeg gidder iallefall ikke svare mer før det kommer noe jeg annser som verd å svare på .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
OK at Yssen kommer

 

Lederen for LO i Sarpsborg, Aase Furali, har ingen motforestillinger når det gjelder Ingunn Yssens deltagelse på et 8. mars-arrangement i Glenghuset i morgen kveld.

Ok at Yssen kommer.

 

Her sauser det seg til, jaja, det kommer nok til å trekke en hel del skuelystne for det. Hører på radioen at AP-Østfold boikotter 8-Mars-arrangementet fordi de ikke vil blande seg inn i en pågående personalsak ...? :thumbdown:

 

– LOs forhold til sin leder er et spørsmål om tillit, ikke et juridisk spørsmål, sier Giertsen som for tiden skriver bok om det rettslige rammeverket for offentlige og private granskninger.

 

Han mener at striden mellom Valla og Yssen aldri burde vært gransket, fordi det er en personalsak.

 

– Denne saken egner seg ikke for gransking. Trenger man virkelig tre jurister og en gransking for å finne ut om man har tillit til sin tillitsvalgte leder eller ikke? sier Giertsen til ABC Nyheter.

 

 

Her stiller professoren et meget godt spørsmål.

Kilde: aftenposten.no

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Snekker'n og Pricks: Nok er nok. Rapportene renner inn og brukere begynner virkelig å gå lei av kontinuerlige diskusjoner mellom dere som dere kan ta på pm. Trådene blir fylt opp med sirkelargumentasjon og jeg tror det er like greit å bare innse at man ikke kommer noen vei. Aksepter at dere er uenig/ikke forstår hverandre/konkluderer forskjellig eller hva det nå skal være. Dette gjelder ikke kun denne tråden.

 

De endeløse beskyldningene mot hverandre tjener ingen, spesielt ikke meningsutvekslingen som finner sted. For de blir skadelidende med de endesløse diskusjonene om hvem som sa hva og hvem som mener hva.

 

Nå har dere fått beskjed. Jeg regner med at man kan dra diskusjonene over i en mer konstruktiv retning.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ble dolket

Hvis hun trekker seg frivillig, kan vallavennene anklage sine motstandere for å ha dolket lederen i ryggen. De kan fortsette angrepet på mediene og hevde at vi ville LO til livs. De kan påstå at arbeidsgiverne gnir seg i hendene. Samtidig slipper de å svare på flere pinlige spørsmål om hvordan LO kan bryte grovt med spilleregler organisasjonen forlanger at næringslivet skal følge.

 

Men lekkasjene fra Youngstorget tyder på at Valla vil føre kampen til ende. Jeg har ikke truffet LOs leder, men en slik utgang stemmer jo med inntrykket Yssen-saken har gitt av hennes lynne.

 

Det kan bli en gavepakke til den såkalte høyrefløyen, både i og utenfor LO.

 

 

Valla kan vinne hvis hun går...

 

Hun er ikke typen som trekker seg nei. Kan bli en meget kostbar affære for alle parter. Huff! :thumbdown:

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151561

 

Haha, for en gjeng. Også Valla antyder konspirasjjoner fra AP leiren. La dem grave sin egen grav. Kan noen snart lage en såpeserie om hva som foregår i regjeringens og LO's korridorer? Det ville blitt en slager.

 

Kan de ikke bare avslutte dette her snart. Det kan umulig være en positiv ting for helsen til flere av de involverte.

 

Edit:

 

Kun 7% av LO medlemmene ønsker at Valla fortsetter, 41% avventer og over halvparten vil at hun skal gå.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare hun som er målskiven. Halvparten av organisasjonen LO er under ild, defor kan det bli en meget kostbare lek det hele.

8105439[/snapback]

 

Riktig fordi saken er langt mere enn yssensaken nå,noe jeg har nevnt tidligere, høyresiden både i LO, AP og utenfor disse mobliserer nå for å gjøre klart for en enorm maktkamp, de ser dette som den store muligheten til å overta kontrollen i LO en mulighet de har ventet på i årevis .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151561

 

Haha, for en gjeng. Også Valla antyder konspirasjjoner fra AP leiren. La dem grave sin egen grav. Kan noen snart lage en såpeserie om hva som foregår i regjeringens og LO's korridorer? Det ville blitt en slager.

Snekker'n, her omtaler jo VG flyplass-saken :)

 

"Sentrale kilder i LO sier til VG at de er svært fornøyd med at Kolberg sa at han ikke hørte at Valla skjelte ut Yssen."

Lenke til kommentar
Kanskje resultatet blir et bedre "balansert" LO?

8107561[/snapback]

 

Res kan bli et høyresyrt LO og da svekkes den eneste motpol vi har i forhold til NHO, dette er jo selvsagt høyresidens drøm,men jeg frykter vi da vil se en drastisk nedgang i medlemstallene og ikke slik som nå da disse har steget de siste årene .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kanskje resultatet blir et bedre "balansert" LO?

8107561[/snapback]

 

Res kan bli et høyresyrt LO og da svekkes den eneste motpol vi har i forhold til NHO, dette er jo selvsagt høyresidens drøm,men jeg frykter vi da vil se en drastisk nedgang i medlemstallene og ikke slik som nå da disse har steget de siste årene .

8108765[/snapback]

 

Hvis det betyr at LO'et blir flinkere til å se potensialet i å samarbeide på lokale premisser, så kan det heller bli en mere verdifull faktor enn "klassekamp"-fokuset de har til nå hatt, og gi enda mere tilbake til begge parter. Ikke fokuser på det negative, en lukket dør gir incentiv til og åpne en annen.

Og det betyr utvikling. :thumbup:

Lenke til kommentar

Red 1 er akkurat ferdig,der noterte jeg meg at både Hegnar,stanghelle og kyrre nakken alle var enige om at lekkasjene som har kommet fra granskningskomisjonen var svært uheldige og at disse kun er kommet fra dem som støtter yssen og for å skade Valla,de var også enige at VG har vært hovedaktør i å publisere dette.

 

Omtrent det samme som jeg har fått pepper for å mene her :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...