Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, når man snakker om forhåndsdømming, så er det tydeligvis noe Valla sympatisørene i LO har gjort;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156260

Trodde man skulle vente til rapporten lå klar jeg.

Og her har vi enda et skremmende syn fra en LO topp;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156161

- Jeg mener man må skille skarpt mellom behandlingen en ansatt får, og behandlingen av politisk valgte medarbeidere. Disse er ikke engang beskyttet av arbeidsmiljøloven, sier Leif Sande til VG.

Er det mulig? Fordi man har en medarbeider som man er politisk uenig i og som er valgt frem så skal man få lov til å behandle dem tøffere enn det arbeidsmiljøloven ville tillat?

Skal si enkelte viser sine sanne ansikter her.  :thumbdown:

8063104[/snapback]

Er du overrasket over dette?

Jeg har ventet på dette,noe har jo kommet tidligere både i LO og i ap og det kalles å innta possisjoner,fordi det det nå handler om er nemmelig possisjoner og ikke yssensaken.

Nå er det om å gjøre å innta den possisjon som kan gagne en best, noen satser på Valla andre ikke.

Om Valla blir sittende så er det de som satset på henne som drar fordel, må hun gå så kan de som ikke satset på henne slå seg på brystet og innta div verv .

På godt norsk kalles det vistnok intærn maktkamp og vi ser jo at bla de som hadde ambisjoner om å stille som kandidat til ledervervet da valla ble valgt nå plutselig står frem og følte seg mobbet :whistle:

Så har vi jo Klungland som tilhører høyresiden i ap som plutselig bedyrer at han ikke har tatt stilling til noe,selv om han fra dag 1 har kjørt beinhårdt på at LO måtte fjærnes fra ap :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Så har vi jo  Klungland som tilhører høyresiden i ap som plutselig bedyrer at han ikke har tatt stilling til noe,selv om han fra dag 1 har kjørt beinhårdt på at LO måtte fjærnes fra ap  :)

8064071[/snapback]

Men LO sitt forhold til AP er ikke relevant til kartleggingen av Yssen saken. Har han ytret ønske om at Valla bør gå eller tatt noen standpunkt etter at kommisjonen ble opprettet?

Lenke til kommentar
Så har vi jo  Klungland som tilhører høyresiden i ap som plutselig bedyrer at han ikke har tatt stilling til noe,selv om han fra dag 1 har kjørt beinhårdt på at LO måtte fjærnes fra ap  :)

8064071[/snapback]

Men LO sitt forhold til AP er ikke relevant til kartleggingen av Yssen saken. Har han ytret ønske om at Valla bør gå eller tatt noen standpunkt etter at kommisjonen ble opprettet?

8064806[/snapback]

Vel det er mange måter å ytre en ting på,denne herremannen har vært smart nok til ikke å si noe direkte om hun må gå eller ei,men jeg synest ikke det er vanskelig å lese hans syn, at han velger å ikke si det rett ut er jo fordi han har brukt denne saken på å forsøke å forsterke sin posisjon innad i partiet :hmm:

Husk det er høyresiden i LO som kjører hårdest på at valla skal bort og denne herremannen tilhører ytterste høyre i ap :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Angående LO og AP så gikk man ut og sa man prinsippielt var motstander av at en i sentralstyret også ledet valgkomiteen. Det har intet med Yssen å gjøre og er ikke akkurat noe nytt standpunkt for det var prinsippielt. Men det stadige fokuset på Valla gjorde det relevant for media å sette fokuset på dette også (ellers ville det sikkert bare blitt en notis).

Det er to personer her som har gått ut og forhåndsdømt før rapporten er klar. De tilhører venstresiden i LO og de støtter Valla (om noen har eksempler på andre så kom gjerne med dem). En av dem har i tillegg forsvart at de to som kom med kritikk (en av dem fikk så store problemer at hun ikke klarte å sove og spise skikkelig) burde bli behandlet slik. De burde vistnok ikke bli beskyttet av arbeidsmiljøloven og siden de har et annet politisk syn enn Valla var det riktig å behandle dem hardt. For en unnskyldning av vedkommende!

Er det rart de sliter med arbeidsmiljø i LO om det er åpent akseptabelt av lederne der at folk blir behandlet på tvers av arbeidsmiljøloven? Er man ansatt så er man ansatt, enten man er valgt inn eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Angående LO og AP så gikk man ut og sa man prinsippielt var motstander av at en i sentralstyret også ledet valgkomiteen. Det har intet med Yssen å gjøre og er ikke akkurat noe nytt standpunkt for det var prinsippielt. Men det stadige fokuset på Valla gjorde det relevant for media å sette fokuset på dette også (ellers ville det sikkert bare blitt en notis).

Det er to personer her som har gått ut og forhåndsdømt før rapporten er klar. De tilhører venstresiden i LO og de støtter Valla (om noen har eksempler på andre så kom gjerne med dem). En av dem har i tillegg forsvart at de to som kom med kritikk (en av dem fikk så store problemer at hun ikke klarte å sove og spise skikkelig) burde bli behandlet slik. De burde vistnok ikke bli beskyttet av arbeidsmiljøloven og siden de har et annet politisk syn enn Valla var det riktig å behandle dem hardt. For en unnskyldning av vedkommende!

Er det rart de sliter med arbeidsmiljø i LO om det er åpent akseptabelt av lederne der at folk blir behandlet på tvers av arbeidsmiljøloven? Er man ansatt så er man ansatt, enten man er valgt inn eller ikke. :)

8065351[/snapback]

Det er forkastelig å ta standpunkt i en sak uansett side,så lenge denne etterforskes,men jeg vil si at om en først er "dum" nok til å gjøre det så er det iallefall mere rederlig å stå frem å si det i klartekst enn å bare gå rundt grøten å mumle,alle vet hva en mener men jeg har ikke sagt det direkte, eller å lekke hva en har sagt i hemmelige forhør.

Var det tilfeldig at Vallas største rival ved forrige nominasjon til LO leder tilfeldigvis følte seg mobbet nå og at hennes uttalelse var kjent i pressen kort tid etterpå ?

jeg tror ikke det :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kvinner føler seg sviktet av Valla

Flere vitner hevder overfor granskningsutvalget at Gerd-Liv Vallas problematiske forhold til sterke kvinner er en viktig årsak til konflikten i LO.

Kvinne er kvinne verst :whistle:

Snekker'n, du spekulerer mye verre enn du beskylder motparten for ...? Motparten tar utgangspunkt i Vallas opptreden, mens du kun bruker fantasien ... :hmm:

Edit: Glemte denne. :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Flere vitner hevder overfor granskningsutvalget at Gerd-Liv Vallas problematiske forhold til sterke kvinner er en viktig årsak til konflikten i LO.

Snekker'n, du spekulerer mye verre enn du beskylder motparten for ...? Motparten tar utgangspunkt i Vallas opptreden, mens du kun bruker fantasien ... :hmm:

8066771[/snapback]

Hvor spekulerer jeg?

Det jeg her skriver om at grupper posisjonerer seg og at det nå er mere en klargjøring til maktkamp enn yssensaken er ikke mine ord,selv om jeg er enig i dem.

Det er ytret flere ganger fra kjente folk både i radio og tv, så nei jeg spekulerer ikke,men jeg følger med i hva som blir sagt, og ikke bare på de store overskriftene i VG :whistle:

Men jeg forstår jo at høyresiden reagerer så sterkt på mobbing i LO,det er jo noe som tilhører NHO :!:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor spekulerer jeg?

8070558[/snapback]

Her:

Var det tilfeldig at Vallas største rival ved forrige nominasjon til LO leder tilfeldigvis følte seg mobbet nå og at hennes uttalelse var kjent i pressen kort tid etterpå ?

jeg tror ikke det

:)
Lenke til kommentar

Hvor spekulerer jeg?

8070558[/snapback]

Her:

jeg tror ikke det

8072596[/snapback]

Flott du fant et eksempel som forøvrig heller ikke er mitt og da spekulerer jeg værre enn motparten :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor spekulerer jeg?

8070558[/snapback]

Her:

jeg tror ikke det

8072596[/snapback]

Flott du fant et eksempel som forøvrig heller ikke er mitt og da spekulerer jeg værre enn motparten :D

8072721[/snapback]

:dontgetit: Frasier du deg faderskapet til faenskapet? :p

Lenke til kommentar

8066771[/snapback]

Hvor spekulerer jeg?

Det jeg her skriver om at grupper posisjonerer seg og at det nå er mere en klargjøring til maktkamp enn yssensaken er ikke mine ord,selv om jeg er enig i dem.

Det er ytret flere ganger fra kjente folk både i radio og tv, så nei jeg spekulerer ikke,men jeg følger med i hva som blir sagt, og ikke bare på de store overskriftene i VG :whistle:

Men jeg forstår jo at høyresiden reagerer så sterkt på mobbing i LO,det er jo noe som tilhører NHO :!:

8070558[/snapback]

At det står i avisa betyr ikke nødvendigvis at det er sant og ikke spekulasjoner. Det du gjør er å hive deg på andres spekulasjoner og støtte dem, noe som er omtrent det du beskylder andre for.

Lenke til kommentar

8066771[/snapback]

Hvor spekulerer jeg?

8070558[/snapback]

At det står i avisa betyr ikke nødvendigvis at det er sant og ikke spekulasjoner. Det du gjør er å hive deg på andres spekulasjoner og støtte dem, noe som er omtrent det du beskylder andre for.

8073381[/snapback]

Nei du har aldrig en garanti,men jeg hiver meg ikke på slik du sier,jeg hører først hvem som sier det og prøver å vurdere det de sier,ser det som litt mere troverdig å høre direkte på feks radio hva en uavhengig politisk ekspert på området sier enn hva VG har som overskrift på forsiden .

I tillegg er det en vesentlig forskjell å "hive seg på" hva en ekspert sier og å hive seg på blandt massen som er skapt av ensidige overskrifter i VG,en avis som alltid har vært negativ til Valla . :hmm:

At det står i avisa betyr ikke nødvendigvis at det er sant og ikke spekulasjoner.

Det er jo nettop det jeg sier :)

Lenke til kommentar
Nei du har aldrig en garanti,men jeg hiver meg ikke på slik du sier,jeg hører først hvem som sier det og prøver å vurdere det de sier,ser det som litt mere troverdig å høre direkte på feks radio hva en uavhengig politisk ekspert på området sier enn hva VG har som overskrift på forsiden .

I tillegg er det en vesentlig forskjell å "hive seg på" hva en ekspert sier og å hive seg på blandt massen som er skapt av ensidige overskrifter i VG,en avis som alltid har vært negativ til Valla .  :hmm:

Jeg ser ærlig talt ikke forskjell på det du gjør, og det du beskylder andre for å gjøre.

Du følger med på mediene og gjør deg opp en mening basert på andre folks uttalelser og hv asom ellers kommer frem. Akkurat som alle oss andre. Så hva gjør deg så mye bedre enn alle oss andre? Ingen verdens ting...

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

I tillegg er det en vesentlig forskjell å "hive seg på" hva en ekspert sier og å hive seg på blandt massen som er skapt av ensidige overskrifter i VG,en avis som alltid har vært negativ til Valla .  :hmm:

Jeg ser ærlig talt ikke forskjell på det du gjør, og det du beskylder andre for å gjøre.

Du følger med på mediene og gjør deg opp en mening basert på andre folks uttalelser og hv asom ellers kommer frem. Akkurat som alle oss andre. Så hva gjør deg så mye bedre enn alle oss andre? Ingen verdens ting...

8076619[/snapback]

Nå har ikke jeg hevdet eller trodd jeg var bedre enn andre,så slike henntydninger kan du spare deg.

Det jeg sier er at det nok er litt mere troverdig og høre direkte hva en ekspert sier,enn å lese overskriften på forsiden i VG, tror ikke du også det :whistle:

Lenke til kommentar

8076619[/snapback]

Nå har ikke jeg hevdet eller trodd jeg var bedre enn andre,så slike henntydninger kan du spare deg.

Det jeg sier er at det nok er litt mere troverdig og høre direkte hva en ekspert sier,enn å lese overskriften på forsiden i VG, tror ikke du også det :whistle:

8079768[/snapback]

Slik som den "medieeksperten" som uttalte seg positivt om valla og senere ble avslørt som lønnet av Valla? ;)

joda..

Lenke til kommentar

8076619[/snapback]

8079768[/snapback]

Slik som den "medieeksperten" som uttalte seg positivt om valla og senere ble avslørt som lønnet av Valla? ;)

joda..

8079800[/snapback]

Nei jeg snakker her om uavhengige folk som verken jobber i LO,VG,AP eller Høyre.

Forresten,hvorfor var det så viktig å nevne bare han?

hvorfor nevnte du ikke de som er lønnet av samme lønningspose og som snakker negativt om henne ?? Passet ikke det inn ?

Lenke til kommentar

8076619[/snapback]

8079768[/snapback]

joda..

8079800[/snapback]

Nei jeg snakker her om uavhengige folk som verken jobber i LO,VG,AP eller Høyre.

Forresten,hvorfor var det så viktig å nevne bare han?

hvorfor nevnte du ikke de som er lønnet av samme lønningspose og som snakker negativt om henne ?? Passet ikke det inn ?

8079855[/snapback]

1) Valla engasjerer en SENTRAL ekspert.. denne eksperten uttaler seg VELDIG positivt om valle, hvordan hun fremstår og hennes oppførsel.

2) Andre, som IKKE er engasjert av valle, men som jobber i samme firma, uttaler seg negativt om valla..

skalvise..

HVA er poenget ditt?

Lenke til kommentar

8076619[/snapback]

8079768[/snapback]

Du beskyldeross andre for å gjøre noe og påstår du ikke gjør det samme selv (se øverst i sitat ditt her.) Det du gjør er å fremstille deg selv som bedre enn oss... :shrug:

Det jeg sier er at det nok er litt mere troverdig og høre direkte hva en ekspert sier,enn å lese overskriften på forsiden i VG, tror ikke du også det  :whistle:

8079768[/snapback]

Og du gjør omtrent det samme her, fremstiller det som om du har en evne vi andre ikke har til å vite hvilke personer som har uttalt seg i media og som går an å stole 100% på. Mens vi andre bare leser overskriften på forsiden i VG. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...