Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Det var ment som en betrakning for å vise at det er ille andre steder også,ja muligens værre.

8038245[/snapback]

Helt sikkert. Men LO er i en særstilling, både maktmessig og fordi LO skal jobbe mot det som Valla nå er anklaget for.

 

Dette fordi vi opplever en mediaoppblåst sak nå som mangler sidestykke, ...

8038245[/snapback]

Det er også en sak uten sidestykke. Og en håndtering fra Valla sin side som har vært med på holde liv i saken.

 

... jeg har aldri hevdet at Valla ikke har gjordt noe galt eller at andre i Lo har gjordt noe galt,men pga den enorme ensidige mediadømmingen velger jeg å stå på sidlinjen og avvente saken,det er allerede for mange som kaster stein her .

8038245[/snapback]

For min del vet jeg mer enn nok om hvordan Valla har oppført seg tidligere, hva hun står og har stått for og hvordan hun har håndtert denne saken til å ha en klar mening om dama. Selv om vi fortsatt ikke kjenner alle detaljer om forholdet mellom Yssen og Valla, så er det fortsatt masse fakta å gjøre seg opp en mening på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde aldri skjedd med to menn

Maken til mannsjåvinistisk vrøvl er det lenge siden jeg har sett på trykk i mediene! Hva slags mennesker er det som styrer LO egentlig? Å prøve å sykeliggjøre kvinner for å unnskylde Vallas oppførsel... jeg blir kvalm.

 

Venstresiden overrasker stadig. De skal liksom stå for arbeidernes rettigheter, men er de som tråkker på arbeiderne så det holder. De skal liksom stå for likestilling og likebehandling, men umyndiggjør kvinner i en konfliktsituasjon.

 

Helt utrolig.

 

Men for meg virker dette på mange måter som blåbær i forhold til de slagene jeg har opplevd i næringslivet.

Hvordan i all verden er det relevant? LO er ikke "næringlivet". LO er en mektig organisasjon som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter.

 

Jeg har sett langt «blodigere» slag blant gutta i næringslivet i kamp om makt, posisjoner og penger.

Ja, for gutta er jo så tøffe så...

 

- Her er det snakk om to damer i toppen av LO, da blir det plutselig forferdelig dramatisk.

Nei, her er det snakk om en interesseorganisasjon for arbeidstakere. Kjønn er da fullstendig irrelevant! Maken til tåpelige bortforklaringer!

Lenke til kommentar
Det var ment som en betrakning for å vise at det er ille andre steder også,ja muligens værre.

8038245[/snapback]

Helt sikkert. Men LO er i en særstilling, både maktmessig og fordi LO skal jobbe mot det som Valla nå er anklaget for.

 

Dette fordi vi opplever en mediaoppblåst sak nå som mangler sidestykke, ...

8038245[/snapback]

Det er også en sak uten sidestykke. Og en håndtering fra Valla sin side som har vært med på holde liv i saken.

 

... jeg har aldri hevdet at Valla ikke har gjordt noe galt eller at andre i Lo har gjordt noe galt,men pga den enorme ensidige mediadømmingen velger jeg å stå på sidlinjen og avvente saken,det er allerede for mange som kaster stein her .

8038245[/snapback]

For min del vet jeg mer enn nok om hvordan Valla har oppført seg tidligere, hva hun står og har stått for og hvordan hun har håndtert denne saken til å ha en klar mening om dama. Selv om vi fortsatt ikke kjenner alle detaljer om forholdet mellom Yssen og Valla, så er det fortsatt masse fakta å gjøre seg opp en mening på.

8038376[/snapback]

 

Det begynner å bli en del fakta ja,men mediakjøret begynte fra dag 1 og hvor mye fakta var det da :hmm:

Som sagt så støtter jeg ikke folk som mobber uansett om det så var kongen,mitt fokus i denne debatten har vært på media,nettop fordi det er skremmende å se hvordan de driver på i sak etter sak og nesten like skremmende er det å se at folk flest hopper på helt ukritisk :hmm:

Lenke til kommentar
Det begynner å bli en del fakta ja,men mediakjøret begynte fra dag 1 og hvor mye fakta var det da  :hmm:

8040463[/snapback]

Selvsagt startet det i mediene fra dag en. Noe annet er umulig ettersom det startet i mediene... :lol:

 

Men jeg hadde hørt om Valla, og var skeptisk til henne, lenge før denne saken også jeg! :yes:

 

Som sagt så støtter jeg ikke folk som mobber uansett om det så var kongen,mitt fokus i denne debatten har vært på media,nettop fordi det er skremmende å se hvordan de driver på i sak etter sak og nesten like skremmende er det å se at folk flest hopper på helt ukritisk  :hmm:

8040463[/snapback]

Jeg synes det er mer skremmende at Valla kan drive på slik som hun gjør, og bli leder for norges mektigste organisasjon.

Lenke til kommentar
Det begynner å bli en del fakta ja,men mediakjøret begynte fra dag 1 og hvor mye fakta var det da  :hmm:

8040463[/snapback]

Selvsagt startet det i mediene fra dag en. Noe annet er umulig ettersom det startet i mediene... :lol:

 

Men jeg hadde hørt om Valla, og var skeptisk til henne, lenge før denne saken også jeg! :yes:

 

Som sagt så støtter jeg ikke folk som mobber uansett om det så var kongen,mitt fokus i denne debatten har vært på media,nettop fordi det er skremmende å se hvordan de driver på i sak etter sak og nesten like skremmende er det å se at folk flest hopper på helt ukritisk  :hmm:

8040463[/snapback]

Jeg synes det er mer skremmende at Valla kan drive på slik som hun gjør, og bli leder for norges mektigste organisasjon.

8040521[/snapback]

 

Det kan du si,men om alt dette stemmer så er hun neppe alene,desverre er det som regel de med spisseste albuer som kommer lengst.

Hadde valla vært bedriftsleder og gjordt det samme som hun angivelig skal ha gjordt her er jeg ikke sikke på at saken hadde kommet i lokalavisen en gang :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde valla vært bedriftsleder og gjordt det samme som hun angivelig skal ha gjordt her er jeg ikke sikke på at saken hadde kommet i lokalavisen en gang  :hmm:

8040906[/snapback]

 

Slik er det man må oppføre seg etter de roller man spiller i samfunet.

 

Ingen dømmer noen som piratkopierer programvare, musikk eller filmer men tar man noen som selv jakter på piratene i å piratkopiere så blir det oppslag.

 

Slik er det og jeg ser ikke noe gale i det, heller er det positivt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det kan du si,men om alt dette stemmer så er hun neppe alene,desverre er det som regel de med spisseste albuer som kommer lengst.

Hadde valla vært bedriftsleder og gjordt det samme som hun angivelig skal ha gjordt her er jeg ikke sikke på at saken hadde kommet i lokalavisen en gang  :hmm:

8040906[/snapback]

 

Valla er noe så meget verre enn hvemsomhelst udugelig bedriftsleder, fordi de udugelige dør ut i konkurransen mot de dyktige uannsett spisse albuer, det er bare snakk om tid. Men Valla og ukulturen i en organisasjon som skal verne om arbeiderens rettigheter kan ikke rokkes så lenge hun har sitt hoff inntakt. Hun kan ikke velges bort slik som velgerne kan gjør i demokratiske valg. Har man først kommet seg til et visst nivå i organisasjonshierarkiet så er det fritt frem for å dyrke ufyselige holdninger og pleie egen makt/posisjon.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Det kan du si,men om alt dette stemmer så er hun neppe alene,desverre er det som regel de med spisseste albuer som kommer lengst.

Hadde valla vært bedriftsleder og gjordt det samme som hun angivelig skal ha gjordt her er jeg ikke sikke på at saken hadde kommet i lokalavisen en gang  :hmm:

8040906[/snapback]

 

Valla er noe så meget verre enn hvemsomhelst udugelig bedriftsleder, fordi de udugelige dør ut i konkurransen mot de dyktige uannsett spisse albuer, det er bare snakk om tid. Men Valla og ukulturen i en organisasjon som skal verne om arbeiderens rettigheter kan ikke rokkes så lenge hun har sitt hoff inntakt. Hun kan ikke velges bort slik som velgerne kan gjør i demokratiske valg. Har man først kommet seg til et visst nivå i organisasjonshierarkiet så er det fritt frem for å dyrke ufyselige holdninger og pleie egen makt/posisjon.

:thumbdown:

8041743[/snapback]

 

Nei jeg er totalt uenig i at hun er værre fordi hun er leder av LO, enhver leder som mobber bør få samme straff uansett om den lederen er sjef i LO eller i bakeriet bå hjørnet.

Den som blir mobbet ut av sin arbeidsplass blir i begge tilfeller like hårdt rammet og det er det saken gjelder,ikke hvem sjefen er eller hva bedriften heter .

Lenke til kommentar
Nei jeg er totalt uenig i at hun er værre fordi hun er leder av LO, enhver leder som mobber bør få samme straff uansett om den lederen er sjef i LO eller i bakeriet bå hjørnet.

Den som blir mobbet ut av sin arbeidsplass blir i begge tilfeller like hårdt rammet og det er det saken gjelder,ikke hvem sjefen er eller hva bedriften heter .

8042116[/snapback]

 

Etter loven kalles vel en slik sak en skjerpende omstendighet og er dermed kvalifisert til strengere straff.

 

Når du gjør en ugjerning mot de du er satt til å bekytte er det en skjerpende omstendighet fordi de utsatte har en ekstra tillitt til deg på grunn av den stillingen du er satt til som resultat av din egen profesjon.

 

Så det er vel bare din mening :hmm:

 

Ett annet eksempel er barnehageansatte og lærere som begår overgrep, de får ekstra straff for de har en oppgave å beskytte barna!

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det kan du si,men om alt dette stemmer så er hun neppe alene,desverre er det som regel de med spisseste albuer som kommer lengst.

Hadde valla vært bedriftsleder og gjordt det samme som hun angivelig skal ha gjordt her er jeg ikke sikke på at saken hadde kommet i lokalavisen en gang  :hmm:

8040906[/snapback]

 

Valla er noe så meget verre enn hvemsomhelst udugelig bedriftsleder, fordi de udugelige dør ut i konkurransen mot de dyktige uannsett spisse albuer, det er bare snakk om tid. Men Valla og ukulturen i en organisasjon som skal verne om arbeiderens rettigheter kan ikke rokkes så lenge hun har sitt hoff inntakt. Hun kan ikke velges bort slik som velgerne kan gjør i demokratiske valg. Har man først kommet seg til et visst nivå i organisasjonshierarkiet så er det fritt frem for å dyrke ufyselige holdninger og pleie egen makt/posisjon.

:thumbdown:

8041743[/snapback]

 

Nei jeg er totalt uenig i at hun er værre fordi hun er leder av LO, enhver leder som mobber bør få samme straff uansett om den lederen er sjef i LO eller i bakeriet bå hjørnet.

Den som blir mobbet ut av sin arbeidsplass blir i begge tilfeller like hårdt rammet og det er det saken gjelder,ikke hvem sjefen er eller hva bedriften heter .

8042116[/snapback]

 

Poenget mitt var at i det private næringsliv er det konkurranse mellom bedriftene på å oppnå best resultater. Og de bedrifter med ledere som vet å lokke frem det beste av sine medarbeidere vinner ofte over den lederen som "svinger pisken".

De dårligste lederne vil da på en naturlig måte "dø ut".

 

I en organisasjon som LO derimot kan en uegnet leder bygge opp et regime med et hoff som utvikler en kultur som ikke samsvarer med produktet (budskapet) som selges. Men fordi det ikke finnes noen konkurrenter, og "kunden" ikke kan påvirke valg av ledelse blir det opp til maktgrupperinger i organisasjonen å bestemme hvem som vinner, ikke "kunden". Jeg tror ikke det er tilfeldig at "haukene" i LO nå flyver i flokk for å berge Valla, fordi hvis hun taper så må sannsynligvis flere av hennes støttespiller følge etter.

 

Den som her blir straffet er egentlig ikke Valla eller Yssen, men alle fagorganiserte.

 

Nå tror jeg ikke Valla har skylden for ukulturen. Den har mest sannsynlig eksistert i flere tiår. Men det hun kan kritiseres for er at det virker som den type kultur passer hennes lederstil som hånd i hanske.

 

Edit: Hjertesukk :hrm: Skulle ønske at det kunne tenkes nytt når det gjelder opplæring av tillitsvalgte. Slik som det er nå så blir det ofte slik at den arbeideren som står mest i opposisjon til ledelsen blir foretrukket. Så blir kandidaten hjernevasket med partipropaganda for så og ende opp som en liten ensporet idiologibroiler. Ikke så rart at arbeidsgiveren får en viss grad av antipati mot fagbevegelsen når et slikt "uromoment" er reinstallert ...?

 

Skulle heller ønsket at kandidaten fikk en kjapp innføring i marked/bedriftsøkonomi, bedriftens visjon(er), kultur og muligheter/utfordringer i sitt marked på sin egen arbeidsplass. Så, gjerne alt det som har med arbeiderens rettigheter og plikter å gjøre. Denne kunne så blitt dratt med på planlegging (bemanning, opplæring, budsjett, forfremmelser, belønningsmekanisme osv). Kanskje kunne enhver tillitsvagt da oppnå full tillit hos begge parter, og fungere til beste for helheten. Det er fornuftig med sentrale anbefalinger for eks; lønnstillegg, men det må ikke stride mot bedriftens muligheter til å blomstre.

 

Beklager hvis dette ble litt usammenhengende ...ble bare litt alterert :yes:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Nei jeg er totalt uenig i at hun er værre fordi hun er leder av LO, enhver leder som mobber bør få samme straff uansett om den lederen er sjef i LO eller i bakeriet bå hjørnet.

Den som blir mobbet ut av sin arbeidsplass blir i begge tilfeller like hårdt rammet og det er det saken gjelder,ikke hvem sjefen er eller hva bedriften heter .

8042116[/snapback]

 

Etter loven kalles vel en slik sak en skjerpende omstendighet og er dermed kvalifisert til strengere straff.

 

Når du gjør en ugjerning mot de du er satt til å bekytte er det en skjerpende omstendighet fordi de utsatte har en ekstra tillitt til deg på grunn av den stillingen du er satt til som resultat av din egen profesjon.

 

Så det er vel bare din mening :hmm:

 

Ett annet eksempel er barnehageansatte og lærere som begår overgrep, de får ekstra straff for de har en oppgave å beskytte barna!

8043151[/snapback]

 

En bedriftsleder har samme oppgave,altså lovpålagt å beskytte sine arbeidsgivere mot bla mobbing, så jeg kan ikke se at det er mere skjerpende for den ene enn for den andre :)

Lenke til kommentar
Pricks

Hvordan i all verden er det relevant? LO er ikke "næringlivet". LO er en mektig organisasjon som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter.

Mener du at det ikke er relevant at bedriftsledere mobber siden de er i næringslivet ?

8040486[/snapback]

I denne saken, ja. At andre gjør noe galt rettferdiggjør ikke at LO gjør noe galt. Dette er bare et dårlig forsøk på å flytte fokus vekk fra LOs flauser i det siste.

Lenke til kommentar

Så diskusjonen som akkurat er ferdig på NRK og det som slo meg ja faktisk var skremmende var å høre VG sjefen sin detaljerte kjennskap til hva hver enkelt hadde sagt i denne hemmelige gransningen, hvor hemmelig,hvor nøytral blir den, når vg kan publisere hver enkelts uttalelser og legge til sitt syn i tillegg.

nok en gang demonstreres det at her er det media som er både bøddel og dommer,med vg i front :cry:

Lenke til kommentar
Pricks

Hvordan i all verden er det relevant? LO er ikke "næringlivet". LO er en mektig organisasjon som skal jobbe for arbeidstakernes rettigheter.

Mener du at det ikke er relevant at bedriftsledere mobber siden de er i næringslivet ?

8040486[/snapback]

I denne saken, ja. At andre gjør noe galt rettferdiggjør ikke at LO gjør noe galt. Dette er bare et dårlig forsøk på å flytte fokus vekk fra LOs flauser i det siste.

8047835[/snapback]

 

Nå har det seg slik at jeg har valgt å vente med min dom av Valla til saken er behandlet ferdig,dette fordi det finnes nok bødler der ute fra før,så slike beskyldninger kan du legge til side.

Hvor har jeg rettferdiggjordt at det er greit at LO gjør noe galt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så diskusjonen som akkurat er ferdig på NRK og det som slo meg ja faktisk var skremmende var å høre VG sjefen sin detaljerte kjennskap til hva hver enkelt hadde sagt i denne hemmelige gransningen, hvor hemmelig,hvor nøytral blir den, når vg kan publisere hver enkelts uttalelser og legge til sitt syn i tillegg.

nok en gang demonstreres det at her er det media som er både bøddel og dommer,med vg i front  :cry:

8048461[/snapback]

 

Hva er det som skremmer mest; fakta eller de som presenterer den? Og i så fall hvorfor??

Lenke til kommentar
Så diskusjonen som akkurat er ferdig på NRK og det som slo meg ja faktisk var skremmende var å høre VG sjefen sin detaljerte kjennskap til hva hver enkelt hadde sagt i denne hemmelige gransningen, hvor hemmelig,hvor nøytral blir den, når vg kan publisere hver enkelts uttalelser og legge til sitt syn i tillegg.

nok en gang demonstreres det at her er det media som er både bøddel og dommer,med vg i front  :cry:

8048461[/snapback]

 

Hva er det som skremmer mest; fakta eller de som presenterer den? Og i så fall hvorfor??

8048514[/snapback]

 

Nei fakta har aldrig skremt meg,så du trenger ikke prøve å ta den.

Det som skremmer meg og alle som er forkjempere for en rettferdig behandling av alle mennesker uansett om det er høy eller lav er at media vet og omtaler og har sine synspunkter på hemmelige forhør, det være seg denne saken, div følsomme rettsaker osv osv, dette leser de som behandler slike saker og det er vanlige mennesker de som oss, og det er en kjent sak at vanlige mennesker lar seg påvirke av media, det er vel nettop denne saken et glimrende eksempel på.

Det er vel neppe uten grunn at jurien i større saker i enkelte land blir totalt isolert fra omverdenen for å få et mest mulig uhildet syn fra dem.

Slikt media driver er direkte skremmende,ja farlig vil jeg påsta.

farlig i den forstand at media i dag har slik makt at de er istand til å påvirke og fullt ut avgjøre en sak i den retning de ønsker det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hehe, når man snakker om forhåndsdømming, så er det tydeligvis noe Valla sympatisørene i LO har gjort;

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156260

 

Trodde man skulle vente til rapporten lå klar jeg.

 

Og her har vi enda et skremmende syn fra en LO topp;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156161

 

 

- Jeg mener man må skille skarpt mellom behandlingen en ansatt får, og behandlingen av politisk valgte medarbeidere. Disse er ikke engang beskyttet av arbeidsmiljøloven, sier Leif Sande til VG.

 

Er det mulig? Fordi man har en medarbeider som man er politisk uenig i og som er valgt frem så skal man få lov til å behandle dem tøffere enn det arbeidsmiljøloven ville tillat?

 

Skal si enkelte viser sine sanne ansikter her. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...