Gå til innhold

Bør Valla gå av som LO leder?


Bør Valla gå av?  

293 stemmer

  1. 1. Bør Valla gå av?

    • Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Hvis Valla må gå så betyr vel det at hennes støttespillere bør følge henne ut døra. Det kan bety at LO får fjernet hele "ukulturen", og ender opp som en helt ny organisasjon. Dette kan bli veldig positivt for alle parter.

 

Mulig,om en da ikke bare flytter "problemet" inn i flere bedrifter,det er jo en kjent sak at de som gjør de største tabbene er de som får de feteste jobbtilbudene innen nho bedrifter :hmm:

8021478[/snapback]

 

Vet ikke det du, men håper at de som her eventuelt har forbrutt seg i hvert fall ikke kommer i tilsvarende posisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis Valla må gå så betyr vel det at hennes støttespillere bør følge henne ut døra. Det kan bety at LO får fjernet hele "ukulturen", og ender opp som en helt ny organisasjon. Dette kan bli veldig positivt for alle parter.

 

Mulig,om en da ikke bare flytter "problemet" inn i flere bedrifter,det er jo en kjent sak at de som gjør de største tabbene er de som får de feteste jobbtilbudene innen nho bedrifter :hmm:

8021478[/snapback]

Så man bør la mobberne forbli i LO?

Lenke til kommentar
Hvis Valla må gå så betyr vel det at hennes støttespillere bør følge henne ut døra. Det kan bety at LO får fjernet hele "ukulturen", og ender opp som en helt ny organisasjon. Dette kan bli veldig positivt for alle parter.

 

Mulig,om en da ikke bare flytter "problemet" inn i flere bedrifter,det er jo en kjent sak at de som gjør de største tabbene er de som får de feteste jobbtilbudene innen nho bedrifter :hmm:

8021478[/snapback]

Så man bør la mobberne forbli i LO?

8027434[/snapback]

 

Hvor ser du jeg skriver det?

Når skal du slutte å vrenge på alle mine innlegg :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mistet regien

Han mener LO-ledelsen ble paralysert og satt ut av det voldsomme mediekjøret i starten og ikke helt skjønte hva de satte i gang.

 

- Det var galskap og helt feil å iverksette ekstern gransking, men de ble vel presset av mediekjøret og vedtok gransking for å få et pusterom. Men dermed ga de fra seg regien. Å hyre inn tre jurister utenfra med åpent mandat, som med all respekt ikke har mulighet til å forstå kulturen i LO, er å be om bråk, sier han.

 

Hadde aldri skjedd med

 

Her viser Rolf Utgård ansikt, og det er etter min mening alt annet enn flatterende.

 

Få rensket ut uhumskhetene i LO! Ikke fokuser på å berge stumper!!

Lenke til kommentar
Løyet til en ansatt når hun var minister, noe hun igjen prøvde å bløffe vekk på pressekonferanse. Det ble også påstått at hun truet, noe som også vitner har bekreftet.

Dette er vel også bare påstander som ikke er dokumentert enda, og skulle vi begynne med samme presset mot enhver arbeidsgiver som gjør dette så hadde vi vel vært fri for arbeidsgivere.

Jeg kan ikke skjønne hvor mye bedre dette skal måtte dokumenteres enn det har blitt. Hun dukket opp på en pressekonferanse med en konvolutt som hun påstår inneholder dokumentasjon, men som hun nekter å vise. Det hun påstår det skal dokumentere blir tilbakevist av dem det impliserer, og hun viser aldri brevet. Dersom det virkelig hadde vært dokumentasjon kunne hun bare vist det, men nå fremstår hun rett og slett som en psykopat.

 

Jeg har aldri vært borti en så opplagt og ekstrem løgn fra voksne folk, og folkene som holder ut med henne må være ekstremt idealistiske. Jeg hadde ihvertfall sluttet på dagen, uavhengig av om det var meg eller noen av medarbeiderene mine lederen hakket på. Man kan ikke ha en slik person som leder, uansett hvilke resultater de har å vise til.

Lenke til kommentar

Hadde aldri skjedd med to menn

 

 

- Bare blåbær

Utgård viser til at LO tradisjonelt er en kamporganisasjon bygd på lojalitet, kommandolinjer og tillit, rollen som bedrift har LO ikke tatt godt nok inn over seg.

 

- Hvis Gerd-Liv har opptrådt bøllete og behandlet folk dårlig, må hun be om forsoning. Men for meg virker dette på mange måter som blåbær i forhold til de slagene jeg har opplevd i næringslivet. Jeg har sett langt «blodigere» slag blant gutta i næringslivet i kamp om makt, posisjoner og penger.

 

- Her er det snakk om to damer i toppen av LO, da blir det plutselig forferdelig dramatisk. Jeg har hørt utskjelling og sett folk blitt frosset ut og kastet fra jobbene. Hvis man hadde satt inn eksterne granskere på toppen i næringslivet, ville man fått fram litt av hvert. Det ville man også om man hadde gått inn i de fleste bedrifter.

 

Rolf Utgård mener det er umulig å holde granskingsrapporten hemmelig.

 

- LO-ledelsen må face denne saken. Derfor ville det beste for LO vært om Valla selv tok tak i situasjonen og rydder opp, sier Utgård.

 

LO-granskingen ble tema også på LO-sekretariatsmøtet i går. Flere forbundsledere er fortvilet over den uholdbare situasjonen. Granskingskommisjonen skal komme med sin rapport før sekretariatsmøtet 5. mars.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/27/493375.html

Lenke til kommentar

Velkommen etter (PC allerede linket til det) :)

 

 

Ventet på den. Kjønnet blir alltid dratt inn som unnskyldning av en eller annen når kvinner er i søkelyset. Det virker som en universal regel i dette landet her. Jeg var glad dette tåpelige argumentet var holdt ute av denne diskusjonen så langt, men så kommer selvfølgelig Utgård løpende og forsøpler debatten.

 

Utsagnet hans faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Noen korte kommentarer:

 

1. At dritt foregår i næringslivet er ingen unnskyldning for hva som har skjedd i LO. Det er bare et forsøk på å skifte fokus.

2. LO er i teorien en demokratisk organisasjon. Det samme er ikke nødvendigvis bedrifter. I demokratiske organisasjoner er åpenhet viktig, slik at man skal kunne vite hva og hvem man gir sin støtte

Lenke til kommentar
Velkommen etter (PC allerede linket til det) :)

 

 

Ventet på den. Kjønnet blir alltid dratt inn som unnskyldning av en eller annen når kvinner er i søkelyset. Det virker som en universal regel i dette landet her. Jeg var glad dette tåpelige argumentet var holdt ute av denne diskusjonen så langt, men så kommer selvfølgelig Utgård løpende og forsøpler debatten.

 

Utsagnet hans faller på sin egen urimelighet.

8036470[/snapback]

 

Det er en kjennsgjærning at kjønn spiller inn her,spes når det er "feil" kjønn som har så mye makt. Dette vet jeg av egen erfaring etter mange år som hovedtillitsvalg,med påfølgende reiser på kurs og konferanser, samt påfølgene mange år som bedriftsleder, så det er ikke til å stikke under en stol.

En sak som tydelig viser det er jo Tønnesaken der den kvinnelige lederen for økonomiavd øyeblikkelig ble frosset ut fordi hun ikke ville godkjenne en fiktiv regning på 1,5 millioner og der de høye herrer gikk ut og påstod at det var hun som lekket saken.

Dette fikk minimal omtale og det tok henne flere år for å renvaske seg,det var et programm om dette i jan i år på nrk.

Ja jeg har desverre sett og hørt om mange slike tilfeller så å påstå at kjønn er en unnskyldning blir helt feil.

Om det så er begått feilbehandling av ansatte i LO ja si det er en helt annen sak som burde vært taklet på en helt annen måte, for det som skjer i dag er at media er dommer og bøddel med sin enorme forhåndsdømming og dermed er det ikke en eneste kommisjon som blir upåvirket av dette uansett hvordan vi vrir og vender på det.

Valla er forhåndsdømt og det eneste formålet med kommisjonen er at andre i LO som er redd for sine stillinger nå kan toe sine hender fordi de var jo for en uavhengig granskning :nei:

Lenke til kommentar

Jeg ler meg ihjel av LO for tiden. Maken til dobbeltmoral skal man lete lenge etter.

 

Hvis dette hadde skjedd i NHO, så hadde LO forlangt hodet til de ansvalige på et fat! Umiddelbart!

 

Vente med å avsløre resultatet av undersøkelsen? På grunnlag av hva? At Valla er utenlands og sykemelt?

 

Fy fader, jeg SPYR av LO. Arrogante maktsyke idioter som ikke kan feie for egen dør uten å forvrenge, fortie å skjule sannheten! Og alt dette fra en organisasjon som jobber for åpenhet og for "arbeidernes" beste.

 

 

 

Tetanus

 

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

 

Det er en kjennsgjærning at kjønn spiller inn her,spes når det er "feil" kjønn som har så mye makt.

 

Det er ikke kjønnet sin feil av Valla har opptrått så kritikkverdig som hun har gjort.

 

Det blir feil på alle plan om Valla eller andre som begår overtramp skal unnskylde seg med at de er kvinner (eller menn, alt etter). Ingen er tjent med at debatten går over på et slikt nivå og det er bare en dårlig avledingsmanøvrering. Men man kan jo alltids opprette en diskusjon hvorvidt menn slipper lettere unne enn kvinner, for de som er interessert i det.

 

At det sikkert er haugevis med dårlige ledere, både menn og kvinner, som har slippet unna er nok helt sikkert tilfellet. Men det er ingen unnskyldning for at Valla også bør slippe unna.

 

Som også påpekt, så er dette en demokratisk organisasjon som krever åpenhet.

Lenke til kommentar

 

Det er en kjennsgjærning at kjønn spiller inn her,spes når det er "feil" kjønn som har så mye makt.

 

Det er ikke kjønnet sin feil av Valla har opptrått så kritikkverdig som hun har gjort.

 

Det blir feil på alle plan om Valla eller andre som begår overtramp skal unnskylde seg med at de er kvinner (eller menn, alt etter). Ingen er tjent med at debatten går over på et slikt nivå og det er bare en dårlig avledingsmanøvrering. Men man kan jo alltids opprette en diskusjon hvorvidt menn slipper lettere unne enn kvinner, for de som er interessert i det.

 

At det sikkert er haugevis med dårlige ledere, både menn og kvinner, som har slippet unna er nok helt sikkert tilfellet. Men det er ingen unnskyldning for at Valla også bør slippe unna.

 

Som også påpekt, så er dette en demokratisk organisasjon som krever åpenhet.

8037516[/snapback]

 

Jeg har da heller ikke sagt at det er kjønnets feil (da måtte det i såfall være hannkjønnets feil) ,jeg snakker om mediakjøret og forhåndsdømmingen, de som har fulgt med på tv debatter og diskusjoner der har fått med seg at flere har sagt at det mediakjøret som har vært i denne saken mangler sidestykke i norsk historie og nettop en del av årsaken til dette mediakjøret var at dette var norges mektigste person som i tillegg var kvinne.

Jeg forsvarer ikke hva Valle eventuelt har gjordt,men jeg venter på en så sikker og uavhengig vurdering som mulig før jeg tar et endelig standpunkt, desverre tror jeg og mange med meg at medias kjør i denne saken nettop forhindrer en saklig og uhildet vurdering av denne saken og det blir feil både nå og for eventuelle andre saker som måtte komme .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å hyre inn tre jurister utenfra med åpent mandat, som med all respekt ikke har mulighet til å forstå kulturen i LO, er å be om bråk, sier han.

 

- Bare blåbær

Utgård viser til at LO tradisjonelt er en kamporganisasjon bygd på lojalitet, kommandolinjer og tillit, rollen som bedrift har LO ikke tatt godt nok inn over seg.

 

- Hvis Gerd-Liv har opptrådt bøllete og behandlet folk dårlig, må hun be om forsoning. Men for meg virker dette på mange måter som blåbær i forhold til de slagene jeg har opplevd i næringslivet. Jeg har sett langt «blodigere» slag blant gutta i næringslivet i kamp om makt, posisjoner og penger.

 

 

Det jeg reagerte mest på var at Utgård mener det er feil å bringe inn uhildete for å vurdere kulturen. Det å benytte seg av uhildete er noe jeg har trodd var det beste, dvs. hvis man vil finne den "virkelige" årsaken da :hmm:

 

Så bagatelliserer han situasjonen med å sette det i et kjønnsperspektiv.

 

Til slutt står han selv frem som en som rir på to hester (rådgiver for LO-topper/privat næringsliv), og er dermed ikke verdt å ta seriøst og troverdig.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Tetanus

Vente med å avsløre resultatet av undersøkelsen? På grunnlag av hva? At Valla er utenlands og sykemelt?

 

Det var vel fordi rapporten er mer omfattende og at "avhørene" tok lengre tid,dermed har de ikke nok tid å skrive rapporten innen fristen.

Dette har da ingenting med Valla å gjøre så jeg skjønner ikke hvorfor du henger det også på henne :hmm:

Lenke til kommentar
Å hyre inn tre jurister utenfra med åpent mandat, som med all respekt ikke har mulighet til å forstå kulturen i LO, er å be om bråk, sier han.

 

- Bare blåbær

Utgård viser til at LO tradisjonelt er en kamporganisasjon bygd på lojalitet, kommandolinjer og tillit, rollen som bedrift har LO ikke tatt godt nok inn over seg.

 

- Hvis Gerd-Liv har opptrådt bøllete og behandlet folk dårlig, må hun be om forsoning. Men for meg virker dette på mange måter som blåbær i forhold til de slagene jeg har opplevd i næringslivet. Jeg har sett langt «blodigere» slag blant gutta i næringslivet i kamp om makt, posisjoner og penger.

 

 

Det jeg reagerte mest på var at Utgård mener det er feil å bringe inn uhildete for å vurdere kulturen. Det å benytte seg av uhildete er noe jeg har trodd var det beste, dvs. hvis man vil finne den "virkelige" årsaken da :hmm:

 

Så bagatelliserer han situasjonen med å sette det i et kjønnsperspektiv.

 

Til slutt står han selv frem som en som rir på to hester (rådgiver for LO-topper/privat næringsliv), og er dermed ikke verdt å ta seriøst og troverdig.

:thumbdown:

8037621[/snapback]

 

vel hadde vi samlet alle som er mobbet bort fra jobbene av sine sjefer bare det siste 10 året så hadde vel denne saken fremstått som blåbær, jeg vet godt hvordan det fungerte i min tid som tillitsmann,jeg var selv aktivt med for å stoppe ledere som mobbet .

Lenke til kommentar
Å hyre inn tre jurister utenfra med åpent mandat, som med all respekt ikke har mulighet til å forstå kulturen i LO, er å be om bråk, sier han.

 

- Bare blåbær

Utgård viser til at LO tradisjonelt er en kamporganisasjon bygd på lojalitet, kommandolinjer og tillit, rollen som bedrift har LO ikke tatt godt nok inn over seg.

 

- Hvis Gerd-Liv har opptrådt bøllete og behandlet folk dårlig, må hun be om forsoning. Men for meg virker dette på mange måter som blåbær i forhold til de slagene jeg har opplevd i næringslivet. Jeg har sett langt «blodigere» slag blant gutta i næringslivet i kamp om makt, posisjoner og penger.

 

 

Det jeg reagerte mest på var at Utgård mener det er feil å bringe inn uhildete for å vurdere kulturen. Det å benytte seg av uhildete er noe jeg har trodd var det beste, dvs. hvis man vil finne den "virkelige" årsaken da :hmm:

 

Så bagatelliserer han situasjonen med å sette det i et kjønnsperspektiv.

 

Til slutt står han selv frem som en som rir på to hester (rådgiver for LO-topper/privat næringsliv), og er dermed ikke verdt å ta seriøst og troverdig.

:thumbdown:

8037621[/snapback]

 

vel hadde vi samlet alle som er mobbet bort fra jobbene av sine sjefer bare det siste 10 året så hadde vel denne saken fremstått som blåbær, jeg vet godt hvordan det fungerte i min tid som tillitsmann,jeg var selv aktivt med for å stoppe ledere som mobbet .

8037663[/snapback]

Er dette et argument for eller mot noe, eller bare en løs betrakning?

Lenke til kommentar

Slik jeg hadde oppfattet situasjonen, så ville de ikke legge frem rapporten da Valla ikke var tilstede for å forsvare seg. Hvis dette viser seg å være en feiltolkning fra min side, så beklager jeg misforståelsen.

 

Jeg har blitt svært provosert over måten denne saken har blitt behandlet på, og synes på ingen måte Valla har blitt gjort til syndebukk. Hun er øverste leder for en organisasjon som har som hovedoppgave å sikre arbeidstakerenes rettigheter i arbeidslivet. Hvis det så viser seg å være så sterke motsetninger mellom organisasjonens mål utad og indre kultur, så er det klart av Valla er den som får svi. Det er tross alt det som er jobben hennes, det er Vallas ansvar!

 

Igjen, hadde dette vært NHO, altså arbeidsgivernes organisasjon, så hadde LO ridd ræva til alle de involverte, ropt høyest og krevd blod. Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skal være samme sak når det tilfeldigvis er deres egen organisasjon det gjelder.

 

Man kan klage på at media har hauset det hele ut av proposisjoner, men jeg mener det er helt rett måten media går frem. Slik LO oppfører seg nå, så er det ingen annen, mulighet for å få frem sannheten.

 

Tetanus

 

Edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Er dette et argument for eller mot noe, eller bare en løs betrakning?

8037706[/snapback]

 

Det var ment som en betrakning for å vise at det er ille andre steder også,ja muligens værre.

Dette fordi vi opplever en mediaoppblåst sak nå som mangler sidestykke, jeg har aldri hevdet at Valla ikke har gjordt noe galt eller at andre i Lo har gjordt noe galt,men pga den enorme ensidige mediadømmingen velger jeg å stå på sidlinjen og avvente saken,det er allerede for mange som kaster stein her .

Lenke til kommentar
Jeg forsvarer ikke hva Valle eventuelt har gjordt,men jeg venter på en så sikker og uavhengig vurdering som mulig før jeg tar et endelig standpunkt, desverre tror jeg og mange med meg at medias kjør i denne saken nettop forhindrer en saklig og uhildet vurdering av denne saken og det blir feil både nå og for eventuelle andre saker som måtte komme.

Jeg har aldri sett noen som har skutt seg så teffsikkert i foten så mange ganger som Valla. Det begynte relativt forsiktig, men hun gravde seg lenger og lenger ned. Når hun så topper det med å vifte med et brev som hun påstår inneholder et dokument som bekrefter det hun har sagt, men ikke vil vise det, og det kort etter viser seg at hun faktisk har løyet, blir det i overkant opplagt at hun er uskikket som leder.

 

Jeg synes i det hele tatt media har latt henne slippe altfor lett unna med dette. Det ble forsiktig påpekt da det skjedde, og etter det har det ikke vært kommentert. Jeg har aldri vært borti slik oppførsel verken fra menn eller kvinner før, så at det har vært mye medieoppstuss om det synes jeg ikke er rart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...