Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør Valla gå av som LO leder?

Bør Valla gå av?  

293 stemmer

1. 1. Bør Valla gå av?

• Ja
      232
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      25

Anbefalte innlegg

Ja spørsmålet er ganske enkelt og rett frem i grunn, bør Valla gå av som LO leder?

Min mening er helt klart ja, man kan ikke ha en representant for arbeiderne som selv trakkaserer, truer og lyger til sine egne ansatte. Man kan si hva man vil men slike beskyldninger fra kommer ikke fra alle kanter hvis det ikke er sant.

Mange mener at Valla minst bør komme med en unnskyldning. Det mener jeg også hun må komme med før hun går av, for gå av bør hun gjøre UANSETT! En unnskyldning endrer ikke hennes holdning, verdier og oppførsel uansett og da er og blir Valla uegnet til å være LO leder.

Enig... uenig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett penger på Valla

Om du tror hun sitter i 8 dager til, kan du doble innsatsen  :roll:

7753471[/snapback]

Artig! :) Over 2 odds på at hun skal sitte en uke til er ikke så verst. Faktisk synes jeg Valla passer helt ypperlig som LO-leder, og jeg håper hun blir sittende lenge. Dama sitter jo i valgkomiteen til Arbeiderpartiet også, så hun har sikkert rett når hun sier "æ har mæktige venna". Kanskje kommer hun med noen flere gullkorn også, som da hun som justisminister ikke kjente til begrepet CD-rom:

"Om det skjer gjennom online eller det skjer gjennom CD-rom, må jeg få lov til å gå tilbake og se på. Jeg er helt analfabet når det gjelder CD-rom, og jeg vet ikke hva det er for noe..."

Lenke til kommentar

Nei, det syns jeg så absolutt ikke! Denne ene saken har fått altfor stor oppmerksomhet tilforhold til alt det som Gerd-Liv Valla egentlig har gjennomført, og hun har gjort kjempemye for arbeidere rundt omkring i Norge. Syns det er uhørt at en slik sak skal få en så stor plass som den har hatt, og fortsatt har. Hun ba om unnskyldning forrige fredag, og Ingunn Yssen godtok unnskyldningen, men maset rundt Valla ville jo ingen ende ta og nå gikk det altså så langt at noen sendte drapstrusler både til henne, til Folkets Hus og til Aftenposten. Dette er jo grovt, synd at vi vektlegger slike saker så tungt når vi svarer ja eller nei på spørsmål, og blendes totalt vekkifra det positive.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Stemte for. Visstnok er damen flink. Enig, hun har utrettet mye bra. Enig. Men selv om hun er en av Norges mektigste kvinner så kan man ikke tillate at hun turer frem som hun vil. Bruker hvilke metoder hun vil....

Hun møtte på pressekonferansen og ba om unnskyldning. Ja, men den var ikke så oppriktig som håpet på. Så oppriktig som den burde ha vært. Når hun samtidig server nye usannheter.... Hvorfor pokker gjorde hun nå det? Så mye av mediakjøret må hun nok takke seg selv for. En dame av hennes kaliber. Med hennes vett. Hun burde visst bedre. Hun er blitt straffet gjennom medias søkelys sies det, er noe enig i det. Men jammen vil jeg påstå at damen selv slenger en og annen vedkubbe på bålet som holder liv i flammene.

Lenke til kommentar

Uten tvil ja. Hun er en belastning for de av oss som arbeider for arbeidstagernes rettigheter. Hun bryter arbeidsmiljøloven, mobber, trakasserer og gjør alt hva en leder ikke skal gjøre. Å sende brev til en sykemeldt ansatt om at det var en tabbe å ansette henne er hinsides.

Nå prøver LO å pålegge forbundslederne munnkurv og i tillegg kritiserer de AP politikere for å mene noe.

Kvinnen skader LO. Kvinnen er et dårlig forbilde for andre ledere og hun har ikke gjort annet i denne konflikten enn å vise hvordan en leder ikke skal gå frem.

Å forsvare Valla er som å forsvare at arbeidstagere skal bli mobbet og hengt ut av sine sjefer.

Valla burde ikke trekke seg, hun bør sparkes.

Vallas syv feil

Lenke til kommentar
Å forsvare Valla er som å forsvare at arbeidstagere skal bli mobbet og hengt ut av sine sjefer.

Det er det da overhodet ikke! Når Gerd-Liv Valla selv har sagt at hun ikke har mobbet, men at noe av det hun har sagt antageligvis har blitt oppfattet som mobbing, ja det er veldig synd og der er jeg enig i at hun burde ha vist ydmykhet fra første stund av, noe hun innså senere at hun burde ha gjort, og hun ba om unnskyldning og hun var jo tilogmed på gråten, da kan man vel ikke si at hun satt der iskald og drev med løgn og fanterier? Men å dra alle som i det hele tatt våger å si at de støtter Gerd-Liv Valla under samme kam å si at de da automatisk forsvarer mobbing og uthenging av arbeidstagere, virker mer på meg som et forsøk på å dra folk vekkifra Gerd-Liv Valla, for å gi henne enda mindre støtte enn den lille støtten hun allerede har, istedenfor å se et realitetsbilde av situasjonen selv.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om den påståtte mobbingen som Yssen påpeker fra før sommeren 2006, jeg snakker om mobbingen og uthengingen Valla har bedrevet de siste ukene.

Den er uhørt og burde vært grunnlag for oppsigelse. At LO gir henne støtte er bare flaut. Hun har gjort alle feilene som kan gjøres og er ikke et eksempel til etterfølge.

Å forsvare hennes fremferd i denne saken her er, for meg, synonymt med å forsvare arbeidsgivere som mobber og omgår/bryter regelverket, da spesielt arbeidsmiljøloven. Man trenger ikke være enig i det, men for meg er det ingen prinsippiel forskjell overhodet.

Sjelden har jeg sett en arbeidsgiver behandle en ansatt så kritikkverdig. Og det blir altså gjort av LO lederen i beste sendetid. Det er flaut og patetisk. Dette skader LO. Det tjener ikke arbeiderne og det er overhodet ikke akseptabelt at LO går ut og støtter en leder som oppfører seg slikt. Med dette så legitimerer de at andre arbeidsgivere kan behandle ansatte på samme måte.

Er bare glad at de medlemmene jeg representerer ikke er fra LO, men fra Personellforbundet. Så slipper i hvert fall vi å bli assosiert med det LO her står for. Takk og pris for det. :) Man kan ikke akseptere at en leder opptrer slikt.

Lenke til kommentar

Det er det da overhodet ikke! Når Gerd-Liv Valla selv har sagt at hun ikke har mobbet, men at noe av det hun har sagt antageligvis har blitt oppfattet som mobbing, ja det er veldig synd og der er jeg enig i at hun burde ha vist ydmykhet fra første stund av, noe hun innså senere at hun burde ha gjort, og hun ba om unnskyldning og hun var jo tilogmed på gråten, da kan man vel ikke si at hun satt der iskald og drev med løgn og fanterier? Men å dra alle som i det hele tatt våger å si at de støtter Gerd-Liv Valla under samme kam å si at de da automatisk forsvarer mobbing og uthenging av arbeidstagere, virker mer på meg som et forsøk på å dra folk vekkifra Gerd-Liv Valla, for å gi henne enda mindre støtte enn den lille støtten hun allerede har, istedenfor å se et realitetsbilde av situasjonen selv.

7798561[/snapback]

- hva med når Valla truer egne medarbeider med at hun har mektige venner

- hva med når hun lyver om å ha snakket med statsministerens kontor noe som er en ren løgn

- synes du det er greit å oppføre seg slik at flere av dine medarbeidere sier opp, ser man ikke da selv begrensninger på egen oppførsel så er bare det grunn nok til å få sparken

-synes du det er greit å krote ned noe selv og fremstille det som bevis

Ingen tvil om at Valla har utrettet mye og det ser vi gunnen til nå, hun går faktisk over lik for å få sin egen vilje. En kvinne som må ty til løgn etter løgn for å beskytte seg selv og forklare andre løgner er ikke noen vi vil ha i norsk politikk, heller ikke en mann for den del.

Ingen tvil om at Valla har fått gjennomgått i pressen i det siste men kort å godt, de som er verst får gjennomgå mest!!

At hun nå nesten er på gråten foran kamera er ene å alene på grunn av at hennes egen stilling nå er truet..... krokodilletårer!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...