Gå til innhold

Kritkk på fotoside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan du fikk til det scripte som kjører bildene random på forsiden.

Tror jeg har gjort alt riktig, men likevell fungerer det ikke.

Kan du fortelle meg hvordan du gjorde det?

EDIT: Jeg klarte det, måtte bare oppgi hele addressen til bildene, ikke bare navnet på de... :thumbup:

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Synes denne siden var veldig pen.

Det eneste jeg synes trekker ned på denne siden var reflekteringen av menyen som er under selve hovedteksten. Denne reflekteringen kunne vært svakere. Dette ser for meg ut som veldig unaturlig slik det er nå. Men ellers veldig pent :)

Lenke til kommentar

Mente ikke å være så innmari krass i forrige melding, på tross av min negative tilbakemelding tidligere, så er dette en av de sidene som jeg ønsker å komme tilbake til for å se nye bilder.

Helt grei argument imot foto.no. :)

Lykke til og som sagt tidligere - gleder meg til de neste bildene. :)

Lenke til kommentar
Tusen takk! 

Holder på å lage en side for å publisere bildene mine jeg og. Kommer snart en tråd om den og ;)

Ikke noe å takke for, bare hyggelig :) Skal sjekke siden din ;)

Synes denne siden var veldig pen.

Det eneste jeg synes trekker ned på denne siden var reflekteringen av menyen som er under selve hovedteksten. Denne reflekteringen kunne vært svakere. Dette ser for meg ut som veldig unaturlig slik det er nå. Men ellers veldig pent :)

Tusen takk, skal fikse refleksjonen straks jeg har tid, men mye å gjøre på skolen om dagen :)

Mente ikke å være så innmari krass i forrige melding, på tross av min negative tilbakemelding tidligere, så er dette en av de sidene som jeg ønsker å komme tilbake til for å se nye bilder.

Helt grei argument imot foto.no.

Lykke til og som sagt tidligere - gleder meg til de neste bildene. :)

Har ikke noe imot kritikk, tips, ris og ros, bra du sier ifra ;) Hyggelig å høre at du stikker innom flere ganger, føler jeg har oppnådd noe da :) Nye bilder har nettopp blitt lagt til, håper du liker dem(pappa som har tatt dem, som alle de andre) :)

Som sagt, nå har jeg gjennomført en oppdatering. Har lagt til masse nye bilder og skrevet ganske så tydelig hvordan man navigerer mellom bildene :)

Har ikke gjort noe med refleksjonen i menyen enda, men har så godt som bestemt at jeg bare gjør refleksjonen litt svakere ;)

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar

Drar opp igjen denne, ønsker å gjøre denne siden så bra som mulig:) Har testet siden i masse nettlesere, og den funker i alle de store, bortsett fra at den ikke blir midtstilt i IE5/IE5.5, men det har ingen praktisk betydning. Funker i masse Linux nettlesere, og den funker også i Safari 2.0.

Men i på bildeknappene i menyen så har jeg brukt Dreamweaver sin innebygde "Rollover image" funksjon, som bruker javascript til å lage en hover-image funksjon. Men har nå skjønt at dette kan gjøres med CSS, lurer derfor på hvordan? Blir bildene preloadet da, så man slipper å vente på "hoveren"?

På forhånd - takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Nydelig side, og det eneste som plaget meg litt, var det navigasjonstipset i galleriet. Alle fontene på siden din er tynne, glatte og fine AA-fonter, så kommer tipset og hyler en smule. Det er ikke mye som skal til, men kan du gjøre teksten noen få % mørkere?

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese noe av den andre kritikken før jeg poster dette, men har et par punkter;

• Blomsterdekorasjonen på framsida syns jeg var direkte stygg faktisk, i denne sammenhengen. Stilkræsj.
  • Menyen gjenspeiles, det gjør ingenting annet. Jeg hadde prøvd å tone det ned litt, i alle fall, om du ikke kan finne på noe annet.
  • Litt mye med hermetegnene rundt "Hobbyfotografens blinkskudd" - personlig liker jeg bedre at man bare bruker ett litt stort hermetegn, som tones litt ned. Om ikke, syns jeg i alle fall hermetegnene kunne tones litt ned.
  • Er det mulig å vise fram litt større bilder i Lightboxen din? Skjønner at det ikke er lurt å legge ut svære versjoner mtp. kopiering ol. - men kanskje ørlite større bilder går an?
  • Ellers en god fotoside som setter fokus på bildene, vil jeg si. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor har du en 100% horisontal hvit strek i toppen av siden?

7817796[/snapback]

Den er der for å skille headeren fra resten av sida, uten synes ikke jeg det ser noe bra ut i hvert fall. Har du forslag til hva jeg eventuelt kan gjøre, så si fra :)

Gidder ikke å lese noe av den andre kritikken før jeg poster dette, men har et par punkter;

•  
  • Blomsterdekorasjonen på framsida syns jeg var direkte stygg faktisk, i denne sammenhengen. Stilkræsj.

• Menyen gjenspeiles, det gjør ingenting annet. Jeg hadde prøvd å tone det ned litt, i alle fall, om du ikke kan finne på noe annet.

• Litt mye med hermetegnene rundt "Hobbyfotografens blinkskudd" - personlig liker jeg bedre at man bare bruker ett litt stort hermetegn, som tones litt ned. Om ikke, syns jeg i alle fall hermetegnene kunne tones litt ned.

• Er det mulig å vise fram litt større bilder i Lightboxen din? Skjønner at det ikke er lurt å legge ut svære versjoner mtp. kopiering ol. - men kanskje ørlite større bilder går an?

• Ellers en god fotoside som setter fokus på bildene, vil jeg si. :)

7817858[/snapback]

Hmm, dekorasjonen var bare for å legge til et element som ikke gjorde siden så kjedelig. Ja, refleksjonen skal tones ned, ser i ettertid at den ble litt drøy. Når du sier det, er det stiligere når de(hermetegnene) er litt tonet ned, men jeg beholder størrelsen, tror jeg. Angående bildestørrelsen har jeg tatt den avgjørelsen sammen med min far(som har tatt bildene), og vi ville ikke ha dem større mtp. kopierng, men vurderer å øke størrelsen til 640x480, pluss at det kanskje legges ut noen bilder i stor størrelse, f.eks 1280x1024 el.l. Takk, ble rimelig fornøyd selv, er bare 16 år, og dette er min første side kodet med CSS så :)

Takk for konstruktiv kritkk :) Men har noen svaret på dette?

Drar opp igjen denne, ønsker å gjøre denne siden så bra som mulig:) Har testet siden i masse nettlesere, og den funker i alle de store, bortsett fra at den ikke blir midtstilt i IE5/IE5.5, men det har ingen praktisk betydning. Funker i masse Linux nettlesere, og den funker også i Safari 2.0.

Men i på bildeknappene i menyen så har jeg brukt Dreamweaver sin innebygde "Rollover image" funksjon, som bruker javascript til å lage en hover-image funksjon. Men har nå skjønt at dette kan gjøres med CSS, lurer derfor på hvordan? Blir bildene preloadet da, så man slipper å vente på "hoveren"?

På forhånd - takk for hjelp :)

7817412[/snapback]

Lenke til kommentar

CSS Rollovers - No preload

Angående midtstilling - husker ikke helt hvordan problemene med midtstilling er i forhold til doctype, men er det noen grunn til at du bruker XHTML? For øvrig er det vanlig å midtstille slik;

body {
text-align: center; /* IE-hack */
}

#container {
text-align: left;
width: XXpx;
margin: 0 auto;
}

IE ser da på midtstillingen som gjøres i body, og midtstiller containeren også, mens andre, bedre nettlesere bruker margin: 0 auto;.

Lenke til kommentar
CSS Rollovers - No preload

Angående midtstilling - husker ikke helt hvordan problemene med midtstilling er i forhold til doctype, men er det noen grunn til at du bruker XHTML? For øvrig er det vanlig å midtstille slik;

body {
text-align: center; /* IE-hack */
}

#container {
text-align: left;
width: XXpx;
}

IE ser da på midtstillingen som gjøres i body, og midtstiller containeren også, mens andre, bedre nettlesere bruker margin: 0 auto;.

7818144[/snapback]

Man trenger da ikke å bruke text-align-greia for å midtstille i IE?

Jeg bruker

#container {
position: relative;
width: xxpx;
}

og det funker flott i de versjonene av IE jeg har sjekket ut. Bruker ikke xhtml da, men har det noen betydning?

Lenke til kommentar
Den siden var flott og bra lagd. :)

7829454[/snapback]

Tusen takk, hyggelig å høre :)

Takker og bukker for all hjelp, har ikke hatt tid til å ordne noe enda, men skal få sett på det så fort som mulig! :)

Men noe jeg lurer på, pappa lurte på om det kunne vært stilig om headeren hele tiden lå øverst på siden, med position: fixed eller noe, og vil gjerne høre deres meninger om dette :) Er selv litt skeptisk, men vil høre hva dere litt mer erfarne har å si;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...