Gå til innhold

Kritkk på fotoside

Anbefalte innlegg

Min første side kodet med CSS, trenger konstruktiv kritikk, ris, ros og tips :)

Galleriet har ikke jeg laget selv, det er lastet ned, og modifisert til norsk språk. Når det gjelder design skal det være clean, kjapt å laste ned og i beroligende farger.

Siden validerer ikke, men det er heller ikke målet mitt, for jeg ville bare ha den til å se perfekt ut i "alle" browsere. (Les: FF1-2, Opera 9, IE 6-7 og Netscape 8-8.1.) Dessuten gjør IE-hack'ene i galleriet det umulig å validere. Men koden jeg selv har stått for skal ikke være så verst :) Har dog ikke lært meg å sortere innholdet i CSS-filene ordentlig...

Håper dere liker siden :)

Edit: Linken ligger jo i signaturen min, men her er den også :)

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumme meg, jeg så ikke eller la ikke merke til "neste" knappen før jeg hadde kommet til bilde nitten. I fotogalleriet ditt alstå. Utover det var det en flott side med fine bilder. Gleder meg til fortsettelsen :)

Endret av ghstoe
Lenke til kommentar

Oioi, så koselig med alle de hyggelige kommentarene :blush:

Tusen takk Svinat, ghstoe, Runar og lefsaker :)

Og takk for kritikk karlsn, men tror det er linja di, for totalt er hele siden med alle bildene på under 3mb :)

Knappene skal jeg ta til videre vurdering, men det ser veldig kjedelig ut hvis jeg tar bort skyggen/speileffekten, så jeg får tenke på det ;)

Edit: Har et javascript som tilfeldig endrer bildet på forsiden, så jeg vet ikke hvem av bildene du fikk lefsaker? :)

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar

Oh... Fikk det samme to ganger jeg :) Høst med masse løv. Når jeg refresher så kommer det mange fine bilder ja :)

Angående linkene og speileffekten; Prøv å flytt speilingen litt tettere inntill teksten. Selv syns jeg de er fine som de er.

Endret av lefsaker
Lenke til kommentar

@lefsaker: Ja, hender det blir det samme flere ganger etterhverandre ;) Men bra du likte bildene, ikke jeg som har tatt dem, det er min kjære far :)

Når det gjelder knappene er jeg veldig usikker, for siden jeg har "j", "y" og "g" som har ganske stor underlengde, så får jeg ikke flyttet skyggen/speileffekten mer enn 1 piksel opp uansett. :hmm: Skal teste litt, så får vi se ;) Men bra du liker knappene da Runar :)

Lenke til kommentar

Veldig pen side som får bildene (spesielt på forsiden) til å stråle ut.

Noen negative ting.

Liker ikke at bildene åpnes over siden med javascript. Mye penere og mer brukervennlig (etter min mening) vis bildene åpnes på en egen side. (Det gjør også at man enklere kan linke til spesielle bilder man syns er pene)

Syns ellers typografien på "Om meg" kunne vært litt bedre. Gjerne en litt mer spennende font på brødteksten.

Syns også refleksjonen på menyen ikke bør kuttes halvveis, men heller gli gradevis (og gjevnt) ut.

Lenke til kommentar

Galleriet liker jeg, er enig i at det ikke er veldig praktisk når det gjelder linking, men synes effektene er strålende å se på. Det er i hvert fall min mening :)

Var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre med den "Om meg" delen, følte det var noe som manglet. Har prøvd litt forskjellige fonter, men finner ingen som funker bra bortsett fra groteske fonter i 10-12px størrelse. Trenger gjerne noen tips her :)

Blir mer og mer usikker på den refleksjonen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den :ermm:

Takk for konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar

Headen med linker: bedre uten minimale skygge av noe som ser forvirrendende ut.

Da jeg har følelsen av at det igrunnen er fotosiden som er hovedpoenget her, så bør man ha en klar navigering her, ikke alle skjønner at man skal ha musa over alt om man vil foran elller bakover. Jeg er av den typen som gjerne slipper å kjøre gjennom siden for å finne ut av ting.

Sikkker på at du finner ut av dette, for jeg gleder meg til de neste bildene. Fryd for øyet, ro i sjelen. (Please, gjør det altså lettere å navigere mellom bildene)

Lagt i mine favoritter.

(Hørt om www.foto.no?)

Lykke til videre. :))

Endret av ghstoe
Lenke til kommentar

Jeg vurderer hva jeg kan gjøre med menyen, men det blir nok en del av en større oppdatering hvor jeg også legger til mange fler bilder :)

Når det gjelder navigeringen har jeg vurdert å skrive det øverst på gallerisiden, eller i teksten på det første bildet, men hvis brukeren da trykker på et annet bilde først ser han jo ikke det. Så det kommer nok til å komme en tekst øverst på gallerisiden :)

Jeg har hørt om foto.no, hvordan det? Er ikke interessert i å bli én av en million der, bedre med eget domene og noe med et personlig preg :)

Takktakk ghstoe :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer hva jeg kan gjøre med menyen, men det blir nok en del av en større oppdatering hvor jeg også legger til mange fler bilder :)

Når det gjelder navigeringen har jeg vurdert å skrive det øverst på gallerisiden, eller i teksten på det første bildet, men hvis brukeren da trykker på et annet bilde først ser han jo ikke det. Så det kommer nok til å komme en tekst øverst på gallerisiden :)

Jeg har hørt om foto.no, hvordan det? Er ikke interessert i å bli én av en million der, bedre med eget domene og noe med et personlig preg :)

Takktakk ghstoe :)

7755095[/snapback]

Hvor fant du det javascriptet som skifter bildene random på forsiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...