Xcrtry Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei =) Lurte på om hvordan man endret størelsen på en partisjon.. Går det ant å gjøre det med windows eller må man bruke programmer som partition magic? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Start diskbehandling/Disk management som du finner under adminstrive verktøy. Ganske rett frem herfra. Ikke bruk Partition Magic, partition magic skal bare brukes om du ønsker å få problemer, lage dårlige sektorer eller/og miste filer. Endret 18. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Start diskbehandling/Disk management som du finner under adminstrive verktøy.Ganske rett frem herfra. Ikke bruk Partition Magic, partition magic skal bare brukes om du ønsker å få problemer, lage dårlige sektorer eller/og miste filer. 7751707[/snapback] Fører dette til at alt på hardisken blir sletta elr? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Med PM kan alt skje, jeg har opplevd alt fra korrupte filer, filer har forsvunnet og hele disken har forsvunnet, og mistet alle filene. Hvis du gjør det riktig i diskbehandling skal ingenting forsvinne. for øvrig så sletter du ingenting når du formaterer, hvis du skulle gjort det. Det som skjer ved formatering er at all data på disken blir omstrukturert, og ryddet "bort" for å frigjøre plass, men det er fortsatt mulig å hente ut filer. Dette skjer ikke ved ompartisjonering, da skal ingenting forsvinne. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Start diskbehandling/Disk management som du finner under adminstrive verktøy.Ganske rett frem herfra. 7751707[/snapback] Har gjort det men finner ikke ut hvordan jeg utvider en partisjon.. Endret 18. januar 2007 av Drunka Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 ok...hvor finner jeg Adminstrive verktøy? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 ok...hvor finner jeg Adminstrive verktøy? 7751816[/snapback] Kontrollpanel Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Start diskbehandling/Disk management som du finner under adminstrive verktøy.Ganske rett frem herfra. 7751707[/snapback] Har gjort det men finner ikke ut hvordan jeg utvider en partisjon.. 7751789[/snapback] jeg fant heller ikke hvordan man gjorde en partisjon større.. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Godt mulig jeg roter, men jeg tror det skal være en måte for det. Jeg er ikke sikker, lenge siden jeg har brukt diskbehandling. søk litt rundt på windows.com, det står relativt mye informasjon og hjelp der, når du først finner frem.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Disk Management kan ikke utvide partisjoner, kan bare slette og lage nye. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Disk Management kan ikke utvide partisjoner, kan bare slette og lage nye. 7754566[/snapback] Jeg trodde det var slik, men fikk i hvertfall sagt at det ikker er lurt å bruke PM. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Skaff deg Acronis Disk Director Suite. Jeg brukte det nylig for første gang til å endre størrelsen på noen partisjoner på raptoren min. Det funket utmerket! Jeg har fått et veldig godt inntrykk av Acronis sin programvare nå... Har brukt True Image til backup lenge, og det har også fungert helt suverent. Du skal lete lenge etter like mange klager på Acronis sine produkter som f eks Symantec har fått på Partition Magic. Endret 20. januar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå