Gå til innhold

Hva synes du om Zelda : Ocarina Of Time?


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

Må selv innrømme som Hanky_ sier at jeg er litt lei av dette "Du må redde verden og samle disse steinene for at det skal bli gjort" prinsippet som går igjen i de fleste spillene. I de siste to spillene WW og TP har jeg rett og slett hatt en fornemmelse av hva som skulle skje videre, gjennom hele spillet. Dog er det noen fiffige og kreative venninger. Har man det i bakhodet synes jeg historien fungerer bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twilight Princess er vanskeligere enn Ocarina of Time, føler i alle fall jeg. I OoT tok jeg en iron knucle i Spirit Temple, som ung, uten problemer, og med mindre problemer som voksen. Var simpelt for lett, i.o.m at jernolga var treg og en taktikk funget perfekt. Z-targ, jump attack, backflip. Repeter. Alt for lett.

 

Twilight Princess gjennomfører mye av det som Wind Waker kom med, f.eks grottekomplekser med masse forskjellige monster, der alle angrep når de fikk sjangsen. Men TP utfører dette på en annen måte, der du ikke får noe varsel om at nå er det et angrep på gang av store dimensjoner. I TP kunne du ende opp som kjøttkake på veggen om du ikke tenkte litt før du angrep.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

F.eks den armour kisen i Snowpeak ruins i TP. Et bitte lite rom med en stor jernkjempe fremfor deg med en kule på kjetting som han slengte etter deg, med svake punktet bak. Det er ikke lett når monsteret tar opp halve plassen og bevegelsen er hindret til venstre/høyre.

 

Det at Zelda spillene historie messig er forutsigbart er jeg og uenig i.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I OoT skal du finne 3 perler først, så vekke 5 sages. Gjennom historien blir du faktisk overasket over at de sagene du skal vekke egentlig er venner du har truffet før i en annen form.

 

I Majoras Mask skal du vekke 4 kjemper for å holde månene fra å falle til grunnen og ødelegge verden.

 

I WW skal du samle 3 perler, bestå gudenes prøvelse for å bli annerkjent som "hero", samle 8 Triforce biter.

 

I TP skal du først samle Fused shadows, deretter samle de resterende 3 bitene av Mirror of Twilight. Så knerte Zant/Ganon og redde prinsessen.

 

Synes det er forskjellige historier på alle Zelda spillene, og det eneste du kan forvente deg fra vært Zelda spill er et forykende eventyr.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I OoT skal du finne 3 perler først, så vekke 5 sages. Gjennom historien blir du faktisk overasket over at de sagene du skal vekke egentlig er venner du har truffet før i en annen form.

 

I Majoras Mask skal du vekke 4 kjemper for å holde månene fra å falle til grunnen og ødelegge verden.

 

I WW skal du samle 3 perler, bestå gudenes prøvelse for å bli annerkjent som "hero", samle 8 Triforce biter.

 

I TP skal du først samle Fused shadows, deretter samle de resterende 3 bitene av Mirror of Twilight. Så knerte Zant/Ganon og redde prinsessen.

 

Haha, ikke vondt ment Bear, men alvorlig talt, ser du ikke en sammenheng? :!:

 

Det er jo strengt tatt det samme. Men det er jo litt av "sjarmen med zelda serien", og jeg ville ikke vært for uten.

Lenke til kommentar

Sant det, det er sjarmen. Og det har funka bra i TP, men det er nok den siste gangen det vil fungere, for de kan ikke trekke den storien der enda lengre nå. Enten bør Zelda serien legges død eller komme opp med noe helt nytt, noe ryktet heldigvis sier de skal også.

Endret av butkus
Lenke til kommentar
Haha, ikke vondt ment Bear, men alvorlig talt, ser du ikke en sammenheng? :!:

 

Det er jo strengt tatt det samme. Men det er jo litt av "sjarmen med zelda serien", og jeg ville ikke vært for uten.

8089932[/snapback]

 

:blush:

 

Praktisering av å lese hva man selv skriver er ikke dumt på forumet til tider.

Lenke til kommentar
For min eller din del?

8091669[/snapback]

 

Fra min side, derfor et lite :blush: først :p

 

Bear, de fleste gangene det kommer bosser i zelda stopper link opp og ser seg rundt mens det er stille forsiktig før bossen dukker opp. Likevel, han fyren med bombekula var litt overraskende.

8091702[/snapback]

 

Sant nok, og man er jo klar over at noe kommer når man går inn i et rom og det blir en liten crossfade sekvens. Men enkelte ganger vet man ikke helt hva man skal forvente seg, og det er det som er så forbanna morsomt med Zelda, du vet aldri hva du kan forvente deg når du trer inn i det kammeret og står ansikt til ansikt med kjempen.

Lenke til kommentar

En del av sjarmen med Zelda er jo seff det at ting går igjen litt her og der. Det er jo fordi alle spillene henger sammen. Er jo heller ikke uten videre at hovedpersonen heter Link, da det er han som knytter alle hendelser og tidsepoker sammen i den serien. The Hero of Time :)

 

Men selv om mange hendelser har likhetstrekk er det fortsatt nok nytenkning i hvert Zelda spill til at hvert spill blir en unik opplevelse. Synes jeg da. Jeg er bare glad for at alle Zelda spillene klarer å leve opp til mine forventinger (og enda mer) hver eneste gang. Det er bare helt fantastisk, og jeg gleder meg allerede masse til neste spill i serien kommer! Håper det overgår Twilight Princess, som har blitt min favoritt :)

Lenke til kommentar

Det som gjør Zelda serien unik er nettopp historien. Miyamoto har klart å utnytte universet han har skapt til de grader. Vært spill har et unikt preg over seg. Dette gjør serien ufattelig bra selv etter så mange år.

 

Link har foresten forskjellige titler i vært spill. I OoT var han "Hero of Time" mens i WW var han "Hero of Wind". I TP var han bare "Hero chosen by the godesses". Så hva tittelen hans blir i neste spill blir morsomt å se.

Lenke til kommentar
Har dere lagt merke til at Link er skjevhendt? :!: hvertfall i Oot...

8094429[/snapback]

 

Ja, jeg hørte at dette var et lite miniproblem i TP, de måtte gjøre han høyrehendt fordi at det ellers ikke ville ha passa med kontrollen.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Link har alltid vært venstrehendt, mange hardcore fans som reagerte på at han konverterte i wii TP. Var en gimmick det at Link var vestrehendt, mener å huske det er fordi Shigeru er det.

 

Eneste jeg synes blir teit med at wii versjonen er mirror, er at hele resten av Hyrule er venstrehendt mens Link nå er høyrehendt. Det ser litt feil ut at absolutt alle hilser med og bærer ting i venstre hånd. Men men, flisespikkeri.

Endret av butkus
Lenke til kommentar
Link har alltid vært venstrehendt, mange hardcore fans som reagerte på at han konverterte i wii TP. Var en gimmick det at Link var vestrehendt, mener å huske det er fordi Shigeru er det.

 

Eneste jeg synes blir teit med at wii versjonen er mirror, er at hele resten av Hyrule er venstrehendt mens Link nå er høyrehendt. Det ser litt feil ut at absolutt alle hilser med og bærer ting i venstre hånd. Men men, flisespikkeri.

8094836[/snapback]

 

Slike ting er det jeg aldri legger merke til :blush:

Lenke til kommentar
Det at Zelda spillene historie messig er forutsigbart er jeg og uenig i.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I OoT skal du finne 3 perler først, så vekke 5 sages. Gjennom historien blir du faktisk overasket over at de sagene du skal vekke egentlig er venner du har truffet før i en annen form.

 

I Majoras Mask skal du vekke 4 kjemper for å holde månene fra å falle til grunnen og ødelegge verden.

...

 

Synes det er forskjellige historier på alle Zelda spillene, og det eneste du kan forvente deg fra vært Zelda spill er et forykende eventyr.

8089281[/snapback]

Overasket over hvem sagene er? Jeg gjettet hvem det hvar lenge før jeg vekte de. (Ikke da jeg begynte spillet, men før jeg begynte på tempelet.) Ble heller ikke overasket over hvem det hvar. (betydde jo ingen ting.)

 

Majoras Mask hadde en veldig bra histore. Du skal fortsatt samle x antallav et eller annet, men jeg gjettet ikke hva som skjedde på slutten. (Jeg gjettet mye etter det første tempelet.)

 

Synes ikke eventyrene er forykende egentlig. Det er også veldig mange spill som ligner på hverandre, det er få som er unike. MM er et godt eksempel.(Vis du tar grafikken som et eksempel, blir det noe annet.)

 

Men som jeg nevnte tidligere, det går rykter om et nytt Zelda spill, som vistnok skal være så nytt og annerledes fra TP som OOT var fra ALttP. Hvis de lager en veldig god, spennende, lang, og utforutsigbar historie, kan det fortsatt være slik at du må finne x antall av et eller annet. (Som også jeg er enig i at Zelda serien ikke blir den samme uten.)

 

Det som gjør Zelda serien unik er nettopp historien. Miyamoto har klart å utnytte universet han har skapt til de grader. Vært spill har et unikt preg over seg. Dette gjør serien ufattelig bra selv etter så mange år.

 

Link har foresten forskjellige titler i vært spill. I OoT var han "Hero of Time" mens i WW var han "Hero of Wind". I TP var han bare "Hero chosen by the godesses". Så hva tittelen hans blir i neste spill blir morsomt å se.

8094021[/snapback]

 

Det blir sikker "Hero of <et eller annet kjedelig>". Hvorfor kan de ikke finne på noe morsomt?

Lenke til kommentar
Hva synes dere om Ocarina Of Time?

7751642[/snapback]

Et av de beste spillene jeg noensinne har spilt - rett og slett. Vanligvis er jeg ikke noen stor fan av at spillutviklerne har skjulte ting (hemmeligheter) i spillene, rett og slett fordi jeg hater å lete etter dem, men i OoT har utviklerne klart å gjøre det spennende å utforske verdenen for å finne flest mulig av disse tingene.

 

Spillet har en interessant story, og gameplayet er rett og slett helt genialt. Et utrolig gjennomført og bra spill.

 

Jeg spiller gjennom dette spillet for første gang i disse tider, og grunnen til at jeg ikke har spilt det tidligere er at jeg aldri har hatt en Nintendo-konsoll før. Men i disse Wii-tider blir det jo fort til at man fatter interesse for de gamle Nintendo-perlene i håp om at de virkelig er så bra som folk vil ha det til, og i dette tilfellet ble jeg rett og slett sinnsykt imponert. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...