Gå til innhold

Hva synes du om Zelda : Ocarina Of Time?


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bear^: Tror  jeg også hadde det samme problemet som deg en gang i tiden, med promo-discen..

 

Prøv mange ganger, restart, og sist men ikke minst; prøv den andre porten ;)

 

Sett inn promo-discen i maskinen, fiks noe godt å drikke.. Skru av lyset, og du har utalige timer med topp underholdning forran deg :)

7812140[/snapback]

 

HAH, funka fanden meg etter noe frem og tilbake, så oppretta den save filen. Litt slakkis på musikken enkelte ganger, men ingen problemer som er nevneverdig.

 

Nå har jeg vel 5 uker med morro fremfor meg om ikke mer. Tenker at når jeg er ferdig med MM og WW, fyrer jeg opp OoT samt spiller gjennom TP igjen. My god, 24 timer er plutselig ikke nok lengere i et døgn.

 

...og Four Swords Adventure.

7814176[/snapback]

 

Ah, sef, glemte det. Takk for korreksjonen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Noen som forresten vet om det finnes noe "triks" for å klare det "gjette kiste for å få nøkkel spillet" i castle town? Har prøvd alt for lenge nå uten å lykkes, og har jo klart det for snart 10 år siden...Så må jo være mulig...

 

Er det et triks eller er det faktisk bare å gjette?

Lenke til kommentar
Noen som forresten vet om det finnes noe "triks" for å klare det "gjette kiste for å få nøkkel spillet" i castle town? Har prøvd alt for lenge nå uten å lykkes, og har jo klart det for snart 10 år siden...Så må jo være mulig...

 

Er det et triks eller er det faktisk bare å gjette?

8071109[/snapback]

Du kan jo bruke Lens of Truth, til det ;):)

Lenke til kommentar
Alle Zelda spillene som er kommet til en konsoll (ikke håndholdt) kommer til Wii. Ser man da bort fra Wind Waker, som du må kjøpe separat fra forhandler.

7813454[/snapback]

...og Four Swords Adventure.

7814176[/snapback]

 

CD-i Zeldaene er crap, så de vil vi ikke ha.

Uansett, jeg kunne godt tenke meg å få BS Zeldaene (feks. Zelda 1 med A link to the past grafikk) + alle de andre BS spillene på Virtual Console.

 

BS Zelda:

 

BS Excite Bike Mario:

Lenke til kommentar
Alle Zelda spillene som er kommet til en konsoll (ikke håndholdt) kommer til Wii. Ser man da bort fra Wind Waker, som du må kjøpe separat fra forhandler.

7813454[/snapback]

...og Four Swords Adventure.

7814176[/snapback]

 

CD-i Zeldaene er crap, så de vil vi ikke ha.

Uansett, jeg kunne godt tenke meg å få BS Zeldaene (feks. Zelda 1 med A link to the past grafikk) + alle de andre BS spillene på Virtual Console.

 

BS Zelda:

 

BS Excite Bike Mario:

8072559[/snapback]

Four Swords Adventure er ikke CD-i-spill, hvis det var det du mente..

 

Liten sjanse for at vi får BS-spillene, men det ser stilig ut å spille Zelda I med aLttP-grafikk, ja :D

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Alle Zelda spillene som er kommet til en konsoll (ikke håndholdt) kommer til Wii. Ser man da bort fra Wind Waker, som du må kjøpe separat fra forhandler.

7813454[/snapback]

...og Four Swords Adventure.

7814176[/snapback]

 

CD-i Zeldaene er crap, så de vil vi ikke ha.

Uansett, jeg kunne godt tenke meg å få BS Zeldaene (feks. Zelda 1 med A link to the past grafikk) + alle de andre BS spillene på Virtual Console.

 

BS Zelda:

 

BS Excite Bike Mario:

8072559[/snapback]

Four Swords Adventure er ikke CD-i-spill, hvis det avr det du mente..

 

Liten sjanse for at vi får BS-spillene, men det ser stilig ut å spille Zelda I med aLttP-grafikk, ja :D

8073694[/snapback]

 

ha ha ha, selfølgelig mente jeg ikke at Four Swords Adventure er et CD-i spill :rofl:

Tror uansett ikke det er HELT umulig å få noen BS spill.

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar

OOT er et bra spill, mendet mangler en del:

 

En slikkelig historie. Samle x antall av et eller annet ubrukelig, slå Ganon/dorf, og redd verden og prinsessen. Denne historien er 20 år gammel ( var 11 da OOT kom ut), og har blitt fortalt før. :thumbdown:

 

En skikkelig utfordring. Fiendene tåler et eller to, til nøden tre eller fire, slag med sverdet, et til tre treff med piler, eller du kan brenne dem enkelt som bare det. De gjør også veldig lite skade på deg. (her finnes det unntak, feks. økseknekten, som tar tre hjerter (uten ramme), men da har de fleste ganske mye liv.) Dessuten er det bare og fange noen feer, så har du nærmest uendelig med liv, helt gratis.

Noen av gåtene i spillet kan være litt vanskelige, men de forandrer seg ikke, og holder bare første gangen. Spillet kunne gjerne ha vært dobbelt så langt, jeg tar det lett på ti timer. :thumbdown:

 

Bossene er også for enkle. De tåler også bare et par treff, bare at det er på bestemte tidspungt du kan skade de.

 

Musikken er forsåvidt bra, men det er de samme sangene om og om igjen, og enkelte av de er ganske kjedelige og treige.

 

Her er A Link to the Past en hel del bedre. Fiendene dine løper mye raskere, de er sterkere, tåler mer, generelt sett vanskeligere og drepe. Du kan fylle opp alle livene dine opp til fire ganger, men det går ikke automatisk, og drikkene du trenger er dyre. Musikken er også bedre, tatt i betrektning av at det er på SNES.

 

Personlig synes jeg også at MM er undervudert og bedre i forhold.

I MM er har personene rundt deg faktisk et liv. Side questet med notisboken er et av de bedre i Zelda. I tillegg snakker ingen om at "du er vårt eneste håp", du redder verdenen selv, historien er bedre (selv om du fortsatt må samle x antall av et eller annet ubrukelig), og mer utforutsigbar. Det er heller ikke slik at du går ut av et tempel og rett inn i et annet. Musikker er mye bedre en i OOT. Sverdene er mye kulere en de bu bruker i OOT. (spesielt Razor sword.) Du har bruk for ispilene. Du for også muligheten til å være Deku, Goron og Zora, og selvfølgelig Oni Link. (Bare synn han var tilgjengelig før du tok sistebossen.) :thumbup:

Men som før, fiendene dine er en gjeng hjerneløse idioter, og spillet kunne vært dobbelt så langt. :thumbdown:

 

Feller for begge er selvfølgelig veldig bra grafikk til å være på den tiden, bra kontroll-opsett, du har bra frihet (får veldig lite "kom deg fra pungt A til pungt B"), og du har to fine verdener og utorske. (Her synes jeg også at Termina har er bedre en Hyrule.) :thumbup:

 

Nei, Zeda er i hvertall vanskeligere i 2D enn i 3D. ;)

Lenke til kommentar

Må si meg uenig i det du sier om at det er for lett, dog skjønner jeg hva du mener. Da jeg først spillte dette for egen maskin som 11 åring synes jeg det var langt vanskeligere enn jeg gjør den dag i dag. Jeg er forbauset over hvor enkelt alt egentlig er (slå fiender, mini games bosser osv) akuratt som du nevner over. Men nå er jeg jo også snart 18 år, og har spillt gjennom zelda spillene en rekke ganger. Broren min på 12 som aldri har vært borti det før, synes det er kjempevanskelig. Og man kommer ikke unna at dette er et spill, hovedsaklig beregnet på barn. Selv om det jo appelerer til eldre personer, men det er nok i stor grad fordi mange av dem har spillt zelda siden de var nettopp barn.

 

Det er viktig å huske på at alle zeldaspillene i rekken på 20 år går ut på mer eller mindre det samme, de har også en rekke av de samme elementene. Etter Oot har også styremåten hvert noe lunde lik. Da er det vansklig å lage nye interesante utfordinger uten å endre spillet drastiskt.

 

Du nevner jo at du har spilt flere av spillene, og jeg er av den oppfattning av at det er dette som er grunnen til at du synes spillene blir for lett etterhvert

Lenke til kommentar

Broren min på 12 år syntes TP var ganske lett, han har riktig nok spilt WW og delvis OoT. Før han tok siste boss forutså han hvordan fightene ville foregå ganske nøyaktig. Dette gjaldt spesielt "tennisen" som har blitt ganske standard i de senere spillene. Tidligere i spillet skjønte han også hvilke tempel som ville komme. Ikke at dette var en genistrek da.

 

Det er dette som til en viss grad ødelegger TP i forhold til OoT, den gangen var det fresht.

 

En annen ting er at brodern mente også at Zant ødelagte alt ved å ta av seg maska og oppføre seg komplett idiot. Dette er jeg fullstendig enig i. Endelig en ny og tilsynelatendes nøktern og ond motstander, men nei da. Og hvis unnskyldninga til Zants vesen er at det skal være barnevennlig og virke som et comic relief, synes jeg de setter aldersmålgruppa veldig lavt når en på 12 mener det ødelagte flyten og stilen i spillet.

Lenke til kommentar
Må si meg uenig i det du sier om at det er for lett, dog skjønner jeg hva du mener. Da jeg først spillte dette for egen maskin som 11 åring synes jeg det var langt vanskeligere enn jeg gjør den dag i dag. Jeg er forbauset over hvor enkelt alt egentlig er (slå fiender, mini games bosser osv) akuratt som du nevner over. Men nå er jeg jo også snart 18 år, og har spillt gjennom zelda spillene en rekke ganger. Broren min på 12 som aldri har vært borti det før, synes det er kjempevanskelig. Og man kommer ikke unna at dette er et spill, hovedsaklig beregnet på barn. Selv om det jo appelerer til eldre personer, men det er nok i stor grad fordi mange av dem har spillt zelda siden de var nettopp barn.

 

Det er viktig å huske på at alle zeldaspillene i rekken på 20 år går ut på mer eller mindre det samme, de har også en rekke av de samme elementene. Etter Oot har også styremåten hvert noe lunde lik. Da er det vansklig å lage nye interesante utfordinger uten å endre spillet drastiskt.

 

Du nevner jo at du har spilt flere av spillene, og jeg er av den oppfattning av at det er dette som er grunnen til at du synes spillene blir for lett etterhvert

8080666[/snapback]

Hvis broren din synes spillet er kjempevanskelig (det skal han få lov å synes), la han prøve et Zelda spill i 2D. Da tenker jeg han merker forskjell.

 

Det kan nok stemme med at spillet er rettet mot barn ja, det er jo forsåvidt ikke ukjent med Nintendo. (tipper mange blir sure når de leser dette).

 

Jeg hadde ingen problemer med OOT første gangen jeg spilte det, og den eneste Zelda erfaringen jeg hadde fra før var noen runder rundt MM. (Som sikkert utgjorde en del, MM er vanskeligere enn OOT, det synes jeg i hvertfall.) Det eneste jeg døde av var første gangen jeg gikk inn i vulkanen som liten. Da gikk tiden ut.

 

Da jeg begynte å spille ALttP, hadde jeg rundet OOT og MM mange ganger, og merket stor forskjell. Fikk ganske enkelt bank elkelte ganger. Dette var nok på grunn av at jeg var vant med at Zelda var lett. Jeg har rundet ALttP to ganger, og strevd flere ganger begge gangene, men har ingen problemer med å komme gjennom spillet, så det spillet kunne også vært vanskeligere.

 

Jeg har fulført følgende Zelda spill i denne rekkefølgen:

Majoras Mask :D

Ocarina of Time :)

Oracle of Seasons :thumbup:

Oracle of Ages :)

A Link to the Past. :D

 

Av det jeg har hørt skal The Legend of Zelda (det første Zelda spillet) og Adventure of Link være ganske vanskelige, mens The Wind Waker og Twilight Princess skal være lette og fullføre. Det stemmer og med 2D og 3D.

 

Nei, det Nintendo burde ha gjordt, var å lage Zelda spillene mye mer utforutsigbare, gjordt fiendene sterkere, gjøre det vanskeligere/dyrere å få tak i items som du kan fylle opp livene dine med (feene kunne de bare fjerne), gjøre spillene lengre, generelt sagt lage de neste Zelda spillene mere utfordrene. En nyere historie hadde også vært fint. Det hadde i hvertfall jeg satt pris på.

 

Jeg har lest at Nintendo jobber med et nytt Zelda spill, som vistnok skal være så nytt fra TP som OOT var fra ALttP. Kanskje det ligger noe der.

[Jeg har ingen kilde på dette, så ta det med en klype salt. (lest det fra Nintendo forumet)].

Lenke til kommentar
OOT er et bra spill, mendet mangler en del:

 

En slikkelig historie. Samle x antall av et eller annet ubrukelig, slå Ganon/dorf, og redd verden og prinsessen. Denne historien er 20 år gammel ( var 11 da OOT kom ut),  og har blitt fortalt før. :thumbdown:

8080016[/snapback]

 

Dette er ganske uenig i. Jeg mener at historien (ikke den basic oppsummerings storyen du forteller, men den mer detaljerte OOT storyen) rett og slett er genial.

 

Dette, alt grunnet karakterene, særlig Saria (som jeg mener betyr mye mer for OOT enn feks. Zelda). Historien forteller ikke alltid seg selv, den må granskes litt mer for å kunne virkelig forstå hva som egentlig skjer. Nesten hver eneste linje med tekst i OOT kan dras inn i et mye større og komplisert bilde. Dette oppdager vi ikke før vi har brukt litt tid på å fordøye diverse hendelser. Hvis vi går litt dypere oppdager vi plutselig at Miyamoto skildrer et samfunn som på mange måter gjenspeiler vår egen verden. Viste du feks. at den originale bakgrunnsmusikken til Fire Temple

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
(i Gull cartridge versjonen av spillet, som ble trukket tilbake fra det amerikanske markedet grunnet klager fra diverse foreldre for bruk av døende mennesker i Castle Town rett etter Zeldas flukt og ekte blod + klager fra diverse muslimske grupper)
inneholdt muslimske bønnerop?

 

Vanskelighetsgraden i Zelda er ikke satt for at spillet hovedsaklig skal nå yngre spillere, den er satt fordi at en større gruppe enn bare casual+ til hardcore gamere (som har erfaring til å ta hvilket som helst spill på kort tid) kan få oppleve den fantastiske storyen uten å være totalt spillfrelst. Zelda OOT er på mange måter mer filmateriale enn spillmateriale, forskjellen er at du føler du har hovedrollen, isteden for bare å se på. Ikke alle spill belønner deg for dine gamerferdigheter, Zelda gir deg noe ganske annet :)

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...