Gå til innhold

Hva synes du om Zelda : Ocarina Of Time?


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Legend of Zelda: Ocarina of Time er fra min side, uten sidestykke og uten noen som helst tvil, verdens beste spill, enn så lenge.

Et episk, banebrytende, klassisk eventyr du bare får lyst til å spille og spille. Jeg var bergtatt fra første minutt julen 1998, og er det enda den dag i dag. Det finnes ikke maken. Spillet er ikke bare et spill, det er en hel haug med følelser. Jeg har aldri, verken før eller senere, fått en slik følelse av et spill. Riktignok har jeg ikke spilt så mye Twilight Princess enda, men jeg tipper det heller ikke kommer helt opp mot Ocarina of Time.

 

Også musikken da. Herregud! Jeg er på gråten av at det er vakkert.

Lenke til kommentar

OoT er det nest beste Zelda spillet for min del :) A Link To the Past er uansett best. Men altså, det er snakk om en real perle i spill verdenen her. OoT er nok et av de beste spillene som noen sinne er laget. Det har alltid gitt meg en spesiell følelse. Det eneste problemet jeg har er at jeg aldri fikk spilt det på en Nintendo... har bare spilt det på emulator. Skal gjøre noe med det så fort det kommer på Virtual Console da :D Åssen OoT er i forhold til TP vet jeg ikke enda, for jeg har ikke spilt det... må spille Wind Waker før jeg skaffer meg Twilight Princess. Beste spillserien er det hvert fall, uten tvil! Ingen over, ingen ved siden.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Har bestilt GC kontroll, memory card og Wind Waker, så nå venter jeg bare på at det dumper ned i posten.

 

Ah for en lineup da, The legend of Zelda (NES), A link to the past (SNES), Ocarina of Time (N64), Wind Waker (NGC) og Twilight Princess (Wii).

 

For en perfekt serie. Til nå er Twilight Princess det spillet som har okkupert meg lengst men regner med at Wind Waker okkuperer meg like mye.

 

I mine øyne er TP det mest stemningsfulle Zelda spillet i serien, ufattelig bra ingame filmer i det spillet, noe jeg nesten savnet i OoT, men fikk liksom aldri tid til å tenke over det på den tiden for alt det andre var så innmari perfekt at det var vondt. Nå når jeg spiller TP innser jeg at jeg kanskje ønsket de ingame filmene tilbake i 98 og.

Lenke til kommentar
Ah for en lineup da, The legend of Zelda (NES), A link to the past (SNES), Ocarina of Time (N64), Wind Waker (NGC) og Twilight Princess (Wii).

7767390[/snapback]

Du glemte «Majora's Mask», da. Spillet er verdt et forsøk, det også. – Et omfattende spill i stil med forgjengeren, du kan ikke bare hoppe over det uten videre.

Lenke til kommentar
Ah for en lineup da, The legend of Zelda (NES), A link to the past (SNES), Ocarina of Time (N64), Wind Waker (NGC) og Twilight Princess (Wii).

7767390[/snapback]

Du glemte «Majora's Mask», da. Spillet er verdt et forsøk, det også. – Et omfattende spill i stil med forgjengeren, du kan ikke bare hoppe over det uten videre.

7767594[/snapback]

 

Jeg var innom det.....

Helt ape..

Gjør det du klarer innen 24 timer, så resetter alt seg..

Og slik fortsetter det vel hele spillet?

Orka ett par timer, men hallo!

Lenke til kommentar

Jeg har nå endret tittelen på tråden, siden diskusjonen har kommet såpass langt. Foreslår at trådstarter leser litt i retningslinjene for forumet til framtidige tråder.

 

 

Jeg var innom det.....

Helt ape..

Gjør det du klarer innen 24 timer, så resetter alt seg..

Og slik fortsetter det vel hele spillet?

Orka ett par timer, men hallo!

7767655[/snapback]

Heh, tror du bør prøve det spillet igjen, for du har tydligvis ikke fått med det hva Majora's Mask virkelig er. Det er et veldig godt spill som virkelig redefinerer tidsparadox i spill. Selv om det er såklart store hull hvordan det er lagt opp, er det fremdeles et genialt spill.

 

Til opplysning nullstilles ikke hele spillet. Du skal gjøre oppdrag ut i fra tiden på dagen, og du kan etter hvert manipilere tiden etter eget ønske (bortsett fra å gå tilbake i tid annet enn starte fra dag en). Foreslår at du starter opp spillet og virkelig prøver å sette deg inn i hva spillet går ut på.

Lenke til kommentar
For en perfekt serie. Til nå er Twilight Princess det spillet som har okkupert meg lengst men regner med at Wind Waker okkuperer meg like mye.

7767390[/snapback]

Bare så du er advart, Wind Waker har en langt roligere stemning enn Twilight Princess, og mye av spillet er bare å lene seg tilbake i sofaen og snurre rundt på kamera på utkikk etter skatter mens man seiler rundt på havet. Men hvis du greier å nyte det elementet(Noe jeg ikke hadde noen problem med, men noen klagde på) så er det helt fantastisk fra ende til annen.

 

Uansett... OoT.... Fantastisk spill, men litt overvurdert av folk som ikke greier å se at 3DZeldaspill faktisk bare har blitt bedre og bedre.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Du glemte «Majora's Mask», da. Spillet er verdt et forsøk, det også. – Et omfattende spill i stil med forgjengeren, du kan ikke bare hoppe over det uten videre.

7767594[/snapback]

 

Nei, glemte det ikke, for jeg har det ikke ennå, venter fremdeles på at det kommer ut på VC. De andre har jeg (eller har bestilt). Enkel forklaring.

 

Bare så du er advart, Wind Waker har en langt roligere stemning enn Twilight Princess, og mye av spillet er bare å lene seg tilbake i sofaen og snurre rundt på kamera på utkikk etter skatter mens man seiler rundt på havet. Men hvis du greier å nyte det elementet(Noe jeg ikke hadde noen problem med, men noen klagde på) så er det helt fantastisk fra ende til annen.

 

Uansett... OoT.... Fantastisk spill, men litt overvurdert av folk som ikke greier å se at 3DZeldaspill faktisk bare har blitt bedre og bedre.

 

I mine øyne har et vært Zelda spill sin sjarm. Jeg tok den fatale fadesen i 2000 og hoppet over Majoras Mask, men prøvde det på emulator for et par år siden og har forsøkt å få tak i det til N64, men til ingen nytte. Nå ser det heldigvis ut som jeg får tak i det.

 

Det som skremte meg bort var det tidspresset, men etter at du lærer de forskjellige utgavene av Song of Time, er det jo et fabelaktig morsomt spill. Tiden nesten ute? En liten trudelutt på ocarinaen, thats it. Jeg skal aldri gjøre den feilen igjen tenkte jeg, men får se om jeg gjorde det da jeg hoppet over Wind Waker i 2003. Jeg mistenker sterkt at jeg har det. Etter at jeg leste omtalen av spillet tenkte jeg "stupid stupid stupid" mens jeg klaska hodet i betongveggen.

 

Men men, time will show hva jeg synes, Zelda serien har jeg i alle fall lært å elske av hele mitt hjerte (tok ca 2 sekunder, mitt første Zelda spill var OoT).

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Det virker nesten som om majoriteten har misforstått Majora's Mask. Du spiller en melodi som halverer tiden (kanskje sakter den tiden enda mer, jeg husker ikke helt), og dermed trenger du egentlig aldri tenke på å kjappe deg. Alle oppdrag lagres når du går tilbake i tid. Du mister rupier og alt annet av ammunisjon. Det er vel alt, slik jeg husker det.

 

Ikke døm spillet før du faktisk har spilt en del og klart å gjennomføre noen oppdrag.

Lenke til kommentar
Du får tak i Majora's Mask og Ocarina of Time, samt noen andre eldre Zelda-spill på én og samme disk til GameCube. Det kan godt hende den fortsatt er til salgs.

7769214[/snapback]

 

 

The Legend of Zelda: Collectors Edition. Har den :dribble:.

 

Var egentlig ikke meningen den skulle selges alene. Du kunne kjøpe den i lag med Snowboarding 1080, eller få den med om du kjøpte ny GameCube. Men, jeg vet Spaceworld solgte de for rundt 300 kr.

Lenke til kommentar

Jeg kom et godt stykke inn i MM for litt siden.. men, ble aldri hekta.. Slik som jeg ble på OoT og TP! :) Men, for å svare hva OoT betydde for meg.. så, er det ekstremt viktig for meg! Det var det og FFVII som fikk meg til å lære meg engelsk.. ;) Og, er nok det beste spillet jeg har spilt noensinne.. Med sterk kamp fra FFVII og TP.. Klarer ikke heelt bestemme meg hva som er best egentlig men.. :p

Lenke til kommentar
Du får tak i Majora's Mask og Ocarina of Time, samt noen andre eldre Zelda-spill på én og samme disk til GameCube. Det kan godt hende den fortsatt er til salgs.

7769214[/snapback]

 

 

The Legend of Zelda: Collectors Edition. Har den :dribble:.

 

Var egentlig ikke meningen den skulle selges alene. Du kunne kjøpe den i lag med Snowboarding 1080, eller få den med om du kjøpte ny GameCube. Men, jeg vet Spaceworld solgte de for rundt 300 kr.

7769305[/snapback]

 

Typisk Spaceworld å ta noe ut fra en bundle... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Legend of Zelda: Collectors Edition inneholder Zelda 1 og 2, OoT og MM. Den kan enklet skaffes fra ebay til under 200 kroner kanskje litt mer om du vil ha det forseglet.

MM har noen problemer med lyden(siden spillene emuleres), men det plagde ikke meg.

 

Dette er den disken som har stått lengst i min GC...

Lenke til kommentar
Legend of Zelda: Collectors Edition inneholder Zelda 1 og 2, OoT og MM. Den kan enklet skaffes fra ebay til under 200 kroner kanskje litt mer om du vil ha det forseglet.

MM har noen problemer med lyden(siden spillene emuleres), men det plagde ikke meg.

 

Dette er den disken som har stått lengst i min GC...

7769445[/snapback]

MM har ingen problemer med lyden hos meg.. Nå har jeg bare spillt rundt 10 timer da, men har ikke opplevd noe hakking :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er da helt umulig å ikke merke det, har vært på alle 3 maskiner jeg har spilt MM på. Det er jo ikke lyden, men helt konkret musikken som har en tendens til å hakke eller sakke ned når den startet å spille, som for eksempel når man går inn i ett nytt område. Men vil ikke si det er plagsomt, vare bare i et lite sekund hver gang før alt er som normalt.

Men hva du ser og hører skal ikke jeg si meg uenig i, men at det er rappotert om disse lydproblemene er en kjent sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...