Gå til innhold

Hva synes du om Zelda : Ocarina Of Time?


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

OoT er et fantastisk spill. Jeg tror faktisk at jeg ikke spilte gjennom hovedhistorien alene mer enn en gang, men gjorde det en eller to ganger med venner og prøvde å finne ut alle Hyrules hemmeligheter. Jeg tipper jeg hadde 10 timer med spilletid hvor jeg bare gikk rundt og gjorde ingenting, og 50+ totalt utenom hovedhistorien.

(EDIT) Husk at jeg var 7-9 år og hadde begrenset antall spilletimer hver dag osv.

Stemningen er helt herlig, og jeg merker at jeg fortsatt blir redd når jeg hører den "stillheten" (like før en boss, når det egentlig ikke er helt stille, f.eks.). :D

 

Litt off topic: Tror dere jeg kommer til å like/spille gjennom ALTTP? Jeg elsket og elsker OoT og TP, men forskjellen fra 3D til 2D er ganske stor. Jeg tenker at jeg burde gi det en sjanse uansett, for det koster jo ikke mer enn 70 kr (?) hvis jeg betaler med Wii Points Card, men greit å få andres meninger.

 

 

For meg er A Link to the Past det beste Zelda-spillet noensinne. Overgår OoT greit, så det sier litt. Det er klart det er jo ganske stor forskjell på 2D og 3D. Men grafikken er faktisk veldig bra for å være et såpass gammelt spill i 2D. Og spillbarheten er helt perfekt synes jeg. Og spillet er ganske langt, er vel sikkert 10 - 12 Dungeons å utforske i tillegg til alle timene en bruker rundt omkring for å finne hjertebiter og hemmeligheter osv. Vil helt klart anbefale det, ivertfall når det bare koster 70 kr. Kjøpte det faktisk til snesen min for noen år siden da mitt gamle ble ødelagt :( . Betalte rundt 400,- for det da. De best brukte pengene på lenge :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

OoT er mitt favorittspill og er det første tv-spillet jeg noen gang spilte, sammen med super mario 64. Var 5-6 år da jeg spillte det og brukte flere måneder på å runde det. Kunne jo ikke et ord engelsk så det ble mye gåing i håp om å komme til riktig sted :p

Lenke til kommentar

OoT = beste barneminnet mitt

Satt og spilte det mye sammen med Mamma når jeg var liten. Satt oppe mange lange kvelder for å bli ferdig med dungeons og sånt. Også neste dag kunne man skryte til andre kompiser at man ble ferdig med det tempelet før de! Hah..

Lenke til kommentar

Husker jeg også hadde det slik! ble bestekammerat med en jeg aldri snakket med.. Var hos hverandre hele tiden.. Til den dagen begge hadde runda det.. Da snakket vi ikke sammen lengre!

 

Men, helt konge spill! Runda det flere ganger i senere tid! Og N64 er også nyanskaffet med Zelda OoT! :D

Lenke til kommentar

Ocarina Of Time er utrolig stemningsfullt, og jeg opplever faktisk enda å bli skremt visse steder. Det beviser kanskje bare hvor lite tøff jeg er når det kommer til skumle spill. Og at jeg i det hele tatt omtaler OoT som skummelt! haha

 

...det er ganske skummelt.

Lenke til kommentar
Spillet er nesten uten sammenligning det beste spillet jeg har spilt :)

 

Utvilsomt det beste spillet ever ja.

Har spilt spill siden midten av 80-tallet, så det har blitt en del.

Hele zelda serien er fantstisk. Litt småskeptisk til majoras mask tho.

Lenke til kommentar

Det eneste som ikke er bra, er vanntempelet... huff som jeg missliker det..

Jeg vipper alltid mellom OoT og FFVII når jeg skal si mitt all time spill.. Kommer litt ann på dagsformen.. :p Jeg plystrer mye på jobb (Går rundt med hørselvern og ingen som hører meg) og da går det mest i melodier fra disse to spillene.. ;)

Lenke til kommentar

OoT blir såvidt slått av A Link To The Past i kampen om tittelen "Beste Zelda spill noensinne". Men uansett, det er et fantastisk spill. Husker jeg skulka skolen for å sitte hjemme og spille. Det var tider! Husker også den ubeskrivelige følelsen når man hadde samlet alle 100 Gold Skulltulas (uten noen form for guide vel og merke), for så og oppleve skuffelsen over hva man faktisk fikk for å gjøre det. Men ja, alt er perfekt i dette spillet. Atmosfæren, stemningen, gameplayet, grafikken, musikken ikke minst! En perle som aldri vil bli glemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...