Gå til innhold

Hva synes du om Zelda : Ocarina Of Time?


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OoT er en klassiker, har definert mange spill og står i dag som en glansperle blant spill elskere.

 

Hva jeg synes? Jeg elsker det. Har vel spillet det rundt ca 200 ganger om ikke mer siden jeg fikk det i romjulen 1998. Den beste romjulen jeg kan huske, spillmessig.

 

Og når man sier TP har tatt det beste av OoT og lagt til mye nytt, så sier det vel seg selv at både TP og OoT er klassikere som vil gå inn i historien.

 

Sukk, tror jeg må fyre opp min gamle N64 og spillet gjennom den perlen for Nte gang. Jeg simpel hen elsker Zelda serien, bedre magi skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Fikk aldri spilt særlig av N64's Zelda spill, men mitt første spill til SNES var Zelda 3 - A Link To The Past. Det står særdeles høyt på min liste!

 

(Link's Awakening til Game Boy var også svært heftig)

7751780[/snapback]

 

 

Jeg er enig med deg.

 

"A link to the past" er nr.2 på min all time liste (monkey island pc er nr1)

Jeg taklet ikke overgangen til 3d og har derfor ikke spilt noen zelda 3d spill.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Synes overgangen fra 2D overhead til 3D backcam gikk smooth jeg. Hadde forventet værre problemer men syntes de klarte bragden ganske godt, samt leverte i tillegg til det fantastiske zelda systemet en genial historie og en genial verden.

 

Skal ærlig innrømme at første gang jeg kom ut på Hyrule's felter, en kald romjulsdag, 1998, mista jeg haka kraftig nedpå gulvet for det var noe av det "største" jeg hadde sett i 3d. Tok jo nesten hele dagen å gå fra skogen til slottet. Genialt syntes jeg.

 

Og spillestilen. Ah hvor genialt det var. Jeg tenkte hele tiden "bare litt til" hele tiden, og det endte i timer med spilling. Alt skulle utforskes, alle muligheter skulle testes, den minste stein snues opp ned.

 

Om det er noen som ikke har prøvd Zelda OoT anbefaler jeg det på det sterkeste. Perfeksjonert gameplay, toppet med god historie, humor, stemning og alvor, har gjort OoT til et uforglemmelig spill.

Lenke til kommentar

OoT er et spill som betyr veldig mye for meg..

 

For det første så hatet jeg engelsk før jeg lånte det av kusina mi (noe jeg gjorde hele tida :p), men etter å ha spillt det en stund.. Ja, jeg skjønte ikke bæret. Så da bestemte jeg meg for å sette inn støtet i engelsk. Det har jeg OoT og takke for..

 

Jeg kan alltid fyre opp spillet, og komme meg rett inn igjen i sakene. Det var liksom aldri for komplisert til at jeg ikke kunne sette meg ned å spille noen timer.

 

Har ikke spillt igjennom spillet så mange ganger som andre her, men oh boy, jeg elsker det spillet. Beste spillet EVER.

Lenke til kommentar

Både OoT og A Link To The Past kommer til VC, nå frister det bare ennå mer å kjøpe Wii!

 

Link

 

Venter egentlig på PS3, men siden jeg allerede har en 360 i huset burde jeg kunne unne meg en Wii også. Den er jo som kjent ikke særlig dyr :D . Alle gode ting er tre!

 

edit: måtte bare korrigere linken

Endret av virulence
Lenke til kommentar
well....zelda må være det som har fått de fleste til å bare kjøpe konsollen for å skaffe seg og spille zelda....( se salget på Wii i japan hardweare salg)

7756124[/snapback]

 

Da tror du feil, jeg kjøpte Wii for Zelda ja men jeg eide ikke en gamecube. Tror nok heller det var Wiisport og de små minispillene som lokket massen til Wiien.

 

Zelda er mest based mot hardcore Zelda fans, mens Wiien (med minispillene som Wii sport) siktet på flere grupper, derav fikk den og et godt tak på markedet.

Lenke til kommentar
well....zelda må være det som har fått de fleste til å bare kjøpe konsollen for å skaffe seg og spille zelda....( se salget på Wii i japan hardweare salg)

7756124[/snapback]

 

Da tror du feil, jeg kjøpte Wii for Zelda ja men jeg eide ikke en gamecube. Tror nok heller det var Wiisport og de små minispillene som lokket massen til Wiien.

 

Zelda er mest based mot hardcore Zelda fans, mens Wiien (med minispillene som Wii sport) siktet på flere grupper, derav fikk den og et godt tak på markedet.

7756260[/snapback]

 

Tjaa, uten å ha sjekket salgstall eller liknende så vil jeg tro at Zelda blir kjøpt av de aller aller fleste som har Wii, hardcore Zelda fans eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...