Hamsterino Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Sitter her med et 6 år gammelt MegaWorks 550D-system (5.1), og et Audigy 2-lydkort, og er veldig fornøyd. Problemet er at jeg bare hører ut av to høyttalere, et problem som jeg aldri har funnet ut av, og sannsynligvis aldri vil. Løsningen er da å kjøpe nytt. Siden jeg ikke finner MegaWorks 550D i prisguiden så lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne et høyttalersystem av samme kvalitet? Rundt 500 watt og, hvis det er mulig å finne, THX-godkjent? EDIT: Ser for det meste på film og serier, samt hører mye på musikk, men film, serier og spill er vel det som det går i. EDIT2: Er GigaWorks et verdig alternativ? Endret 18. januar 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Blir nok X-Fi Fatal1ty FPS og Creative GigaWorks S750. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 logitech z-5500. 505 watt, billig og mye finere design en gigawoks. Det absolutt beste 5.1 anlegget. Foretrekker du 7.1 og pris ikke er noen hindring, går du får gigaworks. Hvis du legger vekt på design og pris og ikke nødvenigthvis trenger 7 høytalere, går du får z-5500 Lydkort har ikke jeg noe peil på Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Vell, designmessig vil jeg påstå at gigaworks serien ser milevis bedre ut enn noe Logitech har hostet opp. Smaken er som baken, delt i to. Men, gigaworsk serien skal være bedre på musikk enn det beste fra logitech, de på sin side skal være best på spill og det er vistnok likt på film. Leg dog merke til at med logitech får man masse "dill" man ikke trenger hvis man skal koble det opp mot en pc, (med dill mener jeg dekodere og slikt, med gigaworserien er det meningen at pc/lydkort skal ta seg av slikt) Edit: Anngående musikk i to kanaler, så er det frodi lyden bare kommer i to kanaler og lydkortet da ikke mikser dette opp. Du trenger plug-ins for og få miksa opp lyden, eller du kan prøve andre mediaavspillerepå pcen. Endret 21. januar 2007 av Brusfantomet Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Tror jeg har lest at lydkortet gjør lyden om til 7.1 selv når det er musikk. Husker det var sånn da høyttalerne jeg har nå funket, men de har sakte men sikkert gått fra 5.1 til 2.1, bare bakre til høyre og forreste som funker, uten at jeg finner noen logisk forklaring. Trenger strengt talt ikke 7.1, men er ikke 7.1 best for film og spill? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Du trenger ikke mer enn 5.1 til det, fordi det ikke er så mange spill og filmer som har mer enn 5.1 lyd, men det kommer nokk, og da vil det annlegget holde enda skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 På tide og gå over til hifi? Stereo hifi kan gi mye bedre filmopplevelse enn pc-anlegg surround faktisk. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er ikke det mye styr? Det eneste jeg "kan" noe om er vel PC-høyttalere. EDIT: Når det gjelder lyd da. Endret 24. januar 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Pcanlegg holdet lenge til pc, de låter ofte mye bedre enn hifi annleg til langt over doblet av prisen. Lenke til kommentar
framoeng Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Pcanlegg holdet lenge til pc, de låter ofte mye bedre enn hifi annleg til langt over doblet av prisen. 7787455[/snapback] Hifi anlegg er som regel i en klasse. Et komponent surroundanlegg koster fort 10 000,- +++. Høyttalere til PC er noe jeg forbinder i 1000-2000 kr klassen. Jeg er KEF surroundanlegg, og er fornøyd med det. Drives av en Sony ES S-Master Pro forsterker. Endret 31. januar 2007 av framoeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå