Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en helt ny maskin idag;

- Asus GeForce 7300GS 256MB DDR2 DVI

- Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz, 1066FSB

- P5B DELUXE/WIFI-AP Asus P5B Deluxe WIFI P965 S775 Hovedkort

- Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048 (DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12)

- MIST 500w (ikke ny)

Når jeg starter opp starter alle vifter, og lys på hovedkortet. Problemet er at jeg aldri får den boot lyden, og heller ingenting på skjermen...

Har prøvd både med og uten cdrom og harddisk. Det jeg har lagt merke til er at harddisken starter opp om jeg har i strøm og ikke ide kabel, den starter derimot ikke om ide kabelen er koblet til hovedkortet.

Har dobbeltsjekka at cpu står riktig i, og jeg har rett å slett ikke peiling på hva som er feil...

Har foresten prøvd å ta ut skjermkortet også slik at kun cpu, hovedkort, minne og psu er koblet til. Akkurat samme feilen!

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, helt svart...

Har resetta biosen og, men ingen forskjell.

Har også prøvd å bruke kun en av rambrikkene, ingen forskjell.

7753608[/snapback]

jeg ville testet et annet hovedkort... har du sjekket at alle delene skal støtte hverandre

?

Lenke til kommentar
Ja, helt svart...

Har resetta biosen og, men ingen forskjell.

Har også prøvd å bruke kun en av rambrikkene, ingen forskjell.

7753608[/snapback]

jeg ville testet et annet hovedkort... har du sjekket at alle delene skal støtte hverandre

?

7753940[/snapback]

Alle delene ligger under tilbehør til hovedkortet på komplett.no, så det skal ikke være et problem. Og jeg har vanskelig for å tro at begge rambrikkene er ødelagte (var i samme pakken, 2x1gb)

Så det må nesten være cpu eller hovedkort. Men jeg har ingen hovedkort eller prosessorer liggende som jeg kan teste med. Så det er ikke noe som kan fortelle meg hvilken av disse enhetene som er ødelagte?

Lenke til kommentar

Hvis du har kjøpt demo HK, pakke og send tilbake..

Jeg vil påstå at kvalitetssikring til komplets demo varene, er ikke god nok, og at de har forbedringspotensial der, (om ikke å nevne de forholdsmessige forhold på de prisene da!!. Jeg har lenge hatt lyst å slenge det.)

Om ikke er demo, kontrollere Cpu landing på socket og ikke minst at pins er ikke skadet.

(litt luftrom back HK??)

Ellers, det lukter jo som om Bios ikke er der, hvis da…… du har kontrollert tilkoplinger osv som du bekrefter.

Lenke til kommentar
Har foresten prøvd å ta ut skjermkortet også slik at kun cpu, hovedkort, minne og psu er koblet til. Akkurat samme feilen!

7751554[/snapback]

Her har du sikkert feilen!

Prøv med et annet grafikkort.

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Kimmer: Maskinen skal jo boote uten skjermkort i. Men maskinen oppfører seg helt likt om jeg har tatt ut skjermkortet, så kan ikke være det vel...

wiberos: det er ikke demohk. Greier heller ikke se noen pinner som er skadet ved cpu. Og har lest manualen mange ganger nå, og har gjort alt som står der. Altså å sette i power sw osv, sette i ram, sette i cpu og sette i strømkablene. Mer enn dette skulle strengt tatt ikke vær nødvendig for å få starte opp maskina! Jeg vet også at kortet står riktig i kabinettet slik at det ikke blir en uforventa jording...

Lenke til kommentar

Har du bruktnavstandsstykker, for mange? Feilplasserte? Har sett maskiner hvor det ikke er brukt noen, og maskiner hvor det har vært montert i alle hull i kabinettet "17" stykker. Det er jo litt mange, når det kun er 9 hull i HK.

Bare sjekk for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Funnet svaret... Skulle ta ut hovedkortet og så at det var et av de avstandsstykkene som bare lå løst under, dette forårsaket sikkert en kortsluttning eller noe, ikke vet jeg. Nå virker det vertfall :) Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Funnet svaret... Skulle ta ut hovedkortet og så at det var et av de avstandsstykkene som bare lå løst under, dette forårsaket sikkert en kortsluttning eller noe, ikke vet jeg. Nå virker det vertfall :) Tusen takk for hjelpa!

7755756[/snapback]

Kortslutning er jo ingen positiv ting for et HK, men så lenge du har fått igang riggen din, så er det vel greit.. dette er jo strengt tatt det første du bør tenke over når du skal sette i hovedkortet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...