Gå til innhold

TwinMOS - styr unna dette!

Anbefalte innlegg

Kjøpte et TwinMOS Ultra-X SD 1GB minnekort i all hast like før jul. Hadde planer om å bruke det i bilstereoen, men kortet feilet veldig mye i den eksterne kortleseren. Ok, så testet jeg minnekortet i digitalkameraet. Det virket faktisk... i to hele dager! Ufullstendige bilder dukket plutselig opp. Og jeg har aldri hatt feil på de siste 8.000 bildene med Kingston minnekortet. Så mitt råd her er innlysende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sandisk og lexar :love:

jeg hadde 3 kingston CF kort som alle feilet i D70'en min, fikk hevet kjøpet og bytta til sandisk Ultra II... funka som en drøm...

kingston/corsair/twinmos og slikt til alt annet, men til bilder av litt betydnign...sandisk og lexar is the only way to go :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Vel, det finnes sikkert flere kort som duger utover disse to merkene. F.eks har jeg bevist at Kingston nevnt over fungerer utmerket, også over tid. Men takk for tipset.

7754279[/snapback]

At du ikke har hatt problemer med Kingston kort, er ikke et bevis på at de fungerer utmerket for alle. Men ja, Kingston er ikke av de verste kortene akkurat. Men Sandisk og Lexar er de som det er minst problemer med, skal vi tro erfaringer her på forumet og hva jeg ser der jeg jobber.

Lenke til kommentar
At du ikke har hatt problemer med Kingston kort, er ikke et bevis på at de fungerer utmerket for alle. Men ja, Kingston er ikke av de verste kortene akkurat. Men Sandisk og Lexar er de som det er minst problemer med, skal vi tro erfaringer her på forumet og hva jeg ser der jeg jobber.

7758516[/snapback]

Beklager det bastante innlegget mitt der. Men jeg er generelt litt skeptisk til svar som går slik som: AMIGA RULEZ! og uten noen mer forklaring. Hehe. Nok om det. Videre...

Yes. Jeg ser hva du/dere skriver og er takknemlig for svarene! Det er noen år siden jeg sluttet i fotobransjen selv, så jeg vet åpenbart ikke hva som gjelder i dag.

Så med dette slår dere fast at det pr dags dato er snakk om to gode merker når det gjelder minnekort: Lexar og Sandisk. Great! Takker og bukker! Håper svarene gagner alle som leser i forumet.

GOD HELG!

Lenke til kommentar

Jeg har også et TEKQ SD Ultra 80 1GB, og har ikke hatt noen problemer med det. Det virker faktisk raskt og bra på digitall kamera.

Men kanskje jeg bare er heldig? Mange som har hatt problemer med det?

Jeg har ikke tenkt å skifte det ut siden det virker som det skal.

Men jeg skjønner ikke hvordan de billigmerkene kan holde ut med livstidsgaranti. Da må det være få som i hele tatt gidder å sende inn kortet om feil oppstår.

Lenke til kommentar

TekQ fikk følgende skussmål fra en Lefdal-ansatt her på forumet:

"De er dritt".

Og Lefdal selger/solgte de selv. De fleste tar visst kvelden etter en viss tid.

Livstidsgarantien tør billigmerker å ha, fordi minnekort er blitt så billige at folk heller kjøper et nytt enn å bytte det gamle på garanti. Og de kjøper gjerne et billigmerke igjen, fordi de tror at så lenge kortet skriver og leser, så er det det samme hva man kjøper.

Lenke til kommentar
Var det ikke et noen her som hevdet at TekQ egentlig var Sandisk kort som ikke holdt kvalitetskontrollen hos Sandisk og ble solgt (billig) til andre, siden det var bedre butikk enn å destruere dem? :hmm:

7777725[/snapback]

En butikk skrev Sandisk og TekQ på samme varelinje, med samme pris. Teorier gikk på at butikken hadde samme pris på Sandisk og TekQ, eller at TekQ var Sandisk kort som i følge Sandisk sine standarder var defekt, og ble solgt billig til andre produsenter.

Lenke til kommentar

Menes det at alle TekQ-minnekort egentlig er defekte?

Sikkert lurt for meg å skifte til et litt dyrere Sandisk minnekort etter hvert, slik at jeg slipper å få problemer med kortet senere i et eller annet. Det er jo mange øyeblikk som man ikke vil få igjen. Derfor er det viktig å prøve å bevare gode minner.

Men Sandisk kan vel også få samme feilene ellers?

Lenke til kommentar
Menes det at alle TekQ-minnekort egentlig er defekte?
Ikke nødvendigvis. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at den butikken slo sammen Sandisk og Tekq på samme varelinje. Men de kan være defekte i følge Sandisk sin meget strenge kvalitetskontroll, og allikevel fungere en liten stund eller lengre. Defekt behøver ikke bety "virker ikke", men de kan ha stor sjanse for at feil kan oppstå.

Det er klart det kan skje feil med Sandisk kort også, men det er meget sjelden i forhold til billigere kort.

Lenke til kommentar
Hadde også veldige problemer med et Twinmos kort, men hadde glemt å formatere det, gjorde dette i kameraet og etter det fungerte det glimrende.

7796178[/snapback]

Sikkert lurt. Jeg har hatt veldig mange Twinmos kort av flere typer over mange år og aldri hatt problemer. Jeg formaterer altid når jeg har kopiert bildene. Det har jeg sett mange som skriver på nettet anbefale dette. F.eks denne karen http://www.kenrockwell.com/canon/30d/users-guide.htm

Ser ikke grunnen til å betale det dobbelte bare man tar sine forholdsregler.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig stor forskjell på RAM og Flash minne.

Jeg ville ikke hatt problemer med å bruke TwinMOS til RAM, om jeg ikke skulle ha ett eller annet ytelsesmonster av en PC. Det er tross alt bare innhold i RAM som går tapt om minnebrikkene i en PC ryker.

Til lagring av podens første steg eller slikt vil jeg gjerne ha noe jeg kan stole mer på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...