Gå til innhold

Bill Gates snakker ut om Xbox 360, PS3 og Wii


Straffa

Anbefalte innlegg

De av dere som sier online på konsoll ikke er noe særlig tipper jeg ikke har spilt så mye online på Xbox/Xbox360.  Eller spiller kun når man har folk på besøk.

 

Å spille online hvor alle har et headset, alle har samme hardware osv, er på mange måter mye bedre enn PC. Og Xbox Live sitt system er mye bedre enn PC, siden man har alt på ett sted.

7755100[/snapback]

 

Ja glemte det argumentet. Alle har samme hardware noe som er helt genialt. "Faen du tok meg fordi du har 10 FPS mere enn meg" "Skal jeg ha bra grafikk eller skal jeg sette den ned og få best mulig flyt". I CS har vi autobot og andre greier som folk klager og syter med. Ta en runde CS og det tar ikke lang tid før noen kaller deg en cheater om du er flink.

 

Med X360 onlinespilling har man ikke disse problemene i det heletatt. Det finnes ikke noen autobot eller hva de heter, ingen configer og tweake grafikken på. Her deler vi alle den nøyaktige samme opplevelsen og det er slikt det egentlig skal være :)

7755124[/snapback]

 

Hmm, det er kanskje her forskjellene ligger, personlig setter jeg pris på fleksibiliteten en PC gir, som gjør at man kan spille på en måte som passer den enkelte bra. Feks er det jo en lidelse å bruke håndkontroll for å spille FPS synes jeg. Andre setter kanskje mer pris på at alt er likt for alle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, det er kanskje her forskjellene ligger, personlig setter jeg pris på fleksibiliteten en PC gir, som gjør at man kan spille på en måte som passer den enkelte bra. Feks er det jo en lidelse å bruke håndkontroll for å spille FPS synes jeg. Andre setter kanskje mer pris på at alt er likt for alle.

 

AtW

7755158[/snapback]

 

Liker man ikke å bruke en håndkontroller for FPS spilling så er nok ikke konsoll noe for deg :)

Men det er mange som gjør det, veldige mange og de fleste har nok rørt mus og tastatur før

Lenke til kommentar
De av dere som sier online på konsoll ikke er noe særlig tipper jeg ikke har spilt så mye online på Xbox/Xbox360.  Eller spiller kun når man har folk på besøk.

 

Å spille online hvor alle har et headset, alle har samme hardware osv, er på mange måter mye bedre enn PC. Og Xbox Live sitt system er mye bedre enn PC, siden man har alt på ett sted.

7755100[/snapback]

 

Ja glemte det argumentet. Alle har samme hardware noe som er helt genialt. "Faen du tok meg fordi du har 10 FPS mere enn meg" "Skal jeg ha bra grafikk eller skal jeg sette den ned og få best mulig flyt". I CS har vi autobot og andre greier som folk klager og syter med. Ta en runde CS og det tar ikke lang tid før noen kaller deg en cheater om du er flink.

 

Med X360 onlinespilling har man ikke disse problemene i det heletatt. Det finnes ikke noen autobot eller hva de heter, ingen configer og tweake grafikken på. Her deler vi alle den nøyaktige samme opplevelsen og det er slikt det egentlig skal være :)

7755124[/snapback]

 

Hmm, det er kanskje her forskjellene ligger, personlig setter jeg pris på fleksibiliteten en PC gir, som gjør at man kan spille på en måte som passer den enkelte bra. Feks er det jo en lidelse å bruke håndkontroll for å spille FPS synes jeg. Andre setter kanskje mer pris på at alt er likt for alle.

 

AtW

7755158[/snapback]

 

Hånkontroll argumentet ja. Ventet på den. Det kommer jo an på hva man liker. Selv takler jeg begge deler like bra. Handler bare om å være villig til å lære seg noe nytt.

 

På en annen side så er vel ikke mus og tastatur det helt idelle til sports og slåssespill f.eks, online eller ikke.

 

Hvis man må ha mus/tastatur, spiller bare strategi og fps, da er vel ikke konsoll aktuelt uansett.

Lenke til kommentar

Hånkontroll argumentet ja. Ventet på den. Det kommer jo an på hva man liker. Selv takler jeg begge deler like bra. Handler bare om å være villig til å lære seg noe nytt.

 

På en annen side så er vel ikke mus og tastatur det helt idelle til sports og slåssespill f.eks, online eller ikke.

 

Hvis man må ha mus/tastatur, spiller bare strategi og fps, da er vel ikke konsoll aktuelt uansett.

7755187[/snapback]

 

Til FPS står jeg på mitt (har forøvrig flere sett joysticker til PCen også, så jeg setter pris på joysticker også i sitt rette element).

 

Problemet med håndkontroll til FPS (og forsåvidt strategi), er mangelen på fleksibilitet, man har reduserte muligheter til å foreta brå bevegelser, og forsåvidt også små bevegelser, og dermed hemmes spillestilene som er på de kantene av spekteret.

 

Angående den siste setningen, så kan det være noe av grunnen til min holdning, om jeg spiller online, så er det stort sett FPS, RTS, Strategi, evt MMORPG, slåssespill o.l synes jeg ikke virker så fristende online.

 

AtW

Lenke til kommentar
Til FPS står jeg på mitt (har forøvrig flere sett joysticker til PCen også, så jeg setter pris på joysticker også i sitt rette element).

 

Problemet med håndkontroll til FPS (og forsåvidt strategi), er mangelen på fleksibilitet, man har reduserte muligheter til å foreta brå bevegelser, og forsåvidt også små bevegelser, og dermed hemmes spillestilene som er på de kantene av spekteret.

 

Angående den siste setningen, så kan det være noe av grunnen til min holdning, om jeg spiller online, så er det stort sett FPS, RTS, Strategi, evt MMORPG, slåssespill o.l synes jeg ikke virker så fristende online.

 

AtW

7755218[/snapback]

 

Har hatt denne diskusjonen 100 ganger, spesielt til bror som ikke rører en konsoll.

Det beste man kan si er hva man liker og tør å prøve ut nye ting.

Jeg føler ikke at jeg har noe som helst begrensinger med å spille FPS på en konsoll. Greit du får ikke snudd deg 180 grader løpet av en brøkdel fyre av et skudd, samtidig ta baklengs salto og samtidig trykker på en bind tast "take that you piece of shit"

Men konsollen er ikke dårligere av den grunn. Jeg sliter ikke med at hastigheten er for lav eller for unøyaktig, det er bare annerledes og det er helt herlig

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Til FPS står jeg på mitt (har forøvrig flere sett joysticker til PCen også, så jeg setter pris på joysticker også i sitt rette element).

 

Problemet med håndkontroll til FPS (og forsåvidt strategi), er mangelen på fleksibilitet, man har reduserte muligheter til å foreta brå bevegelser, og forsåvidt også små bevegelser, og dermed hemmes spillestilene som er på de kantene av spekteret.

 

Angående den siste setningen, så kan det være noe av grunnen til min holdning, om jeg spiller online, så er det stort sett FPS, RTS, Strategi, evt MMORPG, slåssespill o.l synes jeg ikke virker så fristende online.

 

AtW

7755218[/snapback]

 

Har hatt denne diskusjonen 100 ganger, spesielt til bror som ikke rører en konsoll.

Det beste man kan si er hva man liker og tør å prøve ut nye ting.

Jeg føler ikke at jeg har noe som helst begrensinger med å spille FPS på en konsoll. Greit, du får ikke snudd deg 180 grader løpet av en brøkdel fyre av et skudd og samtidig ta baklengs salto og samtidig trykker på en bind tast "take that you piece of shit"

Men konsollen er ikke dårlige av den grunn. Jeg sliter ikke med at hastigheten er for lav eller for unøyaktig, det er bare annerledes og det er helt herlig

7755232[/snapback]

 

Kanskje er det ikke dårlig, men jeg synes ihvertfall det er dårligere. Alle vil jo til enhver tid tilpass seg begrensingene som er gitt av spilet, så sånn sett klarer man seg jo greit med håndkontroll, men det er jo likefult begresninger, en tregere kontroll legger feks bånd på hvor aggresiv stil man kan ha innad i et spill. Det er jo forsåvidt greit å prøve nye ting, og det gjør jeg også, men akkurat når det gjelder online-spilling så har ikke konsoll falt i smak for meg. Kanskje, som sagt, pga typen spille jeg spiller.

 

Kan jeg spørre deg hva slags online-spill du pleier å benytte deg mest av? (på konsoll).

 

AtW

Lenke til kommentar
Kanskje er det ikke dårlig, men jeg synes ihvertfall det er dårligere. Alle vil jo til enhver tid tilpass seg begrensingene som er gitt av spilet, så sånn sett klarer man seg jo greit med håndkontroll, men det er jo likefult begresninger, en tregere kontroll legger feks bånd på hvor aggresiv stil man kan ha innad i et spill. Det er jo forsåvidt greit å prøve nye ting, og det gjør jeg også, men akkurat når det gjelder online-spilling så har ikke konsoll falt i smak for meg. Kanskje, som sagt, pga typen spille jeg spiller.

 

Kan jeg spørre deg hva slags online-spill du pleier å benytte deg mest av? (på konsoll).

 

AtW

7755263[/snapback]

 

Spiller mest FPS og 3rd person shooter. GRAW, COD2, COD3, GoW, RS:Vegas er alle mine favoritter. Nå liker jeg også andre type spill, men ingen tvil at de fleste timene jeg bruker online-spilling til er FPS og 3rd person shooter.

 

På PC gjorde jeg nettopp det samme. Startet med Wofeinstein, Doom og Duke 3d. Gikk over til Quake og etter det Quake 3. Har blitt mye config filer og mye oppgraderinger og testing for best mulig sikt/flyt og grafikk. Har spilt mange timer FPS på PC, blandt annet med Rune Fjeld Olsen i Quake.

Kjøpte en Xbox og Halo. Så kom Rainbow Six til gamle Xboxen og testet det på Xbox live. Etter det ble jeg solgt, jeg ble frelst og jeg har ikke angret et sekund siden.

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Kanskje er det ikke dårlig, men jeg synes ihvertfall det er dårligere. Alle vil jo til enhver tid tilpass seg begrensingene som er gitt av spilet, så sånn sett klarer man seg jo greit med håndkontroll, men det er jo likefult begresninger, en tregere kontroll legger feks bånd på hvor aggresiv stil man kan ha innad i et spill. Det er jo forsåvidt greit å prøve nye ting, og det gjør jeg også, men akkurat når det gjelder online-spilling så har ikke konsoll falt i smak for meg. Kanskje, som sagt, pga typen spille jeg spiller.

 

Kan jeg spørre deg hva slags online-spill du pleier å benytte deg mest av? (på konsoll).

 

AtW

7755263[/snapback]

 

Spiller mest FPS og 3rd person shooter. GRAW, COD2, COD3, GoW, RS:Vegas er alle mine favoritter. Nå liker jeg også andre type spill, men ingen tvil at de fleste timene jeg bruker online-spilling til er FPS og 3rd person shooter.

 

På PC gjorde jeg nettopp det samme. Startet med Wofeinstein, Doom og Duke 3d. Gikk over til Quake og etter det Quake 3. Har blitt mye config filer og mye oppgraderinger og testing for best mulig sikt/flyt og grafikk. Har spilt mange timer FPS på PC, blandt annet med Rune Fjeld Olsen i Quake.

Kjøpte en Xbox og Halo. Så kom Rainbow Six til gamle Xboxen og testet det på Xbox live. Etter det ble jeg solgt, jeg ble frelst og jeg har ikke angret et sekund siden.

7755287[/snapback]

 

Hmm, da er det ikke spilltypen som er grunnen til uenighetene ihvertfall, det er jo interessant. Kanskje det bare koker ned til smak og behag alt sammen.

 

Men du er enig i at kontrolleren setter begrensinger på hva man kan gjøre? La oss ta quake feks, er feks rocketjumping engang noe man i praksis kan bruke med håndkontroller?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, da er det ikke spilltypen som er grunnen til uenighetene ihvertfall, det er jo interessant. Kanskje det bare koker ned til smak og behag alt sammen.

 

Men du er enig i at kontrolleren setter begrensinger på hva man kan gjøre? La oss ta quake feks, er feks rocketjumping engang noe man i praksis kan bruke med håndkontroller?

 

AtW

7755331[/snapback]

 

Du får nok ikke RL jump på den måten som i Quake nei. Hastigheten er noe helt annet på PC og spesielt i Quake. Kanskje det er jeg som begynner og bli gammel og vil ha ting litt saktere og smooth.

Rocketjump, railgun og shaft er noe spesielt med mus/tastatur.

Nå liker jeg bare å putte et spill inn i konsollen, snakke med venner og ha det gøy. Alt det styret med hvordan granatene skal ha røyk, eller hvor lenge railgunnen skal synes, hvordan pingen er, veggen ser ut som pastellfarger osv er deilig å slippe bruke tid på.

Jeg klarte aldri å slappe av med FPS spillingen på PC som jeg gjør med konsollen. Om det er alderen eller hva det er, vet jeg ikke men jeg liker det best jeg har det nå.

Mange som sikkert er uenige, men sånn har jeg det værtfall.

Jeg spiller mere for sosiale gleder med koseprating, pils og pizza.

Bryr meg lite om alt det andre som betydde mye på PC. Det er herlig, det er deilig og det er akkurat slikt jeg vil ha det

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Hmm, da er det ikke spilltypen som er grunnen til uenighetene ihvertfall, det er jo interessant. Kanskje det bare koker ned til smak og behag alt sammen.

 

Men du er enig i at kontrolleren setter begrensinger på hva man kan gjøre? La oss ta quake feks, er feks rocketjumping engang noe man i praksis kan bruke med håndkontroller?

 

AtW

7755331[/snapback]

 

Du får nok ikke RL jump på den måten som i Quake nei. Hastigheten er noe helt annet på PC og spesielt i Quake. Kanskje det er jeg som begynner og bli gammel og vil ha ting litt saktere og smooth.

Rocketjump, railgun og shaft er noe spesielt med mus/tastatur.

Nå liker jeg bare å putte et spill inn i konsollen, snakke med venner og ha det gøy. Alt det styret med hvordan granatene skal ha røyk, eller hvor lenge railgunnen skal synes, hvordan pingen er, veggen ser ut som pastellfarger osv er deilig å slippe bruke tid på.

Jeg klarte aldri å slappe av med FPS spillingen på PC som jeg gjør med konsollen. Om det er alderen eller hva det er, vet jeg ikke men jeg liker det best jeg har det nå.

Mange som sikkert er uenige, men sånn har jeg det værtfall.

Jeg spiller mere for sosiale gleder med koseprating, pils og pizza.

Bryr meg lite om alt det andre som betydde mye på PC. Det er herlig, det er deilig og det er akkurat slikt jeg vil ha det

7755424[/snapback]

 

Selv om jeg personlig ikke tok meg så mye bry med alt mulig "dill" (som å absolutt spille på lav oppløsning osv) på online-spilling, jeg kan kanskje skjønne det, det er kanskje en litt mer rolig og "lite forpliktende" måte å spille på (det har lett for å bli mye tidsbruk når man spiller online på PC).

 

AtW

Lenke til kommentar
En ting er ihvertfall sikkert Command & Conquer 3 og Battlefield 2 SKAL spilles på PC. Det er det dere med stillingen jeg reagerer på med pc. Du blir sittende rett opp å ned med musa og tasturet uansett om du sitter i stua på storskjerm eller på rommet med pulten..

7756202[/snapback]

 

Akkurat det ordner jeg med en meget komfortabel kontorstol, men det hadde kanskje vært en ide å skaffe en pult man kan stå ved, synes jeg står litt lite når jeg spiller, jeg driver faktisk å seriøst vurderer å bygge meg et arkadekabinett som man kan more seg med. (da stående såklart). Ikke at det er så veldig aktuelt for C&C og battlefield da...

 

AtW

Lenke til kommentar
En ting er ihvertfall sikkert Command & Conquer 3 og Battlefield 2 SKAL spilles på PC. Det er det dere med stillingen jeg reagerer på med pc. Du blir sittende rett opp å ned med musa og tasturet uansett om du sitter i stua på storskjerm eller på rommet med pulten..

7756202[/snapback]

Strategispill er nok den eneste spilltypen jeg aldri kommer til å like på konsoll. Blir altfor tregt og begrenset med hånd-kontroller der.

 

Var selv en ihuga CS-spiller i min tid, doom doom2 quake etc etc før det igjen, og var veldig imot FPS-spill på konsoll pga begrensingene i kontrollen.

 

Men etter Halo2 så har jeg gradvis vent meg til det og er nå kommet til ett punkt der jeg storkoser meg med slike spill på konsoll.. Er f.eks blitt litt vel avhengig av GeOW.

 

Det er enda tilfeller der jeg tenker "#¤"¤#¤#" nå skulle jeg hatt mus og tastatur, da spesiellt med sniper i div spill. Men det blir en bagatell når du vet at alle andre har samme problemet.

 

Og for min del er det absolutte hovedpoenget mangelen på cheats i spill på 360. Jeg sluttet med PC-spilling pga cheats og det er herlig å vite at når man blir grisebanken på live så er det pga dyktighet og ikke at man er en pjottolf som bruke cheats.

 

Pluss på det sosiale aspektet med at nesten alle har mic og vi nærmer oss seriøse mengder morro.. Den gjengen fra gamer.no forumet som samles jevnlig og spiller GeOW har hatt mengder med timer der pisspreiket har nådd uante høyder og det er utrolig morro.

Lenke til kommentar
En ting er ihvertfall sikkert Command & Conquer 3 og Battlefield 2 SKAL spilles på PC. Det er det dere med stillingen jeg reagerer på med pc. Du blir sittende rett opp å ned med musa og tasturet uansett om du sitter i stua på storskjerm eller på rommet med pulten..

7756202[/snapback]

Strategispill er nok den eneste spilltypen jeg aldri kommer til å like på konsoll. Blir altfor tregt og begrenset med hånd-kontroller der.

7756585[/snapback]

Hva med en Wii kontroller. Eneste hardcore strategi og RTSfansen jeg kjenner sikler som en tulling etter ordentlige strategispill på Wii. Tror kontrollen kan ha digert potensiale i den rettningen.

Lenke til kommentar
Wii er ikke grafikk, kun gameplay. Men det Gates prøver og si er hva som skjer i morgendagen. HD-TV er kommet for å bli, og man for ingenting ut av en Wii på en HD-TV

Selvsagt gjør man det. Man får det samme som man gjør på en vanlig TV.

7754519[/snapback]

 

Wii ser fortsatt bedre ut på ein vanlig TV med RGB-kabler enn på ein HDTV med komponent kabler syns eg. Gameplay messig sitter man jo selvfølgelig igjen med det samme.

Lenke til kommentar
Wii ser fortsatt bedre ut på ein vanlig TV med RGB-kabler enn på ein HDTV med komponent kabler syns eg.

7756810[/snapback]

 

Jeg har riktignok ikke sett wii på en CRT, men du har kalibrert skjermen din og alt slikt? Det er nesten en must. The Calibrator eller DVE (eller også den THX optimizer på star wars filmene) bør man eie med en dyr tv. Jeg er hvertfall temmelig fornøyd med bildet via komponent på plasma. Men jeg ser at når jeg bruker de fabrikkinnstillte settingene så suger bildet testikkel.

Lenke til kommentar

Er klar over at kalibreringen har alt å si. Har kjørt igjennom THX og The Callibrator. Men med med at bildet er dårligere enn på vanlig skjerm meiner eg at den er skarpere på ein måte. Du får i den typiske looken som når du spiller eldre konsoller på HDTV om du skjønner. Wii er jo ikkje optimalisert for HDTV enkelt og greitt,og det synes. Men for svarte. Så lenge det funker skal vi vel ikkje klage? :)

Lenke til kommentar
Online er totalt uviktig for meg. Liker å spille mot folk som sitter nærmt nok til at jeg kan slå de i virkeligheten hvis de slår meg i spillet. Men DSen har lurt meg utpå litt onlinespilling, enkelt og greit fordi det er lett og gratis. Tipper at jeg kommer til å bruke Wiien bittelitt til online også, men det er egentlig totalt uviktig for meg. Animal Crossing kan bli morsomt, siden det blir litt mer avslappet online, men utover det interresserer det meg lite.

 

 

Hehe...helt enig, ingen ting er bedre en å klaske red octane gitaren i bakehodet på kameraten din når han slår deg i noen triviele sanger:!:

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...