Gå til innhold

Bill Gates snakker ut om Xbox 360, PS3 og Wii


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder kritikken av online-delen, hvordan stiller folk seg til det? Personlig bruker jeg PC om jeg skal spille noe online, så det er ikke så viktig for meg, konsoll er for enkel moro, evt med venner i rommet. Er det bare jeg som ser det slik?

 

AtW

7753148[/snapback]

Online er totalt uviktig for meg. Liker å spille mot folk som sitter nærmt nok til at jeg kan slå de i virkeligheten hvis de slår meg i spillet. Men DSen har lurt meg utpå litt onlinespilling, enkelt og greit fordi det er lett og gratis. Tipper at jeg kommer til å bruke Wiien bittelitt til online også, men det er egentlig totalt uviktig for meg. Animal Crossing kan bli morsomt, siden det blir litt mer avslappet online, men utover det interresserer det meg lite.

Lenke til kommentar
Når det gjelder kritikken av online-delen, hvordan stiller folk seg til det? Personlig bruker jeg PC om jeg skal spille noe online, så det er ikke så viktig for meg, konsoll er for enkel moro, evt med venner i rommet. Er det bare jeg som ser det slik?

 

AtW

7753148[/snapback]

 

Er egentlig ganske enig med deg. Vet at mange skryter xbox live opp i skyene, men jeg var ikke så imponert, men internett på konsoll har aldri imponert meg. Jeg likte når konsoll handla om sport og små hårete superhelter(plattformspill) Nå er det alien wars all day og mye skyting.

 

Angående det Bill Gates sier, så har han selvfølgelig rett til og si hva han mener, men som eier av et av verdens største firmaer burde han snakke med fornuft og ikke uten å tenke seg om.

 

Men har stor tro på Ps3 online=) Konkurransen har ikke begynt på alvor før Europa launch.

Lenke til kommentar

ja tekken f.eks er jo must når man er to stykker som skal spille etter min mening

 

 

jeg har fått et par real-life slag etter en fight men det er jo moro uansett

 

 

 

 

ergo online er ikke livs viktig men tenk dere et tekken, vritua fighter etc hvor v.s modusen er byttet ut med online .. det hadde for og si det mildt vært tragisk

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Når det gjelder kritikken av online-delen, hvordan stiller folk seg til det? Personlig bruker jeg PC om jeg skal spille noe online, så det er ikke så viktig for meg, konsoll er for enkel moro, evt med venner i rommet. Er det bare jeg som ser det slik?

 

AtW

7753148[/snapback]

 

Det er mange som har sluttet med PC spillingen og gått helt over til konsoll. Takket være Xbox live så trenger vi faktisk ikke en PC for online spilling.

 

Online betyr enormt for meg når det gjelder konsoll. Det er også veldig gøy med kompis på besøk, pizza og pils :)

 

Nå har jeg ikke tallene her, men det er veldig mange Xbox 360 brukere som spiller online

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Når det gjelder kritikken av online-delen, hvordan stiller folk seg til det? Personlig bruker jeg PC om jeg skal spille noe online, så det er ikke så viktig for meg, konsoll er for enkel moro, evt med venner i rommet. Er det bare jeg som ser det slik?

 

AtW

7753148[/snapback]

 

Det er mange som har sluttet med PC spillingen og gått helt over til konsoll. Takket være Xbox live så trenger vi faktisk ikke en PC for online spilling.

 

Online betyr enormt for meg når det gjelder konsoll. Det er også veldig gøy med kompis på besøk, pizza og pils :)

 

Nå har jeg ikke tallene her, men det er veldig mange Xbox 360 brukere som spiller online

7753849[/snapback]

 

Det er mulig, for min del virker ikke det så aktuelt, online er mest gøy om man driver på med litt "seriøs" spilling, det synes jeg ikke konsoller egner seg så bra til. Hvorfor spille FPS på konsoll når man kan spille det på PC? Strategispill er det også tynt med på konsoll, og ditt MMORPG, det er liksom de tre det er noe særlig aktuelt å gidde å spille online for meg. Andre spill er morsommere med folk i stua.

 

AtW

Lenke til kommentar

Online spilling på konsoll er for meg ganske alfa omega egentlig. Spillte masse online på PC før. Etter at eg fikk 360`en min for nøyaktig 1 år siden har det dabbet vesentlig av, og alt av online spillinga forgår på konsollen. Noen rykk og napp blir det på PC til tider også.

 

 

Nei så for min del skal MS ha mye skryt for son løsning. Og det er godt å se Sony og til dels Nintendo følge etter :) Utviklingen går ihvertfall ein vei. og det er fremover.

Lenke til kommentar
Online spilling på konsoll er for meg ganske alfa omega egentlig. Spillte masse online på PC før. Etter at eg fikk 360`en min for nøyaktig 1 år siden har det dabbet vesentlig av, og alt av online spillinga forgår på konsollen. Noen rykk og napp blir det på PC til tider også.

 

 

Nei så for min del skal MS ha mye skryt for son løsning. Og det er godt å se Sony og til dels Nintendo følge etter :) Utviklingen går ihvertfall ein vei. og det er fremover.

7754011[/snapback]

 

Det er litt merkelig at Sony og Nintendo ikke satser mere på onlinespilling enn det de har gjort hittil

Lenke til kommentar

Dette må jeg si var overraskende greier. Hadde aldri i verden sett for meg Bill Gates snakke varmt om X360 og samtidig rakke ned på Wii og PS3. Dette kom som en liten bombe ja. :!:

Men når Bill Gates sier det så må det jo være sant. :)

 

Som svar på online-spørsmålet; Jeg spiller svært lite online, og spiller jeg online så skjer det på PC. Har aldri sett det helt store med å spille konsollspill på nett. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noe særlig interessert i online spilling, men etter jeg fikk 360 og Live har det blitt en veldig viktig del av spillhverdagen :). Først og fremst er det p.g.a funksjoner som voicechat, universal friendsliste og hvor enkelt det hele fungerer. Det har blitt så enkelt og greit å spille med venner og kommunisere med dem underveis at jeg har blitt helfrelst. Det er en fullgod erstatning for den sosiale konsollspillingen man alltid har hatt sammen med et par kamerater i stua.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært noe særlig interessert i online spilling, men etter jeg fikk 360 og Live har det blitt en veldig viktig del av spillhverdagen :). Først og fremst er det p.g.a funksjoner som voicechat, universal friendsliste og hvor enkelt det hele fungerer. Det har blitt så enkelt og greit å spille med venner og kommunisere med dem underveis at jeg har blitt helfrelst. Det er en fullgod erstatning for den sosiale konsollspillingen man alltid har hatt sammen med et par kamerater i stua.

7754412[/snapback]

 

Helt enig.

Onlinetjenesten Xbox live fikk et nytt liv i onlinespillingen fra PC.

Det er ikke sååå gøy sitte opp og ned på en stiv stol, tryne klistret inn i en skjerm og få musesyken. Selv om det finnes skype og andre voice programmer så ender det som regel at man må skrive. " Hei jeg trenger hjelp nå, kan du komme" "Eh siden jeg måtte stå stille og bruke tid til å skrive at jeg trengte hjelp, så døde jeg" " Det står en fyr venstre i hjørne bak den planten, skal vi ta han?" (Innen den tid man rekker og skrive det så står han garantert ikke der lenger) "Skal vi diskutere spill og andre ting mens vi står stille og prater?"

 

Det er ofte jeg sitter og pjatter med mine medspillere alt fra himmel og jord når vi spiller. Det går ikke med tastatur, kun med voicechatting. Liker man ikke å prate, men å skrive så er nok ikke Xbox live tingen.

Annen ting er at jeg liker å ligge og slappe av på sofaen, med en liten trådløs kontroller. Pilsen står kald ved siden av, pizzaen står på bordet. Det er avslappende og spille. Ja jeg vet at det kan man gjøre med en PC, men de fleste sitter rett opp og ned på en stol med tryne inn i skjermen og spiller.

 

Jeg tør å tippe 80% av tiden jeg bruker X360 til spill brukes online

Lenke til kommentar
Det er ofte jeg sitter og pjatter med mine medspillere alt fra himmel og jord når vi spiller. Det går ikke med tastatur, kun med voicechatting. Liker man ikke å prate, men å skrive så er nok ikke Xbox live tingen.

Annen ting er at jeg liker å ligge og slappe av på sofaen, med en liten trådløs kontroller. Pilsen står kald ved siden av, pizzaen står på bordet. Det er avslappende og spille. Ja jeg vet at det kan man gjøre med en PC, men de fleste sitter rett opp og ned på en stol med tryne inn i skjermen og spiller.

 

Jeg tør å tippe 80% av tiden jeg bruker X360 til spill brukes online

7755035[/snapback]

 

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner det argumentet, de fleste sitter i en kontrorstol og spiller,kanskje er det fordi de fleste foretrekker det? Når du selv kan sitte i sofaen så mye du vil og spille, både med headset og pizza, så er det vel ikke så relevant hva de fleste gjør?

 

Jaja, kanskje jeg burde præve noen online-tjenester litt mer aktivt, og se om det bringer med seg noe medsmak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke alle som liker det selvfølgelig, men det er mange som gjør det. Veldige mange jeg møter over Live er spillere som er på min alder eller eldre, fleste av oss har selvfølgelig spilt på PC siden x386 x486 tidene.

Det er millioner som spiller online med Xbox Live, det er morsomt, enkelt og ja forbanna morsomt! :)

 

Derfor jeg gir all ære til MS og X360 fordi de satser så mye på onlinetjenester som de gjør med boksen

Lenke til kommentar

De av dere som sier online på konsoll ikke er noe særlig tipper jeg ikke har spilt så mye online på Xbox/Xbox360. Eller spiller kun når man har folk på besøk.

 

Å spille online hvor alle har et headset, alle har samme hardware osv, er på mange måter mye bedre enn PC. Og Xbox Live sitt system er mye bedre enn PC, siden man har alt på ett sted.

Lenke til kommentar
De av dere som sier online på konsoll ikke er noe særlig tipper jeg ikke har spilt så mye online på Xbox/Xbox360.  Eller spiller kun når man har folk på besøk.

 

Å spille online hvor alle har et headset, alle har samme hardware osv, er på mange måter mye bedre enn PC. Og Xbox Live sitt system er mye bedre enn PC, siden man har alt på ett sted.

7755100[/snapback]

 

Ja glemte det argumentet. Alle har samme hardware noe som er helt genialt. "Faen du tok meg fordi du har 10 FPS mere enn meg" "Skal jeg ha bra grafikk eller skal jeg sette den ned og få best mulig flyt". I CS har vi autobot og andre greier som folk klager og syter med. Ta en runde CS og det tar ikke lang tid før noen kaller deg en cheater om du er flink.

 

Med X360 onlinespilling har man ikke disse problemene i det heletatt. Det finnes ikke noen autobot eller hva de heter, ingen configer og tweake grafikken på. Her deler vi alle den nøyaktige samme opplevelsen og det er slikt det egentlig skal være :)

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...