Gå til innhold

Bill Gates snakker ut om Xbox 360, PS3 og Wii


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ps3, Xbox 360 og Wii= :thumbdown:

En bra pc kjører spilllene like godt vis ikke bedre :)

7751548[/snapback]

 

det der er bare teit å si.. Gidder ikke sitte som en påle foran en liten dataskjerm i flere timer.. Mye bedre å fyre opp på en stor skjerm og ha anlegget på mens man spiser snaks osv. Mye mer sosialt er det også.. Jeg spillte en del pc før, men jeg har helt gått over til konsolspilling. Xbox live i seg selv er god nok grunn til å spille konsoll..

7751901[/snapback]

Man kan gjøre det samme på pc, kjøpe stor skjerm(eller koble på tv) og noen bra høytalere, du kan gjøre mer på en pc og...

Lenke til kommentar
altså nå var vel dette ikke en pc vs. konsoll tråd?

7752268[/snapback]

 

Forsåvidt ikke, men er det ikke naturlig å sammenlikne de tre nye konsollene med sine konkurenter?

 

Forøvrig var jeg litt fasinert over uttalelsen om at "multiplatformspill suger på PC", jeg har vansklig for å finne et objektivt grunnlag, så jeg hadde satt pris på en oppklaring rundt det.

 

Når det gjelder BG sine uttalelser så er jeg faktisk relativ enige i de, men x360 er ikke ufeilbarlig den heller, synes spill-bibliotekt virker litt kjedlig om man allerede har PC, og den kunne jo ha vært stillere....

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg har wii og er enig i det han sier om konsollen :) angående størrelsen synes jeg den lille wii-en virker rett og slett stuslig :p

7751969[/snapback]

 

Hmm.. min ser ut som en kjempe ved siden av min lille søte PS2.. :p

Men, vi får bare vente å se hvem som får rett etterhvert.. Spør dere meg holder jeg en knapp på Wii.. Og, jeg har egentlig vært en liten Sony gutt.. :p Men, når grafikk ikke lengre er det viktigste for meg.. ser jeg liten grunn til å punge ut for det, iallefall før det er kommet noen spill jeg MÅ ha.. ;)

Lenke til kommentar
altså nå var vel dette ikke en pc vs. konsoll tråd?

7752268[/snapback]

 

Forsåvidt ikke, men er det ikke naturlig å sammenlikne de tre nye konsollene med sine konkurenter?

 

AtW

7752310[/snapback]

 

Ja, skal forsåvidt være litt enig der! Det et jo smak og behag om det er Pc eller Konsoll som passer for deg, meg og alle de andre :)

Lenke til kommentar
Har i alle fall ikke lest noe skitkasting fra Nintendo sin side, dog det kan vel være fordi veldig få i selskapet kan engelsk (japanske avdelingen).

7751578[/snapback]

Har ikke orket å se gjennom tråden for å sjekke om noen har påpekt dette, men grunnen til at Nintendo ikke gjør så mye skitkasting lenger er at de var så sinnsykt arrogante mot Sega og Sony på tidlig nittitallet, og alt det førte til var at de mistet sin posisjon som kongen av hjemmekonsoller. Når Iwata overtok og prøvde å få Gamecube på beina så ble det plutselig en langt mer ydmyk tone. Klok av skade?

 

Vel, i alle fall til de får topp posisjonen igjen. Hvis de får det, tipper jeg at de ikke vil være like ydmyke lenger, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Har ikke orket å se gjennom tråden for å sjekke om noen har påpekt dette, men grunnen til at Nintendo ikke gjør så mye skitkasting lenger er at de var så sinnsykt arrogante mot Sega og Sony på tidlig nittitallet, og alt det førte til var at de mistet sin posisjon som kongen av hjemmekonsoller. Når Iwata overtok og prøvde å få Gamecube på beina så ble det plutselig en langt mer ydmyk tone. Klok av skade?

 

Vel, i alle fall til de får topp posisjonen igjen. Hvis de får det, tipper jeg at de ikke vil være like ydmyke lenger, for å si det sånn.

7752435[/snapback]

 

Når det kommer til Sony (og deres brutte forhold) var det av selskapets sikkerhets skyld at de brøt kontrakten. Sony ville fått enerett på enheten, spillene og utstyret som kom i tillegg til denne enheten, alt Nintendo hadde å si i saken var vel ikke så forferdelig mye.

 

At Nintendo utstrålte litt arroganse tidlig på nittitallet, kan jeg være tilstrekkelig til å være enig i. Men det blir stilt i annet lys når 2 enorme selskap som Sony og MS, som er store aktører innenfor en rekke andre produkter, driver med skitkasting og usakeligheter ovenfor en konsoll. Jeg synes det er direkte latterlig at de synker så langt ned at de rakker ned på den ene etter den andre, og glorifiserer sin egen. Gjør meg kvalm.

 

Uhemmed skryt av hva konsollen kan gjøre, skal gjøre og burde gjøre leder til enda større forhåpninger. Store forhåpninger er en felle, og leverer ikke konsollen 100% i forhold til forventningene, kan dette få katastrofale følger.

 

Kanskje det heller burde være best å holde tygga litt sammen, og heller kaste skit om konkurentene når de har styremøter, fremfor å fremstille seg selv så latterlig i media.

 

Bill Gates er en meget profilert mann, og stor sentralt i verdensøkonomien. Han er dermed en meget kjent mann. Han burde mye heller sagt "godt jobba Nintendo og Sony" fremfor å rakke ned på dem. Men slik han gjør det nå, er han bare en usselig liten latterlig mann som tror han er tøff.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Bill Gates er en meget profilert mann, og stor sentralt i verdensøkonomien. Han er dermed en meget kjent mann. Han burde mye heller sagt "godt jobba Nintendo og Sony" fremfor å rakke ned på dem. Men slik han gjør det nå, er han bare en usselig liten latterlig mann som tror han er tøff.

 

Dummeste jeg har hørt. Synes han skal si det han mener om sine konkurrenter. Så lenge de ikke er arrogante ovenfor oss forbrukere spiller det ingen rolle hva de sier. Det er jo en selvfølge at de sammenligner seg med sine konkurrenter og fremhever deres svakheter og sine egne styrker.

 

For alt jeg vet så sa Bill Gates disse tingene med et glimt i øyet, han er tross alt en blid og hyggelig kar :)

 

Synes det er utrolig at folk fortsatt blir opprørt over hva store selskap sier om hverandre. Hvorfor bry seg?

 

Han snakker jo ikke bare dritt da:

 

Things will get better on us and on them. We think they’re get better on us. That is so close. We claim we’re better. It doesn’t matter. It’s just like pointing at the Xbox 1. We were 20 percent better. But it didn’t matter. We were a year late, didn’t have the best games. We had this bigger box. We did have online. We didn’t switch positions on that.
Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Synes han skal si det han mener om sine konkurrenter. Så lenge de ikke er arrogante ovenfor oss forbrukere spiller det ingen rolle hva de sier. Det er jo en selvfølge at de sammenligner seg med sine konkurrenter og fremhever deres svakheter og sine egne styrker.

 

For alt jeg vet så sa Bill Gates disse tingene med et glimt i øyet, han er tross alt en blid og hyggelig kar :)

 

Synes det er utrolig at folk fortsatt blir opprørt over hva store selskap sier om hverandre. Hvorfor bry seg?

7752769[/snapback]

 

Er vel greit å si sitt om konkurentene, men å rakke ned på dem fremstiller ikke akkurat selskapet som seriøst vil nå jeg si.

 

Synes bare det er totalt latterlig med den "kampen" mellom Sony og MS som pågår. Hvorfor bry seg? Tja, skal man ta et selskap seriøst må man ta toppene seriøst. Hvordan kan man ta toppene seriøst når de oppfører seg som en gjeng barnehage unger.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke at han uttaler seg om det, SELVFØLGELIG snakker han NEDLATENDE om de andre konsollene, hvertfall PS3. Og jeg vet ikke om den siden er helt torverdig heller... Det er MANGE sider som legger på noen setninger i intervjuer. Tror nok at sjefene i SONY sin PS3 avdeling hadde sagt mye nedlatende om de andre konsollene.

Lenke til kommentar
Når det kommer til Sony (og deres brutte forhold) var det av selskapets sikkerhets skyld at de brøt kontrakten. Sony ville fått enerett på enheten, spillene og utstyret som kom i tillegg til denne enheten, alt Nintendo hadde å si i saken var vel ikke så forferdelig mye.

 

At Nintendo utstrålte litt arroganse tidlig på nittitallet, kan jeg være tilstrekkelig til å være enig i. Men det blir stilt i annet lys når 2 enorme selskap som Sony og MS, som er store aktører innenfor en rekke andre produkter, driver med skitkasting og usakeligheter ovenfor en konsoll. Jeg synes det er direkte latterlig at de synker så langt ned at de rakker ned på den ene etter den andre, og glorifiserer sin egen. Gjør meg kvalm.

 

Uhemmed skryt av hva konsollen kan gjøre, skal gjøre og burde gjøre leder til enda større forhåpninger. Store forhåpninger er en felle, og leverer ikke konsollen 100% i forhold til forventningene, kan dette få katastrofale følger.

 

Kanskje det heller burde være best å holde tygga litt sammen, og heller kaste skit om konkurentene når de har styremøter, fremfor å fremstille seg selv så latterlig i media.

 

Bill Gates er en meget profilert mann, og stor sentralt i verdensøkonomien. Han er dermed en meget kjent mann. Han burde mye heller sagt "godt jobba Nintendo og Sony" fremfor å rakke ned på dem. Men slik han gjør det nå, er han bare en usselig liten latterlig mann som tror han er tøff.

7752509[/snapback]

Er ikke uenig i noe av det du sier der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...