remerserr Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 -Luffe: Påpekte min mening ovenfor DNA at skulderpress (og benkpress osvosv) i smith fordi du ikke har en fri uførelse av øvelsen. (Det samme gjelder forøvrig mye av maskiner) Smith vil alltid være sikrere, som er bra når man mangler en spotter (sikrer), men også lettere (: Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Smith vil alltid være sikrere, som er bra når man mangler en spotter (sikrer), men også lettere (: 7760045[/snapback] Sikrere ved at du ikke kan få vektstanga over deg, ja. Med tanke på skader er det vel en god del mer usikkert. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ikke i forhold til fristang iallefall spør du meg Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Liker ikke smith maskin, hvis man på død og liv skal ta bak nakken. Så ville ivertfall jeg vurdert skadrisiko vs. mulig fordel Endret 20. januar 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Militærpress og sidehev er de aller beste øvelsene synes nå jeg. Vil du absolutt ha flere detaljøvelser kan du gå for fronthev. Både blitt breiere og fått mer styrke ved å ta militærpress. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Liker ikke smith maskin, hvis man på død og liv skal ta bak nakken. Så ville ivertfall jeg vurdert skadrisiko vs. mulig fordel 7761723[/snapback] Liker heller ikke smithmaskin, mye bedre å bruke et rackstativ om man føler seg usikker på om man klarer militærpress alene. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Lurte på andre øvelser en nedtrekk bak til skuldre.? Veit om der du løfter skuldra med stang bak. Er denne effektiv? 7751378[/snapback] nedtrekk bak treffer ikke akuratt skuldrene noe serlig i hele tatt. arnoldpress, skulderpress, militærpress er gode øvelser Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Militærpress og sidehev, eventuel fronthev også Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dere som snakker om militærpress, hvorfor må folk på død og liv ta dette stående? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Smith maskin er fin til å henge fra seg jakka på Smith maskin kan ikke engang sammenlignes med frivekter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Smith maskin er fin til å henge fra seg jakka på Smith maskin kan ikke engang sammenlignes med frivekter. 7774132[/snapback] Jeg rører helst ikke en smithmaskin, har ikke brukt en på flere måneder nå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dere som snakker om militærpress, hvorfor må folk på død og liv ta dette stående? 7774052[/snapback] Trener mange flere støttemuskler i tillegg til balansetreninga det gir. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dere som snakker om militærpress, hvorfor må folk på død og liv ta dette stående? 7774052[/snapback] Trener mange flere støttemuskler i tillegg til balansetreninga det gir. 7774861[/snapback] De samme støttemusklene får du på knebøy, bare at det er mye tryggere. Hvis du mister balansen med 70kg+ over hode skal du ha et veldig lavt tyngdepunkt for og ta det inn igjen. Ender som regel med at du haster vekta ned, og dermed risikerer skader. Jeg føler hvertfall at det er tryggest sittende med lav ryggstøtte, både for de rundt meg og meg selv. Balansetreninga? Vel nå er ikke jeg på gymmet for og gå på line Lenke til kommentar
Husee Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Bedre balanse du har jo lettere får du inn teknikken på de fleste øvelser. det seier seg jo selv!? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Bedre balanse du har jo lettere får du inn teknikken på de fleste øvelser. det seier seg jo selv!? 7775210[/snapback] Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv? Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha. Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv? Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha. Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei. 7775789[/snapback] Hvorfor har du så utrolig mye mot stående militærpress? Mister du balansen er det bare å ta et raskt skritt bakover og slippe stanga ned i bakken. *Det er forøvrig bare stående at det kalles militærpress. Endret 22. januar 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv? Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha. Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei. 7775789[/snapback] Hvorfor har du så utrolig mye mot stående militærpress? Mister du balansen er det bare å ta et raskt skritt bakover og slippe stanga ned i bakken. 7775845[/snapback] Problemet med stående militærpress er at man må være varm i både rygg, bryst og skuldre++. Å i tillegg kan man ikke presse seg like mye ut stående som sittende. I tillegg er det hvertfall den øvelsen flest skader seg på i gymmet. Hvertfall min oppfatning, å har man en lav ryggstøtte treffer man de muskelgruppene man skal treffe, uten å risikere skader. En annen fordel er at man kan bøye overkroppen i litt mer vinkel bak dermed få aktivert øvre del av bryst og forside av skuldre hvis man har behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå