Gå til innhold

Øvelser for skuldertrening, ønskes her!

Anbefalte innlegg

-Luffe: Påpekte min mening ovenfor DNA at skulderpress (og benkpress osvosv) i smith fordi du ikke har en fri uførelse av øvelsen. (Det samme gjelder forøvrig mye av maskiner)

Smith vil alltid være sikrere, som er bra når man mangler en spotter (sikrer), men også lettere (:

shoulder-exercises-smith-machine-behind-neck-presses.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Smith vil alltid være sikrere, som er bra når man mangler en spotter (sikrer), men også lettere (:

7760045[/snapback]

Sikrere ved at du ikke kan få vektstanga over deg, ja. Med tanke på skader er det vel en god del mer usikkert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Liker ikke smith maskin, hvis man på død og liv skal ta bak nakken. Så ville ivertfall jeg vurdert skadrisiko vs. mulig fordel

7761723[/snapback]

Liker heller ikke smithmaskin, mye bedre å bruke et rackstativ om man føler seg usikker på om man klarer militærpress alene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Dere som snakker om militærpress, hvorfor må folk på død og liv ta dette stående?

7774052[/snapback]

Trener mange flere støttemuskler i tillegg til balansetreninga det gir.

Lenke til kommentar
Dere som snakker om militærpress, hvorfor må folk på død og liv ta dette stående?

7774052[/snapback]

Trener mange flere støttemuskler i tillegg til balansetreninga det gir.

7774861[/snapback]

De samme støttemusklene får du på knebøy, bare at det er mye tryggere. Hvis du mister balansen med 70kg+ over hode skal du ha et veldig lavt tyngdepunkt for og ta det inn igjen. Ender som regel med at du haster vekta ned, og dermed risikerer skader. Jeg føler hvertfall at det er tryggest sittende med lav ryggstøtte, både for de rundt meg og meg selv.

Balansetreninga? Vel nå er ikke jeg på gymmet for og gå på line :)

Lenke til kommentar
Bedre balanse du har jo lettere får du inn teknikken på de fleste øvelser. det seier seg jo selv!?

7775210[/snapback]

Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv? Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha. Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv?  Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha.  Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei.

7775789[/snapback]

Hvorfor har du så utrolig mye mot stående militærpress? Mister du balansen er det bare å ta et raskt skritt bakover og slippe stanga ned i bakken.

*Det er forøvrig bare stående at det kalles militærpress.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Nei det sier absolutt ikke seg selv. Hvor trenger du mer balanse enn den medfødte? Markløft, der du har tyngdepunktet 50cm over bakken? Chins? Benkpress, der det er balansering av vekta som gjelder og ikke deg selv?  Knebøy, burde alle klare uansett hvor skakkjørt balansenerve man måtte ha.  Hadde man bedrevet styrkeløft med støt kunne jeg skjønt at det sa seg selv litt, men nei.

7775789[/snapback]

Hvorfor har du så utrolig mye mot stående militærpress? Mister du balansen er det bare å ta et raskt skritt bakover og slippe stanga ned i bakken.

7775845[/snapback]

Problemet med stående militærpress er at man må være varm i både rygg, bryst og skuldre++. Å i tillegg kan man ikke presse seg like mye ut stående som sittende. I tillegg er det hvertfall den øvelsen flest skader seg på i gymmet. Hvertfall min oppfatning, å har man en lav ryggstøtte treffer man de muskelgruppene man skal treffe, uten å risikere skader. En annen fordel er at man kan bøye overkroppen i litt mer vinkel bak dermed få aktivert øvre del av bryst og forside av skuldre hvis man har behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...