Gå til innhold

Øvelser for skuldertrening, ønskes her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulderpress med stang

(Med stang/høy belastning tar jeg ikke stangen lavere enn ca. 5 cm bak hodet grunnet belastningen/skade) og/eller hantler, shrugs og lateral raise er de beste skulderøvelsene IMO.

Frontheving med kabel og "høy"-roing (som tar mest på baksiden) er også ok øvelsen.

Lenke til kommentar

Skulderpress med stang er det IKKE anbefalt at man senker stangen bak hodet. (iallefall hvis det er snakk om frivekter)

BBMilitaryPress.gif

Der er skulderpress med stang, gjort riktig. Du kan dra stang ned bak hodet, men vær snill å ikke bruk skulderpress og senk den bak hodet. Er fort gjort å bli skadet da.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Der er skulderpress med stang, gjort riktig. Du kan dra stang ned bak hodet, men vær snill å ikke bruk skulderpress og senk den bak hodet. Er fort gjort å bli skadet da.

7755325[/snapback]

Nei jeg bruker stang med wire. :)

Men nedtrekk forand går på? bryst og armer?

Endret av Husee
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Prøv sittende militærpress/skulderpress med stang. Senk rolig ned til brystet og opp igjen. Her får du i motsetning til stående militærpress støtte i ryggen og får isolert skuldrene mer. Føler jeg da:)

7756512[/snapback]

Er det noe mål å isolere skuldrene mest mulig?

Lenke til kommentar
Skulderpress med stang er det IKKE anbefalt at man senker stangen bak hodet. (iallefall hvis det er snakk om frivekter)

7755325[/snapback]

Jepp - akkurat det jeg skrev i posten da lock-aze - senker den ikke bak hodet. Hendene skal i 90* maks (:

Uansett, bak er mye bedre enn foran for skuldermusklene IMO.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Om jeg ikke husker helt feil så er det bedre på de fleste måter å ta nedtrekk foran fremfor bak også? Jeg er generelt lite glad i å gjøre øvelser som involverer å flytte ting tett inntil nakken.

7757674[/snapback]

For de fleste er det ikke gunstig å trekke ned eller løfte ting bak hodet grunnet at skulderleddet ikke er "åpent" nok.

Lenke til kommentar

7755325[/snapback]

Jepp - akkurat det jeg skrev i posten da lock-aze - senker den ikke bak hodet. Hendene skal i 90* maks (:

Uansett, bak er mye bedre enn foran for skuldermusklene IMO.

7757041[/snapback]

Da er ivertfall jeg pr. definisjon over hodet. skal du utføre øvelsen på den måten, så ville ivertfall jeg skippa stang i det store og hele og gått over til hantler.

Lenke til kommentar
Lurte på andre øvelser en nedtrekk bak til skuldre.?

Veit om der du løfter skuldra med stang bak. Er denne effektiv?

7751378[/snapback]

Som sagt før gjør det forand.

Noen fine øvelser: Militærpress, skulderpress /m manualer/smith, sidehev, foroverbøyd sidehev. . .

Selv kjører jeg Skulderpress i smith 3 x 8 og sidehev 3 x 8 2 ganger i uken.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
DNA: Skulderpress i smith er idiotisk da du mister mye av øvelsen; men ok som nødløsning om du ikke har treningspartner.

7759094[/snapback]

Jeg kjører alltid militærpress alene, hva er det du mener skal gå galt?

Lenke til kommentar

Gjør det samme selv. Så lenge man ikke satser virkelig tungt uten oppvarming, og så lenge man har benene støtt på bakken så man ikke begynner å vugge, så virker det trygt å kjøre militærpress alene. Går det galt er det ikke så vanskelig å slippe stanga ned på bakken og gå unna selv heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...