Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med ny router

Anbefalte innlegg

Som topic'n sier: Kommer ikke må nett etter tilkobling av Linksys-G (WRT54G).

Har koblet det slik: (som jeg mener er riktig)

Linjen inn er koblet til WAN på Modemet (CellPipe)

Derfra går den fra Ethernet (CellPipe) til Internett (Linksys)

Så fra Port 1 (Linksys) til PC

Får denne meldingen:

Kobler til gjennom WAN Miniport PPPOE

Deretter får jeg denne beskjeden:

Kunne ikke koble til. (Feil 678)

Har prøvd å skrive dette i web browseren: http://192.168.1.1

Med da skjer det ingenting.

Regnet først med jeg måtte skrive inn brukernavn og passord for at dette skulle virke, men dette får jeg ikke mulighet til.

Når jeg kobler vekk Linksys'n er det ikke noe problem, da kommer jeg på nett.

Problemet er først da Linksys'n kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik kan du bruke Cellpipen som ROUTER (hvis den er ok som router) slik at du slipper router på router og dårligere nedlastingshastighet og port problemer på spill. Punktene nedenfor er skrevet for en annen tråd og inneholder muligens småfeil.

1.Finne ip-adresse til modemet(den boksen du allerede har) Forutsetter at du er tilkoblet den: Frå start-knappen i menyen, klikk på kjør. Skriv "CMD". Skriv "ipconfig". Se etter DHCP addresse eller gateway.

2. Denne er da addressen til modemet. Skriv ned denne.

3. Sett den trådløse routeren (den du kjøper inn) i stikkontakten og koble til med en kabel uten at den trådløse routeren er koblet til modemet.

4: Gjør pkt 1 for den trådløse routeren for å finne dens ip-adresse. Denne addressen må du skrive inn i intermettleserens adresselinje (samme feltet som man skriver feks www.vg.no) Eks: 192.168.62.1 i url/addresselinja.

5. I menyen til trådløs routeren; Endre IP-addressen til trådløs routeren til samme undernett som modemet. Eks ip-adresse til routeren 192.168.62.1, og ip-adresse til modemet; 192.168.1.1. Endre ip-adresse til 192.168.1.2

6. Koble kabelen fra modemet i i en av switch portene (1-4) i trådløs routeren. Koble en kabel videre til datamaskinen.

7 (anbefales/ikke nødvendig). Endre default passord til trådløs routeren (default passord følger med routeren, men kombinasjoner er admin;1234, admin;admin, root;admin,root;1234

8. Sjekk at internett virker.

9. Koble til routeren og sett passord til det trådløse nettverket om pkt 8 er i orden. I menyen er det ca Wireless, setup, encryption/security.

Får du problemer med dette oppsettet så post i tråden slik at jeg retter opp. Klipper og limer denne en del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...