Wolfman83 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Ser at LG L204WT blir anbefalt av ganske mange her inne, så lurte på om noen av dere kunne dele noen positive/negative erfaringer med skjermen? Hvordan er den å se film på? Hørt noe om at svart blir grått? Bruker PCen masse til word, så lurer på hvordan den er å skrive dokumenter på, kontra min nåværende 19" CRT skjerm? Vil den virke lav? Mulig (praktisk) å jobbe på 2 sider samtidig (ved siden av hverandre) uten at skriften blir for liten? Noen som kan ta et screenshot hvor dere har 2 sider oppe i word ved siden av hverandre med 100% zoom og Times new roman i skriftstørrelse 12? Ser det er 5ms responstid på denne. Er dette merkbart i spill, eller er responstid oppskrytt? Har lest at flere som har skjermer av ulike merker med 8ms responstid merker etterslep, så hvordan står det til med denne skjermen? Til slutt lurer jeg på hvor dere kjøper den? Ser i prisguiden at ComputerCity selger den for 2299,- men på sidene deres står den oppført til 2399,- hvor har dere kjøpt skjermen deres? Endret 18. januar 2007 av Wolfman83 Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ser at LG L204WT blir anbefalt av ganske mange her inne, så lurte på om noen av dere kunne dele noen positive/negative erfaringer med skjermen? Hvordan er den å se film på? Hørt noe om at svart blir grått? Bruker PCen masse til word, så lurer på hvordan den er å skrive dokumenter på, kontra min nåværende 19" CRT skjerm? Vil den virke lav? Mulig (praktisk) å jobbe på 2 sider samtidig (ved siden av hverandre) uten at skriften blir for liten? Noen som kan ta et screenshot hvor dere har 2 sider oppe i word ved siden av hverandre med 100% zoom og Times new roman i skriftstørrelse 12? Ser det er 5ms responstid på denne. Er dette merkbart i spill, eller er responstid oppskrytt? Har lest at flere som har skjermer av ulike merker med 8ms responstid merker etterslep, så hvordan står det til med denne skjermen? Til slutt lurer jeg på hvor dere kjøper den? Ser i prisguiden at ComputerCity selger den for 2299,- men på sidene deres står den oppført til 2399,- hvor har dere kjøpt skjermen deres? 7751228[/snapback] Hei. Har hatt denne skjermen siden 27.des 06. Har ikke hatt noe problem med den og 0 døde pixler. Det med høyden kan være forskjellig fra alle sider. Men jeg synes den er høy. Med responstiden synes jeg ikke den henger etter. Det blir veldig bra bilde i fps spill o.s.v. Den er veldig deilig å spille spill med og se filmer. Så jeg annbefaler denne på det sterkeste. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 noen som har gidda å tatt screenshot av word over to sider eller? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Her har du et bilde av word. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 han mente to word-sider ved siden av hverandre i 100% :-) Jeg hadde før en 20" widescreen, og syns det gikk veldig bra. Skjermen er noe høyere enn en 17" LCD og den har 1024px i høyden. 20" ws har jo som kjent 1050px i høyden, altså blir skriften så og si like stor som på en 17" LCD i 1280x1024. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Tips for å utnytte skjermen best mulig i windows: Flytt oppgavelinja til høyre side og gjør den dobbel. Da utnytter du den ekstra plassen i bredden som du egentlig ikke alltid har bruk for, samt at du får vesentlig mer plass i høyden. Ta også vekk statuslinja i nettleseren din så får du brukbar høyde tross widescreen. Min mening om denne skjermen: Til prisen er den så godt som uslåelig Svart er grått, det er ikke noe å diskutere engang (men slik er det vel på de fleste LCD, tips for å se dette, ta opp skjermbeskytteren som er standard i win xp, da ser du det godt at det er langt fra helt svart) Merker endel etterslep men til vanlig gaming er det sjelden noe problem Egentlig ganske fornøyd med den ja, høyden er også grei selv om høydejustering hadde vært en fordel (men da til en helt annen pris selvfølgelig) Alt i alt, den beste 20" ws skjermen til under 3000 kroner? Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 hum ble ikke widescreen på meg i denne omgang. Koker det ikke ned til at det er "kult" med widescreen fordi man får stort & oversiktelig skrivebord + bedre filmopplevelse, mens det forutenom det er unødvendig og lite praktisk å ha en skjem som er såpass avlang? Det er jo få programmer og spill som liker widescreenformatet så da er vel litt av vitsen borte? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) hum ble ikke widescreen på meg i denne omgang. Koker det ikke ned til at det er "kult" med widescreen fordi man får stort & oversiktelig skrivebord + bedre filmopplevelse, mens det forutenom det er unødvendig og lite praktisk å ha en skjem som er såpass avlang? Det er jo få programmer og spill som liker widescreenformatet så da er vel litt av vitsen borte? 7756001[/snapback] Hvorfor tror du alle TV'er i dag er widescreen hvis det er unødvendig og lite praktisk? Fakta er at widescreen er mer naturlig for øynene. Har nettopp gått fra en 17" vanlig LCD til nettopp LG 204WT og er kjempefornøyd. Anbefaler alle å bruke god tid til å stille inn skjermen,ellers blir det ikke helt bra. Jeg var litt missfornøyd med fargene de 2 første dagene,men etter å ha "lekt" meg med forteManager et par timer,så ble bildet VELDIG bra. Nå ser jeg detaljer på nettsider og spill jeg ikke har sett tidligere. Edit: Kjøpte skjermen hos Computercity. Jeg bestillte den på kvelden. Formiddagen etter var den allerede sendt. Til denne prisen (2299 kr) kan jeg ikke se en eneste bakdel med denne skjermen. Endret 19. januar 2007 av Morten K Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 WS er best til film, bra i spill, selv om det er lite støtte. På skrivebordet er det best med størst oppløsning. Det er min mening, kokt ned. Men så handler dette mye om smak og behag. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hvorfor tror du alle TV'er i dag er widescreen hvis det er unødvendig og lite praktisk? Fakta er at widescreen er mer naturlig for øynene. hehe nå har du lest litt raskt tror jeg. Sier jo at widescreen ER BRA når det komemr til film, og andre småting som at skrivebordet ser ryddigere ut Poenget mitt er at når det kommer til å lese internettsider, de fleste programmer etc som benytter seg av HØYDE på skjermen så er det mer praktisk med en standard 19" lcd enn en 20" widescreen siden denne tilsvarer en 17" i høyde. At en widescreen er mer naturlig for øynene skjønner jeg ikke helt hva du mener med? Dette er vel smak og behag, alt ettersom hvilke bruksområder du har på PCen. Hovedgrunnene til at jeg ikke kjøpe LG widescreenen var blandt annet at den ble litt lav (ca 17" i høyden) og at selve foten syns jeg så litt vinglete og "billig" ut. Skal jeg se film så har jeg jo alltids TVen likevell Blir vel sikkert mer aktuelt med WS for alle når spill og programmer etc har blitt lagt mer til rette for WS-standarden. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 At en widescreen er mer naturlig for øynene skjønner jeg ikke helt hva du mener med? Øynene våre har mye bedre bredesyn enn høydesyn. Åltså: For å se ting i breden trenger vi ikke bevege øynene så mye. I høyden må du bevege øynene for å kunne se ting klart. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 At en widescreen er mer naturlig for øynene skjønner jeg ikke helt hva du mener med? Øynene våre har mye bedre bredesyn enn høydesyn. Åltså: For å se ting i breden trenger vi ikke bevege øynene så mye. I høyden må du bevege øynene for å kunne se ting klart. 7758398[/snapback] men hva skal vi med så godt breddesyn når det ikke er noe å se? I word og i 90% av alle internettsider har vi jo en hvit/grå marg med 10 cm på hver side. Hadde word og andre programmer vært litt mer tilrettelagt for widescreen hadde hadde jeg skjønt poenget ditt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 De aller fleste som sitter hjemme i dag bruker ikke skjermen primært til tekstbehandling. Derimot mer og mer film.. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 De aller fleste som sitter hjemme i dag bruker ikke skjermen primært til tekstbehandling. Derimot mer og mer film.. 7759343[/snapback] hehe, din luring Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 At en widescreen er mer naturlig for øynene skjønner jeg ikke helt hva du mener med? Øynene våre har mye bedre bredesyn enn høydesyn. Åltså: For å se ting i breden trenger vi ikke bevege øynene så mye. I høyden må du bevege øynene for å kunne se ting klart. 7758398[/snapback] Dette kan faktisk diskuteres. Synsfeltet vårt er rimelig sirkulært, selv om vi kan se lengre ut med sidene horisontalt enn vertikalt. Hvorfor tror du et vanlig A4-ark er i høyden fremfor "wide-format" ? Går ganske greit å skumme gjennom tekst vertikalt, gjør det ikke? Jeg vil faktisk si at du får dårligere oversikt over en WS-skjerm fordi du må bevege blikket mer (altså mer bevegelse sidelengs). Personlig er jeg faktisk litt skeptisk til hypen rundt WS siden det slettes ikke er bedre til alt. Det har noen fordeler, men også ulemper. WS er såklart bra til film, og det er også fint for de som liker å kjøre 2 programmer ved siden av hverandre. Men hvis man primært kjører bare 1 program i fullscreen er jo en god gammel 4:3 skjerm overlegen. Og de aller fleste brukere jeg har observert gjør det slik Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Går jo fint ann å snu litt på arket da, langbein. Men det er nok ikke uten grunn at man nesten alle sider man leser er på høykant. Det ultimate hvis du vil ha A4 format blir da som min, 4:3 med pivot, passer nesten perfekt til ett A4 ark i word, bare en del verktøylinjer kommer i veien. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvordan er den å se film på? Hørt noe om at svart blir grått? Han som har skrevet har vist ikke noe peiling på skjermer i det hele tatt.hehe Bruker man movie mode når man ser på film så er svart-svart Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Svart er grått, det er ikke noe å diskutere engang (men slik er det vel på de fleste LCD, tips for å se dette, ta opp skjermbeskytteren som er standard i win xp, da ser du det godt at det er langt fra helt svart) 7754362[/snapback] Jo det er noe å diskutere. Svart ER svart her. EOD. Fikk skjermen fra computercity i går, utrolig fort levert både av de og posten. Må si at denne skjermen er sinnsykt fin.. Fikk nesten vondt i øynene første gang jeg skrudde på den, for det var jo så sinnsykt lyst, første jeg gjorde var å skru ned brightnessen. Utrolig deilig å se film på. Ikke prøvd noe særlig spill, men det jeg har prøvd har vært veldig bra, merker ikke noe etterslep jeg hvertfall.. Det største minuset er, som allerede nevnt så vidt jeg så, at mange internettsider ser relativt mongo ut. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jo det er noe å diskutere. Svart ER svart her. EOD. 7761769[/snapback] I filmmodus ble det faktisk ikke så aller verst. Men at det ikke er helt svart er det ingen tvil om, hvis du synes det er helt svart så har du enten ikke peiling på hva svart er eller så har du aldri sett hva en god CRT kan klare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå